Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sabinee__

Re: Waarom maar met 1 persoon seks, als je getrouwd bent?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:34

bromfiets schreef:
Ik ben absoluut niet jaloers aangelegd en zou er ook geen problemen mee hebben. Zolang er maar geen gevoel bij komt kijken. Dat zou dan voor zowel mijn vriend als voor mij gelden. Mijn enige voorwaarde zou zijn dat het veilig moet en dat ik het niet te weten hoef te komen. Dan mag hij (of ik) alle uitspattingen "gebruiken" die we tegenkomen. Met drie personen in één bed zoals ReneZ zegt/doet zou voor mij niet hoeven.

Dus je vindt vreemdgaan oke, zolang je het maar niet weet?

Nathachou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:35

Heeey!
Ik ben ervan overtuigd dat als je je echte ware gevonden hebt (moet je ook maar in geloven Knipoog) je het dan niet eens nodig vindt om vreemd te gaan. Als je je ware gevonden hebt, vult die je overal precies op aan en zul je nooit ergens tekort komen. Mocht je in je relatie toch iets te kort komen en het bij anderen zoeken, is er imo toch iets fout in jou relatie. En dat gebeurd dus heel vaak.
Mensen trouwen tegenwoordig te snel, maar ze scheiden ook te snel. Soms lijkt het net of ze gewoon helemaal geen zin hebben om moeite te doen om hun relatie weer op te bouwen. En anderen trouwen te snel met hun ware van nu (maar niet hun ware van het leven Knipoog).

Maar goed, zoals ik dus al zei, als je je ware partner gevonden hebt, ben ik ervan overtuigd dat je het niet eens nodig hebt om vreemd te gaan.
Ik vindt het btw een walgelijk idee ... Vindt zowiezo dat er veels te licht over seks gedacht wordt, het is tegenwoordig vaker een lustobject dan een gebaar uit liefde. Erg jammer.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:35

Elysha schreef:
Ik vraag me alleen af: als je nou straks een echte, langdurige relatie hebt, je vindt De Ware, zou je er dan geen spijt van krijgen dat je jezelf zo vaak hebt weggegeven?

ik heb een relatie van bijna 5 jaar gehad, incl huis gekocht en alles dus weet hoe het ook kan Lachen
maar ik heb nergens spijt van, doe alleen dingen waar ik zelf achter sta en heb niet met absurd veel mannen het bed gedeeld
mn vaste scharrel van nu was dat 8 jaar geleden ook al en nu dus weer sinds mn relatie over is, dat houdt het aantal redelijk beperkt Knipoog

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:37

Ik snap je gedachte wel.
Tuurlijk is het jou lichaam en bepaal je zelf wat je daarmee doet.
Maar ik vind dat als je getrouwd bent je een keuze maakt om voor 1 iemand te gaan en dan neem ik aan dat je daar goed over nagedacht hebt.
Ik ben zelf ook getrouwd en ik wil ook zeker niemand anders dan mijn mannetje.
Ik zou hem ook de deur wijzen als hij vreemd gaat maar dat meer omdat je een afspraak met elkaar maakt dat je dat niet doet.
Hij verbreekt dan een belofte en dat zou me meer pijn doen als het vreemdgaan zelf.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:38

Kijk; dan valt het nog mee, Renske. Dan hou je het in ieder geval netjes en duik je niet met de eerste de beste het bed in. Dat vind ik gewoon netjes. En dan zou ik mezelf ook nog in de spiegel kunnen kijken. Ik zou mezelf gewoon ronduit vies voelen als ik niet meer kan opnoemen met wie (of hoeveel) ik het bed heb gedeeld. Scheve mond

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-07 21:41

Faelivrin schreef:
Kijk; dan valt het nog mee, Renske. Dan hou je het in ieder geval netjes en duik je niet met de eerste de beste het bed in. Dat vind ik gewoon netjes. En dan zou ik mezelf ook nog in de spiegel kunnen kijken. Ik zou mezelf gewoon ronduit vies voelen als ik niet meer kan opnoemen met wie (of hoeveel) ik het bed heb gedeeld. Scheve mond

Dat zou ik al hebben met zoenen..

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:44

nou ik zeg heel eerlijk ik ben echt niet 1 van die liefste geweest vroeger maar ik voel me er echt niet vies door.
Bij alles wist ik wat ik deed en heb er geen spijt van.
Mijn kerel was ook niet braaf maar nu hebben we elkaar en zijn we gelukkig.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:46

vind het gewoon een beetje respect voor je partner? als dat al teveel gevraagd is Lachen

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:47

Sabinee__ schreef:
bromfiets schreef:
Ik ben absoluut niet jaloers aangelegd en zou er ook geen problemen mee hebben. Zolang er maar geen gevoel bij komt kijken. Dat zou dan voor zowel mijn vriend als voor mij gelden. Mijn enige voorwaarde zou zijn dat het veilig moet en dat ik het niet te weten hoef te komen. Dan mag hij (of ik) alle uitspattingen "gebruiken" die we tegenkomen. Met drie personen in één bed zoals ReneZ zegt/doet zou voor mij niet hoeven.

Dus je vindt vreemdgaan oke, zolang je het maar niet weet?

Zo kun je het ook noemen Ja

Hoewel ik vooral de details niet hoef te weten. Waarschijnlijk zou ik vragen of het prettig was en daarmee af. (Ik weet het, ben hier erg soepel/open in)

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:47

rossebol schreef:
nou ik zeg heel eerlijk ik ben echt niet 1 van die liefste geweest vroeger maar ik voel me er echt niet vies door.
Bij alles wist ik wat ik deed en heb er geen spijt van.
Mijn kerel was ook niet braaf maar nu hebben we elkaar en zijn we gelukkig.
Heb je nu ook nog de behoefte om het ergens anders te zoeken?

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:49

nee zekerweten niet ik ben heel erg gek op mijn mannetje en zou nooit meer een ander hoeven ben ik heel eerlijk in.
Ik heb alles wel zo'n beetje gezien om het zo maar even te zeggen dus hoef niet meer op onderzoek uit

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:51

Genoeg 'uitdaging' in je mannetje nu dus? Knipoog

rossebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 21:53

haha ja hoor genoeg Knipoog
ben ook niet voor niks getrouwd weet gewoon zeker dat het goed zit en we hebben samen ook een kindje dus helemaal het huisje boompje beestje gevoel Tong uitsteken

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:20

Voor altijd met dezelfde vent het bed in, genaamd 'man' lijkt me ook iets wat me echt gaat vervelen uiteindelijk. Ik zou het denk ik door de beugel zien, als dat het huwelijk red!

Als ik het maar weet, geheimzinnig erover doen wordt ik niet goed van!

Op dit moment? Zou ik het niet pikken trouwens, maar als je voor altijd aan dezelfde zit en er een sleur is.. tja..

efaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:22

Faelivrin schreef:

waarom zou je je vies voelen? Als je er zelf voor kiest om sex te hebben met heel veel verschillende mannen, omdat je dat nu dat nu zo uit komt is er tohc geen reden om jezelf vies te voelen? Het blijft toch je eigen keuze niet dan?

Ook al heb je sex met mannen die je nauwelijks kent als dat je eigen keuze is waarom niet. (lijkt me alleen geen succes om nu maar met alle mannen die je tegen komt sex proberen te hebben want dan heb je het meteen zo druk *LOL*

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:29

monogamie wordt als 'normaal' gezien, maar daarom wordt er niet minder buiten de deur gegeten, schattingen zijn dat 1 op de 3 mensen vreemd gaat.. Knipoog Zolang beide partners zich prettig voelen bij de situatie, denk ik dat iedereen daar zo zijn eigen vorm in moet vinden.

Ik vind zelf dat alles bespreekbaar moet zijn, heb een hekel aan gedoe in het geniep. Mijn vriend en ik (5 jaar samen) hebben het er ook wel eens over gehad, en zijn allebei realistisch genoeg om in te zien dat de kans groot is dat je na een x aantal jaar wel weer eens iets met iemand anders wilt doen- als je de hele week aardappelen eet wil je in het weekend ook wel eens rijst Tong uitsteken .

Ik weet niet hoe ik daarmee om zou gaan, hij ook niet, maar we willen de communicatie iig open houden, mocht één van de twee ooit werkelijk die behoefte hebben dan kunnen we erover praten. Ik hou niet van gedoe in het geniep, ik vind het het belangrijkste dat het vertrouwen niet beschaamd wordt. Ik ben zelf ook op zich niet jaloers, kan liefde en sex heel goed los van elkaar zien. Dus wat dat betreft hou ik alle opties open. Op dit moment hebben we beide die behoefte gelukkig niet en zijn we veel te druk met elkaar om ruimte voor anderen te hebben Haha! Maar op zich sta ik er niet totaal afwijzend tegenover.

Het is dan ook niet aan anderen om daarover te oordelen, de enige twee oordelen die tellen zijn die van de mensen in de relatie. Zegt dan ook meer over de mensen die er een oordeel over vellen dan over de relatie waar ze het over hebben Lachen Doe wat je wilt, gel*ld wordt er toch wel Haha!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:34

Ik moet wel zeggen - al die mensen die denken dat vreemdgaan soms 'nodig' is om je relatie spannend te houden cq sleur te verdrijven - volgens mij zijn daar totaal andere, wat mij betreft betere manieren voor, omdat je je relatie niet op het spel hoeft te zetten door vreemd te gaan!
Als je daar nou behoefte aan hebt (kijk, ik ben pas 7 jaar getrouwd dus ik vermaak me zo ook prima, maar je weet nooit) kun je dan niet beter ervoor kiezen om eens iets anders te proberen met dezelfde partner? Weet ik veel, speeltjes, lingerie, ik noem ook maar wat Bloos

Want ik lees wel steeds 'als je het allebei vindt kunnen, dan moet het kunnen', okee, kan ik inkomen, maar hoe vaak is het zo dat de een vindt dat vreemdgaan moet kunnen, en de ander maar toegeeft omdat hij/zij de partner niet wil kwijtraken? Ik denk heel vaak! Volgens mij gaat dat niet vaak goed, zo'n zogenaamd 'open' relatie.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:41

Elysha schreef:
Ik moet wel zeggen - al die mensen die denken dat vreemdgaan soms 'nodig' is om je relatie spannend te houden cq sleur te verdrijven - volgens mij zijn daar totaal andere, wat mij betreft betere manieren voor, omdat je je relatie niet op het spel hoeft te zetten door vreemd te gaan!Als je daar nou behoefte aan hebt (kijk, ik ben pas 7 jaar getrouwd dus ik vermaak me zo ook prima, maar je weet nooit) kun je dan niet beter ervoor kiezen om eens iets anders te proberen met dezelfde partner? Weet ik veel, speeltjes, lingerie, ik noem ook maar wat Bloos

Want ik lees wel steeds 'als je het allebei vindt kunnen, dan moet het kunnen', okee, kan ik inkomen, maar hoe vaak is het zo dat de een vindt dat vreemdgaan moet kunnen, en de ander maar toegeeft omdat hij/zij de partner niet wil kwijtraken? Ik denk heel vaak! Volgens mij gaat dat niet vaak goed, zo'n zogenaamd 'open' relatie.

Ik heb een man die zijn pipi (en de rest) niet durft te gebruiken Bloos Wat dus betekent dat er soms meer dan een half jaar geen sprake is van intimiteit. In het verleden heb ik deze behoefte ook opgelost door vreemd te gaan, daarna heb ik dat ook gewoon verteld. Onze relatie is daar iig niet op stukgelopen en dat zou je dan ook als een blijk van liefde/vertrouwen kunnen zien. Het is dus maar net hoe je het bekijkt...

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-07 22:55

TS: Je schrijft zelf dat je nog maagd bent.

Dat maakt denk ik wel verschil in hoe je over dit soort dingen denkt...

Als jij eenmaal hebt meegemaakt hoe intiem/mooi/leuk/lekker seks met iemand is, dan denk ik dat je dat niet graag wilt delen met iemand anders. Seks is voor jou misschien (maar ik kan het mis hebben) nog iets abstracts.

Maar seks bij uitstek iets waar heel veel gevoelens bij komen kijken. Als mens ben je op je kwetsbaarst! Het heeft ook met vertrouwen te maken. Juist dat vertrouwen in elkaar en het gevoel hebben dat je iets deelt samen wat niemand anders met jullie deelt maakt een relatie uniek. Als iemand vreemdgaat, dan is dat een breuk in het vertrouwen. Dát is de reden dat veel mensen elkaar de deur wijzen als iemand is vreemdgegaan.

Uiteraard zijn er ook veel mensen die seks meer los zien van relaties. Ook dat is allemaal prima. Ik denk dat er tegenwoordig niet meer zo heel moeilijk over gedaan wordt toch?

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:21

bromfiets schreef:

Exact zoals ik erover denk. Ik ben ook totaal niet jaloers, en ik zou er ook geen problemen mee hebben. MITS zoals jij al zegt er geen gevoelens anders dan puur aantrekkingskracht bij komen kijken. Stel hij is ergens op vakantie, komt daar een leuke meid tegen en beland in haar hotelkamer, daar zou ik niet zoveel problemen mee hebben. Wel als het iemand is die hij verder ook goed kent en dicht(er) bij hem staat. Maar zou hij het doen, hoef ik het ook niet te weten.
Mijn vriend denkt er echter anders over. Voor hem is vreemdgaan een no-no, en ik zal het dus ook niet doen. Dat was aan het begin van de relatie al duidelijk, en als ik daar niet mee had kunnen leven had ik er nooit aan moeten beginnen. Zou hij er hetzelfde over denken als ik, dan zou ik waarschijnlijk weleens een slippertje maken, maar dat doet hij niet, dus ik maak ook geen slippertjes.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:26

mijn visie............

noem mij een kudde dier dat monogaam is...... wij zijn nog altijd kudde dieren...... en de mannetjes gaan nog altijd voor zo veel mogelijk vrouwtjes en de vrouwtjes gaan nog steeds voor de sterkste man.........

heel simpel Lachen wij zijn geevolueerd (ws bb) en dat betekend zoveel als dat wij uiteindelijk als monogaam door het leven hebben leren gaan.......... maar de oerinstincten zijn er echt nog wel Lachen

GummyBearJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:33

Ik zou het toch niet erg prettig vinden als mijn vriend vreemd zou gaan en het zou dan ook meteen over zijn. Ik vind dat het gewoon niet goed zit als je behoefte hebt aan een ander, je hebt niet voor niks een relatie. En een relatie betekent voor mij alleen intimiteit met je partner en niet met anderen. Knipoog Maar dat is mijn mening en gelukkig denkt mijn vriend daar hetzelfde over! Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:36

prettig is anders, helemaal mee eens......... maar zolang als er vertrouwen kan zijn, is het niet mis

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 00:47

Sabinee__ schreef:
Ik vind het ook raar dat hele huwelijken er kapot om gaan, omdat iemand vreemdgaat.
Dit is vast al eerder gezegd, maar ik vind dat er een groot verschil zit tussen vreemdgaan en met iemand anders sex hebben, terwijl je partner daar vanaf weet.

Vertrouwen binnen een relatie is zo ontzettend belangrijk en vreemdgaan maakt dus juist kapot. Je bent bedrogen, door je maatje verraden ... ik begrijp best dat huwelijken daaraan onderdoor gaan.

Dat wil niet zeggen dat iedereen dan maar monogaam moet zijn. Als je goede afspraken maakt en beide partners het erover eens zijn, dan kan je best gelukkig zijn in een open relatie denk ik.

jipkip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-07 04:33

Ik snap jou vraag.
Sexen op verschillende manieren; puur om het sexen (lust) , omdat het erbij hoort (sleur), maar ook echt uit liefde. Tot een jaar geleden kende ik alleen het eerste en tweede.
Maar sinds ik met mijn vriend samen ben, ben ik heel anders naar sex gaan kijken.
Ik noem het dan ook geen sex meer, maar eerder vrijen (hoe ouderwets of vreemd dat dan ook klinkt) of de liefde bedrijven.
Het kan gewoon ontzettend intiem zijn. Wat wij doen is echt de liefde bedrijven. Iets zo speciaals wat je aan niemand anders kan uitleggen. Je doet het met z'n tweeen. Om zo gepassioneerd de liefde te kunnen bedrijven moet je elkaar echt door en door vertrouwen, en van elkaar houden.

Ik denk als je weet dat hij het ook nog met een ander doet, valt die betekenis en al die gevoelens keihard weg. Niet alleen op dat moment, maar ook van de periode waarin jullie de relatie hebben opgebouwd.
Vreemdgaan is (ook veranderd in mening) zo ontzettend gemeen. Ik zou dat niemand kunnen vergeven. En mezelf ook echt niet. ik zou het niet eens kunnen al zou ik heel graag willen. Het idee dat je dat speciale gevoel zo in een uurtje (hoelang die vrijpartij van vreemdgaan dan ook duurt) voorgoed vernietigd.

Liefdesverdriet, dat krijg je pas als iemand vreemdgaat, minder als iemand er een punt achter zet.
Niks voor mij.