Opvoedadvies: pijn doen uit nieuwsgierigheid - wat te doen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Llover

Re: Opvoedadvies: pijn doen uit nieuwsgierigheid - wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:27

Charaz schreef:
Runningkawa daar heb je inderdaad een punt! Pas maar op want anders en die anders komt er nooit.

Ik ben echt geen zoetsappig watje die mijn kind verwend ik heb het enkel niet op tikken.

Oh gut ik zie nu pas dat je geen kind van 3.5 hebt maar van 10 maanden, dus dan begrijp je al helemaal niets over opvoeden, sorry dat ik dat zeg maar natuurlijk tik je een kindje van 10 of 13 maanden niet, maar ik heb het over iets oudere kids dus. Oke jij zal het NOOIT doen, maar ik denk dat je dat niet kan zeggen. Misschien zla je er ooit nog eens aan denken als die lieve Tijn van je opeens zijn grenzen gaat verkennen en het bloed onder je nagels haalt Knipoog Het is wel een schatje trouwens!!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:29

eva2 schreef:
ja, misschien wel.
toch wat minder slaan dan maar? Haha!

Nee popje, want jij weet niet hoe lief mijn mannetje wel niet is hihi Knipoog
En nogmaals ik SLA niet! walgelijk om het slaan te noem, je kan het nauwelijks slaan noemen dus dat doe ik ook niet Knipoog

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:32

Llover schreef:
eva2 schreef:
ja, misschien wel.
toch wat minder slaan dan maar? Haha!

Nee popje, want jij weet niet hoe lief mijn mannetje wel niet is hihi Knipoog
En nogmaals ik SLA niet! walgelijk om het slaan te noem, je kan het nauwelijks slaan noemen dus dat doe ik ook niet Knipoog

Als ie zo lief is heeft ie geen tik nodig. Gelukkig maar meis.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:32

faye schreef:
Wat een onzin! Je kunt ook consequent zijn zonder te slaan!
Ik sla mijn kinderen niet, maar die weten zich prima te gedragen. Nee is nee, en gelukkig ben ik niet zo beperkt dat ik daar losse handjes voor nodig heb.

Mens overdrijf toch niet zo met je losse handjes, echt ik lig hier helemaaal in een deuk, losse handjes, alsof de moeders hier die kinderen mega mishandelen ofzo. En je paard, heb je die ook nooit een tikje gegeven, echt nog helemaaaal nooit, als ie beet of weet ik t, iets stouts deed, zijn hoef uithalen ofzo.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:33

Wie zegt dat hij vaak een tikje nodig heeft, ik zeg dat ook nergens toch? wel eens, heel zelden, als ik het nodig vind doe ik het wel en zolang ie nog zegt dat ie heeeel veel van mama houdt en zeer netjes zich gedraagd en lief is bij anderen thuis ben ik een tevreden mama hoor.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:36

Llover schreef:
Wie zegt dat hij vaak een tikje nodig heeft, ik zeg dat ook nergens toch? wel eens, heel zelden, als ik het nodig vind doe ik het wel en zolang ie nog zegt dat ie heeeel veel van mama houdt en zeer netjes zich gedraagd en lief is bij anderen thuis ben ik een tevreden mama hoor.

Nou, gelukkig maar!

Slapen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 19:36

Mensen, voor we weer de persoonlijke toer opgaan: zoals eerder verzocht, graag de discussie slaan of niet laten liggen en advies geven voor mijn probleempje. Ik zou het niet leuk vinden als mijn topic op slot moest.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:38

Toen ik jong was werd ik in de hoek gezet als ik niet braaf was.

Werkte goed naar behoren,
Van wat mn pa me verteld heeft natuurlijk he.

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:38

Met lage stem "nee" zeggen en dat consequent volhouden tot ze het niet meer doet. Een kind zo jong kun je niet meppen. Mensen die dat doen doen dat uit onmacht en gebrek aan opvoed skills, maar da's mijn mening.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:39

Nou meis, ik zou zeggen, gewoon negeren. Rustig weglopen als ze het doet en zelf iets anders gaan doen, of haar op de grond zetten en weglopen.
Als ze ziet dat het totaal geen effect heeft, stopt ze er binnen een week mee. Gewoon een kwestie van consequent zijn en negeren.

Net als bij dieren: goed gedrag belonen, verkeerd gedrag negeren waar mogelijk!

Succes!!

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:41

Nee dat begrijp ik, ik zal ophouden met de discussie, die is toch zinloos geloof ik, want als ze niets meer weten te zeggen krijg je een slaapverwekkend teken, flauw. Vaak zijn het ook toch die mensen die hun kinders zekers wel eens een tikje hebben gegeven maar hier een beetje schijnheilig lopen doen, des te erger. Maar ik zal erover ophouden , je hebt gelijk Urielle, het hoeft niet op slot natuurlijk. Maargoed wat je probleem betreft...moeilijk in dit geval, als ze dus niet op een Nee reageert, met een lage stem en wegzetten, tsjah...

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:43

Schimmelig schreef:
Met lage stem "nee" zeggen en dat consequent volhouden tot ze het niet meer doet. Een kind zo jong kun je niet meppen. Mensen die dat doen doen dat uit onmacht en gebrek aan opvoed skills, maar da's mijn mening.

Helemaal mee eens, een kind van 13 maanden moet je zeker niet slaan of tikken, die snappen dan ziezo totaal niet waarom je dat doet, wat je zegt: gewoon negeren maar.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:45

Llover schreef:
Nee dat begrijp ik, ik zal ophouden met de discussie, die is toch zinloos geloof ik, want als ze niets meer weten te zeggen krijg je een slaapverwekkend teken, flauw. Vaak zijn het ook toch die mensen die hun kinders zekers wel eens een tikje hebben gegeven maar hier een beetje schijnheilig lopen doen, des te erger. Maar ik zal erover ophouden , je hebt gelijk Urielle, het hoeft niet op slot natuurlijk. Maargoed wat je probleem betreft...moeilijk in dit geval, als ze dus niet op een Nee reageert, met een lage stem en wegzetten, tsjah...

Ik weet genoeg te zeggen hoor meis, maar 't werd zo zinloos allemaal he. Ach gut

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:46

ik straf mijn kind liever een keer duidelijk dan honderd keer een beetje......... mert als gevolg dat ik mijn kind eigenlijk niet hoef te straffen/negeren (denk erom negeren is erger dan een tik, een genegeerd kind voelt zich niet gehoord, afgewezen en eenzaam)

gewoon duidelijk grenzen aangeven.......... weten waarvoor je staat en waarvoor je het doet.

En over het negeren/afwijzen.......... ik kan je vertellen dat je daar als 38 jarige het nog moeilijk mee kan hebben... over het negeren als jonkie zijnde

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:46

Ach eva, laat toch, zoals ik al zei, het is een beperking als je een tik geeft Knipoog

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:47

Mijn ervaring is consequent blijven werpt op den duur de meeste vruchten af.
Er is geen wondermiddel.
Gewoon duidelijk Nee blijven zeggen.
Alles moet zo'n kleintje leren en ook het woord NEE.
Dat gaat niet van de één op de andere dag.

Hou je geduld en probeer je kindje voor te zijn.
Soms merk je dat die tandjes al richting je schouder gaan,
probeer alert te zijn daarop en te reageren voordat de tandjes erin staan.

Groetjes Klazien uit Zalk Haha!

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:47

Je negeert het kind ook niet, je negeert het negatieve gedrag. Dat is wezenlijk iets totaal anders.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:48

Ja klopt zinloos, dat zei ik al he Knipoog

Hmm daar zeg je iets over negeren, wat ook weer waar is inderdaad.
Gelukkig heb ik mijn kind nooit lang hoeven te negeren, ik zie het al voor me, urenlang je kind negeren, neh dat kan natuurlijk ook echt niet nee. Maar opvoeden is echt een moeilijk discussie punt hoor.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:48

Llover schreef:
Blijkbaar denk jij dat ik sla? ik sla niet, ik geef wel eens een corrigerend tikje op zijn handje en daar gaat hij echt niet dood van, en bovendien is dat als ik hem al 3 keer heb gewaarschuwd, en wie is er hier nou triest als je iemand meteen zielig noemt terwijl je niet eens weet hoe of wat. En ik moet mij wel verontschuldigen ( zo ben ik dan ook wel weer) dat ik inderdaad niet had moeten zeggen: jij wordt vast zo'n moeder die....enz.

Ik zeg niet dat je slaat, maar een tik geven is ook een lichamelijke waarschuwing en daar hou ik niet van, ik reageerde zo fel omdat je insinueerde dat ik vast zo'n moeder wordt....

Imo kan je een kindje ook afleren te trekken door het handje vast te pakken en te verwijderen en er 'nee' bij te zeggen.

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:49

faye schreef:
Ach eva, laat toch, zoals ik al zei, het is een beperking als je een tik geeft Knipoog

Sure Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:50

Ja ik vind het dieptriest als je je 2 of drie jarige al een tik moet verkopen.

eva2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:52

En het allerergste is nog wel dat er mensen bestaan die dit weloverwogen doen!!!

Ik ga mijn meiden naar bed brengen! Haha!
Laatst bijgewerkt door eva2 op 22-10-07 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Llover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:52

Ja charaz dat doe ik ook hoor, het enige wat ik hier eerlijk wilde melden ( blijkbaar kan je beter niet eerlijk zijn want dan krijg je walgelijke beschuldigingen over je heen, alsof je een ontaarde moeder bent ofzo) is dat ik heel zelden na 3 keer al te hebben gewaarschuwd wel eens een klein tikje geef op zijn handje en ik ben gewoon niet van mening dat hij daar slecht van wordt. ik ben ook zo opgevoed en ik luisterde de gewoon altijd goed naar mijn ouders en ik hou echt nog net zo veel van ze hoor, ik voel me nou niet bepaald mishandeld en ik denk ook niet dat mijn ouders een beperking hadden Knipoog

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:53

Llover schreef:
Oh gut ik zie nu pas dat je geen kind van 3.5 hebt maar van 10 maanden, dus dan begrijp je al helemaal niets over opvoeden, sorry dat ik dat zeg maar natuurlijk tik je een kindje van 10 of 13 maanden niet, maar ik heb het over iets oudere kids dus. Oke jij zal het NOOIT doen, maar ik denk dat je dat niet kan zeggen. Misschien zla je er ooit nog eens aan denken als die lieve Tijn van je opeens zijn grenzen gaat verkennen en het bloed onder je nagels haalt Knipoog Het is wel een schatje trouwens!!

Daar gaat dit topic toch over? Een meisje van 13 maanden?

Die lieve Tijn is volop zijn grenzen aan het verkennen, alles uit de kasten trekken, tegen enkels aanrijden met zijn loopstoel enz. enz.

Vraag het me over een tijdje nog eens ik denk niet dat ik dan van mening ben veranderd wbt. tikken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 19:54

Is ook helemaal niet nodig hoor Charaz. Als je gewoon consequent bent heb je je handjes niet nodig. Tenzij je zelf niet stevig in je schoenen staat natuurlijk Knipoog