Vriendje is aangeklaagt..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyElmira

Re: Vriendje is aangeklaagt..

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:10

Ik had net niet in de gaten dat dit topic al aardig ver was, dus reageer nog een keer. Ik zou toch wel erg raar gaan denken als mijn vriend voor zoiets wordt verdacht. Kijk, ik ken hem door en door op dat gebied maar je weet het nooit toch? En dan nog zal die jongetje van 11 jaar een vreselijke leugenaar kunnen zijn, als jij een kind in huis neemt met seksuele problemen moet je daar wat aan doen, je moet hem niet zomaar laten gaan. Je zegt trouwens elke keer dat hij gaat zitten 'reppelen', maar heb je jezelf wel eens bedacht dat dit kind pas 11 jaar is? Al seksueel rare dingen deed op heel erg jonge leeftijd en dit totaal niet goed is? Waar haal jij het lef dan vandaan om boos te zijn op dit jongetje, die zeer duidelijk een heel groot probleem met zich meesleept. Wie weet, is hij vroeger meerdere malen misbruikt en herhaald dit zich nu bij hem. Dat gebeurd veel vaker (ook bij mijzelf), en ik vind het dan ook, ondanks ik je standpunt best een beetje kan begrijpen, erg vervelend voor dit jongetje.

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:10

De mijne is ook een keer aangeklaagd, en door een goede advocaat heeft hij er verder geen last meer van gehad, meer kan ik er niet over zeggen.

Het is vervelend ja, hij heeft wel een advocaat neem ik aan? Want ik vind de gang van zaken een beetje vreemd.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:11

Nee, je hoort mij niet zeggen dat ze alleen meerderjarig mogen zijn.

Ik vind het gewoon wat raar dat een 11jarig jongetje, waar duidelijk iets mis mee is thuis ofzo, zonder bewijs met iets komt, en dan gelijk dit de gevolgen zijn.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:13

ushi schreef:
De mijne is ook een keer aangeklaagd, en door een goede advocaat heeft hij er verder geen last meer van gehad, meer kan ik er niet over zeggen.

Het is vervelend ja, hij heeft wel een advocaat neem ik aan? Want ik vind de gang van zaken een beetje vreemd.

Ze zullen hem denk ik meer dan alleen maar 'verdenken'. Ik neem aan dat als je iemand vasthoud en hem na twee dagen nog niet vrijlaat, ze wel reden hebben om het verder te onderzoeken. Zoals ik eerder zei gaat het hier om het kind, en het lijkt wel alsof de TS even vergeet dat dit jongetje enorm veel last op zijn schouders heeft. Ik krijg eerder medeleiden met dit kind dan met de vriend van de TS, gewoonweg omdat er niets (niets dat de TS heeft verteld hier) is gedaan om dit jongetje te weerhouden van zijn seksuele 'lusten'.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:15

@ justbeproud:Hoe zou je dan kunnen bewijzen dat je verkracht ofzo bent Verward

Ik vind het eigenlijk ook een beetje apart verhaal... Mijn gedachte: je word niet zomaar opgepakt door de politie En zeker niet zolang vastgehouden worden... Als je een beetje volgens de regeltjes leeft kom je gewoon niet in aanraking met de politie, hoogstens voor een verkeersovertreding Clown

En idd... er klopt iets niet aan dat jongetje. Zulk gedrag vertoont een kind niet zomaar. Dat hij niet is opgenomen bij een therapeut verbaast me dan ook.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 04-09-07 19:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:16

Dat kan je zeker bewijzen via DNA onderzoek!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:17

JustBepr0ud schreef:

Ik vind het gewoon wat raar dat een 11jarig jongetje, waar duidelijk iets mis mee is thuis ofzo, zonder bewijs met iets komt, en dan gelijk dit de gevolgen zijn.

Is dat niet juist goed, ik snap echt het probleem niet. Vind eigelijk spijtig dat er direct naar het kind word geroepen dat hij vals beschuldigd. Wie weet is dat niet, en dat is het ergste wat er is. Dat ze je niet geloven....
En problemen thuis, betekent niet aan het kind zijn geloofwaardigheid.
Wat ts beschrijft is gewoon zorgwekkend, en dat kind heeft hulp nodig wat er ook is

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:18

JustBepr0ud schreef:

Volgens mij zijn ze verplicht om zoiets te onderzoeken, wie weet weten ze al meer dan dat de TS heeft gehoord en verdenken ze hem alsnog. Daarom geloof ik ook niet dat dit zomaar een verdenking uit niets is.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:18

Jolliegirl schreef:
Dat kan je zeker bewijzen via DNA onderzoek!

ah.. ok... Maar dan moet je zeker wel meteen na het gebeurde naar de politie?

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:21

Ja oké ik snap jullie reacties wel. Lachen
En ik wil ook niet zeggen dat het niet goed is. Maar ik vind dit verhaal ook een beetje vaag.

TS verteld dat er eigenlijk iets mis is met dit jongetje.
Hij Heeft dus wel hulp nodig, en dat ie die niet (meer/nog) niet heeft is niet goed.
Maar ik neem aan dat de politie dit dan ook weet en daar ook rekening mee houd?

Voor mij is het gewoon een beetje een vreemde gedachte bijvoorbeeld dat opeens politie hier aan de deur staat van, ja kom maar mee.. tegen mijn broer ofzo.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:23

Ik denk dat de TS er serieus rekening mee moet gaan houden dat haar vriend misschien toch niet zo ontschuldig is als zij denkt/verwacht. Ze houden niet zomaar iemand lang vast en wat ik ervan heb begrepen is dat dit jongetje het eerst aan een begeleider heeft verteld die heeft aangekeken of hij het er nog meer over zou hebben om te kijken of het waar is en daarna pas naar de politie is gegaan.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:24

Tuurlijk, maar het gedrag die ts beschrijft, als ze dat tegen de politie heeft gezegd. Lachen is er meer reden tot onderzoek

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:26

Ja dat klopt, maar als het gedrag zo is, en dat die jongen dus eigenlijk al zo'n aandrang naar seks heeft, dan zou ik misschien wel gaan twijfelen of zo'n verhaal wel klopt.
En dat zou dan reden kunnen geven tot (eerder) vrijlaten van desbetreffende tot naderonderzoek?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:28

katiavl schreef:
Tuurlijk, maar het gedrag die ts beschrijft, als ze dat tegen de politie heeft gezegd. Lachen is er meer reden tot onderzoek

Dat onderzoek hoeft de politie toch niet te doen, maar een psycholoog voor dat jongetje? Ik ben het met sronnie eens dat de kans erg groot is dat het vriendje toch niet zo onschuldig is... Zonder reden mág je iemand niet eens zo lang vasthouden. Misschien weten ze al meer dan ze de TS verteld hebben, ze vertellen natuurlijk nooit alles Knipoog

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:30

Ja, tuurlijk maar dat is een gerechtelijke psycholoog of psychiater, hoort bij mij tot de grote groep van politie Tong uitsteken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:31

JustBepr0ud schreef:
Ja dat klopt, maar als het gedrag zo is, en dat die jongen dus eigenlijk al zo'n aandrang naar seks heeft, dan zou ik misschien wel gaan twijfelen of zo'n verhaal wel klopt.
En dat zou dan reden kunnen geven tot (eerder) vrijlaten van desbetreffende tot naderonderzoek?

Ik zou dan eerder gaan nadenken hoe dat kind aan zulk gedrag komt... Seksueel misbruik leidt vaak tot zulk gedrag, zeker bij jonge kinderen die niet weten wat ze er mee aanmoeten...

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:32

katiavl schreef:
Ja, tuurlijk maar dat is een gerechtelijke psycholoog of psychiater, hoort bij mij tot de grote groep van politie Tong uitsteken

maar daar mogen ze het vriendje van de TS niet op vasthouden, dacht ik Knipoog

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 19:34

Precies, dat dat joch dat heeft.. en hoe die daar aan komt..
Kan Vriend van de TS (volgens TS) waarschijnlijk niets aan doen.
dat is toch geen reden om hem dan vast te houden?

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:49

het lijkt mij niet meer dan logisch dat ze de "dader" vasthouden tot ze alles zeker weten..
naar mijn idee is het wel duidelijk dat ie niet zomaar vastgehouden word en ben bang voor TS dat ze er een beetje vanuit moet gaan dat het niet zo onschuldig is allemaal

en die agenten op het bureau vragen zo ontzettend door je moet eerst je verhaal opstellen en daarna worden daar dingen 'uitgepikt' om te kijken of je niet liegt en het lijkt me dat een jongetje van 11 hoe goed die ook kan liegen daar behoorlijk zenuwachtig van word
en daarbij ze moeten vaak wachten op de hulp officier van justitie en die werkt niet harder omdat jij graag naar huis wil hoor

werd ik wel toen ik ondervraagd werd omdat mijn zus zo nodig moest vechten Vork

vind het wel heel vervelend voor je TS en hoop dat het allemaal toch nog goed komt en het allemaal berust op een misverstand

maar is die tom dan het broertje van je vriend want dat begrijp ik dus niet helemaal?

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:51

Zijn neefje, lijkt me echt verschrikkelijk om ondervraagt de worden heel de tijd.

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 21:54

geloof me dat is het ook ze gaan zelfs s'nachts door werd er zenuwachtig van Koe

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:01

katiavl schreef:
Zijn neefje, lijkt me echt verschrikkelijk om ondervraagt de worden heel de tijd.

Kinderen worden door speciaal opgeleide agenten verhoord. Dit is waarschijnlijk allemaal al lang gebeurd. Men gaat nl. niet zo maar iemand beschuldigen en ondervragen. De politie is redelijk zeker van zijn zaak zo te zien. Wellicht is Tom al onderzocht en ondervraagd door psychologen en speciaal opgeleide teams.

Ik hoop zo voor TS dat het niet waar mag zijn maar er zitten wel veel tegenstrijdigheden en vaagheden in het verhaal. Heb idd ook gelezen in andere topics dat vriend van TS zich apart kan gedragen.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 22:17

Ik hoop voor TS dat de onzekerheid in ieder geval snel weggenomen wordt, dit is zenuwslopend.

Wat de uitkomst ook moge zijn... sterkte!

__baron__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:06

@slimmerik ik doelde ook meer op de vriend van TS maar nu ik het zo terug lees is dat niet echt duidelijk Vork

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-07 23:28

Een (goede) advocaat is het halve werk Knipoog Die weet alle regeltjes en kan het jullie allemaal uitleggen.

Iig beter dan alle 'juristen' hier op bokt Knipoog