Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

missfitness

Re: Het traintopic! Sporttips kom maar op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:44

Je buikspieren bestaan uit bovenste buikspieren (boven je navel), onderste buikspieren, (onder de navel en dat zijn de moelijkste spieren) en de schuine buikspieren (je zij). En de schuine buikspieren zijn vrij belangrijk omdat die je rechte buikspieren strak trekken zodat je een strakkere buik krijgt. Hoe gespierd wil je je buik eigenlijk hebben? Gewoon strak, lijntjes of echte blokjes?
Nu de oefeningen nog... zal ik zo even plaatsen. Hmmm hoe leg ik die uit?
Laatst bijgewerkt door missfitness op 02-09-07 15:05, in het totaal 1 keer bewerkt

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 14:59

Nathalie schreef:
Voor gewichten zal ik naar de sportschool moeten en dat zit er nu even niet in helaas. Misschien volgend jaar. Maar wil wel erg graag nú al beter eruit zien. Haha!
Vooral mijn buik is heel erg. Ik heb hier en daar wel wát vet, maar heel weinig volgens mij.
Ik had vroeger echt geen vet op mn lichaam, kon eten wat ik wilde, was altijd dun en gespierd. Maar toen ik stopte met rijden is alles een beetje gaan 'hangen' Clown
Ik heb zelf helemaal geen verstand van oefeningen om zoals je zegt rechte, onderste en schuinen buikspieren te trainen. Bloos Dus hopelijk zou je wat uit kunnen leggen.
Hardlopen wil ik al een tijd doen en begin er ook telkens aan, maar houd het dan weer niet zo lang vol, helemaal als ik alleen moet. Clown

Ik heb je profiel even bekeken en je ziet er inderdaad mooi slank uit hoor Knipoog Ik denk als je even fanatiek oefeningen gaat doen (en dan ook volhouden he!) dat je dan al gewenst resultaat zal zien. Maar nogmaals ik weet niet hoe strak je je buik wil hebben, lijntjes of blokjes, het kan wel even duren misschien. Hoe gespierd was je vroeger dan?

Ik heb maar even een link gezocht op internet voor wat oefeningen omdat het moeilijk uit te leggen is.
http://www.bodystore.nl/buikspieroefeningen/buikspieroefeningen.php

Succes er mee Cool

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:11

De bovenste buikspieren zijn in orde, daar kun je soms zelfs wel blokjes zien. Vooral onder mijn navel is het echt te erg. Als ik mijn buik echt helemaal ontspan, zit daar echt een bult, dan lijkt het net alsof ik net een paar maandjes zwanger ben. Bloos

Ik wil nu dus iig dat hangerige eraf. Het is volgens mij geen vet, het is wel strak zeg maar. Vroeger had ik daar toch wel lichte blokjes. (of noem je dat dan lijntjes?)
Ik wil iig niet een hele gespierde buik, maar gewoon mooi plat. Haha!

bedankt trouwens, ik ga nu die link even bekijken!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:14

Hier heb ik zeker wat aan!!! Bedankt!
De eerste twee oefeningen heb ik vaak gedaan, maar nooit langer als 3 dagen achter elkaar volgehouden door de verschrikkelijke spierpijn.
zal nu wel wat rustiger aan beginnen denk ik.

Bedankt!!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 18:48

Nathalie schreef:
Hier heb ik zeker wat aan!!! Bedankt!
De eerste twee oefeningen heb ik vaak gedaan, maar nooit langer als 3 dagen achter elkaar volgehouden door de verschrikkelijke spierpijn.
zal nu wel wat rustiger aan beginnen denk ik.

Bedankt!!

Haha, je zal idd eerst wel weer spierpijn krijgen! Dit hoort er bij. Je buik is dit niet gewend. Als je spierpijn hebt even rustig aan maar niet stoppen! Ga weer verder als de spierpijn weg is. Je zult merken als je deze oefeningen blijft doen dat je geen spierpijn meer hebt. Spierpijn betekent ook dat de spieren meer moeten doen dan normaal, dus moeten ze groeien.
Belangrijk is dat je nu vol blijft houden en de oefeningen geconcentreerd uitvoerd, niet even afraffelen want dan helpt het nog niet.
Succes!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 19:22

Ik begin altijd erg goed en fanatiek, maar door de spierpijn doet alles zeer, lachen, hoesten etc. Clown En dan stop ik dus telkens. Nagelbijten / Gniffelen
Ga nu doorzetten hoor! Knipoog Bedankt!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 20:11

Haha, dat ken ik. Clown
Ik begon in januari fanatiek met fitness. Met twee vriendinnen. Nu ja die gaan al niet meer, ben ook twee maanden maar sporadisch gegaan. Toen heb ik mezelf gewoon ingeschreven voor allerlei groepslessen, die leg je vast en dan heb je geen excuus meer. Haha!

Als ik het echt helemaal op m'n eenje moet doen, lukt het me ook niet. Clown

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:38

Wushu! Ik zweer bij kung fu. Haha!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:39

Babeth schreef:

Heb horse stance hier al boven gezet Haha!

Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-07 22:51

Ik doe aan spinning en bodypump.. pfoe! Pittig hoor! Haha!

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 13:37

Weet je wat ook helpt? Haha klinkt heel stom en kinderachtig maar het helpt! HOEPELEN! Lekker goedkoop, paar euro.. Doe eerst buikspieroefeningen op de grond en ga daarna hoepelen. Nou je VOELT dat echt heel goed haha. Een beetje pijn is fijn Bloos Dan gaan je spieren pas echt werken. Pas op dat je ze niet overbelast, maar doe het dan nog een paar seconde als je er gevoel in hebt.

Voor de onderste buikspieren: ga op de grond liggen met je benen gestrekt in de lucht en til dan steeds je kont een paar cm van de grond. Houdt je handen naast je lichaam op de grond. Dit doe ik nadat ik sit ups heb gedaan (dus als mijn spieren een beetje warm zijn)

De schuine buikspieren (twist): ze raden vaak aan een stok te gebruiken, maar ik doe mijn armen gebogen op schouderhoogte en draai van links naar rechts. Laat je hoofd wel staan, dus richt je op 1 punt. Dit doe ik ook na mijn sit ups. Heeft voor mijn gevoel meer effect dan. Dit kan je wel een aardige tijd volhouden. Liefst een minuut of 10. En doe dit elke dag. Deze schuine buikspieren trekken je buikje namelijk strakker Knipoog

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 14:52

katiavl schreef:
Babeth schreef:

Heb horse stance hier al boven gezet Haha!

Denk alleen dat weinig mensen het daadwerkelijk zullen proberen, want het is een onwijs zware oefening. Haha!

imposantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 15:00

Skeeleren is ook goed voor je conditie! een lekker flink stuk skeeleren of inderdaad kick en fun is ook gaaf! heb thuis een boxzak hangen waar ik me regelmatig op af kuur

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 16:26

Pff, ik ben met de oefeningen aan de slag gegaan, maar ik krijg onwijze last van mijn rugspieren. Is dat normaal? Buikspieren worden ook wel 'moe' , maar voel echt mijn rugspieren.
Ik zweette me wel kapot. Bloos Ondanks dat ik maar 20 minuutjes ofzo gedaan heb. Nagelbijten / Gniffelen

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:43

Nathalie schreef:
Pff, ik ben met de oefeningen aan de slag gegaan, maar ik krijg onwijze last van mijn rugspieren. Is dat normaal? Buikspieren worden ook wel 'moe' , maar voel echt mijn rugspieren.
Ik zweette me wel kapot. Bloos Ondanks dat ik maar 20 minuutjes ofzo gedaan heb. Nagelbijten / Gniffelen

Dat is niet goed idd. Gebruik alleen je buikspieren, dit is echt belangrijk! Je moet je buikspieren voelen dat ze het werk moeten doen. Lig je wel op een zacht matje ofzo, want een harde ondergrond ligt ook niet lekker. In het begin is het allemaal even wennen, maar je moet er even doorheen. Als je het een tijdje gedaan hebt dan went je lichaam en spieren er aan en dan gaat het steeds beter zonder pijn! Langzaam opbouwen en steeds een beetje zwaarder. Als je erg last van je rug houd dan stoppen, want je moet niet je rug beschadigen.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 17:54

Ik lig wel op een zacht matje idd. Ik heb dit gevoel altijd als ik mijn buikspieren train.
Train je met deze oefeningen ook je rugspieren? Misschien heb ik gewoon hele slappe rugspieren dat deze het ook echt voelen?

Ik weet niet hoe ik ervoor zorg dat ik alleen mijn buikspieren gebruik. Volgens mij deed ik de oefeningen wel goed, want ze spanden wel heel erg aan. Maar krijg echt last van de rugspieren ipv buikspieren. Nagelbijten / Gniffelen Het is echt mijn middenrug zeg maar.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-07 18:12

Nathalie schreef:
Ik lig wel op een zacht matje idd. Ik heb dit gevoel altijd als ik mijn buikspieren train.
Train je met deze oefeningen ook je rugspieren? Misschien heb ik gewoon hele slappe rugspieren dat deze het ook echt voelen?

Ik weet niet hoe ik ervoor zorg dat ik alleen mijn buikspieren gebruik. Volgens mij deed ik de oefeningen wel goed, want ze spanden wel heel erg aan. Maar krijg echt last van de rugspieren ipv buikspieren. Nagelbijten / Gniffelen Het is echt mijn middenrug zeg maar.

Nee je rugspieren train je niet. Ik denk dat je jezelf optrekt, wat verkeerd is. Je moet je handen achter of naast je hoofd plaatsen en omhoog komen door middel van het aanspannen van je buik. Anders krijg je inderdaad nek en rugklachten. Doe dit met herhalingen. Dus niet aan 1 stuk 20 minuten, maar 10 sit ups, 10/20 sec pauze, 10 sit ups, pauze. En doe een herhaling van 3 keer. De volgende dag doe je bv 15 sit ups. Je moet het opbouwen. Het gaat allemaal niet vanzelf en je zal ook niet meteen resultaat zien. Maar je zal zien dat het op een gegeven moment wel zal helpen Knipoog

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:16

Haha heel apart zeg, maar erg vervelend! Tjah ik vind het moeilijk te zeggen, maar probeer toch door te gaan en hopen dat de pijn in de rug minder gaat worden. Maar wees er zeker van dat je niet je rug gebruikt. Je handen achter je hoofd plaatsen, maar raak je hoofd niet aan! Het is niet de bedoeling dat je met je handen je hoofd op trekt, de buikspieren moeten het werk doen. Ik zal even op mijn sportschool vragen wat nog meer oorzaken kunnen zijn.

Wat gucci_girl zegt klopt helemaal, alleen zou ik in jou geval zou ik de volgende dag niet direct naar 15 sit ups. Je bent net begonnen dus langzaam opbouwen. Trouwens de beste resultaten zie met weinig herhalingen, dus 10x. Als 10x te makkelijk gaat moet je de weerstand vergroten.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:22

Ik heb het vandaag zo gedaan:
12 sittups, ongeveer 20 sec rusten en weer 12 sittups.
Ongeveer 1 minuutje gerust denk ik, ben toen met de 2e oefening op de site bezig gegaan, 15 x en ongeveer 30 sec rust denk ik.
Toen de 3e oefening (schuine buikspieren) Dit heb ik 2 x 15 x gedaan aan beide kanten.

Voelde het dus ook wel op mijn buik, maar vooral mijn rug. Voel nu ook nog steeds die rugspieren een beetje 'trekken'. Het lijkt me ook niet goed maar wat Gucci_girl zegt, dat ik mijn handen aan mijn hoofd moet zetten etc, dat doe ik. Ik trek me niet met mijn handen omhoog o.i.d. Echt vanuit mijn lichaam zeg maar.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 18:27

Even een tijdje zo door gaan en waarschijnlijk moet je rug ook even wennen. Ik hoop voor je dat het straks minder pijnlijk wordt voor je rug.
Nog een tip: houdt de spanning in je buik even een seconde vast en dan weer zakken. Zo span je de buikspieren nog een beetje extra aan en dat werkt echt! Dat voel je lekker prikkelen!!

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:16

Ik spring zo'n 3 x in de week touwtje, niet te gek veel, maar je voelt wel in je lijf dat het wat doet (armen, buik en kuiten vooral)!
Verder skeeler/fiets ik als het weer het toelaat, het liefst 1 x in de week een lange route (op de fiets, vanaf 70 km). En ik kan niet wachten tot het schaatsseizoen weer begint!! Afgelopen jaar heb ik ongeveer 3 x in de week op de ijsbaan gestaan.

In november ga ik een klimcursus doen, weer eens wat anders en vast ook goed voor de spiertjes Haha!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-07 22:19

obelixje schreef:
Ik spring zo'n 3 x in de week touwtje, niet te gek veel, maar je voelt wel in je lijf dat het wat doet (armen, buik en kuiten vooral)!
Verder skeeler/fiets ik als het weer het toelaat, het liefst 1 x in de week een lange route (op de fiets, vanaf 70 km). En ik kan niet wachten tot het schaatsseizoen weer begint!! Afgelopen jaar heb ik ongeveer 3 x in de week op de ijsbaan gestaan.

In november ga ik een klimcursus doen, weer eens wat anders en vast ook goed voor de spiertjes Haha!

Zo lekker fanatiek!! Je zult wel goed getrainde en gespierde benen hebben met al dat schaatsen en fietsen! En klimmen is weer goed voor je armen!

obelixje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:04

valt mee hoor missfitness, ik ben er alleen wel achter dat het heerlijk is om een beetje te sporten. Vroeger haatte ik gym en deed ik alles om onder lichaamsbeweging uit te komen. Alleen paardrijden vond ik leuk. Gelukkig is dat veranderd en vind ik het vooral ook leuk om nieuwe dingen uit te proberen!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:04

Ik ben al 3 maanden niet in de sportschool geweest Bloos! Maar ik voetbal sinds kort weer. Heb nu een steuntje achter de rug en blijf doorgaan omdat ik nu met andere sport en natuurlijk niet de sloomste wil zijn met conditie training Clown Heb het idee dat mijn conditie al beter wordt. Eerste training was ik na een sprintje moe en nu ga ik lekker achter de bal aan.

Dus nu rijd ik een paar keer per week paard (nu even niet, wil eerst mijn zadel laten controleren) en dan 2x per week 1,5 uur trainen en op zondag nog wedstrijd.

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 11:09

Ik zweer bij buikdansen! Haha! Waarom? Je krijgt echt een strak buikje dr van, het is goed voor je zelfvertrouwen, dansen is gewoon gezond, je traint dus niet alleen je buik!