Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nathalie schreef:Voor gewichten zal ik naar de sportschool moeten en dat zit er nu even niet in helaas. Misschien volgend jaar. Maar wil wel erg graag nú al beter eruit zien.
Vooral mijn buik is heel erg. Ik heb hier en daar wel wát vet, maar heel weinig volgens mij.
Ik had vroeger echt geen vet op mn lichaam, kon eten wat ik wilde, was altijd dun en gespierd. Maar toen ik stopte met rijden is alles een beetje gaan 'hangen'
Ik heb zelf helemaal geen verstand van oefeningen om zoals je zegt rechte, onderste en schuinen buikspieren te trainen.Dus hopelijk zou je wat uit kunnen leggen.
Hardlopen wil ik al een tijd doen en begin er ook telkens aan, maar houd het dan weer niet zo lang vol, helemaal als ik alleen moet.
Nathalie schreef:Hier heb ik zeker wat aan!!! Bedankt!
De eerste twee oefeningen heb ik vaak gedaan, maar nooit langer als 3 dagen achter elkaar volgehouden door de verschrikkelijke spierpijn.
zal nu wel wat rustiger aan beginnen denk ik.
Bedankt!!
Babeth schreef:Wushu! Ik zweer bij kung fu.
katiavl schreef:Babeth schreef:Wushu! Ik zweer bij kung fu.
Heb horse stance hier al boven gezet
Nathalie schreef:Pff, ik ben met de oefeningen aan de slag gegaan, maar ik krijg onwijze last van mijn rugspieren. Is dat normaal? Buikspieren worden ook wel 'moe' , maar voel echt mijn rugspieren.
Ik zweette me wel kapot.Ondanks dat ik maar 20 minuutjes ofzo gedaan heb.
Nathalie schreef:Ik lig wel op een zacht matje idd. Ik heb dit gevoel altijd als ik mijn buikspieren train.
Train je met deze oefeningen ook je rugspieren? Misschien heb ik gewoon hele slappe rugspieren dat deze het ook echt voelen?
Ik weet niet hoe ik ervoor zorg dat ik alleen mijn buikspieren gebruik. Volgens mij deed ik de oefeningen wel goed, want ze spanden wel heel erg aan. Maar krijg echt last van de rugspieren ipv buikspieren.Het is echt mijn middenrug zeg maar.
obelixje schreef:Ik spring zo'n 3 x in de week touwtje, niet te gek veel, maar je voelt wel in je lijf dat het wat doet (armen, buik en kuiten vooral)!
Verder skeeler/fiets ik als het weer het toelaat, het liefst 1 x in de week een lange route (op de fiets, vanaf 70 km). En ik kan niet wachten tot het schaatsseizoen weer begint!! Afgelopen jaar heb ik ongeveer 3 x in de week op de ijsbaan gestaan.
In november ga ik een klimcursus doen, weer eens wat anders en vast ook goed voor de spiertjes