Wat een reactie
Ik vind het echt heel erg voor je. En ik snap volkomen hoe je je voelt.
Bij mij was het ook geen rozengeur en manenschijn. Ik had alleen mn broer (10 jaar oudere)en mn moeder tegen me op, ipv mn vader en moeder. Vader is overleden.
Het is niet makkelijk en je hebt het gevoel dat de wereld onder je voeten weg zakt maar het is niet anders. Jij doet nu niets verkeerd, en dat zal ik zo laten. Hou de eer aan jezelf en laat je ouders maar denken. Ik heb maanden lang niet met mijn moeder gesproken (ben het huis uitgegaan/gezet), totdat ze zelf belde. Mijn moeder heeft dingen gezegt die ik moeilijk kon vergeven maar ik heb het uiteindelijk wel gedaan. Het zijn je ouders. Ze willen je beschermen.
Ik herken het gedeelte van "alles mee nemen". Ik had geen paard maar de hond werd achter mij aan de deur uit geschopt.
Het heeft tijd nodig voordat het weer heelt. Maar uiteindelijk, als je er open voor staat, moet dat wel weer lukken. Ik heb nu een prima vrienden band met mn moeder (geen moeder-dochter band). Ik ben niet meer begonnen over de ruzies en heb het gewoon gelaten. Dat werkt. Maar dat is per persoon anders. Ik kan het makkelijk achter me laten en kijken naar de dingen van nu.
Het is moeilijk, maar gelukkig heb je je vriend die voor je klaar staat. Als jij zeker weet dat dit je liefde is moet je ervoor gaan. Je moet je niet laten weerhouden door anderen. Het is jou leven en je maakt je eigen keuzes. Voor ouders niet altijd even makkelijk te accepteren, maar uiteindelijk zullen ze toch echt wel moeten.
Ga lekker met zn tweeen samen wonen en zorg dat je je leven op een rijtje krijgt. Dan volgt de rest vanzelf

Ik wens je veel sterkte, en als er wat is kun je altijd een pb`tje sturen.
Liefs Pel