Een oudere vriend...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nakisha

Re: Een oudere vriend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:14

Allemachtig... LEUK, zulke ouders!!!! Bloos! Ik ben stomverbaast... mijn ouders reageerden héél anders, en die waren in eerste instantie zich toch ook de pleuris geschrokken...

Daarbij; volgens mij is dit GEEN reden om jullie op staande voet te ontslaan... als ze zo beginnen, zou ik juridische hulp inroepen. Kunnen ze even dimmen! Hoewel, ze zullen het wel op verstoorde verhoudingen gooien... zucht... Koe

Ben je écht lekker mee, zulke ouders. Boos!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:23

Op deze manier mag ook geen staande voet ontslag gedaan worden, als er sprake is van een contract (en ook als die er niet is) heb je zelfs nog recht op ww e.d.

Nakisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-07 19:33

Tja, ik zou ook zeggen... laat ze er financieel dan maar voor bloeden. Zowieso even vragen bij rechtsbijstand misschien.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-07 20:22

Hij kan ons hier ook niet voor ontslaan, krijgt hij het wel voor elkaar dan is het niet anders. Ik wil er dan geen zaak van maken want het blijft me vader.

Ik heb hier heel goed met me vriend over gesproken en we staan er allebei achter om te gaan samen wonen. We gaan nu verder met onze relatie. Wat me ouders daar van vinden is ff hun pakkie aan. Ik geef ze verder wel de mogelijkheid om er aan te wennen, door niet constant hier thuis rond te hangen met hem. Ze merken nu alleen wel al dat ik daardoor ook minder thuis ben!

Ik hoop dat ze het ooit zullen accepteren....

Bedankt voor jullie reacties!

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 07:03

Je kan via internet ook zulke dingen opzoeken. Ik zou niet precies weten waar, een collega van mij weet dat wel, maar ik heb op het moment vakantie bij mijn werk, sorry.
Maar als je goed zoekt kan je die dingen misschien printen en voorleggen Knipoog

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 07:09

Pel schreef:
Wat een reactie Bloos!
Ik vind het echt heel erg voor je. En ik snap volkomen hoe je je voelt.
Bij mij was het ook geen rozengeur en manenschijn. Ik had alleen mn broer (10 jaar oudere)en mn moeder tegen me op, ipv mn vader en moeder. Vader is overleden.
Het is niet makkelijk en je hebt het gevoel dat de wereld onder je voeten weg zakt maar het is niet anders. Jij doet nu niets verkeerd, en dat zal ik zo laten. Hou de eer aan jezelf en laat je ouders maar denken. Ik heb maanden lang niet met mijn moeder gesproken (ben het huis uitgegaan/gezet), totdat ze zelf belde. Mijn moeder heeft dingen gezegt die ik moeilijk kon vergeven maar ik heb het uiteindelijk wel gedaan. Het zijn je ouders. Ze willen je beschermen.
Ik herken het gedeelte van "alles mee nemen". Ik had geen paard maar de hond werd achter mij aan de deur uit geschopt.

Het heeft tijd nodig voordat het weer heelt. Maar uiteindelijk, als je er open voor staat, moet dat wel weer lukken. Ik heb nu een prima vrienden band met mn moeder (geen moeder-dochter band). Ik ben niet meer begonnen over de ruzies en heb het gewoon gelaten. Dat werkt. Maar dat is per persoon anders. Ik kan het makkelijk achter me laten en kijken naar de dingen van nu.

Het is moeilijk, maar gelukkig heb je je vriend die voor je klaar staat. Als jij zeker weet dat dit je liefde is moet je ervoor gaan. Je moet je niet laten weerhouden door anderen. Het is jou leven en je maakt je eigen keuzes. Voor ouders niet altijd even makkelijk te accepteren, maar uiteindelijk zullen ze toch echt wel moeten.

Ga lekker met zn tweeen samen wonen en zorg dat je je leven op een rijtje krijgt. Dan volgt de rest vanzelf Knipoog

Ik wens je veel sterkte, en als er wat is kun je altijd een pb`tje sturen.

Liefs Pel

Heel erg bedankt!
Ik laat me ouders nu voor wat het is...
Ik ben nog wel thuis, maar alleen voor te slapen en me paardjes te doen. Gister merkte ik dat me ma me aan het controlen is, constant bellen, me tas controleren en andere mensen bellen om te kijken waar ik ben/was en met wie!

Gelukkig heb ik buiten een hele lieve vriend ook een paar hele goeie vriendinnen die me steunen en waar ik dag en nacht aan kan kloppen!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 08:54

Luna, heel veel sterkte, ik vind je erg dapper!

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:01

Jeetje zeg dit had ik ook niet verwacht!!
Ik snap niet dat ze zo kunnen reageren..
Ik wens je heel veel sterkte!!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:13

jeetje...dit had ik inderdaad ook niet verwacht! Je ouders kunnen ook te ver gaan! Dat ze je daardoor ontslaan is echt te gek voor woorden....jij kunt er toch niets aan doen dat je verliefd bent? Je mag toch zelf weten met wie je omgaat? Je bent toch geen 10 meer Nagelbijten / Gniffelen

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:38

_Skess_ schreef:
jeetje...dit had ik inderdaad ook niet verwacht! Je ouders kunnen ook te ver gaan! Dat ze je daardoor ontslaan is echt te gek voor woorden....jij kunt er toch niets aan doen dat je verliefd bent? Je mag toch zelf weten met wie je omgaat? Je bent toch geen 10 meer Nagelbijten / Gniffelen

Zo denk ik er ook over, maar ben bang dat hun er anders over denken.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 09:40

Kun je niet nu al bij je vriend wonen? Met 20 kun je toch zo het huis uit? Dit lijkt me geen doen zo ... of staan je paarden bij je ouders? Staan die paardjes wel op jouw naam en kunnen je ouders daar niks mee doen achter je rug om? Je weet in zulke gevallen maar nooit wat mensen voor noodgrepen doen in de hoop je zo aan hen te kunnen binden ...

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 09:49

simodi schreef:
Kun je niet nu al bij je vriend wonen? Met 20 kun je toch zo het huis uit? Dit lijkt me geen doen zo ... of staan je paarden bij je ouders? Staan die paardjes wel op jouw naam en kunnen je ouders daar niks mee doen achter je rug om? Je weet in zulke gevallen maar nooit wat mensen voor noodgrepen doen in de hoop je zo aan hen te kunnen binden ...

Helaas is mijn vriend ook huis zoekende...
Ook mijn paardjes moeten dan mee en dat wil in een woonwijk wel is rommel geven Bloos
Ze staan wel op mijn naam, en de papieren zijn in mijn bezit, dus daar kunnen ze niets mee, maar ik hoop ook niet dat ze zich zo zullen verlagen!
Ik ben bijna niet meer thuis sinds het weekend, ik slaap daar nog en doe me paardjes verder ben ik bij vriendinnen enzo.
Helaas kan ik niet constant naar hem toe want hij woont ruim een uur bij mij vandaan (chauffeurs wereld....) en dat is niet te combineren met me paardjes!

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 10:20

Jeetje. Niet verwacht!

Meid.. volgens mij heb je ons niet meer nodig, je weet allang wat je gaat doen: je relatie en je eigen leven opbouwen en dan voorzichtig je ouders weer benaderen.

Succes Lachen

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 11:01

luna1986 schreef:
Ik laat me ouders nu voor wat het is...
Ik ben nog wel thuis, maar alleen voor te slapen en me paardjes te doen. Gister merkte ik dat me ma me aan het controlen is, constant bellen, me tas controleren en andere mensen bellen om te kijken waar ik ben/was en met wie!

Hallohooo...
Je bent toch geen klein kind meer?!
Nu ineens MOET ze zeker alles van je weten?
Dat het vertrouwen een beetje weg is, omdat jij het een tijd hebt verzwegen snap ik nog, maar dit is wel heel erg...

akerna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:21

jeetje wat een verhaal zeg.
wat een reactie van je ouders. het is te snappen dat ze het niet leuk vinden en er aan moeten wennen. maar deze reactie slaat echt werkelijk nergens op (al moet ik zeggen mn moeder kan ook zo reageren, ik heb sinds kort een vriendje die 6 jaar jonegr is, is ze ook niet blij mee)

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 20:44

luna1986 schreef:
Gister merkte ik dat me ma me aan het controlen is, constant bellen, me tas controleren en andere mensen bellen om te kijken waar ik ben/was en met wie!

tis wel erg gesteld hoor, maar ik weet als geen ander dat zulke (schoon)ouders bestaan, die van mijn vrouw zijn na 10 jaar nog geen millimeter bijgedraaid. Ik neem aan dat je je ma niet inwerkt? Zou ik in elk geval niet doen. Enne als ze zo graag je tas controleert (wat een vertrouwen), is het dan geen optie om haar cynisch te laten merken dat je het zeer goed in de gaten hebt, bijvoorbeeld een (positieve) zwangerschapstest erin stoppen?

Denk aan jezelf, in de ogen van zulke ouders zul je t toch nooit goed doen.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 21:54

Sohee.. Wat vervelend voor je dat je ouders zo reageerden.

Ik hoop dat het allemaal weer wat beter wordt tussen jou en je ouders.. Ga je nu maar lekker op je leventje met je vriend en je paardjes storten, jammer dat je ouders er niet voor je zijn om daarvan mee te genieten!

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 06:45

Ik heb me ma niet ingewerkt, omdat ze nu zelf aan het terug krabbelen zijn...
Ze willen zo ie zo nog een gesprek met z'n vieren zondag, dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 06:58

ach meis..... wat rot! maargoed, je hebt in iedergeval open kaart gespeeld. ze leren er wel mee omgaan Lachen

komt wel weer goed

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 07:03

luna1986 schreef:
Ze willen zo ie zo nog een gesprek met z'n vieren zondag, dus ben benieuwd wat daar uit gaat komen.

Sterkte! Bedenk dat je best rekening met je ouders kunt houden maar dat het wel jullie leven is en niet dat van hen!
Misschien kun je voorstellen om elkaar even een poosje niet zo vaak te zien om de zaak wat te laten bezinken? En dan voorzichtig eens af en toe uit eten gaan of zo, op neutraal terrein zeg maar ...

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 07:49

simodi schreef:
luna1986 schreef:

Sterkte! Bedenk dat je best rekening met je ouders kunt houden maar dat het wel jullie leven is en niet dat van hen!
Misschien kun je voorstellen om elkaar even een poosje niet zo vaak te zien om de zaak wat te laten bezinken? En dan voorzichtig eens af en toe uit eten gaan of zo, op neutraal terrein zeg maar ...

Bedoel je me vriend of me ouders....
Me vriend zie ik maar 1 a 2 x per week en dan zijn we niet bij mij thuis.
En me ouders kan ik niet omheen omdat me paarden daar staan.

Achilles

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:08

Ik ken je ouders niet maar zo te lezen waren ze behoorlijk geschokt. Een man die 18 jaar ouder is heeft een verleden en daar kunnen je ouders mischien even niet zo goed mee overweg. Voor je dochter wil je toch het standaard vriendjesverhaal, leuke knul, zelfde leeftijd en dan zetten ze liefde even aan de kant. Liefde kent geen leeftijd. Jij moet je eigen leven leiden en als dat met deze man is is dat prima, niets mis mee als jullie het samen heel goed kunnen vinden.
Dat ze er nog een keer over willen praten klinkt toch wel veelbelovend en mischien komen ze wel zo ver dat ze jou keus kunnen accepteren.

Een stuk terug maakte je een opmerking dat je paarden en de huizenprijs niet de enige reden is om samen te gaan wonen? Is die reden wat ik vermoed?

Sterkte meid en leef voor jezelf en je vriend. Ik hoop dat je ouders bijdraaien.

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 08:23

Achilles schreef:
Ik ken je ouders niet maar zo te lezen waren ze behoorlijk geschokt. Een man die 18 jaar ouder is heeft een verleden en daar kunnen je ouders mischien even niet zo goed mee overweg. Voor je dochter wil je toch het standaard vriendjesverhaal, leuke knul, zelfde leeftijd en dan zetten ze liefde even aan de kant. Liefde kent geen leeftijd. Jij moet je eigen leven leiden en als dat met deze man is is dat prima, niets mis mee als jullie het samen heel goed kunnen vinden.
Dat ze er nog een keer over willen praten klinkt toch wel veelbelovend en mischien komen ze wel zo ver dat ze jou keus kunnen accepteren.

Een stuk terug maakte je een opmerking dat je paarden en de huizenprijs niet de enige reden is om samen te gaan wonen? Is die reden wat ik vermoed?

Sterkte meid en leef voor jezelf en je vriend. Ik hoop dat je ouders bijdraaien.

Tuurlijk spelen er om te gaan samen wonen meerdere dingen mee, maar voornamelijk omdat we bij elkaar willen zijn! En ja dan moeten me paardjes wel mee. Ook ben ik de controle zat van me ouders en wil nu verder met me eigen leven zonder constant gecontroleerd te worden.

Maar de belangrijkste reden blijft dat we samen willen zijn!

bammbamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:38

Beste Luna,

Gun je ouders even de tijd vergeet niet dat jullie er al 1.5 jaar mee bezig zijn en je ouders moeten nu 1.5 jaar in een fractie verwerken plus je bent hun dochter en dat gaat hun niet in de koude kleren zitten.
mijn tip is wees en blijf eerlijk zeg gewoon wat waar en bij wie je bent.En wat betreft jullie werk dat komt ook wel goed begrijp ik uit je verhaal De eerste toenadering is van jouw ouders afgekomen en dat vindt ik al héél positief.
Blijf rustig en beleefd en vooral eerlijk en dat je ma je controleerd ziet dat maar als onmacht van d'r
En oja begin niet gelijk over samenwonen probeer het eerst zo op te lossen.

STERKTE en ook je ouders véél sterkte

luna1986

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 08:47

bammbamm schreef:
Beste Luna,

Gun je ouders even de tijd vergeet niet dat jullie er al 1.5 jaar mee bezig zijn en je ouders moeten nu 1.5 jaar in een fractie verwerken plus je bent hun dochter en dat gaat hun niet in de koude kleren zitten.
mijn tip is wees en blijf eerlijk zeg gewoon wat waar en bij wie je bent.En wat betreft jullie werk dat komt ook wel goed begrijp ik uit je verhaal De eerste toenadering is van jouw ouders afgekomen en dat vindt ik al héél positief.
Blijf rustig en beleefd en vooral eerlijk en dat je ma je controleerd ziet dat maar als onmacht van d'r
En oja begin niet gelijk over samenwonen probeer het eerst zo op te lossen.

STERKTE en ook je ouders véél sterkte

Ik gun mijn ouders alle tijd die ze nodig hebben, en ik wil ze ook niet confronteren met mijn vriend todat ze er een goed gevoel bij hebben.
Daarom spreken we ook buitenhuis af. Ze kunnen mij alleen niet verbieden om met hem af te spreken.

Het uit huis gaan was ik zo ie zo al van plan, met of zonder hem.
Alleen is het met z'n tweeen net ff wat makkelijker.