Wajong uitkering

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jeskim

Re: Wajong uitkering

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:35

Ik zou even mijn eigen situatie willen toevoegen.
Ik ben Chronisch vermoeid en ben volledig afgekeurd.

Hiervoor heb ik gewoon mijn verhaal gedaan bij de keuringsarts, ik heb het echt niet hoeven overdrijven o.i.d. Misschien was ik zelfs wat te optimistisch omdat ik heel graag een opleiding wil doen.. Dat mocht dus niet.. Reactie, Cliënt denkt dat ze meer kan dan ze daadwerkelijk kan.
Ik heb in een revalidatie centrum gezeten en ben nu met behulp van een reïntegratieproject vrijwillig aan het werk, niet betaald dus..
Ze gaan nu overwegen of ik het wel of niet kan..

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:35

Ik wilde niet afgekeurd worden of wat dan ook maar dat was ook voor de korting voor mijn baas of subsidie. Maar dat krijgen ze ook niet omndat ik meer dan 3 banen kon doen en ik was niet gehandicapt genoeg op mn werk

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:36

runningkawa schreef:
orionneke schreef:
Met geld is niet alles op te lossen. Mensen die asperger/autisme hebben etc hebben een probleem met hun inlevingsvermogen, communicatie etc. Dat is voor gezinsleden al moeilijk om mee om te gaan laat staan voor 'vreemden'. Je kan wel een dikke subsidie geven aan een werkgever maar als die niet met zulke personen om kan gaan schieten we er alles behalve iets mee op. Dan wordt de situatie vd autist in kwestie alleen maar slechter.

Maar je zou met subsidie ook aan begeleiding kunnen denken voor een baas voor het omgaan met mensen met een bepaalde ziekte.
Ik denk dat er best wel bazen zijn die dat willen doen Ja

Zelfs daar had ik geen recht op

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:38

kleinelinda schreef:
Maar je zou met subsidie ook aan begeleiding kunnen denken voor een baas voor het omgaan met mensen met een bepaalde ziekte.
Ik denk dat er best wel bazen zijn die dat willen doen Ja

Zelfs daar had ik geen recht op[/quote]

Dit ging over als er meer geld in de vorm van subsidie zou vrijkomen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:39

Jeskim schreef:
Ik zou even mijn eigen situatie willen toevoegen.
Ik ben Chronisch vermoeid en ben volledig afgekeurd.

Hiervoor heb ik gewoon mijn verhaal gedaan bij de keuringsarts, ik heb het echt niet hoeven overdrijven o.i.d. Misschien was ik zelfs wat te optimistisch omdat ik heel graag een opleiding wil doen.. Dat mocht dus niet.. Reactie, Cliënt denkt dat ze meer kan dan ze daadwerkelijk kan.
Ik heb in een revalidatie centrum gezeten en ben nu met behulp van een reïntegratieproject vrijwillig aan het werk, niet betaald dus..
Ze gaan nu overwegen of ik het wel of niet kan..

Hier een ME-er, maar ik stel me aan volgens UWV...omdat ik optimistisch ben en zelfs met de ziekte een hele tijd 40 uur heb gewerkt, wilde dat perse.
Ben uiteindelijk zelf maar halve dagen gaan werken, meer kan ik niet meer.
Thuis zitten wil ik ook niet, want eigenlijk is halve dagen ook te veel, zou er zelfs liever 38 doen...maar mijn lijf wil niet.

Dus duidelijk weten artsen niet hoe ze gelijkheid moeten houden

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:41

Nog even terug te komen op als je kan internetten en msnen en stappen kan je werken..... Iedereen die kan paardrijden kan werken hoort dan ook in het rijtje thuis??

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:42

orionneke schreef:

Ja maar ik kon ook geen subsidie krijgen voor mijn baas.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:43

kleinelinda schreef:
orionneke schreef:

Ja maar ik kon ook geen subsidie krijgen voor mijn baas.

Oke

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:44

Nou idd JesKim, ik heb ook enorm mn best moeten doen om niet afgekeurd te worden destijds, wilde teveel en dat klopt, ik wilde ook te graag, want niets was erger imo op dat moment dan thuis te zitten onder de medicatie en zowat hele dagen te slapen..daar gaat je ego verschrikkelijk mee vandoor hoor, niet deelnemen aan de maatschappij en hoe of wat je ook probeerde, telkens liep het weer mis. Ik heb destijds een aantal flinke gesprekken tot huilens aan toe gehad dat ik zo graag ook iets wilde doen en of ik die kans mocht krijgen, al was het maar voor een paar uurtjes. Werd mij verteld dat ik helemaal niets mocht doen en als ik op eigen houtje een baan zou zoeken mijn uitkering ingetrokken zou worden (logisch) en geen kans meer zou maken als het weer fout zou gaan.
Er bestaan trouwens al dergelijke subsidies, werkgevers ontvangen een fikse subsidie voor de client die bij hun in 'dienst' komt en op pad helpt.

maar RK, jij hebt dus ook geprobeerd een uitkering aan te vragen en dat is niet gelukt omdat artsen (helaas voor jou) anders hebben bepaald, dan zou juist jij toch moeten weten dat sommige mensen het zo hard nodig kunnen hebben om weer op gang te komen, voordatz ij zichzelf de echte vernieling in helpen en het proces van 'genezing' langer gaat duren?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:45

ik was niet gehandicapt op mijn werk vertelden zij mij. Ik kon verder alles doen , kon naar de wc en de hele dag achter het bureau zitten dus dan was het niet nodig

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 20:47

orionneke schreef:
Nog even terug te komen op als je kan internetten en msnen en stappen kan je werken..... Iedereen die kan paardrijden kan werken hoort dan ook in het rijtje thuis??

Nee, ben ik het persoonlijk niet mee eens, sommige mensen hebbenw egens een psychische reden een uitkering en daar kan paardrijden juist enorm bij helpen, butenlucht, ontspanning etc..zo ook met msn en internet, dat is in eigen rust, in eigen tempo en ter ontspanning. Als ik gewerkt heb of voordat ik moet werken zit ik hier ook te neuzelen, om mn hoofd tot rust te krijgen bv.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:21

Ik ben ook cvs/me-er.
Voor mij was het ook heel moeilijk om wel te kunnen paardrijden (ookal maar ff en niet elke dag of soms elke niet elke week) en niet (volledig) te kunnen werken. Mijn psycholoog heeft me daartoe overtuigd (daar "moet" je heen om te bewijzen dat het niet tussen je oren zit en om er beter mee om te kunnen gaan.) dat het beter is om te rijden. Goed voor je lichaam en geest.
Van enkel werken,pijn en slapen word je depresief....
Ik zit nog in de ziektewet en als het gaat,werk ik. Ik vind het ook leuk om te werken.
Echter als je thuis komt (na 1 uur werk!) en daarna minstens 2 dagen pijn heb (alsof je in elkaar bent geslagen) Dan heb je weer tijd nodig om te herstellen en juist niet gelijk wer terug te gaan. Je maakt je lichaam kapot daarmee. Sommige dingen kunnen het waard zijn om daarna weer pijn te krijgen, zoals bij bij een bruiloft aanwezig te zijn. Ik heb daar ook recht op vind ik, zeker omdat ik al zoveel moet laten..... Leuk op vakantie gaan, is voor mij ook lastig, want je moet echt plannen wat wel en niet kan en op tijd zitten en lang genoeg rusten tussendoor. Dus na de vakantie heb ik tijd nodig om mijn energie weer op te laden, terwijl je al zo rustig mogelijk doet.
Ik heb een periode 10 uur per week gewerkt, dat was echt fijn. Helaas is nu weer 1 uurtje te veel.
Dat is moeilijk voor je omgeving/collega's ,maar zeker ook voor jezelf!

Dus een rijtje met wat je wel en niet kan, vind ik onzin.
De prijs die je daarvoor moet betalen (pijn/terugslag) is zeker van belang!

Het ergste is nog wel dat mensen niet op je kunnen rekenen en nog erger, je kunt ook niet op jezelf, je lichaam rekenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:31

Kimberley77 schreef:
Nou idd JesKim, ik heb ook enorm mn best moeten doen om niet afgekeurd te worden destijds, wilde teveel en dat klopt, ik wilde ook te graag, want niets was erger imo op dat moment dan thuis te zitten onder de medicatie en zowat hele dagen te slapen..daar gaat je ego verschrikkelijk mee vandoor hoor, niet deelnemen aan de maatschappij en hoe of wat je ook probeerde, telkens liep het weer mis. Ik heb destijds een aantal flinke gesprekken tot huilens aan toe gehad dat ik zo graag ook iets wilde doen en of ik die kans mocht krijgen, al was het maar voor een paar uurtjes. Werd mij verteld dat ik helemaal niets mocht doen en als ik op eigen houtje een baan zou zoeken mijn uitkering ingetrokken zou worden (logisch) en geen kans meer zou maken als het weer fout zou gaan.
Er bestaan trouwens al dergelijke subsidies, werkgevers ontvangen een fikse subsidie voor de client die bij hun in 'dienst' komt en op pad helpt.

maar RK, jij hebt dus ook geprobeerd een uitkering aan te vragen en dat is niet gelukt omdat artsen (helaas voor jou) anders hebben bepaald, dan zou juist jij toch moeten weten dat sommige mensen het zo hard nodig kunnen hebben om weer op gang te komen, voordatz ij zichzelf de echte vernieling in helpen en het proces van 'genezing' langer gaat duren?

Nee ik wilde geen vaste uitkering, maar tijdelijk een time out van een paar uur per week. Dus ziektewet voor een tijdje voor een deel van de uren. Geen afkeuring.
Omdat ik dacht dat dat genoeg was om daarna weer naar fulltime te kunnen

Dus geen instelling ik kan niks..geen instelling ik moet me erg voor doen anders lukt het niet...maar de instelling ik wil ff wat rust om later weer volop te kunnen

En de instelling ik kan niks is wat me dus ook erg stoort...

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:48

Ja ik snap je punt zeer zeker..moet hier wel bijzeggen dat ik ook de instelling had vroeger van ik kan niks en dat kon ik werkelijk waar ook niet, dmv therapie, medicijnen etc begon ik weer heel langzaam aan weer wat te kunnen en nee dat was niet omdat het tussen de oren zat, (ja dat kreeg ik ervan, haha) maar omdat het helaas toen zo was.
Ik begrijp mensen ook die zeggen dat ze het nu niet kunnen, of het nou faalangst is van alle dingen die mislukt zijn, omdat het ook niet ging, denk aan verkeerde begeleiding, ziekte, psychische klachten etc. Ik weet uit ervaring dat ik ook een moment heb gehad dat ik echt niets kon, want ik ook probeerde en hoe ik het ook probeerde, mét begeleiding..soms hebben dingen gewoon tijd nodig.
maar gok dat je dit zegt door een bepaalde zin uit het topic en dat is waar men hier over struikelt en zo hard is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:51

Ik denk idd dat veel mensen over die uitspraak vallen Ja
Iig ik wel...

Ik heb ook dagen dat als ik wakker word al denk..f*ck....ik heb het gevoel alsof ik net ben aangereden door een locomotief...en dan moet ik nog gaan werken...
En is dat leuk? Nope
Maar er zijn ook dagen dat het wel redelijk gaat en ik denk dat je ook meer naar die dagen moet kijken dan naar de dagen dat het niet gaat, die overleef je ook wel Lachen

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 21:56

Dat heb ik dus ookkzo vaak... inde ochtend wakker worden en je afvragen hoe je de dag in hemelsnaam gaat doorkomen. Het gevoel dat je naar bed wilt omdat je zo moe bent, maar je hebt toch echt 9 uur geslapen....

Heel naar, maar feit is ook wel dat als je steeds tegen jezelf gaat zeggen: Oh mijn god, ik ben zoooooo moe, je jezelf er niet mee helpt.

Misschien ben ik een overdreven optimist, wie zal het zeggen. Maar er zijn genoeg momenten dat ik echt zit te huilen van alle ellende en verdriet. Echter..... ik help mezelf er niet mee, en mn omgeving ook niet. En dus ga ik maar door, misschien ook tegen beter weten in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:00

Herkenbaar Barmat
Ik heb smorgens ook echt wel eens zitten janken
Of als ik thuis kom, meer dood dan levend een een huis zie dat overhoop staat en ook nodig gedaan moet worden.
Of als ik wil rijden, maar mijn benen aanvoelen als spagetti, dus wederom mijn paard laat staan.
Dan ben je niet blij...

Maar idd bij de pakken neer zitten, zeggen oh wat erg, ja dat mag , doe ik ook hoor Ja
Om daarna mezelf een schop onder de kont te geven Lachen

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:05

Kimberley77 schreef:
orionneke schreef:

Nee, ben ik het persoonlijk niet mee eens, sommige mensen hebbenw egens een psychische reden een uitkering en daar kan paardrijden juist enorm bij helpen, butenlucht, ontspanning etc..zo ook met msn en internet, dat is in eigen rust, in eigen tempo en ter ontspanning. Als ik gewerkt heb of voordat ik moet werken zit ik hier ook te neuzelen, om mn hoofd tot rust te krijgen bv.

Ik bedoel het ook sarcastisch gezien iemand (volgens mij Barmat) dat schreef....dat als je kan internetten/msnen etc dat je ook kunt werken. Ik ben het daar niet mee eens, zo simpel ligt het allemaal niet.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:13

Orionneke: Dus jij durft glashard te beweren dat je het niet meer dan normaal vind dat iemand wel lekker de hele dag met zn paardje bezig is, ongeveer 4 uur zit te bokken en msn-en en claimt niet te kunnen werken??

Dat vind ik zo super zwak, wel de lusten, niet de lasten willen dragen. Als ik een slechte dag heb, rijd ik mijn paard niet, maar knuffel lekker met hem. Niet andersom, wel lekker rijden maar te lam zijn om je best te willen doen in je eigen onderhoud te willen voorzien Lachen

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:19

helaas keurt het UVW veel mensen goed die daadwerkelijk iets mankeren, met het idee erachter, het zit tussen de oren. helaas voor 2 mensen in mijn directe omgeving was dit het geval (één zit praktisch te wachten op een dwarslezie, maar volgens het uwv kan hij best nog wat, hij kan immers zijn tong uitsteken, dus hij kan een knop indrukken -> geschikt om te werken) Koe Clown

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:22

Barmat schreef:
Orionneke: Dus jij durft glashard te beweren dat je het niet meer dan normaal vind dat iemand wel lekker de hele dag met zn paardje bezig is, ongeveer 4 uur zit te bokken en msn-en en claimt niet te kunnen werken??

Dat maak je er van.. uurtje bokken en msnen , half uurtje rijden.. zo kun je het ook bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:22

Klopt idd loesje, zo iemand ken ik ook. Kan bijna niets maar moet door. (fybromyalgie heeft ze) En zit bij haar niet tussen de oren, maar ja fybro is een mode ziekte.

Waar mijn broer eerst woonde woonde een man in de straat die zijn hele huis zelf gebouwd heeft, lekker goedkoop en hij had alle tijd, want hij zat in de WAO, kon niet meer werken door zijn zwakke rug.... was weinig van te zien als je hem weken met cement en stenen zag sjouwen..uren op een dag...

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:28

iedereen voelt ze eigen lichaam. en ik heb reuma en ik mag en kan ook niet werken. en er zijn mensen die met reuma wel werken alleen heel veel mensen vergeten dus dat 250 verschillende soorten reuma heb er is er geen 1 het zelfde ik zit nu al bijna een half jaar in het gips. zowel enkel als pols. en dan vragen mensen ook ow heb je je pols en arm gebroken ?? zeg neej reuma !!! ow moet je dan ook in het gips wis ik niet ...nee maar wel altijd maar oordelen over een ander zo kinderachtig

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:33

dat fybo een mode ziekte word komt door de mensen .omdat je niks kan zien op foto s en dan zeggen mensen al snel maar er is toch niks te zien. en het komt door de artsen zelf. als er iemand met spierpijn hoofdpijn en precies op 16 punten pijn heeft zeggen ze al gauw ow u heeft fybo

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-07 22:58

ik heb last van mijn lichaam : hoge spierspanning .. bekken instabiliteit .. Ook heb ik last van angstaanvallen ed. kortgezegt volgens de psych een depressie maar nooo waaaay dat ik opgeef ookal kan ik soms niet meer fietsen van de pijn en uitgeputheid ... Ik blijf dingen doen die ik graag doe omdat ik daar plezier in vind ... readen ed. daar heb ik heeeel veel plezier uit ...ik glunder vaak helemaal daarna maar andere momenten jank ik omdat ik mezelf niks waard vind .. ik werk nu al meer dan 7 dagen achter elkaar .... en nooit nooit zal ik durven naar een geld verstrekker te stappen want dat vind ik laf ... ik wil doelen bereiken ookal kost t me teveel moeite