Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lindsey

Re: Even een "hartelijk bedankt" naar mijn werkgever!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 16:58

Welcome to the real world.

Toen ik in je vorige topic las dat je werkgever zo begripvol reageerde, dacht ik, he zouden ze toch nog bestaan dit soort werkgevers.

Helaas ben ik en jij ook weer een illusie armer.

Heb het zelf meegemaakt en ook zoveel om mij heen gehoord.
Ziekte tijdens je proeftijd zorgt er bijna zeker voor dat je aan het eind van je proeftijd ontslagen wordt.

Wat dat betreft kun je dus gerust je eigen gezondheid voor laten gaan. Toch gaan werken heeft geen enkele zin zoals hier ook weer gebleken is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:06

idd lindsey
Ik ben die illusie ondertussen ook armer na mezelf kapot gemaakt te hebben
Heb mezelf beloofd dat nooit meer te doen...
En dan wort er weer gezegd, personeel van tegenwoordig heeft ook niks meer over voor de baas...goh, hoe zou dat toch komen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:30

Er sia ltijd een middenweg. Persoonlijk vind ik het echt stom om na iets ernstigs als een hersenbloeding toch te gan werken tegen het advies van artsen in. Even los van het verdere verloop voor Barmat.

Het andere uiterste is je om elke poep en een scheet ziekmelden. Beide is in mijn ogen niet goed...

barmat, het is een zeer gunstige tijd om te solliciteren dus het komt wel goed.

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 17:34

faye schreef:
Er sia ltijd een middenweg. Persoonlijk vind ik het echt stom om na iets ernstigs als een hersenbloeding toch te gan werken tegen het advies van artsen in. Even los van het verdere verloop voor Barmat.

Het andere uiterste is je om elke poep en een scheet ziekmelden. Beide is in mijn ogen niet goed...

barmat, het is een zeer gunstige tijd om te solliciteren dus het komt wel goed.

Je hoopt toch nog je baan te kunnen houden.. en vooral als je baas "goed" reageert wil je ook graag werken.

wendyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 18:30

hey barmat ik vind dit echt belachelijk wat een eikel zeg eerst mooi weer spelen en dan doen ze dit ik vind dat niet eerlijk het is je ook niet gegunt lijkt wel.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:21

Faye: natuurlijk is het stom! Dacht je dat ik dit niet wist? Aan de andere kant had ik het daar zo naar mn zin, dat ik wilde laten zien dat mijn inzet en enthousiasme er wel degelijk was Ja

Stomme ik, want ik heb mezelf alleen nog maar verder beschadigd hiermee. Stank voor dank heet zoiets, vind ook niet dat ik het zo verdiend heb. En nogmaals - toen het feit zo was, heb ik gezegd "jongens, ik snap dat dit einde oefening is, zeker in de proeftijd." En toen werd steeds mooi weer gespeeld: "nee joh, we zijn zo tevreden, hierom ontslaan we je niet, dan zouden we wel een hele slechte werkgever zijn" etc etc... mooie blaat dus Boos!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:26

als morgen je laatste werkdag in je proefperiode zou zijn en ze betalen je tot 1 juli dan ben je in mijn optiek overmorgen ( = nog voor 1 juli) nog steeds/ weer in dienst.
wanneer je een dag langer werkt dan je proefperiode ben je in dienst zoals je je contract ondertekend hebt.
Laatst bijgewerkt door garny95 op 27-06-07 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-07 19:27

Nee, in mijn brief stond dat de arbeidsovereenkomst per 27 juni ontbonden is, maar dat ik doorbetaald krijg tot 1 juli 2007 (goedmakertje denk ik)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:28

nou als die laatste drie dagen een goedmakertje moet zijn....
Sterkte ermee

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-07 19:49

ach eigenlijk is dit nog maar je proef periode.

Mijn pa heeft dik 30 jaar voor een bepaalde bank gewerkt waar ie miljoenen voor heeft verdient maar kon toen wel van de een op de andere dag oprotten. Heeft een hoop ellende en geld gekost om een goede regeling te krijgen.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:22

faye schreef:
Er sia ltijd een middenweg. .

Dat denk je. Tot je zelf gedwongen bent om je ziek te melden in je proeftijd omdat je echt niet in staat bent te werken op dat moment. Dan kom je erachter hoe werkgevers werkelijk zijn.

Wordt je echt wel zonder pardon op straat geknikkerd.

Barmat schrijft dat ze in het verleden zelf bij de WW instantie heeft gewerkt dan weet ze dat dit soort dingen kunnen gebeuren. Toch had zij ook niet verwacht dat dit met haar zou gebeuren.
Tot het je wel overkomt. Dan weet je beter.

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:33

was bedoeld voor een ander topic.
Laatst bijgewerkt door lindsey op 28-06-07 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:36

Helaas hier ook ondervonden dat sommige werkgevers een dikke middelvinger verdienen...

In jou geval is het helemaal sh*t door de reden die ze niet durven te zeggen!

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:38

Ehhhhhhh, Lindsey??? Kleine vergissing misschien? Ze is al ontslagen. (ik vermoed dat je je laatste reactie in een ander topic had willen plaatsen..... Knipoog )

lindsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:41

Oeps inderdaad verkeerde topic. Wilde dit in het topic van lady Elmira plaatsen. Bloos Bloos

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 10:51

Je kan nog zo je best doen maar vaak heeft het gewoon geen zin!
Werkgevers zijn vaak niet helemaal fair.

Zo heb ik jaren geleden een aanvaring met mijn (ex)werkgever gehad.
Is heel raar gegaan, kreeg ik van wat er een half jaar daarvoor was gebeurd kreeg ik op mijn bord en niet te zuinig ook, wat een heel emotioneel iets was.
Terwijl ze daar nooit met 1 woord over hadden gerept en ik daar al 2 jaar werkte.
Ik ging helemaal overdonderd naar huis en maandag kwam ik terug en heb gezegd dat het mijn laatste week was.
Op zo'n manier hoef ik niet met mensen te werken!

Het is echt heel kl*te voor je maar je kunt er niets aan doen!

ushi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 11:37

Cowgirl schreef:
ach eigenlijk is dit nog maar je proef periode.

Mijn pa heeft dik 30 jaar voor een bepaalde bank gewerkt waar ie miljoenen voor heeft verdient maar kon toen wel van de een op de andere dag oprotten. Heeft een hoop ellende en geld gekost om een goede regeling te krijgen.

Dat is helemaal naar ja! Boos! Gebeurd vaker helaas...

Naja snap op zich Barmat wel... Je hebt je best gedaan, gewerkt terwijl het eigelijk beter was van niet, en ze houden je steeds iets voor wat dus helemaal onzin blijkt te zijn...

Daar zou ik toch ook wel erg van balen eigelijk...

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 13:30

Ja, ik haal me ook geen illusies meer in mijn hoofd... Ik weet heel goed dat ik bij mijn huidige werkgever ook zo op straat kan staan...

Werk zelf op pz en heb dus een aantal jaar geleden ook meegemaakt dat ze een werknemer die al bijna 25 jaar in dienst was, op 55 jarige leeftijd ontslagen. 2 jaar voor zijn sollicitatieplicht vervallen zou zijn Boos! hij heeft wel een 'gouden handdruk' meegekregen maar gewoon de manier waarop vond ik echt niet kunnen

Daardoor weet ik ook dat dat mij ook kan overkomen, net als iedereen in het bedrijf. Zolang het goed gaat is het allemaal blijven lachen, maar zodra het wat minder gaat is iedereen bang voor zijn eigen hachje...

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 16:41

ik wil het eigenlijk wel wat voor de werknemers opnemen, je kan ze niet allemaal over een kam scheren. Wij hebben ook een klein bedrijf met 9 werknemers. In 1998 kreeg een werkneemster die net een maand bij ons in dienst was baarmoederhalskanker, niemand kon daar wat aan doen, zij niet, wij niet. Met de huidige regelgeving toen waren wij als werkgever wel de pisang. Onze premie ging omhoog omdat deze dame voorlopig en nog wat jaren daarna niet meer aan het werk kon, wat ik haar ook absoluut niet kwalijk nam/neem, zij had een zwaard boven haar hoofd hangen.
Over drie jaar heeft ons dat 135.000 gulden gekost en als klein bedrijf ben je daar doodziek van. Ze had net een maand bij ons gewerkt en wat nog belangrijker was, wij waren haar laatste werkgever. Wij zijn er wel weer bovenop gekomen maar je wordt er niet vrolijk van.
Door deze regelgeving zijn er bedrijven failliet gegaan. Als werkgever ben je dus altijd op je hoede. De regering is hier de onzekere factor.

Als ik het verhaal van de TS lees geloof ik dat het bedrijf waar zij werkt geen verkeerde intenties met haar had, ik keur het ook helemaal niet goed wat daar is gebeurd maar begrijp wel dat bedrijven ook vaak in een spagaat zitten wat dit soort zaken betreft en dat het niet persoonlijk hoeft te zijn maar gekeken wordt naar het bedrijfsbelang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:14

Dat is ook erg als wergever zijnde...de reden waarom ik me dus letterlijk kapot heb gewerkt. Werkte op bedrijfjes tot hooguit 10 mensen personeel.
Maar als je dan ziet dat je er dan ineens, gewoon met vast dienst verband uit gedonderd wordt, dan wordt je gedachte gang toch ineens een stuk anders.
En dat is vervelend voor die bazen die niet zo zijn. Maar ik dacht dat mijn vorige baas zo ook niet zo zijn..helaas tot het wat slechrt ging..kwam ineens de geldwolf in hem naar boven...

Verder ga ik er van uit dat jij die vrouw niet hebt belogen in haar gezicht.
Ik geloof dat dat Barmat juist zo boos maakt.
Niet dat ze er weg moet, maar hoe.
In haar gezicht zeggen, maak je niet druk niks aan de hand en tegelijkertijd denken, over een maand flikker ik je buiten...
at is geen manier om met mensen om te gaan

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-07 17:18

RK: precies! Ja Zéker omdat ik aangaf begrip ervoor te hebben als ze mijn dv zouden ontbinden om deze reden.... dán moet je een hele eerlijke zijn en gewoon zeggen: Ja meid, klopt, we kunnen je op deze manier niet aanhouden, helaas pindakaas. Maar dat deden ze niet, ze logen me voor en gaven me het idee oh zo meelevend te zijn en mij niet te willen ontslaan.
Dan doen ze het uiteindelijk de allerlaatste dag alsnog.... en het mooie is - een dag ervoor had ik nog een functioneringsgesprek gehad en dat was zoooo positief Boos!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:22

balen, balen en nog eens balen, wat een eikels!
ook mijn reactie in je andere topic was: wauw, ze bestaan dus toch nog!" maar helaas... dus ook schone schijn.
een oud-collega van mij is het precies hetzelfde vergaan na een hersenbloeding, alleen had zij al een jaarcontract en hebben ze haar er daarna pas kunnen bonjouren.
bah! op zo;n manier met mensen omgaan

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:27

Jemig wat een kwal!?
Nou, lekker laten stikken, en jij weet dat je alles gegeven hebt wat je had!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:31

Mensen..
Dat is echt hard Sigaar.
Ik zou liever 12 werkgevers die iets minder kunnen en 200% hun best doen, dan 50 die alles super doen en zich niet inzetten..

Sterkte Ach gut

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-07 17:39

garny95 schreef:
ik wil het eigenlijk wel wat voor de werknemers opnemen,

thissi schreef:
Ik zou liever 12 werkgevers die iets minder kunnen en 200% hun best doen, dan 50 die alles super doen en zich niet inzetten..

Volgens mij worden hier werkgevers en werknemers door elkaar gehaald Knipoog

Maarja, je hoort het vaker hoor: "nee hoor maak je geen zorgen, niets aan de hand enz" en dan een dag voor de proeftijd of einde contract: hoppa, ontslag!
Zeker bang dat je je in de tussentijd ziek meldt of iets verkeerd doet, denk ik.

Sterkte ermee allemaal Ach gut