Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Re: Help !!! Ruzie met buurman om kat en duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 15:30

Bindi schreef:
Als jou kat overlast veroorzaakt moet jij zorgen dat je er iets tegen doet. Binnenhouden bijvoorbeeld (en ja, dat kan prima, en ook een buitenkat kan een binnenkat worden).
Als dat opgelost is kan je pas gaan zeuren over je buurman.

dus zij moet haar kat binnenhouden omdat die 1 iemand overlast veroorzaakt. Terwijl die ene iemand heel veel mensen overlast bezorgt met zijn duiven. Nou echt niet! Ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar ik zou mijn kat niet binnenhouden. Wel zou ik tegen de buurman zeggen dat zolang die duiven scheiten in mijn tuin, mijn kat buiten blijft. En dat je al voorzorgsmaatregelen heb genomen met belletjes maar dat die duiven te stom zijn om weg te vliegen.

Danielle_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 09:21

Hoe oud is de buurman in kwestie?
Als ik jouw verhaal zo lees krijg ik steeds meer het idee dat die man gewoon niet spoort Clown
Volgens mij verzint ie het verhaal van de politie,die hebben wel wat beters te doen dan een duivenvangende kat te arresteren Haha!

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:36

verography schreef:
Bindi schreef:
Als jou kat overlast veroorzaakt moet jij zorgen dat je er iets tegen doet. Binnenhouden bijvoorbeeld (en ja, dat kan prima, en ook een buitenkat kan een binnenkat worden).
Als dat opgelost is kan je pas gaan zeuren over je buurman.

dus zij moet haar kat binnenhouden omdat die 1 iemand overlast veroorzaakt. Terwijl die ene iemand heel veel mensen overlast bezorgt met zijn duiven. Nou echt niet! Ik zou niet weten wat je er aan kan doen maar ik zou mijn kat niet binnenhouden. Wel zou ik tegen de buurman zeggen dat zolang die duiven scheiten in mijn tuin, mijn kat buiten blijft. En dat je al voorzorgsmaatregelen heb genomen met belletjes maar dat die duiven te stom zijn om weg te vliegen.

Ik had niet begrepen dat de duiven in haar tuin kwam Blond Dan is het het probleem van de buurman.

Ik was van mening dat de kat naar de buurman toeging voor een lekkere snack, en dan was het wel haar probleem Vork

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 10:50

nou
ik heb een beetje een vergelijkbaar verhaal
een goede vriend van ons had een oeps nest van pitbulls en omdat hij ze alleen naar goede tehuis wou doen bleeft hij met 4mannetjes pap en mams en 3vrouwtjes zitten

hij had als hij er niet was een gescheiden buiten kennel(deels overdekt) in zijn tuin

maar goed de kat van de buren klom steeds zijn tuin in
dus hij had deze mensen al een paar keer gewaarschuwd
hun vonden het maar onzin

maar goed jullie zien de bui al hangen de lieve kat was een keer in een van de kennels terecht geraakt
er was weinig kat over
hadden hun de politie gebelt
de politie kon er niet zo veel aan doen en gaf als advies om als goede buren hier uit te komen
(hij heeft voorgesteld om de kenels te verbouwen en om ze een niewe kat te geven hun wouden niks meer met hem te maken hebben en zijn MOORDhonden Duivel

ik vind dat jij al redelijk genoeg ben om er als goede buren uit te willen komen maar jou buurman wil blijkbaar gewoon niet mee werken nou ja laat hem de politie maar bellen,aangifte doen,de krant bellen
elk weldenkend mens ziet dat hij ook geen oplossing wil vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:00

Jullie kunnen toch ook omstebeurt de dieren buiten laten?
Doet de buurman bijvoorbeeld smiddags de duifjes naar binnen, kan poes buitenspelen en sochtends hou jij poes binnen en kunnen de duifjes buitenspelen..

kan me best voorstellen dat zij verdriet hebben van 5 dode duiven. voor hen zijn het ook huisdieren/hobby..

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:04

Mmm volgens mij mag je in NL helemaal geen pittbulls houden? Blond

ZesiramJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:04

Dat dacht ik ook al? Misschien een Belgische bokker Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:07

Of geen pittbulls Clown

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 11:11

In Nederland mag een normaal huishouden ook maximaal 3 honden tellen, geen papa hond, mama hond en hun 7 kindjes Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:14

Nog spannende ontwikkelingen Uthrick?

Uthrick

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-07 11:33

Ja, Mellow is afgelopen nacht door een zwaar bewapend arrestatieteam van de politie in de boeien geslagen en afgevoerd naar een streng beveiligde gevangenis waar hij op de uitslag van het onderzoek en de rechtzaak moet afwachten Verdrietig

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:35

Terecht natuurlijk Haha!
Denk dat het de doodstraf wordt voor hem.

Maar buurman is stil verder?

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 11:47

Och och och, heeft die buurman dan echt zo'n bord voor zijn kop? Ik vind idd dat je er als eigenaar voor moet zorgen dat jou beest geen overlast veroorzaakt bij andere mensen. Met het feit daar dat jou kat de vogels alleen in eigen tuin vangt en bij de andere buurt bewoners geen overlast veroorzaakt, denk ik toch echt dat die buurman zich maar een beetje aan moet gaan passen wil hij straks nog duiven over hebben. Vork

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 13:13

IKbenEllen schreef:
Mmm volgens mij mag je in NL helemaal geen pittbulls houden? Blond

dit verhaal is al een hele poos geleden volgens mij zeker wel 15 jaar geleden er leeft namelijk geen een hond meer helaas allemaal overleden

en nee hij mocht idd niet zo veel honden houden maar dit was geen normaal rijtjes huis maar een 2onder 1kap in een buitengebied meer veel grond
hij heeft toe die tijd een vergunning kunnen krijgen omdat hij het onder de naam van zijn bedrijf deed (weet niet hoe maar het mocht) maar goed dit is ook ruim 15 jaar geleden

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 14:40

Uthrick schreef:
In Nederland mag een normaal huishouden ook maximaal 3 honden tellen, geen papa hond, mama hond en hun 7 kindjes Clown

Bron?

Voor zover ik weet is dat namelijk per gemeente verschillend. Knipoog
In mijn gemeente is nergens een bepaling over de hoeveelheid honden (of andere huisdieren) die je mag houden. Zelf de woningbouwvereniging legt wat dat betreft geen regels op, zolang je maar geen overlast veroorzaakt of vee of paarden in je tuin gaat houden.

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 15:24

Zelf paarden mag je gewoon in je tuin houden, zolang er geen overlast veroorzaakt word.
Wij hadden in amersfoort een shet in de tuin staan en woonden net tegen de rand van het centrum.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 16:42

nou zeg, die buurman is wel zeke van zijn eigen zaak he!
krijgt hij eerlijk antwoord van de buren, gaat hij toch nog door. ik weet bijna zeker dat de politie er alleen om kan lachen.
je poes zit in zijn eigen tuin. dan moet hij ervoor zorgen dat zijn duiven daar niet kunnen komen.

kunnen jullie niet met z'n allen een overlast klacht tegen hem indienen? op ratten en duivenstront zit je ook niet te wachten zeg....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 19:01

annebe schreef:
Zelf paarden mag je gewoon in je tuin houden, zolang er geen overlast veroorzaakt word.
Wij hadden in amersfoort een shet in de tuin staan en woonden net tegen de rand van het centrum.

Ook dat verschilt per gemeente. Hier (en in de meeste gemeentes) is het gewoon niet toegestaan.