jaloezie binnen een relatie

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: jaloezie binnen een relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 23:30

Gezond jaloers. Maar eerlijk gezegt, ben ik helemaal niet jaloers meer. Vroeger wel, maar niet extreem.
Maar nu helemaal niet meer. Mijn ex mocht ook gewoon met zijn ex naar de bios gaan.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 00:06

Ik vind jaloezie echt not-done binnen een relatie, een echte relatie-killer en meestal onnodig.

kissmeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 01:25

ja ik heb er ook last van..
maar wel steeds minder ik heb nu zoiets van ach wat die niet laten kan moet die ma doen,als het mis gaat dan zijn er vast wel andere leuke jongens. eerder kon ik echt erom wakker liggen ma nu nie meer.
maar ik vind het niet normaal dat je vriend allerlei afspraakjes heeft met andere meiden
dan heb ik zoiets van je hebt toch verkering?
ja tuurlijk een vriendin die hij al jaren kent en altijd veel mee optrekt voor jouwn tijd is was anders maar als die na iemand gaat die die vorige week ontmoet heeft Bloos
mijn vriend laat niet zo merken dat hij jaloers is maar een vriend van hem zegt altijd tegen mij dat hij dat altijd wel snel is. magoed als het ech erg is bespreken we dat wel en anders merkt hij het wel aan mij Duivel

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 11:16

jaloezie is echt een blok aan je been in de relatie.. en je trekt je partner erin mee als je niet oppast (bewust maar kan ook onbewust).. de meeste meiden die extreem jaloers zijn willen hun vriendjes het liefst afsluiten van de rest van de wereld. Maar zo gaat dat natuurlijk niet.
Ik had hetzelfde.. maar elke keer als ik die jaloezie naar boven voel borrelen zeg ik: als hij liever met een ander meisje gaat heeft hij daar een reden voor en kan ik daar niets aan doen behalve het accepteren. Zo gaat dat nou eenmaal..

Boomerang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:06

Ik vind hier sommige mensen zeer ongezond jaloers . Bv dat een jongen geen tijdschrift met mooie vrouwen mag bekijken!

Mijn vriend en ik vertrouwen elkaar compleet, nu is hij echt iemand met een jongensvriendengroep dus geen last van vrouwen. Als we zijn ex tegenkomen groet hij haar ook en maken ze een praatje, zo hoort het toch?

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 12:29

Voor sommige mensen is dat gewoon moeilijk.. dat moet je begrijpen.
De een zegt: het is maar een stukje papier met een lichaam erop.. de ander zegt: het is een foto van een bloedmooie vrouw en hij is er nogal geintresseerd in blijkbaar (en met de onzekere opmerkingen die er dan komen als: straks fantaseert hij over haar ..Ik ben vast niet goed genoeg.. niet slank genoeg... niet mooi genoeg)

Ik vind dat nogal persoonsgebonden of dat hoort of niet.. dat sommigen zich daar niet lekker bij voelen neem ik hun absoluut niet kwalijk.. en dat jij daar helemaal niets achter zoekt is praktisch waar iedereen naar streeft hier.. zij willen zich echt niet zo voelen hoor.
Zij staan niet te springen dat zij zich zo rot voelen.. en met zij bedoel ik mezelf ook omdat ik het ook ben.. alleen weet er nu een beetje mee om te gaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:07

Ik heb daar absoluut geen problemen mee en maar goed ook, mijn vriend is niet vies van wat mooie plaatjes Haha!

lautjuh85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 15:13

Ik was in het begin van mijn relatie ook ziekelijk jaloers. Maar ik had daar ook mijn redenen voor. Erg onzeker van mijzelf, vaak gedumpt, vriendjes die vreemd gingen. Noem maar op.
In het begin kon ik ook moeilijk accepteren dat mijn vriend alleen op stap ging. Dan lag ik echt de hele nacht wakker. Wat zou hij nu aan het doen zijn? Straks staat hij met een ander meisje te dansen? Ik maakte mezelf echt de kop gek. Ook als we een ander meisje tegenkwamen en hij zei
'hoi' dan moest ik meteen weten wie dat was. Op dit moment zijn we 2 jaar en 9 maanden verder. We wonen samen. Hebben een huisje gekocht. En de jaloezie is afgezakt. Vertrouwen in elkaar moet groeien. En als jij altijd maar gedumpt bent en belazerd bent, dan duurt het heel lang voordat je iemand kunt vertrouwen. Gelukkig had mijn vriendje geduld met mij en vertrouw ik hem voor de volle 100%

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 16:24

Quellian schreef:
Ik vind jaloezie echt not-done binnen een relatie, een echte relatie-killer en meestal onnodig.

Ik denk dat dat er vanaf hangt hoe ver je het doorvoert en hoe je er mee omgaat. Ik weet dat mijn vriend en ik ook allebei een tikkeltje jaloers zijn. Hij vind het niet leuk dat ik met andere jongens praat in de kroeg (zelfs zn beste vriend gunt hij mijn aandacht niet) en ik ben redelijk jaloers op zn ex omdat die ehtzelfd egedeelt heeft met hem. Hij heeft er geen contact mee, dus ik weet niet hoe erg ik dat door zou drijven, maar ik weet van mezelf dat het er zit. Ik hou rekening met zijn jaloerse gedrag, maar zal me niet tot het uiterste aanpassen. Zolang het zo gaat vind ik het nog niet echt een relatie killer.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-07 21:12

bij mij ishet dus ook dat ik uit nederland kom en hij vanuit hier... en vaak denk ik pfff waar slaat dat nou op wat deed ik verkeerd? en achteraf gebeurd er wat en ahd hij gelijk. langzaam aan begin ik het te begrijpen... en snap ik waarom hij zo is... en tja doordat ik de taal niet altijd versta kan ik ook heel jaloers zijn.. maar vaak lachen we er nu wel om.. omdat ik weet hoe hij over haar denkt hahah

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:33

Ik ben een heel jaloers typ!
Maar mijn vorige vriend was helemaal niet jaloers en ik was in die periode dus ook helemaal niet jaloers..

Ik heb nu een scharrel waar ik wel wat mee zou willen maar hij is heel jaloers. Ik neem die trekjes weer over Tong uitsteken
Ik ga maandag 3 maanden naar het buitenland dus we zitten een beetje in een rare situatie.
Ik ben zo bang dat datgene wat we nu hebben (heeeeel erg verliefd maar geen relatie) over is en ben daarom best wel wantrouwend.

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-07 21:52

Ik ben erg jaloers aangelegd, dit was nooit een probleem voor O/ons maar door recente happenings met een andere vrouw in O/ons leven is dit heel erg veranderd en ben ik echt in 'wife-mode' geschoten en beschermend over mijn Man geworden.

Ik weet zeker dat ik kan veranderen en dat W/we er samen uit kunnen komen. Dat ik iig niet meer zo heel erg jaloers ben, beetje jaloers is natuurlijk goed. Het laat zien dat je heel erg van elkaar houd.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:16

Dat je jaloers bent laat IMO in de eerste plaats zien dat je bang bent alleen achter te blijven of dat je je lief als je bezit beschouwt. En dat heeft naar mijn gevoel niks met liefde te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:20

Jaloers kan gezond zijn, maar als het idd zo ver gaat dat je niet meer naar anderen mag KIJKEN, tjah. Dat vind ik niet echt gezond!

lovekandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:50

in me vorige relatie was me vriend heel er jaloers. gewoon met alles. ik was best onzeker van hem omdat ik hem niet zo vertrouwde.

nu in deze relatie ben ik een beetje jaloers omdat ik bang ben me vriend kwijt te raken. hy kan dr soms ook wel wat van maar t word wel steeds minder bij beide want vertrouwen elkaar gewoon super.

Nettieejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 18:52

Ik ben dan wel maar 13, maar toch is mijn vriendje heel erg jaloers Tong uitsteken Ik zie hem meestal 1 keer in de 2 weken ( hij woont verweg! ) en hij is laatst uitgeflipt op een jongen die mij de hele tijd knuffelt enz. Over hem ben ik niet jaloers, want hij is toch kei verlegen en hij doet niks bij andere meisjes, maar hij hoort soms verhalen over mij die niet waar zijn, en nu is hij dus heel snel jaloers!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:23

luuntje schreef:
Daarbij als hij het beter kan krijgen ergens anders moet hij dat vooral doen.

Word ik ff stil van. Das precies mijn mening en dat roep ik dus ook altijd. Waarom blijven hangen als je denkt/vindt dat je niet de beste hebt?
Meestal word ik om die mening behoorlijk afgebrand, maar ben blij met jou als medestander Haha!

Verder hebben mijn vriend en ik een LAT-relatie, dus zijn we zowel dagen samen als dagen zonder elkaar. Er is geen sprake van jaloezie (naast de gewone gezonde jaloezie). Ik heb een goede vriend in mijn buurman en we eten regelmatig samen, ook als mijn vriend er niet is. Mijn vriend weet dat ik mijn keuze gemaakt heb, net zoals ik dat van hem weet.

En idd, als hij vindt dat t bij een ander beter is, wat heb ik dan nog aan hem? Mijn partner moet mij de leukste, liefste, lekkerste, etc vinden. Anders schort er wat aan je relatie.

En zoals al gezegd in dit topic, extreme jaloezie werkt verstikkend en drijft je juist in de armen van een ander...

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:48

Nou dit kan ik dus echt niet volgen!! Ik zou het dus echt niet goed vinden als mijn vriend met een ander zou gaan eten enzo! Ik zou hem werkelijkwaar de nek omdraaien! En dan mag hij nog zo braaf zijn en niks doen daar kan ik dus echt niet over..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 19:59

Een beetje jaloersheid mag wel in een relatie denk ik. Je geeft toch om diegene en je wilt toch wel dat ie helemaal voor jou is, toch? Haha!
Dus ja, ik kan wel jaloers zijn maar dat is gewoon gezond.

Pashon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 20:04

als je niet wilt dat ie helemaal van jou is, dan is er echt iets goed mis! snap dat niet..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 20:06

neeinderdaad zou dat ook niet goed vinden... !!!1

hallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:15

wat is er mis met bij een goeie vriend gaan eten? mag je helemaal geen mannelijke vrienden hebben als je een vriend hebt?
Ik ga waarschijnlijk op vakantie met een goeie vriend van mij die al mijn hele leven ken.
Wie weet wel alleen in zijn huisje in het bos in Zweden.
Niets mis mee.. he tis gewoon op vakantie gaan en ik zorg er echt wel voor dat hij geen dingen van me ziet die hij niet hoort te zien. Daar heeft hij niet eens behoefte aan Knipoog
Ik snap dat het best moeilijk is voor m'n vriend.. maar vertrouwen moet er zijn.. andersom zou ik dat natuurlijk ook niet zo leuk vinden.. maar niet zo dat ik het hem verbied.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 21:22

maar het ligt er ok aan of ie diegene al veel eerder kende dan mij...

assy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:27

ik ben niet zo jarloers... ja jarloers op me vriend want die doet leukere dingen als ik.. maar dta is meer voor de gein. Hij daar in tegen hij is snel jarloers en als die z'n aanval krijg lach ik gewoon naar hem.. hij moet toch weten dat ik van hem hou en bij hem blijft Haha!

Djeenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 21:49

In het begin van mijn relatie had ik een beetje last van jaloezie, omdat ik dolverliefd was en helemaal niet wou dat hij een ander leuker zou vinden Haha! Maar nu vertrouwen we elkaar goed en laat ik hem z'n vrijheid. Ik weet dat hij er geen misbruik van maakt, dat heeft hij al genoeg aangetoond. Omgekeerd weet hij ook dat ik geen misbruik maak van mijn vrijheid Lachen