borstkanker en deoderant - hoax, verwijderd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

panache

Re: borstkanker en deoderant LEZEN AUB is belangrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:37

alle deo bij mij thuis bevat dat ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:38

vind dit best.. grappig ergens.. Bloos
ik heb jaren voor een tijdschrift gewerkt en dit 'nieuws' probeerden wij 5 jaar geleden al 'aan de vrouw' te krijgen en we werden overal voor gek aan gekeken.. ik gebruik dus al jaren geen deo meer met dat bestandsdeel..

maar fijn dat het nu door de massa wordt opgepikt Ja

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:40

Mensen gebruik nou eens dat beetje verstand dat je hebt en ga niet af op een of ander slecht gedefinieerd onderzoek. Als je hier echt waarde aan wil hechten of er meer over wil weten, verdiep je er dan iets meer in.
Is er echt onderzoek gedaan?
Hoe en door wie is dat gedaan?
Is het onderzoek duidelijk gedefinieerd en echt wetenschappelijk?

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:42

panache schreef:
alle deo bij mij thuis bevat dat ?

Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:42

Dit soort posts zijn toch een mooie aanleiding om je er in te gaan verdiepen? Dat kan nooit kwaad Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:43

Als het goed is wordt dit ook besproken in een of meerdere boeken van Lynne McTaggert...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:44

Nickeltje schreef:
Mensen gebruik nou eens dat beetje verstand dat je hebt en ga niet af op een of ander slecht gedefinieerd onderzoek. Als je hier echt waarde aan wil hechten of er meer over wil weten, verdiep je er dan iets meer in.
Is er echt onderzoek gedaan?
Hoe en door wie is dat gedaan?
Is het onderzoek duidelijk gedefinieerd en echt wetenschappelijk?

er blijven altijd onderzoeken lopen altijd en er zal weinig gepubliceerd worden omdat je zo een miljoenenclaim aan je broek heb hangen.

Je doet onderzoek bv naar aspartaam en dan blijkt dat het kankerverwekkend kan zijn bv 7 testen van de 10 geven dat aan.
Krijg je alsnog een claim.
Onderzoekinstanties zijn zeer voorzichtig met informatie en veel produkten worden jaren en jaren getest en zolang de waarden binnen de specificaties blijven vallen, hoor je er niet veel van.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-07 13:46

suze_ schreef:
Dit soort posts zijn toch een mooie aanleiding om je er in te gaan verdiepen? Dat kan nooit kwaad Knipoog

Zo zie ik dat ook maar je wordt al gauw gek verklaard en gaat men sarcatisch doen, en iedereen weet het beter want er is geen 100% zekerheid dus is het verhaal al gauw niet waar.

Bovendien heeft de helft van de mensen ook te snel en niet goed het artikel gelezen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:47

ik vind het gewoon logisch denken.. je lichaam zweet niet voor niets.. het is toch heel onnatuurlijk om met chemische middelen de boel daar droog te gaan houden/tegen te werken?

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-07 13:51

Ik zet dit topic op slot: dit is een hoax en er is geen letter van waar. Dit kun je terugvinden op de site van de kankerbestrijding: http://www.kwfkankerbestrijding.nl/cont ... nker_.html

www.kankerbestrijding.nl schreef:
Geen relatie tussen gebruik deodorant / anti-transpirant en borstkanker
Amsterdam - 28 november 2006 (oorspronkelijk bericht 5 maart 2004)
Sinds 2004 verschijnen berichten in de media en in rondzend e-mails dat deodorant borstkanker kan veroorzaken. KWF Kankerbestrijding beantwoordt hierover wekelijks tientallen e-mails en telefoontjes. Het gaat om berichten naar aanleiding van onderzoeken van o.a. Darbre (2004). In deze onderzoeken wordt gezegd dat bestanddelen als parabenen en aluminium chloorhydraat, schadelijk kunnen zijn en zelfs borstkanker kunnen veroorzaken. Deze berichten zijn niet juist.
Er is geen relatie gevonden tussen het gebruik van deodorant / anti-transpirant en borstkanker, ook als de oksel onthaard is. Zowel de American Cancer Society als het Amerikaanse National Cancer Institute hebben dit geconcludeerd. Deodorant en anti-transpirant kunnen dus veilig worden gebruikt.

Controleer dit soort suffe doorstuurmailtjes aub eerst even voordat je paniek zaait op Bokt.