Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

flauw.... 
.
Hannanas schreef:Weg met sonja bakker.
Niet lijnen of dieeten maar gezond eten!
LiNdA1986 schreef:we volgen dat dieet thuis ook niet, maar ik vind dat er wel lekkere recepten in staan
maar dus ook van Sonja Bakker echt iedereen doet het! Laatst stond er in de metro bij de brieven een brief van een persoon die dietiek en voeding studeerde. Sonja Bakker zou op diegene zijn Universiteit een lezing geven maar studenten dietiek en voeding mochten daar volgens de brief niet bij aanwezig zijn. Lekker betrouwbaar dieet dan!
staan allemaal onhandige dingen in om bijvoorbeeld mee naar school te nemen. Cracker met jam lekker plakkerig in je tas
Anoniem schreef:Ik word er ook doodmoe van,collega's die allemaal aan het bakkeren zijn,dan denk ik: Kun je zelf niet nadenken en nagaan wat goed voor je is?
Oke,ze zijn inderdaad aan de stevige kant,maar gewoon meer bewegen,minderen met zoetigheid...maarnee, dan wel suiker in de koffie,koekjes,repen.
Eet dan een appel,thee zonder suiker,crackers ipv een reep.
Ik ben ook aan het afvallen,maar doe dit op gevoel.
Beweeg meer, eet gewoon gezond. Vis,groentes,fruit.
Eet ik vanavond een bakje chips?Dan morgen niet nog een.
Eet ik vanmiddag een stukje taart? Dan vanavond niks lekkers meer...vanochtend kaas op brood?Dan tussen de middag wat anders.
Zo moelijk hoeft het niet te zijn,iedereen kan toch wel enigzins logisch nadenken..
Kan me voorstellen dat je soms net dat duwtje extra nodig hebt, of net wat meer inspiratie voor het in elkaar draaien van lekkere, makkelijke en gezonde maaltijden en daar is zo'n boekje wel makkelijk voor. Maar mijn beeld van afvallen is nog steeds: meer bewegen, wat minder vette dingen eten (en als je een beetje logisch nadenkt kun je zelf wel bedenken wat wel en niet goed voor je zal zijn) en gewoon langzaam afvallen. Dat heel snel veel gewicht verliezen, dat zit er vaak na een poosje net zo hard weer aan. Je levensstijl moet je omgooien, en denk eigenlijk dat je dat beter rustig kan doen dan ineens paniekerig op elke calorie gaan letten... Wordt je leven ook niet leuker op