Geesten oproepen, doen of niet?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lketinga

Re: Geesten oproepen, doen of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:28

Het laatste wat je zegt heb ik ook gehoord. En daarbij heb ik ook nog gehoord dat alleen de geesten die bij je komen slecht zijn omdat de goede gewoon verder gaan. Ik weet allemaal niet of het waar is en of het inderdaad zo is, maar ik weet in ieder geval dat ik liever een potje ga poolen. Ook daar heb je risico's maar dat zijn in ieder geval risico's die je kunt zien.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:31

Nee heeft daar niks mee te maken, geesten die blijven dwalen beseffen nog niet dat ze dood zijn of kunnen de weg naar het licht niet vinden.Wij moeten ze de weg dan wijzen.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:31

Denk je nou echt dat mensen er prat op gaan dat ze rare ervaringen hebben gehad met zulke dingen? De mensen waar het echt goed misgaat, willen er niet over praten of kunnen er niet over praten omdat ze zichzelf van kant hebben gemaakt.
En Schizofrenie, stemmen horen, dingen moeten doen omdat je daarvoor opdrachten krijgt, kun je daar zeker van zijn dat dat niet te maken heeft met een dergelijke eerste aanraking met de andere wereld omdat men een keertje glaasje is gaan draaien?

amosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:36

ik zou het niet doen
heb het ook nooit gedaan
men moeder heeft me er genoeg voor gewaarschuwd
je kan er veel ellende mee veroorzaken en beginnnen doordraaien omdat ze niet meer weggaan enzo
aub doe het niet

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:37

Allemaal fabels het is net als bij pendelen je onderbewustzijn.Ik heb al zo vaak glaasje gedraaid en er gebeurd echt niks hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:38

Cassidy, helemaal mee eens. Vaak raken de mensen in de ban. Zijn de eerste kontakten, spannend, interessant, toevallige voorspellende uitkomsten. Pas na herhaaldelijke kontakten blijken ze in de ban te zijn, komen ze er niet meer van los, moeten ze idd opdrachten uitvoeren om met rust gelaten te worden, maar dat worden ze dan niet. Krijgen ze stemmen, raken ze uitgeput omdat ze geen rust meer krijgen.

Niet iedereen wordt naar 1 keertje glaasje draaien gek, maar vaak gaat men op dat gebied vaker en op meer wijzen verder experimenteren en dan gaat het fout. Het kan zo ontzettend fout gaan en niemand kan je dan helpen. Men kan in een korte periode zo tot waanzin en volledige angst gedreven worden dat een vlugge zelfmoord snel gedaan is.

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:39

Nooit doen, het is zo gevaarlijk. Echt niet doen, je roept de duivel op zo. Ik heb er zooooveel problemen mee gehad, en nog.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 10:39

Ik heb een vraagje, aangezien ik white noise gezien heb.. Clown
Dat EVP, is toch hetzelfde als je radio op een stand zetten tussen 2 zenders in en dan een bandje erin stoppen, opnemen en kijken of iemand wat tegen je zegt? Want op die site, ghosthunters o.i.d had ik dat gezien. En wat betreft glaasje draaien, NOOIT doen. Ik ben er ook niet wijzer van geworden, en mn vriendinnen ook niet Knipoog Het enige dat we wijzer werden is dat we allemaal een beetje aan het doordraaien waren. Niet leuk!

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 12:42

Als je zelf al twijfelt zou ik het echt niet doen!

Ikzelf heb het ook nog nooit gedaan en zal het ook nooit gaan doen. Ik vind het wel erg interresant om er over te lezen, maar zelf doen? Never

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:17

LilianR schreef:
Nooit doen, het is zo gevaarlijk. Echt niet doen, je roept de duivel op zo. Ik heb er zooooveel problemen mee gehad, en nog.

Persoonlijk geloof ik niet de duivel. Wel in slechte entiteiten.
Wat voor een problemen heb jij dan? En heb je er wel eens hulp voor gezocht?

Wat ik me afvraag.... waarom willen mensen perse glaasje draaien e.d.?

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:17

Uit nieuwsgierigheid Halina.
Net als roken

De een vindt het niets en ziet er de gevaren van in en de ander wilt het heel graag proberen!
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 03-04-07 13:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Halina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:19

suus_ schreef:
Uit nieuwsgierigheid Halina.
Net als roken

Ja dat zal het wel zijn. Jammer genoeg dat mensen niet beseffen hoe gevaarlijk het is...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:19

Haha ik had zonet voordat jij schreef nog veranderd. Ik vind het jammer dat veel mensen door die gevaren heen kijken

Kimbey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 13:21

GalopRacer schreef:
Omdat ik niet precies wist of het hier goed staat, plaats ik het toch maar hier. Nagelbijten / Gniffelen

Vanmiddag werd gevraagd of ik mee wilde gaan om geesten op te roepen. Ik kon meegaan wanneer ik maar wilde, als ik vandaag niet kon, want het blijkt dat degene die het doen best vaak doen. O.a hebben ze hitler opgeroepen '-_- en nog wat mensen. Ik persoonlijk vind het behoorlijk stom om zoiets te doen, vooral na de verhalen die ik gehoord heb en gelezen heb zoals bezit nemen van een lichaam := Aan de andere kant zou ik best graag eens mee willen gaan, om te kijken hoe het is, maar ben daar eigenlijk te scheiterig voor :\

Nu vroeg ik me af, wat zouden jullie doen en waarom zouden jullie dat doen. En wat zijn jullie ervaringen met geesten oproepen?

Genoeg redens om het niet te doen.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:15

Ik ben ook altijd heel erg geinteresseerd in het paranormale,
maar ik geloof totaal niet in bepaalde technieken om geesten op te roepen.
Volgens mij heb je het in je (en heeft misschien iedereen het wel in zich) om paranormale activiteit te voelen.
Zonder al die heisa van handjes vasthouden etc.

Als een geest zo nodig contact met je wil,
zullen bepaalde dingen dat echt niet versterken
of juist tegenhouden hoor.

Ik vind het moeilijk om te verwoorden hoe ik dat precies ervaar,
dus als dat wat hierboven staat raar overkomt: Sorry! Bloos

Ik geloof dus niet dat dingen als glaasje draaien contact met de geestenwereld versterken.

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:45

Na alle reacties die ik hier nu op heb gehad, heb ik toch besloten het niet te doen. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:50

Goed van je!!! Lachen Ja

Annet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:52

Goedzo!

amosje

OK dan! OK dan! goed besluit van je Knipoog

Cassidy

Heel verstandig! En blijf bij dat standpunt. Heb je al gesproken met degenen die er gisteren aan hebben meegedaan?

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:55

Mja. Degene die ik erover zou spreken zijn meegegaan, was niet doorgegaan bleek omdat ze gestoord werden. Daarna gingen ze maar rondhangen bij school, bleken 2 van het groepje geesten gezien te hebben. Lekker ongeloofwaardig. De twee waarvan ik dat heb waren daarna naar huis gegaan. Eenmaal op school kreeg ik te horen dat ze het toen gewoon ergens anders zijn gaan doen Scheve mond Naja, moeten ze zelf weten. Nagelbijten / Gniffelen Ze zeiden dat ze hitler hadden opgeroepen en Villa meisje Rolleyes Ik weet niet of ik dat wel moet geloven, maarja Nagelbijten / Gniffelen

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:57

Gewoon stoerdoenderij...en ze mogen van geluk spreken dat er niet echt wat gebeurt is....

Limitless

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-07 14:58

Naja, weet niet wanneer ze weer iets gaan doen. Iig binnenkort weer. En ouders van een van degene die het hele gedoe aangewakkert hebben, vind het gewoon goed '-_-

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 14:59

ff lichtjes off-topic maar...: Waarom zouden ze Hitler in godsnaam op willen roepen??

Als er één geest slecht is... Nagelbijten / Gniffelen

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 15:01

hitler? hahahaha ja ja!

ik zou het niet doen, ik ben erg gevoelig voor spanningen en andere dingen en ik voel regelmatig "dingen"
als ik zoiets zou doen zou ik helemaal gek worden!