Kan/zal ik hier iets aan doen of niet?? : seksueel misbruik

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Kan/zal ik hier iets aan doen of niet?? : seksueel misbruik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 11:51

Ik vind dat om eerlijk te zijn nog steeds geen excuus, maar goed je hoeft je hier natuurlijk niet te verantwoorden Haha!
Heb je het ondertussen nou al gemeld?

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 11:53

Bonaire schreef:
Heeft dit meisje echt geen flauw idee dat het fout is wat haar moeder doet?

Misschien kan je anders een keer met haar (meisje) gaan praten en gewoon ALLES aanhoren! Vraag anders of je het gesprek mag opnemen met video.. Dit is dan weer een soort bewijs net zoals die e-mails. Ik weet niet precies hoe het zit met wetten hier in nederland maar als je met die band naar een politie bureau gaat en ze kijken er naar moeten ze wel iets doen! Als dat meisje geen flauw benul heeft dat het fout is kan ze zelf moeilijk aangifte doen.. Die leerachterstand en speciale school bewijzen enigszins dat ze niet de slimste is om te begrijpen wat er gebeurd.

Nog maals,ik heb geen idee of dat met die video mag maar het is misschien een idee!
EN BELLEN DIE KINDERBESCHERMING!

xx Robin
ps. veel succes.. Het feit dat je dit allemaal op bokt zet bewijst dat je haar graag wilt helpen! Echt goed van je!

Ze woont heel ver weg van mij en ik heb eigenlijk niet de puf om dit meisje met haar moeder ( want anders mag ze niet komen van A) bij mij binnen te laten. Dan nog iets..ik woon bij mijn vader en kan niet zomaar naar mijn moeder, dit is heel ver van elkaar vandaan en hier is ook mijn school e.d. A heeft een hekel aan mijn vader en dat is ook andersom, mijn vader begrijpt zulke dingen ook niet en als ik het zou uitleggen zou hij er ook niet aan mee willen doen.

Eerlijk gezegt vind ik dat van die video ( ookal is het een goed idee ) een beetje te ver gaan. Ben nog maar een meisje van 16 jaar en ik ben dus als de dood dat iemand het dom vind wat ik dan doe, en misschien vinden ze dan dat ik lieg. Stel nou dat ik een video heb opgenomen, ik praat daar met haar en vraag af en toe eens wat, wie zegt dan dat ik dit niet heb opgelegd bij het meisje? Dat ik haar niet heb gedwongen om dit te zeggen? Daarom lijkt het me erg gevaarlijk om te doen, als de politie mij niet in de eerste instantie geloofd en wel de moeder van het kind...kunnen ze dit tegen me gaan gebruiken.

Edit: ik heb het nog niet gemeld. Mijn huisarts zegt dat ik verder geen bewijs heb en de politie zoekt volgens haar niet naar iets waar totaal niets van te vinden is. Ik houd het tot nu toe even op het msnen en mailen met haar. Heb alleen nog niets van d'r gehoord.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:02

Voor de laatste keer Scheve mond :

Erretje schreef:
Je kunt dit melden bij:

Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is voor iedereen die zich zorgen maakt over kinderen in zijn of haar omgeving en denkt aan kindermishandeling.

Elke provincie en grootstedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, allen bereikbaar via het landelijke telefoonnummer:0900 - 123 123 0 (� 0,05 per minuut).

*vergeet nog: Kijk even hier: http://www.kinderbescherming.nl voor informatie wat je kunt doen!
Laatst bijgewerkt door Sterre op 22-03-07 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 12:04

Citaat:
Edit: ik heb het nog niet gemeld. Mijn huisarts zegt dat ik verder geen bewijs heb en de politie zoekt volgens haar niet naar iets waar totaal niets van te vinden is. Ik houd het tot nu toe even op het msnen en mailen met haar. Heb alleen nog niets van d'r gehoord.

en ondertussen gaat het misbruik gewoon door? Scheve mond Dat kind haar toekomst is nu afhankelijk van mensen die haar willen helpen, om over het jongetje nog maar te zwijgen. Ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat mensen dit zo lang laten duren zeg Scheve mond

Doe er AUB wat aan! Evengoed MELDEN bij de politie. Hoe kan er nu niets te vinden zijn terwijl ze het overduidelijk zo laat zien?

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 13:18

LadyElmira schreef:
Ja precies ja! Mijn moeder heeft altijd gedacht dat mensen die eenmaal iemand hebben misbruikt, hier niet zomaar mee stoppen als diegene nog steeds in zijn/haar omgeving is. Ze wilde heel graag geloven dat ze haar belofte heeft gehouden maar helaas!
Verder nog dit: De reden dat mijn moeder toen die tijd niets heeft gemeld bij de politie is omdat de ex man van A heel kwaad is geworden. Hij heeft met van alles gedreigd en iedereen hoopte dat het genoeg zou zijn.. niet dus. Verder was dit meisje al zo raar opgevoed dat ze toen niets kwijt wilde over wat haar moeder deed...politie kon het dus eigenlijk niet bewijzen. Ze heeft door haar moeder ( ze heeft het kind gewoon dom gehouden vind ik, met 13 jaar is dit meisje nu blij dat ze de tafel van 9 uit haar hoofd kent) , een achterstand opgelopen, dit was met haar toenmalige 4 jaar al zo erg dat ze bijna nog niet kon praten. Hoe moet een kind dit dan duidelijk maken? Gebarentaal?

Daar hebben de deskundigen hun manieren wel voor. Doormiddel van allerlei onderzoekjes en testen is zelfs uit een heel kleine kinderen en geestelijk achtergebleven kinderen voldoende info/bewijs te verlrijgen. Dat is ook niet hetgenen waar jij je druk over hoeft te maken. Jij hoeft het niet te bewijzen, maar wat je wel kunt/ moet doen is ide instantie bellen die nu al enkele keren hier is doorgegeven. Meer kun je niet doen en wordt er ook niet van je verwacht. Wat zij er mee kunnen en doen ligt verder niet in jouw handen. Maar bij niet melden blijt in iedergeval 1 kind levbenslang slachtoffer en hoogstwarschijnlijk ook nog wel 2 kinderen. Die aangifte kan waarschijnlijk ook nog anoniem ( bij de vertouwensarts is dat in iedergeval anoniem) Dus je hebt niets te vrezen, alleen maar wat te winnen ( voor je eigen gemoedsrust en de toekomst van die kinderen).
Dus trek je stoute schoenen aan en bel! Het Advies- en Meldpunt Kindermishandeling (AMK) is voor iedereen die zich zorgen maakt over kinderen in zijn of haar omgeving en denkt aan kindermishandeling.

Elke provincie en grootstedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, allen bereikbaar via het landelijke telefoonnummer:0900 - 123 123 0 (� 0,05 per minuut).

Succes ermee.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:21

Ik hoop dat TS echt eindelijk eens een keer gaat bellen nu.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 22-03-07 14:25, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 14:23

Je wilt het toch niet op je geweten hebben dat zo'n kind ik weet niet wat nog meer gebeurt? Want als je het niet meldt dan heb je het op jouw geweten!!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:04

Nou, het nr. waar ze naar toe kan bellen, staat inmiddels 5 x in dit topic vermeld!
Bellen dus LadyElmira!!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:31

Doordat het nu op een openbaar forum staat is Lady Elmira niet meer een van de weinigen die op de hoogte is hiervan.
Geldt voor eenieder die dit topic leest niet dezelfde plicht dan?
Ondanks dat wij niet op de hoogte zijn van naam en toenaam?

Je kan bellen, of mailen naar het AMK.
Gewoon doen hoor....

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:33

Als ik jou zou zijn dan zou ik maar heel gauw dat nummer bellen.

Jij wilt het toch niet op je geweten hebben dat er 2 kinderen, waarvan er 1 ,nu nog niet eens weet wat het is om sexueel mishandeld te worden. Dat kan jij met 1 telefoontje proberen te voorkomen, dat ook dit jongentje in die molen van sexueelmisdrijf terecht gaat komen. Moet je toch niet lekker zitten dat zo'n onschuldig klein jongentje straks ook voor zijn hele leven ongelukkig wordt, terwijl jij dit door 1 telefoontje misschien had kunnen voorkomen.

Dus bellen, ook al ben jij zelf nog maar 16, als jij in die situatie zou zitten, zou je ook blij zijn dat andere mensen het een halt zouden toeroepen.

Ik vind persoonlijk ook, dat je als burger verplicht bent dit te melden als je op de hoogte bent dat een kind sexueel mishandeld wordt.

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:36

Jaila:

Het is niet de schuld van de TS dat deze kinderen eventueel misbruikt worden!!
Ze heeft een middel om iets te doen wat binnen haar macht ligt voor deze kinderen, maar het is haar niet aan te rekenen wat voor acties de daders ondernemen!!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:37

jacimatho schreef:
Doordat het nu op een openbaar forum staat is Lady Elmira niet meer een van de weinigen die op de hoogte is hiervan.
Geldt voor eenieder die dit topic leest niet dezelfde plicht dan?
Ondanks dat wij niet op de hoogte zijn van naam en toenaam?

Je kan bellen, of mailen naar het AMK.
Gewoon doen hoor....

Nou dat wordt toch een beetje moeilijk hoor. Ik denk dat ze daar niks mee kunnen:

Hallo, ja u spreekt met Annie, er worden twee kinderen hier ergens in Nederland misbruikt wordt verteld....

Bingelding

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:39

als je het zelf niet durft of liever niet wilt bellen wil ik het wel voor je doen ik ben dat soort dingen wel gewend Lachen

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:39

jacimatho schreef:
Jaila:

Het is niet de schuld van de TS dat deze kinderen eventueel misbruikt worden!!
Ze heeft een middel om iets te doen wat binnen haar macht ligt voor deze kinderen, maar het is haar niet aan te rekenen wat voor acties de daders ondernemen!!

Zeker wel!! Er geldt in Nederland een burgerplicht. Als bewezen wordt dat jij van een misdaad op de hoogte was waar je geen melding van maakt ben je medeplichtig en kun je hiervoor veroordeeld worden.

Los van je morele schuld.
Laatst bijgewerkt door slimmerik op 22-03-07 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:40

Ze heeft de morele plicht om iets te melden waar ze weet van heeft, maar zij is niet verantwoordelijk voor de acties van de dader.

Dat is iets wat diegene beslist en uitvoert...

We moete niet vergeten dat het hier een kind betreft die het juiste probeert te doen, iets wat andere medewetende volwassenen al lang geleden hadden moeten doen.
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 22-03-07 15:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:41

Dat doe ik ook niet,haar verantwoordelijk stellen voor wat hier gebeurd,maar ik vind het wel de plicht van ons als burger,om als je zoiets weet dat te melden.

En jij zegt dat wij het nu ook weten, ja dat is waar, maar het staat een beetje raar om te gaan bellen en te zeggen "van ik heb vernomen dat er ergens 2 kinderen worden mishandeld en dat wil ik even doorgeven",zo werkt dat niet.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:42

jacimatho schreef:
Ze heeft de morele plicht om iets te melden waar ze weet van heeft, maar zij is niet verantwoordelijk voor de acties van de dader.

Dat is iets wat diegene beslist en uitvoert...

Ben het niet met je eens. Maar heb nu geen tijd om bewijzen te zoeken. Moet weg Doei!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:46

Degene die op de hoogte is, is wel mede verantwoordelijk voor het voortzetten van het misbruik als dit niet wordt gemeld.
Je hebt immers de macht om hier een halt aan toe te roepen, of om dat te proberen.

Echter, de keuze van iemand om een kind te misbruiken kun je niet ophangen aan een 16 jarig meisje. Dat is iets wat de dader beslist en wat je niet ter verantwoording kan rekenen van de TS.

Op die manier bedoel ik dat, hopelijk duidelijk.

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 15:58

@ LadyElmira: Je hoeft niet perse aangifte te doen, je kunt ook advies vragen hoe je dit moet aanpakken, wat je eventueel kunt doen of je haar en ook het jongetje kunt helpen en hoe je eventueel 'bewijsmateriaal' kunt verzamelen. Het is ook moeilijk, je bent zelf nog jong en ik snap dat de bedreigingen angstig voor je zijn.

Elke provincie en grootstedelijke regio heeft een eigen Advies- en Meldpunt Kindermishandeling, allen bereikbaar via het landelijke telefoonnummer:0900 - 123 123 0 (€ 0,05 per min)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:01

jacimatho schreef:
Degene die op de hoogte is, is wel mede verantwoordelijk voor het voortzetten van het misbruik als dit niet wordt gemeld.
Je hebt immers de macht om hier een halt aan toe te roepen, of om dat te proberen.

Echter, de keuze van iemand om een kind te misbruiken kun je niet ophangen aan een 16 jarig meisje. Dat is iets wat de dader beslist en wat je niet ter verantwoording kan rekenen van de TS.

Op die manier bedoel ik dat, hopelijk duidelijk.

Dat bedoel ik dus ook, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat je dit niet gaat melden deels omdat je dat gaat baseren op "ze geloven het toch niet" Dat is wel heel makkelijk gedacht!

Hup melden!

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:09

Daar ben ik weer,

Ten eerste wil ik even zeggen dat ik het jammer vind dat er mensen reageren, wat naar mijn idee voor mij negatief is. Dat het nummer meerdere keren is genoemd weten wij die hier lezen allemaal, en wat ik er mee doe, tja..dat is alsnog aan mij.

Ik heb dus nu net wel gebeld, en als eerste wil ik even zeggen dat ik gelijk heb gevraagt of ik medeplichtig ben op wat voor manier dan ook, als ik het niet zou melden. Dit antwoord is : nee!

Verder over het gesprek dat ik heb gehad: Ik heb niet anoniem gebelt maar gewoon mijn naam, leeftijd en mobiele telefoonnummer gegeven. Verder vroegen ze wat ik had gezien en hoe de situatie tussen ons allen was. ( hadden we ruzie, zag ik het misschien verkeerd e.d) Daarna werd er gevraagt om zo duidelijk mogelijk te vertellen wat ik had gezien, hoe het verhaal ging van toen het meisje mij vertelde dat ze een dildo heeft gehad en, of mijn moeder of andere misschien ook iets konden vertellen.

Verder heb ik aangegeven dat mocht er hier een zaak van komen, ik desnoods wil getuigen tegen A. Dit was nog niet van toepassing want ze zouden het eerst uitvogelen. Wat hun nu gaan doen was me niet duidelijk, ben dat stomweg vergeten te vragen. Ik denk dat het nu afwachten wordt..

Raden jullie me nu aan om verder te gaan met proberen contakt te leggen met het meisje, of moet ik het nu uit handen geven?

Erretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:17

Ik vind dat je het al geweldig hebt gedaan! OK dan! Waarschijnlijk gaan ze eerst na of er meer meldingen zijn met betrekking tot betrokken personen bij de politie, of dat ze bekend zijn bij de kinderbescherming. Ik zou het gewoon in de gaten houden. Het is heel moeilijk om dat meisje ervan te overtuigen dat wat zij doet niet normaal is, het kan zelfs zijn dat ze het contact verbreekt omdat ze vind dat je er niet mee moet bemoeien. Of dat ze bang is dat ze thuis weg moet, dat soort zaken. Ze ziet haar moeder niet als 'aanstichter' omdat ze niet weet dat het niet normaal is. Als je het gevoel krijgt dat het steeds erger wordt en het een onhoudbare situatie wordt , zeker met betrekking tot het jongetje, zou ik nog een keer aan de bel trekken. Ik vind je sowieso al een heldin dat je het gemeld hebt, Klasse!

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 16:34

Echt hartstikke goed dat je het gemeld hebt,ook voor mij ben je een heldin.

Je zal het best moeilijk vinden hoe ze misschien naar jou toe zullen gaan reageren,als ze dat al doen,dan moet je maar denken,ik heb er aan gedaan wat ik kon en dacht wat goed was,vooral voor dat jongentje.

En een dikke pluim ook van mij.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 16:59

Jaila schreef:
Echt hartstikke goed dat je het gemeld hebt,ook voor mij ben je een heldin.

Je zal het best moeilijk vinden hoe ze misschien naar jou toe zullen gaan reageren,als ze dat al doen,dan moet je maar denken,ik heb er aan gedaan wat ik kon en dacht wat goed was,vooral voor dat jongentje.

En een dikke pluim ook van mij.

Ik heb het ze niet verteld. Hoop ook dat de politie of iets dergelijks zelf achter deze handelingen komen zodat ik niet hoef te getuigen.. zo kan ik anoniem blijven tegenover hun.

Jaila

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:07

Is ook goed zoals je het gedaan hebt,jij hebt gedaan wat je kon,en nu is de rest voor de instanties.Ik hoop dat ze het goed uitzoeken,en dat het een halt toe geroepen kan worden.

Dus nogmaals jij hebt gedaan wat je kon,nu is het afwachten wat er gaat gebeuren,en ik hoop ten goede voor die kinderen.