Vind jij de Panini's van de v&D ook zo lekker?hoe te maken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loesss

Re: Vind jij de Panini's van de v&D ook zo lekker?hoe te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-09 21:20

Oehhh ik ga woensdag met vriendje zo een heerlijk broodje maken! Thanks!

De kruidenkaas is ook makkelijker na te maken en enorm lekker al klinkt het wat raar.

Potje zure room + enooorm veel verse bieslook erdoorheen roeren en dan snufje zout! Heerlijk met ijsbergsla!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-09 00:39

Vergeet vooral de versgemalen zwarte peper niet ;-)
Met alleen zure room krijg je trouwens een heel andere smaak hoor (ook lekker) maar de kunst is dus veel roomkaas en een schep creme fraiche en dat goed door elkaar roeren; smakelijk!

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-09 20:14

Ik heb ook bij la place gewerkt, en weet dat er door de kruidenkaas ook mayo zit en creme freche!

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-09 00:42

eeeew met mayo lijkt me vies! Ik heb vandaag bij deV&D die focaccia met tauge en kip gegeten. Er zaten idd stukjes augurk tussen maar die vond ik niet zo heel lekker, en ik vind mijn eigen sausje inmiddels veel lekkerder haahaha!! Die focaccia, frituren ze die ofzo? Geef mij maar gewoon zo'n driehoekje meergranen van de AH veel gezonder en veel lekkerder. Kortom, ik ga geen cajunkip met tauge bij de V&D meer halen.. maak ze lekker thuis! Volgende x ga ik eindelijk die tonijn eens proberen, ik kom vast ook nog wel op dat recept alhoewel ik de cajun en de roomkaas toch het lekkerste blijf vinden...

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 13:55

Wat leuk dat jullie die recepten proberen uit te vogelen :D
Ben een medewerker van de La Place, overigens wel een klein filiaal, dus panini's(o.a) hebben wij niet.

Focaccia's zijn van die focacciabollen en wij doen daar dan tomatentapanade overheen, en voordat ze de oven in gaan een tomaatje erop ;)
Zag ook dat iemand vroeg hoe de kip gemarineerd werd, wij doen zonnebloemolie en cajunkruiden, dan mengen en lekker in de oven.
In de kruidenkaas zit overigens ook nog peterselie ;)

Ik vind zelf de honing-mosterdspread erg lekker, maken we ook helemaal zelf, weet niet precies wat daar allemaal inzit, iig honing en mosterd(logisch) :')

Ik sta overigens ook bij de boord-afdeling, dus mochten jullie nog vragen hebben, stel ze maar.
Kan ze niet altijd beantwoorden omdat we een klein filiaal zijn en dus niet alle producten hebben ;)

lizzymickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 17:56

Kloppen de recepten die eerder werden gegeven niet en worden de broodjes bij la place ook daadwerkelijk met de genoemde kruiden uit 1 potje gemaakt?

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 21:48

Zover ik het heb gezien kloppen de recepten wel redelijk, weet ze zelf natuurlijk ook niet uit mn hoofd, maak sauzen e.d ook nog met receptuur erbij ;)
De saus van dat broodje kip met tauge klopt wel, heet overigens sandwichspread, weet ik toevallig omdat ik die de afgelopen weken telkens heb moeten maken.. :')

Snap alleen niet helemaal wat je met je laatste vraag bedoelt.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:01

Ik denk dat ze de tex-mex kruiden bedoelt die ik hier eerder noemde op pagina 3. Ik heb geen idee of ze die bij de V&D gebruiken maar zo te lezen dus wel. Ik gebruik die iig wel op m'n broodje en geniet er vaak van! Die van de kruidenroomkaas klopt helemaal.

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 22:03

Behalve dat er ook nog peterselie in zit ;)
Had dat zo snel niet gezien bij de recepten die ervan stonden.

Voor de kip tex mex, gebruiken wij niet de tex mex kruiden, maar cajun kruiden, maar dat verschilt denk ik ook per filiaal ;)

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-09 23:18

Peterselie staat ook bij het recept hoor!!

Citaat:
Ik typ maar even door (heb wat goed te maken door zo'n oud bericht te openen ) want ik weet ook het recept van de kruidenroomkaas!!
Die is ook helemaal niet moeilijk!

- Flink wat bieslook, en ook wat peterselie (2/3e bieslook 1/3e peterselie)
- Kwark of creme fraiche (1/5e deel)
- Veel zwarte peper uit de molen & een beetje zout
- Roomkaas naturel (houdbaar (bakje van 100 gram overal te koop ligt bij de boursin enzo) of vers) (3/4e deel)

Roer de roomkaas met de kwark/creme fraiche los met vork totdat het een goed mengsel is. Knip er veel bieslook doorheen en de peterselie, doe er veel zwarte peper bij (ja echt heel veel en alleen die uit een molentje gebruiken) en klaar! Superlekker met de ijsbergsla.

Piera had hier cajunkruiden van de AH gebruikt maar ik begreep dat dat niet heel lekker was. Volgens mij verschilt het nogal van welke fabrikant je je kruiden hebt. De texmexmix v/d jumbo maakt iig het lekkere sausje. Niet teveel kruiden er doorheen doen en goed roeren. Tussendoor proeven (je kan er later nog meer kruiden bij doen als je het niet kruidig genoeg vind). Succes!! Maarreh, de cajunkruiden van de V&D waar komen die dan vandaan??

_Astrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-09 12:33

Daar heb ik bij dat recept dan overheen gelezen ;)

Pfoeh, zou zo 1,2,3 niet weten waar de cajunkruiden vandaan komen..

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:41

Ik heb het cajun-kip-tauge-broodje vandaag met texmex kruiden van SantaMaria voor taco's of fajita's (kun je bij elke supermarkt kopen) ook lekker hoor! Maar ja, ik zweer dus bij die kruiden van de Jumbo... :9

Sabin_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 22:43

Oeh hier komen wel heel wat lekkere dingen voorbij.. :9
Effe een stipje :D