Paula schreef:Als God echt zo goed is was er geen ellende, dat is hoe ik het zie.
Mee eens

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Paula schreef:Als God echt zo goed is was er geen ellende, dat is hoe ik het zie.
Soet schreef:Whiz schreef:Dan heb ik ook wel weer een vraag.
Kijk Adam en Eva behoren de eerste mensen op aarde te zijn. Maar volgens de bijbel hebben adam en eva het niet met elkaar gedaan. Maar krijgt Eva een kind van ´´het volk achter de bergen´´ .... Maar als iedereen van Adam en Eva afstamt hoe komt dat volk achter de bergen er dan??
Volgens mij neem je dit veel te letterlijk op, Naar mijn mening bestonden Adam en Eva niet, maar is dit puur een verklaring met een betekenis er achter. maar het is maar hoe je de bijbel opvat.
Inderdaad Quellian, je moet eens die site bekijken. Er staan veel van dit soort zaken op.
Soet schreef:steeffie: God geeft altijd vanuit de hemel of lucht gekeken volgens de bijbel, nu is mijn vraag: hoe kan daar dan een kind van komen.. Je noemt een kinde van een ander (jozef + maria) immers geen kind van je zelf toch..
Dat laatste lijkt mij inderdaad ook wel het meest menselijke, mij is ook eens vertelt, of ingeprent dat god jezus zijn zoon noemde, omdat maria en jozef geen kinderen konden krijgen. God zorgde er voor dat dit wel mogelijk was, maar in ruil daarvoor was hun kind 'jezus' om het zo maar te zeggen.Citaat:Maar goed, in principe, als je echt in God gelooft is het natuurlijk wel mogelijk. Het ligt er ook maar net aan hoe je "zoon van God" interpreteert. Op de manier dat God echt de vader is en dat jezus dus voor de helft de genen van God heeft (wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt aangezien God niet menselijk is en imo dus ook niet dezelfde genen heeft) of in de zin van dat God hem heeft uitgekozen als figuurlijke zoon die de mensheid moet redden..
Soet schreef:katiavl: Bij ons praten we eigenlijk niet echt over dat soort dingenWe lezen verhalen maar daar vertel je dan je eigen mening over. Nu bijvoorbeeld moeten we in groepswerk verschillende scheppingsverhalen vergelijken. Erg intressant.
Whiz: Sorry danmaar ook dan weer geld het lijkt mij.
steeffie schreef:Maar goed, in principe, als je echt in God gelooft is het natuurlijk wel mogelijk. Het ligt er ook maar net aan hoe je "zoon van God" interpreteert. Op de manier dat God echt de vader is en dat jezus dus voor de helft de genen van God heeft (wat mij erg onwaarschijnlijk lijkt aangezien God niet menselijk is en imo dus ook niet dezelfde genen heeft) of in de zin van dat God hem heeft uitgekozen als figuurlijke zoon die de mensheid moet redden..
Quellian schreef:Rachelle, God houdt toch van iedereen? En alles is toch Gods wil? Beetje min van hem om mensen dan 'slecht te maken' (ja, immers alles is zijn wil) en ze dan toch nog in de hel te dumpen. Gaat er bij mij niet in
Soet schreef:In principe ben ik helemaal niet zo christelijk. Maar ik ben wel geintresseert in he christendom; Zou ik graag godsdienstleerkract worden, maar ik heb vaak discussies met leerkrachten/leerlingen/vrienden omdat zij vinden dat je dan ook moet geloven. echt geloven. En aangezien ik dat nie doe.. (ik vind niet dat je moet echt geloven om godsdienst leerkracht te worden)
droommajori schreef:ja er is een god en een duivel
Soet schreef:Katiavl: Ben je ook een nederlander,(of je ouders) begrijp me niet verkeerd héis helemaal niet 'rasistisch' bedoeld ofzo...
Soet schreef:Katiavl: Ben je ook een nederlander,(of je ouders) begrijp me niet verkeerd héis helemaal niet 'rasistisch' bedoeld ofzo...