Rust zacht papa

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

swiffer

Re: Rust zacht papa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 20:37

van harte gecondoleerd, voor jou en je familie. Sterkte met het verwerken van dit verlies. Vriendjes zijn?

Charlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:04

Gecondoleerd...
Sterkte met alles!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:05

Heel veel sterkte gewenst, de komende tijd.

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-07 21:09

Heel veel sterkte!

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-07 20:20

iedereen bedankt voor alle reacties en zodra wij de foto's hebben ontvangen zullen wij het ook op bokt zetten.

Onderstaand stond vanmorgen in de krant en a.s. donderdagavond komt het bij man bijt hond

Alsof Martin zelf op de bok zat
Door WILLEM MEULEMAN

AMERSFOORT - De overleden paardenhandelaar Martin Bakker werd in zijn eigen rouwkoets, getrokken door lievelingspaarden ...

http://groups.msn.com/_Secure/0VACZD!kZ41f5kKD7uuEgq5WF4aizZmxtz8fh6owjA!0heUsZAhRDqS04csbymxaRbPi!mP2jt!jNpxH!pbmPcY3ANNh6KKNrFg88roJzNjIrdDXSsHBxwwSedwIIyBoA/Afscheid%20Don%20papa.jpg?dc=4675613057786090416

Wendy en Klaas, kinderen van de overleden paardenhandelaar Martin Bakker, nemen samen met de witte merrie Don afscheid van hun vader. FOTO MARCO HOFSTÉ ...Wendie en Fabiola, naar zijn laatste rustplaats gereden. Bakker had zijn begrafenis zelf geregisseerd. Martin Bakker heeft zijn rust. De markante Amersfoorter werd zaterdag naar zijn laatste rustplaats gereden door zijn zoon Klaas en dochter Wendy.

Het was een indrukwekkend schouwspel. Wendy reed met de kinderrouwkoets met de fjordepaarden Janneke en Kurby voorop. De witte koets lag vol met bloemen. Daarachter zat Klaas op de bok van de zwarte rouwkoets, waarin de kist met het stoffelijk overschot van Martin Bakker lag. De koets werd voortgetrokken door Martins lievelingspaarden Wendie en Fabiola. Klaas Bakker leek als twee druppels water op zijn vader. Hij zat op de bok zoals Martin Bakker op de bok zat.

Familie en vrienden begeleidden de koetsen van de Koedijkerweg in Amersfoort naar de Veenslag in Hoevelaken. Martins lievelingshond, de jack russel Lotje, bleef erbij tot op de begraafplaats.

Martin Bakker was een bekende verschijning in Amersfoort. Jarenlang reed hij met paard en wagen door de Amersfoortse binnenstad en verkocht hij groente. Café In den Grooten Slock op de Langestraat was de plaats om te pauzeren en een borrel te nemen. De paarden Janneke en Kurby stopten er vanzelf. Later werd hij paardenhandelaar en verzorgde hij uitvaarten en trouwerijen per koets.

Vorig jaar zomer werd hij ziek. Vroeg je hem hoe het met hem ging, dan zei hij steevast: ,,Het gaat heel goed met me. Ik heb alleen kanker.’’

Bakker was een vrolijk mens en leefde voor en van zijn dieren. Urenlang kon hij in de stallen vertoeven bij zijn dieren. Stofjas aan, zwaar shagje in de mond en altijd hond Lotje bij hem in de buurt.

Martin Bakker had zijn begrafenis helemaal zelf voorbereid. Wendy en Klaas moesten zaterdag de koetsen berijden. Halverwege de rit, ter hoogte van de Hervormde Kerk in Hoevelaken wisselden de twee van bok. Zo had hun vader dat met hen afgesproken. Ieder rijdt de helft.

Martin Bakker is begraven op de Algemene Begraafplaats aan het Kerkepad in Hoevelaken. Hij werd 55 jaar oud.

M_en_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 20:35

zo wat een stuk zeg
heel erg zeg gecondoleerd met dit verlies
en wat echt ontzettend mooi gebaar en een ontzettende mooie wens van je vader om jullie de rouwkoets te laten rijden
en ook wel een hele mooie foto van het paard dat afscheid neemt

heel erg veel sterkte nog deze komende tijd

YellowKitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:17

Gecondoleerd, veel sterkte ermee. Ach gut

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:40

*stil*

Wat prachtig....... Verdrietig

Jullie vader zou zó trots op jullie geweest zijn, jullie hebben hem een heel waardig afscheid gegeven, en daarvoor neem ik mn petje af!

_Manon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-07 21:41

Barmat schreef:
*stil*

Wat prachtig....... Verdrietig

Jullie vader zou zó trots op jullie geweest zijn, jullie hebben hem een heel waardig afscheid gegeven, en daarvoor neem ik mn petje af!

Ik ook! Heel veel sterkte.

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 00:54

Hej Wendy,
nogmaals heel veel sterkte, het was echt een hele mooie laatste eerbetuigenis van jullie aan jullie vader.
Kus, Mar

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:03

Ik krijg kippevel als ik dat stuk lees!! Wat hebben jullie dit mooi gedaan zeg! Echt respect!! Heel veel sterkte de komende tijd! Kusje

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:08

respect voor jullie!!!!
Kippevel

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 11:17

heel veel sterkte met het verdere verwerken!

en petje af voor jullie, zo dapper!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:15

Gecondoleerd met het verlies. sterkte Ach gut

JustMe1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 12:20

Gecondoleerd. Wat hebben jullie hem ontzettend mooi naar zijn rustplaats gebracht... Knap van jou en je broer dat jullie dat gedaan hebben! Heel veel sterkte de komende tijd.

sundancer87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-07 17:35

in 1 woord kippevel! Ik heb respect voor jullie dat jullie het zo gedaan hebben.. Jullie vader zal trots op jullie zijn!
Sterkte voor de komende tijd.

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:41

tja... ik wordt er stil van. wat heb ik een respect voor ze zeg!!!

Predator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:47

prachtige foto's Ja
wordt er weer stil van als ik dat terug zie.
Nogmaals, heel goed gedaan van jullie!

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 20:50

thanx buurtje maar we hebben er tot nu toe zon 720 fotos en daarnaast hangt er een hele mooie foto van Klaas en mij op de rouwkoetsen in de woonkamer

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:52

erg mooi zeg, ziet er echt ontroerend uit.....

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:54

krijg tranen in mijn ogen als ik het lees en de foto's zie.

Alsnog heel erg gecondoleerd.

En vind het sterk van je dat je de koets gereden hebt! Ik zou het niet gekund hebben.

En natuurlijk nog heel veel sterkte in de komende tijd!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 20:59

Heel erg indrukwekkend en ontroerend de foto's van zowel de schimmel die afscheid neemt als de stoet met paarden bij de begrafenis zelf. Heel erg ontroerend en mooi gedaan, heel erg knap en heel erg sterk dat je dat zo hebt kunnen doen. Veel sterkte met het verlies van jullie vader.

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-07 21:02

Prachtige foto's!

Hoe gaat het nu met je, kun je al bevatten wat er gebeurd is? Het lijkt me zo onwerkelijk, je eigen vader in een rouwkoets af moeten geven.....

Kurby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-07 22:44

het gaat wel oke, heb het gewone leven weer opgepakt zoals mijn vader had gewild.

we hebben echt afscheid kunnen nemen zoals we dat wilden, hebben hem ook gewoon thuis gehad en voordat is savonds me bed in ging zat ik eerst naast de kist me sigaretje te roken.

De paarden en de honden hebben we ook echt afscheid laten nemen van de baas en is was echt ontroerend. zijn lievelingspaard Wendie was de enigste van de gehele koppel die begon te hinniken en iedereen die erbij was kreeg gewoon een brok in zijn keel.

Daarnaast is man bijt hond geweest een zaterdag tijdens de begrafenis, ze hebben van ons thuis tot aan de kerk alles gefilmd. Dit is op donderdag 9 maart uitgezonden met daarbij terugblikken op de uitzending ivm het overlijden van Prins Claus.

Me broertje en ik hebben echt de allerlaatste wens van me vader met liefde kunnen uitvoeren. We kijken hierook met een trotse blik op terug.

Wij gaan ook door met het bedrijf - stalhouderij en paardenhandel - dus we zetten het levenswerk van onze vader voort.