Mijn vriendin uit terneuzen zegt ook altijd : wij gaan door.
dus ik dacht... oké! gezellig

Betekent het.. we gaan naar huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Marjolein_ schreef:Net zoals 'krekt' is net, maar een vriend van mij zei altijd 'nies' i.p.v krekt. Ik dacht soms echt waar heeft ie het over?
MissToseland schreef:_Marjolein_ schreef:Net zoals 'krekt' is net, maar een vriend van mij zei altijd 'nies' i.p.v krekt. Ik dacht soms echt waar heeft ie het over?
gezondheid
dees_daan schreef:hoppe vind ik ook zo'n dom woord voor paard..
ik was eerst altijd in de war met krekt en net, net weg, krekt fot, dat werd meestal net fot, dus niet weg, terwijl het net weg moest zijn
LuvdaTossa schreef:Probleem is dat Friezen overal ook nog weer andere woorden kunnen gebruiken. Zelf ben ik een Waldpykje en lach ik om hoe menden Fries spreken in de Klaai
LuvdaTossa schreef:Probleem is dat Friezen overal ook nog weer andere woorden kunnen gebruiken. Zelf ben ik een Waldpykje en lach ik om hoe mensen Fries spreken op de Klaai
MissToseland schreef:LuvdaTossa schreef:Probleem is dat Friezen overal ook nog weer andere woorden kunnen gebruiken. Zelf ben ik een Waldpykje en lach ik om hoe menden Fries spreken in de Klaai
noh, jullie dan met jullie saterdie
kan ik nog steeds niet aan wennen
MissToseland schreef:dees_daan schreef:hoppe vind ik ook zo'n dom woord voor paard..
ik was eerst altijd in de war met krekt en net, net weg, krekt fot, dat werd meestal net fot, dus niet weg, terwijl het net weg moest zijn
hoope? ken ik niet
happe voor paard ken ik wel
en hynder natuurlijk
Faelivrin schreef:Hoppe inderdaad.Enne Koe is geen idee eigenlijk?
LuvdaTossa schreef:Probleem is dat Friezen overal ook nog weer andere woorden kunnen gebruiken. Zelf ben ik een Waldpykje en lach ik om hoe mensen Fries spreken op de Klaai
dees_daan schreef:marjoleind do hast de ferkearde namme fon mie in dien profiel stean
Honeybee schreef:Oh ja Sita.. ga als 'niet' Fries niet bij een bakkerij aan het werk. Heb ik ooit eens gedaan... ai ai ai...
Wat wilt u? Een heule bôle, een hele bôle, een heale bôle en zo waren er nog nog een aantal.