Blowen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Blow je wel eens?

Nee maar wil het wel gaan doen
28 (5%)
Nee
301 (56%)
Ja maar ben ermee gestopt
86 (16%)
Ja
114 (21%)
Gestopt maar wil wel weer gaan blowen
1 (0%)

Totaal aantal stemmen: 530

Susanne_

Re: Blowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:33

ik ben wel benieuwd ernaar,, zou het wel willen proberen
maarrr.. togh liever spacecake denk ik, want ik ben fel tegen roken, en zou het inhaleren alleen maar eng vinden denkik.
een vriend van mij heeft aan zijn moeder gevraagd of hij een keer spacecake mocht bakken en eten met vrienden, endat was geen probleem.. Dus binnenkort gaan we het wel een keer proberen daar Tong uitsteken (ben alleen bang voorde geur in mijnkleren en mijn ouders enzo.. maargoed)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:43

Nee, en ik ben het niet van plan ook.
Ik heb ook een enorme afkeur voor mensen die het wel regelmatig doen.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:50

vroeger best wat geblowd. maar ben 1 keer heel ziek geweest waarbij ik ook flauwviel, daarna nooit meer gedaan!

Maja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:53

kristie schreef:
Ik heb wel eens geblowd, voornamelijk om te kijken 'hoe het was'.
Vondt er ook weinig aan, had geen last van lachkiks oid, vind er gewoon niks aan en ben er daarom mee gestopt. (hoever je kunt spreken van stoppen, als je het een keer hebt geprobeerd Knipoog ).

Bij mij echt precies hetzelfde, geprobeerd om te kijken hoe het was maar vond er niks aan dus doe het ook niet meer

MelanieS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 19:58

20 jaar geleden (ik word echt oud) regelmatig gedaan en ook erg leuke herinneringen aan over gehouden. Ik rook al 13 jaar niet meer, dus blowen doe ik ook al heel lang niet meer. Heb er absoluut geen spijt van, vind het een leuke ervaring, maar vind het wel jammer als mensen er in blijven hangen. Dat je mensen van 20 jaar geleden ziet die nog steeds in dezelfde kroeg aan dezelfde joint lopen te lurken. Ik zie het uiteindelijk toch als een fase in je leven waar je uiteindelijk overheen groeit. Het wordt allemaal op een gegeven moment ook wel erg wollig in je hoofd! Haha!

Ik kende destijds ook een ouder stel met een klein kind en die mensen die rookten de hele dag door met dat kind er middenin. Allebei geen werk en de hele dag knetterstoned. Ik vond dat echt niet kunnen. Vooral omdat zo'n kind er in opgroeid. Maar als je 16 bent kan het hartstikke leuk zijn.

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:06

luuntje schreef:
Heb van dichtbij meegemaakt dat iemand verslaafd was aan blowen.
Ik zal mij er dan ook nooit aan wagen.

2 in mijn klas zijn zo goed als verslaaft.
Ze doen het dagelijks.. Je ziet nog amper dat ze het zijn...

Ik wil het wel een keer doen, maar nu nog niet.

paardjuhsz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:28

ik heb gekozen voor Ja maar ben ermee gestopt.

ik heb het niet vaak gedaan, een stuk of 4 keer
eerste drie keer waren erg leuk
veel gelachen enzo, was gewoon gezellig

nou de laatste keer we waren met zn 3e,
1 meisje was erg moe omdat we die dag naar walibi waren geweest
nouja wij blowen, in het begin gewoon leuk enzo
maar daarna kreeg dat meisje dus een aanval
ze raakte helemaal in paniek
en ging echt heel erg trillen enzo
heel erg eng allemaa
ze dacht dat ze dood ging enzo
nou ja daar werd ik ook wel een beetje bang van
en daarna heb ik het ook echt nooit meer gedaan..Lachen

Targaryen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:29

Nog nooit gedaan, maar geen idee of ik dat over 50 jaar nog zeg. Knipoog

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:32

Toen ik een jaar of 15 was heb ik het een tijdje gedaan. Ik vond het wel heel gezellig om te doen met een groepje vriendinnen of met een paar meiden uit de klas. Toen kreeg ik er onwijze lachkicks van. Na verloop van tijd werd ik er alleen nog maar sloom van, dus had het niet meer het 'leuke' effect. Toen ben ik er vanzelf mee opgehouden.

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:41

ik krijg zoiezo lachkicks dus heb ik niet nodig.
Mss probeer ik het oooit eens. maar dan wil ik zeker zijn dat er niets zal gebeuren (wat je nooit zeker bent) maar gwn in een veilige omgevingn, niet eerst knetter zat, en met vertrouwde vrienden) Lachen als ik het dan wel doe !

nanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:52

Ik heb het vroeger wel eens een paar gedaan. Ik was toen een jaar of 17. Ik deed het toen altijd alleen in het weekend. Ik kreeg altijd enorme lachbuien. Was toen erg spannend en leuk allemaal maar nu doe ik het niet meer.
Al jaren niet meer eigenlijk.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 20:55

MoonChloe schreef:
Ik blow.
Ik doe het vooral om alles uit mijn hoofd te krijgen en volledig te ontspannen. Het is ook heerlijk om paar uurtjes knetterstoned zijn en om alles te lachen.
En over onzinnigste dingen te filosoferen. En vrienden volledig begrijpen omdat wij allemaal stoned-taal spreken.
HEERLIJK.

Maar ik doe het dus niet elke dag, eens in 2 weken ongeveer.
En alleen met vrienden.

in een ander topic lees ik van je problemen met depressiviteit etc., vind je het dan echt verantwoord van jezelf om te blowen?
het is algemeen bekend dat drugs je gemoedstoestand aandikken en psychische klachten kunnen veroorzaken. vooral als je al niet lekker in je vel zit ben je er extra vatbaar voor.

een vroegere vriend van mij was erg depressief, ging paddo's happen. dikke bad trip, drie weken erna zag hij nog gezichten vervormen. lekker dom Koe

zelf ben ik ook een keer heel naar bad gegaan. ik was knetterstoned en ik dronk water, maar kon niet voelen dat het nat was. heel eng. en mijn neus werd koud, hardkloppingen, ik had een zuurtje in mijn mond en mijn tong deed het niet meer. ik dacht: 'zie je wel, ik verlam gewoon, ik ga langzaam dood, mijkn neus is eerst.'
zo zie je hoe erg je kan trippen. toen ben ik opgestaan, heb slaap zacht gezegd tegen de mensen waarmee ik childe, ben naar boven gegaan en heb de boel ondergekotst. vriendlief kwam bij me zitten mar die was zelf ook zwaar aan het hallicuneren.
ik had echt maar een heel klein stukje space-eierkoek ( Haha! ) gegeten, maar later hoorde ik dat het heel rare wiet was die die mensen altijd namen. uit amsterdam, halen ze heel veel in 1 keer, ik vond de dealer wiet toch iets beter.

nu doe ik het nooit meer. stuk of 8 keer gedaan, daarna nooit meer. en dat is ook iets van 1-2 jaar geleden.

Fake

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:00

Ik heb het nog nooit gedaan.
Misschien dat ik het later eens een keer probeer, maar nu nog lang niet Knipoog

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:03

Nooit gedaan, niet van plan ook!
Vind het ook niet tof als er mensen uit mijn omgeving zijn die het doen..

Irismacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 21:45

Moet je eens Van Etter tot Engel kijken, allemaal aan de drugs Nagelbijten / Gniffelen (geweest?)

Annemarie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:03

Nee, ik blow niet..
Mijn (half)zus is mede door drugs gebruik hier 3 jaar geleden aan overleden, mijn (half)broer is een zorggeval, wordt vaak opgenomen en hun moeder is vorig jaar ook overleden. Mijn broer en zus blow(d)en erg veel, mijn zus is depressief geraakt en werd borderline. Ze pleegde zelfmoord en haar moeder daarna ook omdat ze zoveel verdriet had van mijn zus. Broer is nu ook beetje depri en heeft ook pogingen gedaan.

Goed voorbeeld van wat er kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:35

Irismacho schreef:
Moet je eens Van Etter tot Engel kijken, allemaal aan de drugs Nagelbijten / Gniffelen (geweest?)

In ieder geval gedurende het programma al niet meer.

Maar juist afgelopen uitzending liet zó goed zien waar het probleem zat; in de opvoeding. En als er dan eenmaal al van alles niet lekker loopt, is de stap naar drugs en alcohol geen grote.

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 22:38

Saskia9 schreef:
Ik doe het wel soms,
Zoals Sjemie zegt,het is echt grappig,
lekker chillen!

Me 2 Tong uitsteken

malie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 23:33

ik deed het elke dag, nu heeel soms

Kiimberly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:01

bij ons in de groep is het heel normaal, bij ons in heel het dorp trouwens Nagelbijten / Gniffelen
ik ken onderhand meer mensen die het wel doen dan die het niet doen Tong uitsteken
heb het wel eens gedaan, is wel leuk af en toe

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:07

Ik wou het ook doen want dat was "stoer" Koe
Mn neef heeft me toen laten blowen en ben toen flink van mn stokje gegaan Clown En NOOIT meer gedaan.. vond er ook geen zak aan.. kreeg erge honger en dorst een vieze na-smaak. Moest overigens wel lachen om het woord aardbei Clown Maarja.. ik vind het onzin om zooi te moeten gebruiken om me zo gezegt "goed te voelen" Pff.. kom op man..!! Vergooi je leven niet met die rotzooi en ga mediteren ofzo.. dan chillax je toch ook..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:08

Ik heb het een paar keer geprobeerd maar ik word er alleen maar slaperig van. Aangezien ik geen moeite heb om normaal in slaap te vallen laat ik het maar. Ik vond het ook zwaar irritant dat mensen die hetzelfde als ik gerookt hadden heel debiel aan het doen waren en ik er voor mijn gevoel doodnuchter tussen zat. Spacecake idem. Daar vind ik ook niks aan. Ach, verdovende middelen doen wel vaker raar bij mij. Bij de tandarts gaat het ook altijd mis. Ik weet niet wat dat is.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:12

DianneF schreef:
nog nooit gedaan en hou dat ook zo..
ik vind het ook vreselijk stinken en eigenlijk 'sneu' voor de mensen die dit wel doen.. moet je eens kijken wat je verpest bij je zelf.. :N

Lekkere kort-door-de-bocht-reactie.. Waarom zou het sneu zijn? Omdat je (het meerendeel) er even lekker van ontspant? En even de stress aan de kant kan zetten? Wat vind jij dat dat je verpest bij jezelf?? Uit onderzoek is gebleken dat blowen is lang niet zo verslavend als roken! En medicinale gebruikers dan? Zijn die in jou ogen ook sneu en verpesters?

Kijk, het is altijd je eigen keuze. Het is niet goedkoop, en het ruikt ook vreemd, maar dat maakt het nog niet meteen slecht. XTC en cocaine kun je niet zien of ruiken, en dat is veel slechter voor je. Zie hier in het topic ook dat soft en harddrugs zwaar door elkaar gehaald worden. Als het echt zo slecht voor je geweest was, zou wiet/hasj ook nooit gedoogd worden door de Nederlandse overheid!

En ja, er zijn ook uitzonderingen/probleemgevallen die ook hier in het topic zijn beschreven. Maar het meerendeel wat ik hier lees (het blowen voor fun/ontspanning) zie ik niet als een kwaad. En nee, ik blow zelf niet als een m*therfucker, ik doe het heel soms, maar ik kan me indenken dat het voor sommige mensen net zo iets is als met een zak chips op de bank liggen, en GTST checken.

atilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:13

ik heb nooit geblowd,

en ik blijf er bij mensen die blowen denken dat ze stoer zijn.
en dat je blowt om je "goed te voelen" is onzin want door drugs ga je je echt niet beter voelen al
DENK je dat je er beter door gaat voelen

MelOdYs_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 00:17

Ik heb geblowd vroeger, en nu eigenlijk niet meer. Ik heb ook harddrug gebruikt. En idd om me beter proberen te voelen. In de realiteit voelde ik me niet beter, maar door toedoen van drugs wel. Omdat ik dus niets voelde. Je ''lijkt'' je dus wel beter te voelen, maar dat is meer omdat je niet zo veel voelt. Maar ben er ook mee gestopt. Wat moeilijk was. Ben ik blij om. Vond het ook niet leuk. Mja, en ik van wiet & hasj wordt je trouwens niet echt verslaafd. Je denkt alleen dat je verslaafd bent. Maar dat is echt wel wat anders dan echt verslaafd zijn, en ja ik weet dat de meningen daarover verdeeld zijn. het is mij op die manier verteld in het P.T.C (psychotherapeutisch centrum.)