Graancirkels , veel foto's en theorieen !

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 10:14

Llewella schreef:

Ik blijf het juist doodeng vinden, omdat het zo onbekend is en je niet weet wat je moet verwachten.
Ik heb wel meerdere keren vage dingen in de lucht gezien, 1 keer was gewoon zo duidelijk, verrekijker er nog bijgepakt, een bolletje wat uit een driehoek kwam Verward Achteraf denk ik dat het een sateliet was, maar op dat moment werd ik heel bang dat ik het zag, fascinatie maar beangstigend.

Ok ok ok, Op GoT loopt er ook een topic over graancircels, al een tijdje maar ik ontdekte hem vanochtend pas.
Daar kwam ik aan een link http://www.skepsis.nl/belgie.html
Daar is dus heel fijn te lezen dat er wel vaker een dergelijk object wat ik destijds heb gezien is waargenomen
Zie ook http://www.sobeps.org/mainpage.htm
Ik heb d'r nooit eerder over gehoord, maar schijnbaar verschijnt dit object niet eenmalig en is er ook niet echt een verklaring voor tot dusver Verward
Er schijnt dus ook een foto van te zijn en daar ben ik wel benieuwd naar.

Weet je wat nog leuker is; kijk dit filmpje maar Tong uitsteken
http://www.movies-1.freeserve.co.uk/Crop-Circle-01.zip (even unzippen dus en met mediaplayer af te spelen)

Het ontstaan van een graancircel dus Knipoog

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 12:06

Ik kan nooit iets Unzippen Haha!
Heb wel eens WinZIP en Zipzilla downgeload en op een gegeven moment kreeg ik er wel een bestandje uit maar dan was het nog niet goed.....
Dat unzippen is iets wat ik mezelf maar niet aan kan leren geloof ik Lachen
(of er ontbreekt een fijn programmaatje voor op m'n PC , dat hij er daarom niks mee doet ?)

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 13:07

pmarena schreef:
Heb wel eens WinZIP en Zipzilla downgeload en op een gegeven moment kreeg ik er wel een bestandje uit maar dan was het nog niet goed.....
(of er ontbreekt een fijn programmaatje voor op m'n PC , dat hij er daarom niks mee doet ?)

http://aphrodite.tweakers.net/~crew/Lle ... cle-01.mpg
Rechter muisknop, doel opslaan als
En nou niet allemaal als een gek zitten downen Knipoog

Overigens zal ik even wederzijds linken, dit is een parallel topic op GoT http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/41352/0

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:44

joostvangestel schreef:
Weer in een val getuind: Neptunus werd pas "ontdekt" in 1843, door een of andere wetenschapper uit Cornwall, met behulp van een Nederlandse uitvinding: de telescoop. neptunus kreeg zijn naam dus pas in 1843... De Romeinen en de Grieken hadden hem dus nooit gezien. In die tijd was het verder mode om Planeten naar Romeinse goden te vernoemen. Neptunus was voor die tijd dus alleen maar de god van de zee.. Dat betekent dus iets moeilijkers: Neptunus' teken in graancirkels kan dus twee dingen betekenen: een verwijzing naar de oude mythologie (zonder link naar de planeten) of de aliens hebben het bericht gezien dat de wereld die planeet Neptunus noemde. Dat betekent al dat ze binnen 70 lichtjaar moeten zitten. Theoretisch is er dan nog tijdreizen, wat zo betekenen dat iemand uit de toekomst dat doet, maar dat is al helemaal dromen..

O ja, Romeinen, Grieken en Egyptenaren hadden geen beschikking over telescopen..

En hoe weet jij dat zo zeker? heb je in die tijd geleeft? Veel dingen uit die tijd zijn voorgoed verloren gegaan en er zijn ook nog heel veel dingen die we elke keer overnieuw ontdekken, en die we nog nooit eerder gezien hebben. Misschien kenden ze Neptunus allang maar gaven ze het een andere naam. Misschien kenden alleen bepaalden wetenschappers Neptunus en is het alleen in bepaalde geschriften opgeschreven die we (tot nu toe) nog niet gevonden hebben. En als je een aantal boeken moet geloven dat er bij de egyptenaren en aztecen etc echt geholpen is door een of andere buitenaardse kracht dan hadden ze daar waarschijnlijk allang de beschikking over..

btw je hoeft neptunus ook niet van zo dicht bij te zien om hem te herkennen. Als je een ster in een sterrenbeeld een bepaald punt geeft dan zal dat punt in het sterrenbeeld altijd dezelfde planeet zijn toch?

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:51

pmarena schreef:
Hoezo moeten ze binnen 70 lichtjaar zitten , in jouw theorie ?
Het ontgaat me even volledig hoe je daar bij komt Lachen

Nou, laten we wat preciezer zijn. 1843 = 147 jaar voor 1990 (het jaar waarin veel cropcirkels werden gezien). ff denken: hoe reist dat soort info door de ruimte? Meneer Morse deed overigens de eerste elektronische communicatie ergens tussen 1832 en 1837. eerder was het vrij moeilijk om intelligentie door middel van radiogolven te kunnen zien op deze planeet. Dat betekent dat men nou op zijn hoogst tot op 170 lichtjaar afstand van ons bestaan af kan weten. op basis van die elektromagnetische golven die door het eerste morse apparaat werden uitgezonden.

Als we ervan uitgaan dat aliens dus onze eigen hersenspinsels terugspiegelen, dan moesten ze dus op het moment dat het object Neptunus werd genoemd, in ieder geval binnen een cirkel van 70 lichtjaar zijn, om althans weer terug te komen.

Met reizen sneller dan geluid en wormgaten kom je natuurlijk ook wat. Ik probeer alleen maar te zien hoe ver het intelligent leven zich op een bepaald moment bevond.

Overigens worden heel veel ideeën al op tv getoond door X-files, maar ook door Stårgåte en nog wel door wat andere programma's. Maar goed, veel blijft giswerk en weinig is echt bewezen. "Beam me Up, Scotty" is ook verre van bewezen,
dat het mogelijk is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 17:55

Sypheron schreef:
Misschien kenden ze Neptunus allang maar gaven ze het een andere naam.

Oeps, de naamgeving is juist het probleem.. Waarom zouden wezens het Romeinse teken van Neptunus opsturen als de Romeinen het geen Neptunus noemden?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 18:07

nee, stel het heet planeet X. Maar het teken ervoor is wel het teken dat we nu kennen. Ze kenden geen Neptunus, maar er staat nergens dat ze dit teken niet kenden!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 19:10

Llewella"]
[quote="pmarena schreef:

http://aphrodite.tweakers.net/~crew/Lle ... cle-01.mpg
Rechter muisknop, doel opslaan als
En nou niet allemaal als een gek zitten downen Knipoog

Overigens zal ik even wederzijds linken, dit is een parallel topic op GoT http://gathering.tweakers.net/forum/lis ... es/41352/0
[/quote]

Heee , bedankt !! Lachen

Hoezo symptoombestrijding , maar ik kan 'm wel zien nu , leuk ! Haha! .
Alleen op een andere manier dan je omschreef , maar okee .

Dit is dus een theorie idd , wel leuk gedaan.
Wat voor verhaal zit er verder achter dat filmpje ?

Hoe was Signs trouwens ??

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 19:29

joostvangestel schreef:
"Beam me Up, Scotty" is ook verre van bewezen,
dat het mogelijk is.

dat is niet helemaal waar het teleporteren is al in een vergevorderd stadium, het menselijk lichaam is alleen te ingewikkeld om dat te teleporteren ik zal even op het net zoeken waar ik dat gelezen had...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-02 19:46

Haha , dat kun je wel teleporteren zeker , alleen loop je dan het kleine risico dat je neus ergens onder je oksel terechtkomt bij het weer opbouwen ? Haha!

Interessant om eens over te lezen , kom maar op met die link ! Lachen

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 20:46

Wouter24"]
[quote="joostvangestel schreef:
"Beam me Up, Scotty" is ook verre van bewezen,
dat het mogelijk is.

dat is niet helemaal waar het teleporteren is al in een vergevorderd stadium, het menselijk lichaam is alleen te ingewikkeld om dat te teleporteren ik zal even op het net zoeken waar ik dat gelezen had...
[/quote]

Inderdaad is teleporteren al mogenlijk, alleen stel hier niet teveel van voor alhoewel het natuurlijk al een hele doorbraak is.

Achtergrond van het filmpje heb ik niet, ik heb hem van een site afgeplukt, kwam een site tegen met heel veel ufo filmpjes.

De film signs is vrij heftig, niet ff een leuke film kijken over graancirceltjes, het is meer een doomscenario en daarbij ook persoonlijk leed in de 2e verhaallijn (vrouw van de hoofdrolspeler was overleden).
Hij is op zich wel goed, maar je wordt er niet echt vrolijk van Tong uitsteken volgens mij was het ook the prototype versie zeg maar waar nog aan geschaaft diende te worden.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-02 23:31

Llewella schreef:

Inderdaad is teleporteren al mogenlijk

Ja,men heeft een lichtstraal geteleporteerd (in Australië, eerste teleportatie ooit, een paar weken geleden), klinkt wat vaag, maar ja. Je moet namelijk het origineel copiëren op afstand, en tegelijk het origineel vernietigen. Klinkt een beetje cru..

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 10:38

alstu pmarena van tweakers.net

Onderzoekers slagen in 'eenvoudige' teleport
Gepost door Mark Timmer maandag 17 juni 2002 - 15:45 - bron: Australian IT
Bij Australian IT lezen we dat het 'Star Trek'-scenario van teleporteren een kleine stap dichterbij gebracht is, vanzelfsprekend een hele kleine stap. Een Australisch onderzoeksteam heeft namelijk een laserstraal met hierin een boodschap geteleporteerd. Uiteraard is dit nog niets vergeleken bij het verplaatsen van mensen, maar het principe van teleporteren - het ontbinden van objecten op de ene plaats en deze ergens anders tot exact hetzelfde object repliceren - zal zich de komende tijd ongetwijfeld verder ontwikkelen. Ook teams uit Europa en Amerika houden zich met deze kwestie bezig, maar de Australiërs waren de eersten die daadwerkelijk betrouwbaar een laserstraal wisten te transporteren volgens het teleport-principe.

Tot nu toe blijft het bij het hercreëren van een groot aantal fotonen, dat eenvoudig gezegd lichtdeeltjes zijn. De hierbij gebruikte techniek wordt 'quantum entanglement' (kwantumverwikkeling) genoemd. Volgens de leider van het project kan deze technologie uitgroeien tot iets wat een grote bijdrage kan leveren aan de ontwikkeling van computers en communicatiemethodes. Dit hoeft geen eeuwen meer te duren; gesproken wordt over een periode van slechts tien jaar. Te denken is bijvoorbeeld aan honderd procent veilige gecodeerde berichten. Ook een enorme vooruitgang in de snelheid van bepaalde processen is geen ongrijpbare fantasie meer.

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 17:18

hmmm ik begin nu eigenlijk mijn twijfels te krijgen over de voordelen van teleporeren... Vijandelijke troepen zouden zo een of ander chemisch middel binnen seconden midden in het centrum van een stad kunnen laten teleporteren... dan is er niets meer tegen te doen. En het ergste is.. je ziet het niet aankomen..

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 18:06

Waarom zie ik dit voorbeeld (bedankt Wouter Lachen ) als een soort van versturen van een fax , en dan vernietig je het originele bericht ?

Ik bedoel , je stuurt het origineel niet over maar maakt gewoon een kopie...da's het ongetwijfeld verkeerde beeld dat ik nu krijg...

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 18:12

ja idd, je moet gelijk met het opbouwen van de deeltjes aan de ene kant, dezelfde deeltjes aan de andere kant vernietigingen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-02 18:17

...dus dan is dit eigenlijk niet echt iets over teleporteren.
Je moet alle bestanddelen om het daar weer op te bouwen immers al aan de andere kant hebben.

Het is volgens mij pas echt teleporteren als je bv. iets zeldzaams hebt waarvan er maar 1 is , en dat aan de ene kant in miniscule deeltjes uiteenbreken en aan de andere kant die miniscule deeltjes weer volgens het originele patroon opbouwen. De deeltjes moeten daadwerkelijk die afstand afleggen...

Dat is iig mijn gedachte hoe teleportatie werkt ?
Geen copie maar het origineel afbreken , versturen en weer opbouwen....

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-02 20:54

pmarena schreef:
Het is volgens mij pas echt teleporteren als je bv. iets zeldzaams hebt waarvan er maar 1 is , en dat aan de ene kant in miniscule deeltjes uiteenbreken en aan de andere kant die miniscule deeltjes weer volgens het originele patroon opbouwen. De deeltjes moeten daadwerkelijk die afstand afleggen...

ja dat is het ook
elk atoom en elk iets is uniek, heeft zn eigen eigenschappen. Zo heeft een mens dna, en ik denk ook niet dat er steentjes o.i.d. op aarde zijn die precies hetzelfde zijn. Dus elk ding waarmee je dat doet is zeldzaam. Het is geen kopie want je breekt het TEGELIJK af.. een kopie kan je niet precies tegelijkertijd verwijderen of vernietigen.