Vreemdgaan : opbiechten of niet ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 00:39

Opbiechten ! meteen.

Als ik erachter zou komen via een ander dat m'n vriend is vreemdgegaan mag hij meteen op*******. Als hij het zelf zou vertellen, ligt eraan Hoe hij is vreemd gegaan ( dus alleen zoenen of all the way) en met wie ( goede vriendin of totaal onbekende)
Hij moet wel met een heel goede reden komen, wil ik het hem vergeven!

Mar2lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 18:55

een vraag... de meesten zeggen wel... meteen vertellen, opbiechten enz. Maar heb je zelf in zo'n situatie gezeten? Ik heb dat wel, ookal was mijn relatie eigenlijk niets... ik kon het gewoon niet vertellen! En ik durf bijna te wedden dat van de "bekennen - mensen" die vreemd gaan, er maar een klein deel zal zijn wat het werkelijk ook bekent aan hun partner!
Ik heb het zelf meegemaakt, ik heb altijd gezegd, ik zou het meteen vertellen, maar als je in zo'n situatie staat is het anders... Ik kon het dus niet vertellen, en dan kan er wel gezegd worden, ja maar als je het lef heb om vreemd tegaan, moet je ook het lef hebben om het te zeggen! Voor vreemdgaan is geen lef nodig, alleen "zin"! Ik vond het al moeilijk om het uit te maken, ik had het bijna niet uitgemaakt! Maar dat kon ik niet maken omdat ik niets meer voor hem voelde!

Nog 1 ding.... denk niet te makkelijk!

tommy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-02 19:41

ik heb zelf nog nooit in een situatie gezeten waarin ik vreemd ben gegaan maar ik vind zelf gewoon dat je dat niet moet doen. maak het dan gewoon eerst uit met je vriendin als je zoveel behoefte heb aan een ander of als je iets te kort komt bij je vriendin zeg het dan tegen haar zodat je er iets aan kan doen, maar ga niet vreemd want wat schiet je daar dan eigenlijk mee op. het lijkt mij dat je je dan schuldig gaat voelen ik bedoel hoe ken je dan nog normaal met die gene omgaan als je weet dat je ook nog met een ander gaat. ik zou het gewoon nooit doen en als iemand het bij mij zou doen dan zou ik liever hebbe dat ze het zegt dan dat ze het verzwijgt.

Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:02

Verliefd zijn en houden van.. zijn voor mij twee hele verschillende dingen hoor. Als mijn partner van mij houdt kan ie best verliefd worden op een ander, of ie daar wat mee doet is ten tweede.

Wil het trouwens ook niet weten hoor, als ie zich een keer ´vergist´. Het is natuurlijk andere koek wanneer ie echt een relatie met iemand anders zou gaan opbouwen.

Kortom:

bij vergissing: niet vertellen
andere relatie: kappen en ieder zijn weegs

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:09

Als het gebeurt: vertellen.
Maar gewoon niet doen. Dingen als "het gebeurde gewoon" is inderdaad flauwekul, je bent er zelf bij hoor. monogaam = partner voor het leven, dus dat klopt niet wat je zegt Prima Lachen
U know: "tot de dood ons zal scheiden"

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:39

Bij vergissing: Niet vertellen ? Verward

Dat vind ik dus niet kunnen, er is geen vergissing.

Ik kan me voorstellen dat ,als het slecht gaat in je relatie, en iemand geeft je veel aandacht, je het moelijk hebt, maar dat is nog geen excuus om vreemd te gaan, no way !

Opbiechten die hap, als je het lef hebt om vreemd te gaan, moet je ook het lef hebben om het te vertellen. Je bent die persoon dan gewoon niet waard. sex, liefde, flirten, het maakt niet uit, als mijn vriend iets doet, waardoor ik mij vertrouwen in hem verlies is het over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:44

Je merkt in de reacties dat er volgens mij onder de bokkers ook genoeg zijn die vreemdgaan of zijn gegaan. Ik vind het nog steeds belachelijk dat mensen het doen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:51

piep, wie verdenk je ervan?? Lachen

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 16:52

ja, ik merk dat ook... of denken er zo luchtig over.
Hoe kan een relatie die zo`n klap heeft gehad, toch weer goedkomen, dat kan niet. De een heeft er misschien meer verdriet van dan de ander, of zijn zelf al onzeker... maar zoiets komt niet goed hoor..... ja, misschien voor even.....

Titooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:21

Ik snap mensen die vreemdgaan niet zo.Ten eerste ga je vreemd.En als eerlijkheid de rol speelt,waarom zeg je dan niet dat je niet bij hem aan je trekken komt? Tja sorry hoor,maar zo denk ik er nou éénmaal over.Ik vind het ook nogal dom om het pas gaan zeggen 'achteraf' terwijl je er makkelijk wat aan had kunnen doen,er met mekaar praten.En als je het zegt nadat je bent vreemdgegaan.Who do you think you are??? Met mijn ex heb ik ook dat soort ervaringen.Hij ging vreemd,biechtte het op maar gaf mij eigelijk de schuld: 'ik kwam niet bij jou aan m'n trekken'.Ach sodeflikker toch op man! En weg was ie.Ik denk niet dat ooit iemand mij zo kwaad had gezien. Boos!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:29

Titooz schreef:
'ik kwam niet bij jou aan m'n trekken'.Boos!

Zo de eerste die dat tegen mij zou zeggen, direct castreren. Niet aan zijn trekken, help youre self zou ik zeggen.

Maan?? ik ga je pben! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:32

*dat je aan mij echt genoeg had*

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:35

Pipo schreef:
Zo de eerste die dat tegen mij zou zeggen, direct castreren. Maan?? ik ga je pben! Haha!
ach er zijn mensen hier op bokt die dat voor minder doen. thanks voor je pb Lachen hoop duidelijk geworden }>

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:36

Niet aan een relatie beginnen is ook een oplossing Lachen

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:38

...of afspraak maken dat de relatie niet monogaam zal zijn Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:40

ja, ook een mogelijkheid, gewoon afspreken dat je allebei een wippie buiten de deur mag maken, maar er wel voor zorgen dat je allebei op de hoogte bent, en goedkeuring hebt gegeven.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:41

Volgens mij loopt dat geheid spaak

SuperPepeijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:44

volgens mij ook, maar dan bedrieg je niemand.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:44

Ik weet het wel zeker, maar ken stellen die het zo " doen" .

Titooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:49

Romkabouter schreef:

Of een plastic pop kopen Extreme duivel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 17:51

Titooz"]
[quote="Romkabouter schreef:

Of een plastic pop kopen Extreme duivel
[/quote]

Je polsjes trainen ook een optie

Llewella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-02 18:03

Pipo schreef:
Je merkt in de reacties dat er volgens mij onder de bokkers ook genoeg zijn die vreemdgaan of zijn gegaan. Ik vind het nog steeds belachelijk dat mensen het doen

Het is ook belachelijk, maar wijsheid komt met de jaren en van schade en schande leert men.

Overigens hoeft iemand niet perse monogaam te zijn, als iemand dat van zichzelf weet is het ok, alleen ga dan geen serieuze relatie aan met iemand die geheel andere dingen verwacht.

En het klopt dat ook veel mensen niet alleen durven te zijn, dat heb ik intussen zelf wel geleerd, ik dorst het zelf ook niet, dacht dat ik zo afhankelijk was, gelukkig ben ik er achter gekomen dat ik prima op mezelf kon leven en het geweldig goed met mezelf kan vinden Tong uitsteken
Daardoor kon ik ook met een betere basis starten aan een nieuwe relatie, ik vind dat nog steeds een heel mooi iets en ben d'r heel dankbaar voor Lachen

Het is niet iets normaals dus dient ook niet als iets normaals te worden ervaren, als je niet monogaam bent ok, maar kom daar dan ook voor uit en geniet van je leven, ben je wel heel monogaam en tref je een goede partner, geniet van je leven saampjes Lachen
Iemands vertrouwen beschamen vind ik gewoon taboe, dat doe je niet bij vrienden, geliefden, eigenlijk bij helemaal niemand...

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-02 20:29

Als een stel heeft afgesproken dat ze in hun relatie best wel eens buiten de deur mogen vozen dan moeten ze dat zelf weten.
Als ze daar beide plezier van hebben en gelukkig mee zijn , is daar niks mee toch ?

Als iedereen maar eerlijk is tegen iedereen , iedereen weet waar hij / zij aan toe is dan is het hartstikke netjes geregeld.

Ik zou het geen leuk idee vinden dat mijn partner misschien net uit het bed van een ander is gestapt.....maar daarom heb ik nog niks tegen mensen die dat wel zo doen hoor Lachen

Mijn motto : alles mag zolang je een ander er maar geen kwaad mee doet.

Sando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 09:00

ja, iedereen voor zich natuurlijk. Er zijn genoeg mensen die anders denken dan mij... Mijn vriendin regelt vanalles voor haar vriend... op zijn verjaardag een vrouwelijke stripper, als hij op oefening is, gaan er allerlei blaadjes naartoe, want o jee, het is een man, en hij kan niet zonder.
Ik vind het zo`n onzin, maar ik ken nog gekkere mensen.... Mijn vriend zegt daar geen behoefte aan te hebben. Ik geloof hem.

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-02 12:33

Ik ben er een van, pipo. Ik kom er eerlijk voor uit. En ik heb het niet verteld, en ga dat niet doen ook. Ik vind dat het ook wel een beetje aan de situatie ligt, het is per persoon en per relatie anders.