Pipo schreef:Je merkt in de reacties dat er volgens mij onder de bokkers ook genoeg zijn die vreemdgaan of zijn gegaan. Ik vind het nog steeds belachelijk dat mensen het doen
Het is ook belachelijk, maar wijsheid komt met de jaren en van schade en schande leert men.
Overigens hoeft iemand niet perse monogaam te zijn, als iemand dat van zichzelf weet is het ok, alleen ga dan geen serieuze relatie aan met iemand die geheel andere dingen verwacht.
En het klopt dat ook veel mensen niet alleen durven te zijn, dat heb ik intussen zelf wel geleerd, ik dorst het zelf ook niet, dacht dat ik zo afhankelijk was, gelukkig ben ik er achter gekomen dat ik prima op mezelf kon leven en het geweldig goed met mezelf kan vinden 
Daardoor kon ik ook met een betere basis starten aan een nieuwe relatie, ik vind dat nog steeds een heel mooi iets en ben d'r heel dankbaar voor 
Het is niet iets normaals dus dient ook niet als iets normaals te worden ervaren, als je niet monogaam bent ok, maar kom daar dan ook voor uit en geniet van je leven, ben je wel heel monogaam en tref je een goede partner, geniet van je leven saampjes 
Iemands vertrouwen beschamen vind ik gewoon taboe, dat doe je niet bij vrienden, geliefden, eigenlijk bij helemaal niemand...