Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ketaki

Re: Vanaf wanneer geloof je niet in meer Sinterklaas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:33

woofie schreef:
mwah, voor iemand die niet bestaat heeft ie anders wel veel invloed.......hij laat ons ieder jaar weer massaal kadootjes kopen voor onze kinderen ter ere van zijn verjaardag Haha!

weet je wel wat je viert met sinterklaas Boos!
je viert eigenlijk de vooravond van zijn dood hoor Bloos

maar goed, dat was even offtopic Haha!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:38

Geloof dat het in groep 2 of groep 3 was, een 'grote jongen' uit de buurt, met wie we altijd buiten speelden, vertelde het. Maaar ik dacht, dat als mijn ouders wisten dat ik niet meer geloofde, ik geen cadeautjes meer zou krijgen. Dus in groep 5 begonnen mijn ouders er voorzichtig over. Schijnt dat ik zwaaaaar verontwaardigd heb gereageerd, dat ik dat allaaaaang wist Haha!

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:39

Ik weet niet meer hoe oud ik was, maar ik moest mijn ouders overtuigen dat ik niet meer geloofde! Ze geloofden mij niet! Slapen
Heb toen uitgelegd aan mijn ouders dat de Sint tegelijk in alle steden van Nederland aankwam bij de intocht, dus dat dat niet kon, en toen geloofden ze mij! Vork Haha!

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:41

Ik wist het denk ik vanaf groep 6.. mijn moeder vertelde zovan ja sinterklaas bestaat niet, en rond die tijd dacht ik wel zoiets van; bestaat hij wel?
Maar wel jammer dat ik het nu weet, eerst waren we altijd zo trouw met cadeautjes enzo Haha! en nu is het niet eens zeker dat we sinterklaas dit jaar vieren Nagelbijten / Gniffelen

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:41

ik was zelf een jaar of 8 en heb m'n moeder betrapt toen ze wat in m'n schoen deed Haha!
was niet zo'n hele grote schok hoor,was eigelijk wel opgelucht want vond het altijd maar een enge vent Haha!

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 15:49

Mijn meester op school heeft een heel mooi verhaal verteld over de 'echte' sinterklaas die vroeger heeft geleefd, met zijn hulpjes en cadeautjes. en dat we die man nu nog 'eren' met het sinterklaas feest.

Vind dat wel heel mooi, het is waar (voor zover wij de geschiedenis kennen) en de klap komt wat minder hard aan.

Bij mij duurde het lang voor het kwartje viel, terwijl het toch overduidelijk was af en toe. Ben zoo kwaad geworden op sinterklaas toen ik mijn wortel in de prullenbak vond en mijn tekening bij het oud papier Boos!

Sifra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:23

Ik kwam er achter toen ik 6 was toen ik een tekening van mezelf voor sinterklaas op de kast in de slaapkamer van mn ouders vond... Ik werd helemaal boos op mn moeder omdat ik dacht dat ze mijn tekening van sinterklaas had afgepakt Sigaar

Toen hebben ze het maar verteld. Eerst was ik boos en de reactie daarna was 'Krijg ik wel nogsteeds cadeaus dan *LOL* '

Ik vind toch eigenlijk wel dat een kind het voor groep 5 moet weten hoor... Dan weten vriendjes en vriendinnentjes het (meestal) ook al allemaal en dan beginnen ook idd de surprises op school.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:43

Toen ik een jaar of 6 was.
Ik vroeg aan m'n moeder of hij wel echt bestond.
Toen zei ze van niet. En toen moest ik huilen. Vork

snoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:26

ik was 6 toen ik er niet meer in geloofde.. een jongetje in mijn klas had t me verteld, en ik heb hem vervloekt Hamer Clown

ben nu 12 jaar verder en zet wel nog steeds mijn schoen op Haha!

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 17:33

Toen ik 6 was geloof ik. Ik zag (perongeluk) in de kast een hele leuke sleutelhanger liggen en de volgende dag lag hij in me schoen! Clown

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 18:26

Hahaha net als Eetje Wally Clown
Mijn zus en ik snuffelden nog weleens in de kasten van onze ouders voor kettingen enzo (verkleden) en toen vonden we 2 legodoosjes Ach gut Dat was toen ik 4 was ofzo Nagelbijten / Gniffelen

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:10

Toen ik in groep 2 zat, was ik dus 5 jaar.

Mn vader had zich verluld, haha. Dus ik de volgende dag door de hele klas roepen dat ie niet bestond! Heb dikke ruzie gehad met mijn (toen) vriendinnetje, want volgens haar bestond ie wel en moest ik niet zo dom doen. Haha!

Mn vader moest ook nog bij de juf komen praten, dat het niet gepast was dat ie het op deze leeftijd al zei bladiebla. Rolleyes

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:18

Ik was 7 geloof ik.
Ik ging in een pannenkoekenrestaurant naar de wc, kwam later terug en zei tegen m'n moeder: ''Mama, Sinterklaas bestaat niet.''
Ik was ook nog heel verbaasd toen mijn moeder zei: ''Weet ik!'' Clown

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:21

Niki_ schreef:
Ik was 7 geloof ik.
Ik ging in een pannenkoekenrestaurant naar de wc, kwam later terug en zei tegen m'n moeder: ''Mama, Sinterklaas bestaat niet.''
Ik was ook nog heel verbaasd toen mijn moeder zei: ''Weet ik!'' Clown

hahaha, hoezo eerlijk bekennen Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 20:22

Hoffieeeh schreef:
Toen ik in groep 2 zat, was ik dus 5 jaar.

Mn vader had zich verluld, haha. Dus ik de volgende dag door de hele klas roepen dat ie niet bestond! Heb dikke ruzie gehad met mijn (toen) vriendinnetje, want volgens haar bestond ie wel en moest ik niet zo dom doen. Haha!

Mn vader moest ook nog bij de juf komen praten, dat het niet gepast was dat ie het op deze leeftijd al zei bladiebla. Rolleyes

jaja, hoezo zijn ouders o zo onhandig Haha! Knipoog

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 00:09

Mijn broertje wordt over 2 weken 9 en gelooft ook nog steeds. Ik heb het idee dat hij het ook wel mooi vindt om kado's te krijgen en ook niet wíl geloven dat de Sint niet bestaat, maar het is wel gewoon leuk Knipoog . We laten hem dan ook lekker.

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 09:47

Ik was 9 volgens mij en ik vond het niet zo erg, mn broertje geloofde nog dus we deden toch wel aan sinterklaas Vork

zns

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 11:37

Eetje_WallY schreef:
Toen ik 6 was geloof ik. Ik zag (perongeluk) in de kast een hele leuke sleutelhanger liggen en de volgende dag lag hij in me schoen! Clown

Dat had ik met een manderijn.
Ik had er stickers opgeplakt voor sinterklaas (lief he Haha! ) en toen lag hij de volgende dag in de koelkast.
Toen begon er wel iets te dagen....

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 12:15

Ik had een brief aan Sinterklaas geschreven, dat ik graag naar Spanje wilde, om ook Piet te worden. Die brief had ik in mijn schoen gedaan. De volgende dag zei mijn vader of moeder, dat ze de brief gelezen hadden. En dat oma wel een zwartepietenpak zou maken, zodat ik bij andere kinderen cadeautjes kon brengen. Ik was erg teleurgesteld, ik geloofde nog in Sinterklaas, en wilde echt Piet worden hihi. Dat pak heeft mijn oma toen ook gemaakt, en moest ik langs haar buurkinderen met een zak vol cadeautjes. Lief bedoelt van oma en mijn ouders, en leuk voor die buurtkinderen, maar ik vond er niks aan. Volgens mij heb ik het ook maar 1 avond gedaan Vork Owha, ik was trouwens een jaar of 7 denk ik.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 14:41

Toen ik 6 was heb ik het zelf ontdekt.
Ik zag sinterklaas zich omkleden in het buurthuis. Huilen

woofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:17

Ketaki schreef:
woofie schreef:
mwah, voor iemand die niet bestaat heeft ie anders wel veel invloed.......hij laat ons ieder jaar weer massaal kadootjes kopen voor onze kinderen ter ere van zijn verjaardag Haha!

weet je wel wat je viert met sinterklaas Boos!
je viert eigenlijk de vooravond van zijn dood hoor Bloos

maar goed, dat was even offtopic Haha!

ach gut...en ik als kind maar zingen: "sinterklaas is jarig, ik zet mijn schoentje klaar" Haha!

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 17:22

woofie schreef:
ach gut...en ik als kind maar zingen: "sinterklaas is jarig, ik zet mijn schoentje klaar" Haha!
hahahaha, die is grappig Haha! Knipoog

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 18:24

Ik zat in groep 5 geloof ik!

En vriendin zei zo: ken je het geheimpje van sinterklaas al?
Toen ik thuis kwam vroeg ik natuurlijk meteen aan mama: Maaam? Wat is het geheimpje van sinterklaas Nagelbijten / Gniffelen

mynique

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 23:25

Denk dat ik haar voorlopig maar in de waan van de sint laat.
Wellicht dat het toch nog op school besproken wordt.....
Hoef ik haar het "vreselijke" nieuws niet te vertellen....

emilie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 00:17

Ik snap niet zo goed waarom er geen surprises gemaakt kunnen worden met kinderen die wel nog geloven.
Zo doen we thuis al jaren met de gehele familie sinterklaas vieren, zowel cadeautjes als surprises.
Vanaf dat de (klein)kinderen een jaar of 7 zijn maken ze ook gewoon een surprise mee! En ze geloven nog heilig in de sint, maar die surprise, dat is gewoon voor de leuk, om een grapje uit te halen met een familielid. Zo maakten mijn nichtje, broertje en ik altijd voor elkaar een surprise (toen wij 3tjes nog de enige jonge kinderen waren (inmiddels al heel poos geleden Clown geleden;))

Ik geloof dat ik een jaar of 7 was dat ik niet meer geloofde, ook opschool via een vriendinnetje...wel sneu inderdaad!
Succes aan de ouders die het moeten gaan vertellen!