Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CD28 schreef:Zal dan maar even de situatie hier omschrijven. Sorry TS het hoort niet echt bij je vraag maar dan snappen misschien mijn mede-bokkers waarom ik niet echt blij ben met dit gezin...
Pleegmoeder en pleegvader zijn hier vorig jaar komen wonen met 3 eigen kinderen en ik geloof 6 pleegkinderen. Pleegmoeder (vol tattoo's en piercings, met hoofd in de rode menie gevallen) is ongeveer begin 30. Pleegvader (loopt altijd in trainingspak, ontzettende bierbuik vol tattoo's) is iets ouder denk ik. Hun woning staat vlak bij mijn paardenbak. Als ik aan het rijden ben zeg ik ALTIJD vriendelijk goedendag. Pleegvader negeert me volledig, heeft niet het fatsoen zich voor te stellen of iets te zeggen. Pleegmoeder heeft zich wel aan me voorgesteld maar alleen omdat ik toevallig op mijn paard zat en zij erlangs liep.
Pleegvader heeft pleegmoeder bedreigt, ook een pleegkind is bedreigt, daarom heeft pleegmoeder vader eruit gezet. Vader bedreigt nog steeds en er lopen dus inmiddels een stuk of 6 honden waaronder 2 van die pitbulltypes voor haar veiligheid.
Pleegmoeder is inmiddels een relatie begonnen met pleegkind (!) van ongeveer een jaartje of 18.
Kan iemand me vertellen waar hier die stabiele basis is voor de kinderen die dit zo ontzettend hard nodig hebben??
Pleegkinderen gebruiken mijn paardenbak als asbak. Op mijn vriendelijke verzoek dit niet meer te doen krijg ik een grote bek. Het gezin heeft recht van overweg van onze weg. Inmiddels hebben we diverse malen moeten verzoeken de rotzooi op te ruimen en geen auto's midden op onze weg te plaatsen.
De honden ontsnappen regelmatig en lopen dan in onze tuin. Ik hoef zelf geen hond maar ik wil zeker geen hond van de buren in mijn tuin. Als dit 1 keertje gebeurd maakt me dat niets uit maar dit gebeurd zo vaak... Ook lopen die beesten rustig mijn huis binnen. De kippen van andere buren zijn inmiddels afgeslacht door deze lieve hondjes...
Hun terrein voor huis staat inmiddels vol caravans... Niet echt het uitzicht waar ik op gehoopt had...
En zo kan ik nog een hele tijd door gaan...
Met al het respect... natuurlijk gun ik deze kinderen een goed tehuis maar zoals hier is volgens mij geen normale situatie. Ik kan werkelijk niet begrijpen waarom hier kinderen geplaatst worden...
horseylove schreef:Ik ben het er mee eens
Mijn tante doet dit ook alleen met iets meer kinderen 10 stuks om precies tezijn.
Ik ben er ook geweest heb er een half jaar gezeten en heb het onwijs naar me zin gehad.
Je ouders helpen mensen die dit niet zo 1 2 3 zouden doen.
En in het leven is het geven en nemen en delen.
Het is niet JOU hond, het is de hond van de hele familie geldt ook voor de keuken en de rest.
Want JOU hond zal ook wel geknuffeld worden door vrienden/familie/ omgeving.
En 4 kinderen valt nog mee.
Het kan zijn dat je enigst kind bent en dat je nu alles met zijn 5 moet delen.
Stel: jij heb ouders die jou mishandelen, de kinderbescherming haalt je er weg.
Je wordt in een kindertehuis geplaatst en vanuit daar wordt jij naar een lief gezin overgeplaatst.
Sorry maar ik zit liever bij een LIEF gezin dan mensen die me te golera slaan.
Kinderen kunnen dan ook beter funcioneren en leren er mee omgaan.
Ze komen in een gezin met een normale papa en mama.
Wie gunt zijn kind nu niet meer dan een leuke en goede jeugt+ opgroei.
Mijn mening vroeg je en die heb je.
Groetjes
Sabrina
(PM's welkom)