halloween en hekserij??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

roxiie

Re: halloween en hekserij??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 20:13

Uit nieuwschierigheid dit topic open geklikt..
Heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat er mensen zijn die ( denken dat ze )heks zijn.. ( dit is overigens geen aanval op jullie, dus vat het aub ook niet zo op!!)
Bij heksen denk ik aan ouwe vrouwen met puntneuzen, wratten en bezems..

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-06 23:00

Haha, ja. Dat zijn 'sprookjes'. Haha!
Tenminste mag ik hopen; zo slecht zie ik er toch niet uit? Clown

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 10:42

roxiie schreef:
Heb me eigenlijk nooit gerealiseerd dat er mensen zijn die ( denken dat ze )heks zijn.. ( dit is overigens geen aanval op jullie, dus vat het aub ook niet zo op!!)

kijkt even in de spiegel, neuh geen van die dingen, wel een bezem in aankomst.

Hekserij is een van de oudste natuurrelligies die er zijn, het christendom heeft de heksen zo veranderd naar hoe we ze tegenwoordig kennen, net als ze van de gehoornde god de duivel hebben gemaakt.

meissie100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-06 13:21

neej hier ook geen wratjes, momenteel zelfs geen puistjes!:) maar zo te zien zijn er vrij veel mensen heks of wiccan hier, zoalsik verwachte. maaruuuhhhhh....wie heeft er nou zin om te komen?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 13:38

Ik heb wel 2 donkere wilvlees plekken telt dat ook?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 19:00

Ja, ik heb wel zin om te komen. Mits ik weet:
- Of m'n vriend of vrienden mee kunnen komen
- Waar het is
- 's avonds of 's nachts, en wat precies?
- Tijden

Haha!

Odess

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-06 20:49

roxiie schreef:

Same here. Echt geen idee van gehad Bloos Ik ken ze echt alleen van de sprookjes Bloos!

meissie100

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 12:12

R_ChiChi, neem iedereen gezellig mee! ik denk dat het begint rond een uur of 9, dan is het goed donker. het zal in hoorn noord holland zijn.
het zal een vrije avond zijn waar ideen en respect vooraan zijn, eris niet 1 lijder die zecht wat er gedaan moet worden. voor meer info, mail naar witchmelisse@hotmail.com

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:43

Gezellig, ik laat gauw wat horen! Haha!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:10

Woehoe. Mijn vriend gaat mee! Haha! In ieder geval.

hafgirl15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 23:10

R_ChiChi schreef:
Haha, ja. Dat zijn 'sprookjes'. Haha!
Tenminste mag ik hopen; zo slecht zie ik er toch niet uit? Clown

dat is geen sprookje, maar een stereotype...
Zo werden heksen beschreven in Maleus Maleficarum.
Het christendom heeft volgens mij het woord ''heks'' de wereld in geroepen. Of er echt ''heksen'' waren geloof ik niet. Er zijn alleen in de 16e en 17e eeuw 3 miljoen mensen als heks veroordeeld, echt verschrikkelijk veel.. Wat is de heks van nu?

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 06:29

Oké, oké. Sorry. Haha!

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 07:20

Gut wat grappig. Wij vieren ook Samhain en we hebben ook een boek met recepten ed dat wordt doorgegeven, maar ik vind mezelf toch echt geen heks, wiccan of wat dan ook Haha! *gaat op zoek naar flodderige zwarte jurk en zwarte eyeliner* wat moet ik me voorstellen bij zo'n bijeenkomst? En hoe weten jullie zo zeker dat je echt een heks bent? Zijn jullie dat al lang of hebben jullie eens Charmed gezien en zijn nu "bekeerd"? Wat trekt jullie zo aan in het hele heksen/wicca-gebeuren? Ik ben nogal nieuwschierig zoals je ziet Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:09

Ik help en adviseer mensen dat vind ik leuk maar ook de rituelen zijn leuk,zeker als je merkt dat ze werken en echt uitkomen.Gewoon lekker heksen zeg maar dat is leuk het geeft mij een meerwaarde aan de dag.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 20:29

Hm, ik ben er vanaf m'n 11de jaar al mee bezig. Ik heb altijd geloofd, gezien, gevoeld dat er meer was. En ik werd 'getipt' door m'n vriendin; en zij is er mee gestopt, en ik ben vrolijk door gegaan. Haha!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 09:11

Leuk topic Lachen
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in hekserij/wicca. Ik ken eigenlijk maar 1 iemand die echt heks is, maar die heeft het echt van huis uit meegekregen en ik heb niet zoveel contact meer met haar...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:19

Voor veel mensen is het erg onbekend en erg raar maar dat komt omdat ze er niets van af weten, als ze horen dat ik heks ben zie je ze denken,oh maar ze is eigenlijk heel normaal.Ik voel me ook niet anders maar ben er trots op dat ik heks mag zijn, want zo voelt het voor mij.Mijn jongste dochter is erf heks zoals ze dat noemen,die gaat in de leer bij mij.Ze vind het allemaal erg leuk en heeft een groot hart voor de natuur en voor dieren.Rituelen bij wonen doet ze soms ook en ze heeft gezien dat ze werken.Ik heb ook een paar mooie jurken die ik het liefst altijd zou willen dragen, ik voel me er gewoon goed in.Maar ik woon in een gehucht waar mensen wonen die mij denk ik naar de brandstapel zouden verbannen(haha) als ze zouden weten dat ik heks ben.

Leo3hoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 10:30

zooo das lang geleden voor mij, was altijd een doe het zelf heks... niet echt serieus, maar ik blijf het zooo interessant vinden.
maar ik had altijd zoiets dat je voor die rituelen altijd zoveel spullen nodig had (en ik had niet zoveel geld...)
lijkt me heerlijk om weer eens te doen, halloween blijft bijzonder, wel jammer dat het geen volle maan is...
jammer dat ik er niet bij aanwezig kan zijn. zit in Enschede.
grtz,
Leonie

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 13:54

marleen_usar schreef:
Voor veel mensen is het erg onbekend en erg raar maar dat komt omdat ze er niets van af weten, als ze horen dat ik heks ben zie je ze denken,oh maar ze is eigenlijk heel normaal.Ik voel me ook niet anders maar ben er trots op dat ik heks mag zijn, want zo voelt het voor mij.Mijn jongste dochter is erf heks zoals ze dat noemen,die gaat in de leer bij mij.Ze vind het allemaal erg leuk en heeft een groot hart voor de natuur en voor dieren.Rituelen bij wonen doet ze soms ook en ze heeft gezien dat ze werken.Ik heb ook een paar mooie jurken die ik het liefst altijd zou willen dragen, ik voel me er gewoon goed in.Maar ik woon in een gehucht waar mensen wonen die mij denk ik naar de brandstapel zouden verbannen(haha) als ze zouden weten dat ik heks ben.

Ik dacht altijd dat jij veeeel jonger was, maar je hebt al kids.. Nagelbijten / Gniffelen Haha!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-06 16:24

Ik ben een oude wijze heks(haha) nee hoor maar om op mijn leeftijd terug te komen,ik ben 41 lentes jong.