Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Snoevie schreef:dat ze kinderen meenemen is ook fout,dat mag zelfs niet.
beantsje schreef:Ik ben zelf geen Jehova's getuige maar ik heb diep respect voor mensen die zoveel voor hun geloof over hebben. Ik zal ze dan ook altijd respectvol te woord staan.
Sanniej_ schreef:Zelf heb ik er niets op het "Jahova geloof" tegen ofzo.
Maar er zat een paar jaar terug een meisje die daar in geloofde en haar ouders enzo ook.
Die zijn het ook geworden door mensen die langs de deuren gaan (Dat vind ik opzich niet normaal maar goed)
En dat meisje wilde er echt uit ze wilde wel haar verjaardag vieren wilde wel sinterklaas vieren e.t.c.
Ze mocht niet uit ze wilde ook het gewoon uit enzo.
Nee dat mocht allemaal niet en als ik het goed heb mag je pas op je 18e er uit stappen.
En als zei er nu uit stapte dan zouden haar ouders niets meer met haar te maken willen hebben.
Nou sorry maar wat voor ouders ben je dan je dochter in de steek laten voor je geloof
Dan vind ik het echt te ver gaan.
beantsje schreef:Het bizarre van Jehova's Getuigen vind ik dat ze geloven in "een nieuwe hemel en een nieuwe aarde" waarbij dat twee gescheiden dingen zijn.
In de hemel is slechts plaats voor 144.000 zieltjes, dus te weinig plaats voor de 6 miljoen JG die er volgens hun eigen zeggen zijn.
De overige gelovigen krijgen dus de troostprijs, de nieuwe aarde...
[***] schreef:Ik weet er niet zoveel van af, maar is het niet zo dat zij geloven dat je zoveel mensen bekeerd moet hebben voor je in de hemel komt?
Charret schreef:Wij zijn van huis uit ook niet gelovig, maar mijn moeder is vroeger wel altijd als een Jehovah opgegroeid. Het is destijds grotendeels haar keuze geweest [en die van me oma] om uit het geloof te stappen, omdat mijn oma ging scheiden van haar ex-man. Reden hij mishandelde haar. Toen keerde de gemeente haar de rug toe en zoiets neem ik ze wel kwalijk. Dat was destijds, ik weet niet hoe dat tegenwoordig tegenaan wordt gekeken.
[***] schreef:Ik heb in principe niets tegen die mensen. Ik vind het knap dat ze zo sterk staan in hun geloof, maar dat neemt niet weg dat ik het behoorlijk irritant vinden als ze langs komen. Bij ons komen ze niet echt heel regelmatig, soms zie je ze een jaar niet, dan zie je ze in een half jaar 2x. Ik ben bij voorbaat niet geinteresseerd, maar vaak proberen ze je dan toch aan de praat te houden. Wij hebben hier wel een keer gehad dat ze de voet tussen de deur zetten. Ik vind het prima dat ze hun eigen geloof hebben, maar ik vind niet dat ze andere mensen daar mee lastig moeten vallen als die dat niet willen. Daarbij heb ik wel altijd het gevoel dat ze aan het zieltjes winnen zijn. Ik weet er niet zoveel van af, maar is het niet zo dat zij geloven dat je zoveel mensen bekeerd moet hebben voor je in de hemel komt?
(Hele tijd terug kwamen ze hier een keer aan de deur toen mijn ouders er niet waren, m'n broer doet open, die man zegt iets van: We komen het Licht brengen. M'n broer: Mooi, zet maar in de tuin. En doet de deur dichtJe had ze moeten zien kijken.)
Paraat schreef:Dat Jehova's getuigen veel voor hun geloof over hebben maakt nog niet dat ze rond etenstijd hun overtuigingen kunnen verkondigen.
Denk je eens in, ik ga ook geen deuren langs om te verkondigen hoe fijn seks voor het huwelijk is omdat ik vind dat dát de ultieme manier van leven is en die ieder ander wens... ik wéét dat er andersdenkenden zijn, en die laat ik lekker met rust!