Dun persoon uitschelden minder erg?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

blowdiene

Re: Dun persoon uitschelden minder erg?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-06 21:28

he ligt er ook aan wat voor bouw je hebt... je ziet van die mensen met een bmi van 20 die aardig dik zijn hoor maar je ziet ook mensen met een bmi van 20 die best slank zijn Lachen

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:14

Ik ben zelf ook een sprietje altijd geweest, ook last van opmerkingen en goed bedoelde adviezen. Maar ik ga me er niet meer druk om maken , dat heb ik al veels te lang gedaan. Als ik nu een opmerking krijg van, oeh wat heb jij dunne beentjes dan reageer ik met, ja dat heb ik pas 19 jaar, dat hoor ik pas 19 jaar, dus het word een beetje afgezaagd joh! Ik ben trouwens 1.61 en weeg 43.5 kilo ik streef nu naar de 45 Lachen.

Maar wat mij opvalt wanneer er een topic komt over stevige mensen dan word er ook flink uitgehaald naar dunne mensen, daar erger ik me dan zo aan. Juist die mensen zouden beter moeten weten toch?

Pasamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 11:50

Ik vind uitschelden voor dat je dun bent, even erg dan als je dik bent. Ik heb er zelf geen ervaringen mee, maar een meisje uit mijn klas word wel vaak uit gescholden voor anorexia patient e.d. En het sneue is nog dat dat meisje zo veel eet, maar gewoon niet aankomt.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-06 23:43

Ik ken dit mijn vriendin is wat molliger en verwijt mij vaak dat ik dun ben.Ik baal zelf enorm uitstekende botten zijn niet mooi plat als een plankje geen kont geen borsten.Maar als ik iets negatiefs zeg over mezelf krijg ik altijd het antwoord je moet niet zo zeuren gewoon bij eten jij ben tenminste niet dik.Veel wat molligere mensen zeggen vaak dit soort dingen terwijl ze bij mij elke dag klagen.Mensen vinden op de 1 of andere manier dik zijn erger dan dun.Zij hebben te minste een mooie volle bil en borsten

Amina_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:44

Ik ben ook een hele tijd 'uitgescholden' geweest als anorexiapatient. Ik groeide enorm maar kwam echt maar weinig aan. Nu kom ik maar al te goed aan en krijg ik alleen maar complimentjes Ja (alé, over de dikte dan, over de lengte durven ze wel eens zeuren Boos! )
En ontopic:
Ik vind het uitschelden sowieso not done. Ik zeg niet dat je het achter iemand zijn rug moet gaan zeggen maar dat gebruiken in een discussie ofzo, is helemaal verkeerd.

jasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 16:52

Ach... tuurlijk is het niet leuk. Maar wat betekend het als iemand je uitscheld? Wat zegt dat over jou en wat over die ander? Ik vind het buitengewoon onaardig om iemand te veroordelen op basis van het uiterlijk.

Ik vind het ook behoorlijk onvolwassen om iemand uit te schelden. Er is al zoveel rottigheid, laten alsjeblieft en beetje aardig doen en er niet teveel aandacht aan schenken?

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:19

Nou,ik ben zelf de dikste niet,en werd vroeger ook vreselijk gepest.(hoewel in niet eens extreem dun ben,55 kilo)
Dan kun je zeggen; schelden doet geen pijn,nou dat doet het wel..!
Zit je op een verjaardag,sla je het gebakje af omdat je ent avondeten naar binnen hebt...Krijg je minstens 3 opmerkingen:
-Jij kunt het hebben met andere woorden:omdat ik aan de lijn ben,moet jij daarvoor boeten?!
-Je bent toch niet aan de lijn he?m.a.w heb je annorexia ofzo?
-Je bent zeker bang dat je dik wordt...

Zo ben ik ook regelmatig uitgescholden voor aangeklede bezemsteel,wandelende kapstok of skelet.

Nu ik ouder ben vindt ik het niet zo erg meer,ik bedenk me gewoon dat mensen jaloers zijn.
Ze kunnen zelf niet naar een koekje kijken of ze zijn er dik van,en dat moeten de 'dunne mensen' bezuren.

Maar dikke mensen worden ook uitgescholden,evenals mensen met een kleurtje of accent,een beugel of een 'puistenkop'.
Ik doe er gewoon niet aan mee,laat mensen in hun waarde zou ik zeggen Lachen

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 17:23

het maakt niet uit waarvoor je iemand uitschelden; je moet het gewoon niet doen Clown

LMuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 18:47

Ik heb zelf jaren anorexia gehad en als dan mensen zeggen ik wil zo als jou zijn tjah voor mij pijnlijk als je nadenkt wat ik ervoor''gedaan'' heb en krijg ook commentaar van jy past vast alles pff maatje XS/S te kort voor me en M lang genoeg maar te groot en broeken vallen rechtnaar beneden echt niet leuk:(

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:51

ik vind het uitschelden van een dun of dik persoon even erg.
Dat je te dun bent kunt je helaas niet veel aan doen.

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 21:59

XxSultanxX schreef:
Het is nooit leuk om uitgescholden te worden of dat iedereen je na kijkt.
een dik iemand weet zelf ook wel dat hij/zij dik is en wil mischien wel heel graag van de extra kilos af.
terwijl een dun iemand er mischien wel weer wat kilos bij wil...
ik vind het heel banketstaaf als mensen iemand op ze uiterlijk gaan uitschelden.
want meestal kunnen ze er hellemaal niks aan doen....

hier ga ik helemaal in mee!

echte schoonheid zit van binnen Lachen

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 22:45

dat is wel waar maar veel mensen kijken naar je uiterlijk en zonder dat je het zelf weet let je er eigenlijk ook op...!! Vork

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 09:21

ik weeg 55 en ik ben ongeveer 1 80, en ik krijg ook welleens opmerkingen, dat je zo al mijn botten breekt enz. en dan zeg ik altijd (heb totaal geen spieren Tong uitsteken) Pas maar op hoor straks sla ik je helemaal in elkaar Tong uitsteken e dan zo mijn arm omhoog Tong uitsteken zulle we is zien wie zijn botten breekt Clown