Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mocca schreef:Wij mogen in pauzes en tussenuren de school niet uit? Je kan gewoon brood meenemen of iets kopen in de kantine of automaat, wat iedereen dan ook doet.
Dus ook geen problemen met supermarkten hier.
ninja2 schreef:rommie schreef:Dat doen ze bij ons dus ook, hele scholen binnenlatenHet gros van de mensen die ik in de supermarkt zie zijn bejaarden die alleen een bakje gehakt komen kopen. Die geven dus niet veel meer uit dan wij en zijn met veeeeel minder...
Ja misschien komt ie 1x een bal gehakt halen en een andere keer in de week doet ie wel voor 50€ boodschappen.
Ik snap echt niet waarom jullie hier je eigen zo benadeeld voelen. Neem gewoon brood mee van thuis en het probleem is opgelost.
Shadow0 schreef:Onze kantine / schoolplein was niet groot genoeg voor alle leerlingen. En de school had niet echt de ruimte om uit te breiden. Een andere school was verspreid over meerdere lokaties, dan is het ook niet mogelijk om te voorkomen dat leerlingen van het terrein af gaan.
Shadow0 schreef:Onze kantine / schoolplein was niet groot genoeg voor alle leerlingen. En de school had niet echt de ruimte om uit te breiden. Een andere school was verspreid over meerdere lokaties, dan is het ook niet mogelijk om te voorkomen dat leerlingen van het terrein af gaan.
Citaat:
Als je mijn eerste berichtje even had gelezen had je gezien dat ik me helemaal niet benadeeld voel. Bij ons laten ze namelijk iedereen binnen. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de C1000 hier gigantisch inkomsten zou verliezen als ze ons er niet in lieten.
flowerxxx schreef:Dat heeft niets te maken met discriminatie en het is onzin om het zo te noemen. Al jaren hebben tal van winkels en benzineshops deze regel en niet voor niets:
- grote groepen pubers veroorzaken lawaai overlast, schreeuwen, rennen of doen druk.
- het is gewoon gebleken dat tieners veel meer diefstallen plegen dan huismoeders of bejaarden
- ze gaan in groepen bij elkaar staan hierdoor blokkeren ze de doorgang en zijn ze moeilijk te controleren voor personeel
- vaak zijn ze brutaal of agressief als ze worden toegesproken door personeel
Een winkel moet het hebben van de gezinnen of tweeverdieners die er de boodschappen voor hun huishouden doen. Scholieren leveren geen extra geld op omdat ze weinig geld uitgeven. Echter een winkel met veel scholieren wordt gemeden door de winkelende volwassenen die wel de winst in de kassa brengen.
Iedere normale school heeft een kantine waar je brood, soep en/of snacks kunt kopen. En wat is er mis met eten van huis meenemen? Een winkelier wil zijn echte klanten tevreden houden en heeft daar alle reden toe.