supermarkt discrimineert scholieren.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluttersput

Re: supermarkt discrimineert scholieren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 08:32

Wij mogen atijd gewoon in tussenuren of wanneer we zin hebben van school weg en de stad ingaan. Maar dit is in Duitsland al lang bezig. Weet niet of dat al eens geplaatst is, maar goed. Wij hadden een artikel bij duits uit 2003 en daar stond dit ook al in aangegeven..
Groetjes, mij

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 10:35

bij ons was het altijd 2 leerlingen tegelijk, vond het ook belachelijk want als je daarop moest wachten dan had je de hele pauze in de rij gestaan en kon je alsnog terug zonder broodje.
uiteindelijk liep ik daar gewoon binnen en zei gewoon dat ik allang van school af was, en dat ik hier om de hoek woonde.. Haha!

ninja2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 11:58

Mocca schreef:
Wij mogen in pauzes en tussenuren de school niet uit? Je kan gewoon brood meenemen of iets kopen in de kantine of automaat, wat iedereen dan ook doet. Lachen
Dus ook geen problemen met supermarkten hier. Knipoog

Dit vind ik heel goed gedaan van die school. Het gaat niet alleen om die supermarkt maar ook om de buurtbewoners en de rommmel die ze vaak maken.
Ik zie ook niet in waarom je niet op school kan blijven in de pauze. Vaak hebben ze een kantine en automaten enz je komt er echt niets te kort.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 12:17

Onze kantine / schoolplein was niet groot genoeg voor alle leerlingen. En de school had niet echt de ruimte om uit te breiden. Een andere school was verspreid over meerdere lokaties, dan is het ook niet mogelijk om te voorkomen dat leerlingen van het terrein af gaan.

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 22:48

ninja2 schreef:
rommie schreef:
Dat doen ze bij ons dus ook, hele scholen binnenlaten Lachen Het gros van de mensen die ik in de supermarkt zie zijn bejaarden die alleen een bakje gehakt komen kopen. Die geven dus niet veel meer uit dan wij en zijn met veeeeel minder...

Ja misschien komt ie 1x een bal gehakt halen en een andere keer in de week doet ie wel voor 50€ boodschappen.
Ik snap echt niet waarom jullie hier je eigen zo benadeeld voelen. Neem gewoon brood mee van thuis en het probleem is opgelost.

Als je mijn eerste berichtje even had gelezen had je gezien dat ik me helemaal niet benadeeld voel. Bij ons laten ze namelijk iedereen binnen. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de C1000 hier gigantisch inkomsten zou verliezen als ze ons er niet in lieten.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-06 23:44

Shadow0 schreef:
Onze kantine / schoolplein was niet groot genoeg voor alle leerlingen. En de school had niet echt de ruimte om uit te breiden. Een andere school was verspreid over meerdere lokaties, dan is het ook niet mogelijk om te voorkomen dat leerlingen van het terrein af gaan.

maar dat hoeft ook niet, maar als je dan bv met een groep van ( ik zeg ff 10 ) bent, waarom dan niet 1 of 2 naar binnen laten, dingen kopen en klaar?

of dus gewoon zelf al wat meenemen van huis, dat je niet op school terrein kan of hoeft te blijven, wil toch niet zeggen dat je dan perse een supermarkt in moet?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 08:44

Shadow0 schreef:

Dat kan niet, een school is verplicht om nav. het aantal leerlingen een bepaalde ruimte aan kantine en schoolplein te hebben.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:25

Vast (hoewel ik niet precies weet wat die regels zijn), maar dat is nog niet genoeg ruimte om ook een 'leefbare' pauze te houden. Iedereen zal er vast wel op/in gepast hebben, je kunt je dan alleen niet meer echt bewegen Haha!

Zilion

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 09:34

Citaat:

Als je mijn eerste berichtje even had gelezen had je gezien dat ik me helemaal niet benadeeld voel. Bij ons laten ze namelijk iedereen binnen. Wat ik alleen maar wil zeggen is dat de C1000 hier gigantisch inkomsten zou verliezen als ze ons er niet in lieten.

Ik denk dat het met de inkomsten wel mee valt als er tegenoverstaat dat er extra p[esoneel moet komen om op te ruimen en de jeugd in de gaten te houden

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-06 23:12

flowerxxx schreef:
Dat heeft niets te maken met discriminatie en het is onzin om het zo te noemen. Al jaren hebben tal van winkels en benzineshops deze regel en niet voor niets:

- grote groepen pubers veroorzaken lawaai overlast, schreeuwen, rennen of doen druk.
- het is gewoon gebleken dat tieners veel meer diefstallen plegen dan huismoeders of bejaarden
- ze gaan in groepen bij elkaar staan hierdoor blokkeren ze de doorgang en zijn ze moeilijk te controleren voor personeel
- vaak zijn ze brutaal of agressief als ze worden toegesproken door personeel

Een winkel moet het hebben van de gezinnen of tweeverdieners die er de boodschappen voor hun huishouden doen. Scholieren leveren geen extra geld op omdat ze weinig geld uitgeven. Echter een winkel met veel scholieren wordt gemeden door de winkelende volwassenen die wel de winst in de kassa brengen.

Iedere normale school heeft een kantine waar je brood, soep en/of snacks kunt kopen. En wat is er mis met eten van huis meenemen? Een winkelier wil zijn echte klanten tevreden houden en heeft daar alle reden toe.

precies Ja

banketstaaf voor de scholier, maar de winkelier moet ook aan z'n eigen brood denken.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 09:51

Tja, de scholieren denken dat ze veel geld in het laatje brengen voor een winkelier, maar wat besteden ze nu per klant? €3 of zo? Dan 50 scholieren, 50 x 3 is €150. Wel 50 mensen aan de kassa wat een hoop drukte en overlast veroorzaakt. €150, dat zijn 2 klanten die normale boodschappen doen, dat is nogal een verschil. Als die wegblijven daardoor, tel het maar uit.

OemmiejO

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 10:03

Ik snap ze wel hoor, als je met een hele groep aankomt. Lachen
Idd per 2 of zo, dat zou toch moeten kunnen?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-06 11:46

Ik ben zelf docente op een middelbare school en ik vind dat de kids gewoon op school moeten blijven. Schijnheilig

Er staan voldoende automaten voor de ''luiaards'' Whoosh! die s'ochtends geen brood willen/kunnen smeren, en bij praktisch elke school kun je dus gewoon je lunch kopen.

Mocht je desondanks iets willen halen bij een supermarkt: ga dan niet met een hele groep. Dit stoort gewoon. Haha! Clown Knipoog