Wat ga je stemmen en waarom?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esperanza
Blogger

Re: Wat ga je stemmen en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:44

Het zou voor mij dan weer een ´knuppel in het hoenderhok´ actie zijn als ik daar op stem. Ik weet niet of je hem serieus kunt/moet nemen. Maar hij staat wel voor zijn mening en voor een hoop dingen die naar mijn idee nodig aangepakt moeten worden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 11:45

Shadow0 schreef:
Ik denk dat we het wel over paars moeten hebben, want het wordt altijd geschetst als PvdA-actie, maar de VVD had daar ook een aandeel in. En de VVD had ook een aandeel in de kabinetten die nu een aantal keer achter elkaar ingestort zijn. En in een heleboel regelingen van de afgelopen jaren waar men niet zo enthousiast over is.

Iedereen moet zelf kiezen, maar niet alleen op basis van het mooiste verhaal maar OOK op basis van wat er de afgelopen jaren daadwerkelijk is gedaan.

VVD stond niet meer op zichzelf. Omdat VVD en PvdA lijnrecht tegenover elkaar staan, moesten ze continu concessies doen waardoor er niets fatsoenlijks meer van de grond kwam. Daarom zijn veel VVDers teleurgesteld geraakt in de VVD en veel stemmers van PvdA ook daarin teleurgesteld. Die 2 partijen horen ook absoluut niet samen in een coalitie.

Esperanza schreef:
Het zou voor mij dan weer een ´knuppel in het hoenderhok´ actie zijn als ik daar op stem. Ik weet niet of je hem serieus kunt/moet nemen. Maar hij staat wel voor zijn mening en voor een hoop dingen die naar mijn idee nodig aangepakt moeten worden.

Daar ben ik het volledig mee eens! HIj BLIJFT achter zijn mening staan en er voor uit komen, ook al wordt hij erdoor bedreigt en is hij zelfs niet in staat om fatsoenlijk campagne te kunnen voeren door die bedreigingen. Dan wil dat toch wel zeggen dat hij helemaal staat voor wat hij zegt.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:01

Ik mag nu voor het eerst stemmen, maar heb geen idee

waar kanje zo;n test doen wat het beste bij je past...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:12

Desiree schreef:
Daar ben ik het volledig mee eens! HIj BLIJFT achter zijn mening staan en er voor uit komen, ook al wordt hij erdoor bedreigt en is hij zelfs niet in staat om fatsoenlijk campagne te kunnen voeren door die bedreigingen. Dan wil dat toch wel zeggen dat hij helemaal staat voor wat hij zegt.

Maar ben je het ook inhoudelijk met hem eens (behalve zijn 'dierenplannen')?

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:15

Off-topic...

www.oneseat.eu -> voor degenen die de petitie nog niet ondertekend hebben: we zitten nu op ruim 970.000 handtekeningen en we hebben er minimaal 1 miljoen nodig, nog een 'paar' te gaan dus...
Als je wilt dat het Europees Parlement het hele jaar door in Brussel vergadert en niet 1x per maand een week naar Straatsgurg verhuisd onderteken dan deze petitie en stuur het door naar vrienden, familie en kennissen! Het kost Europa jaarlijks 200 miljoen euro, geld dat VEEL beter besteed kan worden!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:16

Toekie schreef:
Desiree schreef:

Maar ben je het ook inhoudelijk met hem eens (behalve zijn 'dierenplannen')?

Yep, die heb ik bekeken.

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:22

Oke dan. Het is mijn keuze absoluut niet, maar het leek even alsof je alleen op hem stemt omdat hij ''helemaal staat voor wat hij zegt''. (dat geldt overigens niet alleen voor hem). Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:23

het is niet om de dieren dat hij bedreigd wordt hoor.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:25

Wilders denkt maar aan een ding en dat zijn buitenlanders. Hoe kick ik ze zo snel mogelijk het land uit en hoe flikker ik zo snel mogelijk de grenzen dicht. De rest is bijzaak en in zijn eentje kan hij in een kamer van 150 toch geen r**t beginnen.
Gisteren hoorde ik Gerard van As zeggen: alle mensen van de LPF beginnen nu eenmansfracties omdat ze denken de reincarnatie van Pim Fortuyn te zijn en daar zo een graantje van mee te pikken. Ergens denk ik dat ie gelijk heeft...
Nou zat Wilders bij de VVD maar ik denk dat dit ook zeker op hem slaat. Alles wat Pim Fortuyn toén zei kon niet, was belachelijk en onbespreekbaar... Nu hebben veel partijen standpunten van hem overgenomen...

Triest dat er mensen zijn die zulke figuren aandacht geven. Blijkbaar heeft niemand iets geleerd van de hele zooi rond de LPF die hopelijk na deze verkiezingen uit de Kamer verdwijnt en als het ff kan die jokers als Nawijn en Wilders ook...

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:29

Desiree schreef:
het is niet om de dieren dat hij bedreigd wordt hoor.

Huh? Daar heb ik het toch ook niet over? Ik zie alleen in dit topic soms nogal ondoordachte beweegredenen voorbij komen. Daarom reageerde ik even. Maar zoals je zelf al aangeeft heb je het programma van je favoriete partij doorgelezen. Dat vind ik dan ook must voor elke kiezer. Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:40

Ik ben blij dat de gedachten van Pim Fortuyn niet met hem zijn vermoord maar dat ze nog voortleven en worden voortgezet.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:41

Gitta1977 schreef:
Triest dat er mensen zijn die zulke figuren aandacht geven. Blijkbaar heeft niemand iets geleerd van de hele zooi rond de LPF die hopelijk na deze verkiezingen uit de Kamer verdwijnt en als het ff kan die jokers als Nawijn en Wilders ook...

Nogal een kort door de bocht zijnde reactie. Als je ook maar 1 X de moeite had genomen zijn partij programma door te lezen weet je dat jouw opmerking kant nog wal raakt. Ik respecteer jouw keuze wel, maar neem voordat je begint te roepen en de vele kiezers die wel de moeite hebben genomen zijn programma door te nemen eerst een kijkje in zijn programma. Waarschijnlijk is het lastig voor je om dat zelf te vinden dus bij deze. Overigens zal ik zelf NIEMAND aanvallen op zijn keuze iedereen heeft recht op een eigen mening en ik vind het jammer dat je zo kort door de bocht reageert:

Citaat:
I. Belastingverlaging

16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)
Miljard extra voor AOW'ers
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door:
- wegsnijden bureaucratie en overhead, en:
- benutting van een deel mogelijk begrotingsoverschot aan deze drie sectoren
Lagere benzineprijzen door terugdraaien ‘kwartje van Kok'
Onverkort handhaven hypotheekrenteaftrek
Minder ministeries, minder ambtenaren
Geen stijging gemeentelijke lasten

II. Keiharde aanpak criminaliteit en terrorisme

Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Na drie zware geweldsmisdrijven levenslange gevangenisstraf
Afschaffen van de korting op de maximumstraf in geval van poging tot misdrijf
Wettelijke verplichting OM tot voordeelsontneming daders bij misdrijven
Minder taakstraffen
Afschaffen verjaring gewelds- en zedenmisdrijven
Geen kwijtschelding deel gevangenisstraf bij goed gedrag
Introductie heropvoedingskampen
Preventief fouilleren in het hele land
Herinvoering jeugd- en zedenpolitie
Wettelijk verbod op pedofielenpartij
Professionelere hulp voor slachtoffers
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Introductie van administratieve detentie bij terrorisme
10 jaar geen recht op uitkering bij uitkeringsfraude
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod
Reorganisatie politie: terug van 26 naar 4 politieregio's, plus KLPD

III. Onderwijs en gezin
Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)
Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
Menselijke maat terug in onderwijs: kleinere scholen, primaat bij docenten en ouders
Afschaffen tweede fase/studiehuis en VMBO, herinvoering ambachts- en tuchtscholen
Sociale dienstverlening/maatschappelijke stage verplicht onderdeel schoolcurriculum voortgezet onderwijs (3 maanden: ouderenbezoek etc.)
Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen
Wachtlijsten jeugdzorg wegwerken

IV. Immigratiestop / Integratie
Immigratiestop niet-westerse allochtonen (Marokkanen en Turken) voor 5 jaar
Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio
Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Moratorium van 5 jaar op bouw nieuwe moskeeën en islamitische scholen
Sluiten radicale moskeeën, uitzetten radicale imams
Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Afschaffen stemrecht gemeenteraden voor niet-Nederlanders
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Afschaffen dubbele nationaliteit
Geen medische zorg voor illegalen behoudens spoedeisende hulp
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Eerste tien jaar verblijf vreemdelingen in Nederland: geen recht op uitkering
Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
Geen export van uitkeringen buiten de EU
Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte
Verbod hoofddoekjes in publieke functies
Bevorderen vrijwillige remigratie

V. Directe democratie: meer invloed van de burgers
Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk
Invoering districtenstelsel, gekozen burgemeester en gekozen minister-president
Afschaffen Eerste Kamer
Terugbrengen aantal leden Tweede Kamer van 150 naar 100
Afschaffen wachtgeldregelingen voor politici, zelfde sociale zekerheidsrechten als andere burgers. Onmiddellijke invoering sollicitatieplicht voor oud-politici
Geen salarisverhoging voor ministers, kamerleden en andere politici/bestuurders
Geen overheidssubsidies voor politieke partijen

VI. Zorg / Sociale Zaken
Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed
Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
Belastingvrij loon voor vrijwillig werkende 65-plussers
Grenzen zo lang mogelijk dichthouden voor Oost-Europese werknemers
Werken voor een uitkering
Geen fiscalisering AOW, vergroting draagvlak AOW door meer werkenden onder de 65 jaar

VII. Infrastructuur / Ruimtelijk ordening / Energie
Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts
Tweede nationale luchthaven in Flevopolder of in zee
Van Groene Hart naar Kloppend Hart: wonen, werken en recreëren
Bouw nieuwe kerncentrales

VIII. Europese Unie / Vredesoperaties / Buitenlands beleid
Geen nieuwe landen bij Europese Unie
Turkije in de EU dan Nederland eruit
Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen
Geen nieuwe Europese Grondwet of overdracht nationale bevoegdheden aan Brussel
Samenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementen
Afschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan Brussel
Minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operaties
Meer prioriteit voor mensenrechten in buitenlands beleid
Verhoging efficiency krijgsmacht
Verbetering zorg en nazorg thuisfront uitgezonden en teruggekeerde militairen
Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas

IX. Dierenrechten/dierenwelzijn
Rechten van het dier in de Grondwet
Minimumgevangenisstraf voor dierenmishandelaars
Na veroordeling dierenmishandeling: levenslang verbod op houden van dieren
Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)
Introductie nationaal alarmnummer voor dieren: 113
Strenger naleven verbod op ritueel ‘thuisslachten'

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:07

zijn dit de punten van Wilders? Zitten zeker goede dingen tussen! (Y)

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:15

LisetCharlot schreef:
zijn dit de punten van Wilders? Zitten zeker goede dingen tussen! (Y)

Yap dit zijn de punten van Wilders.

Ik verwacht echt niet dat iedereen het er mee eens is hoor. Daar zijn we een gevarieerd land voor met allemaal op zich staande meningen en gedachtes. Dat maakt het juist zo interessant.

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:17

Citaat:
I. Belastingverlaging

16 miljard belastingverlaging voor burgers en ondernemers (fors lagere tarieven inkomstenbelasting en dus hogere koopkracht voor iedereen, te financieren uit bezuinigingen op ambtenaren, Europa, subsidies, ontwikkelingshulp)
Extra geld voor meer agenten op straat, meer docenten voor de klas en meer verplegend personeel in het verpleeghuis door:

Hogere straffen voor crimineel gedrag en invoering minimumstraffen voor misdrijven en overtredingen
Minder taakstraffen
Introductie heropvoedingskampen -> taak van de ouders
Einde gedoogbeleid: sluiten coffeeshops, krachtige aanpak thuisteelt en drugsoverlast, geen vrije heroïneverstrekking
Denaturalisatie en uitzetting recidiverende (Marokkaanse) straatterroristen met dubbele nationaliteit
Niet-Nederlanders die een misdrijf plegen worden direct uit Nederland verwijderd
Agressie tegen politiefunctionarissen en andere hulpverleners: 1/3 hogere minimumstraf en 1/3 hogere maximumstraf
Kraakverbod

III. Onderwijs en gezin
Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus) *zucht*
Geschiedenis en nationale identiteit prominent in het curriculum van alle scholen
Menselijke maat terug in onderwijs: kleinere scholen, primaat bij docenten en ouders
Afschaffen tweede fase/studiehuis en VMBO, herinvoering ambachts- en tuchtscholen
Sociale dienstverlening/maatschappelijke stage verplicht onderdeel schoolcurriculum voortgezet onderwijs (3 maanden: ouderenbezoek etc.)
Handhaving artikel 23 van de Grondwet (vrijheid van onderwijs), maar moratorium van 5 jaar op nieuwe islamitische scholen

Invoering quotum asielzoekers van maximaal 5.000 per jaar, opvang in eigen regio

Nieuw artikel 1 van de Grondwet: christelijk/joods/humanistische cultuur moet in Nederland dominant blijven
Ziek

Verbod op buitenlandse financiering of buitenlandse bestuurlijke invloed moskeeën
Preekverbod buitenlandse imams, verplichting tot spreken van Nederlandse taal in gebedshuizen
Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal Afschaffen dubbele nationaliteit
Naturalisatie pas na 10 jaar rechtmatig verblijf in Nederland gedurende welke periode men volledig moet hebben gewerkt en geen misdrijf mag hebben gepleegd
Geen verblijfsvergunning voor immigranten die tien jaar voor aanvraag verblijfsvergunning waar ook ter wereld zijn veroordeeld voor een misdrijf
Geen export van uitkeringen buiten de EU
Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

Meer directe democratie: invoering bindende referenda, te beginnen met (1) Turks lidmaatschap EU, (2) wenselijkheid Euro en (3) Antillen wel of niet in Koninkrijk
Afschaffen Eerste Kamer
Afschaffen wachtgeldregelingen voor politici, zelfde sociale zekerheidsrechten als andere burgers. Onmiddellijke invoering sollicitatieplicht voor oud-politici

VI. Zorg / Sociale Zaken
Extra geld voor verpleeghuiszorg: minder bureaucratie/overhead en meer handen aan het bed
Nette eenpersoonskamers voor ouderen in verpleeghuizen: ouderen zijn geen gevangenen
Geen fiscalisering AOW, vergroting draagvlak AOW door meer werkenden onder de 65 jaar

Meer investeren in wegen en automobiliteit: meer wegen, prioriteit bij knelpunten
Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts

Afschaffen Schengen-visa, Nederland gaat weer geheel over eigen toelatingsbeleid vreemdelingen
Samenwerking EU vooral economisch, terugbrengen politieke zeggenschap naar nationale parlementen
Afschaffen Europees Parlement, sterke beperking Europese Commissie en stoppen met jaarlijkse Nederlandse miljardenafdrachten aan Brussel
Minder Nederlandse militaire bijdragen aan internationale (vredes)operaties, alleen nog deelname aan NAVO-operaties
Steun voor strijd tegen internationaal terrorisme zoals Al-Qaida, Hezbollah en Hamas

Meer prioriteit bij politie en justitie voor opsporing en vervolging dierenmishandeling (animal cops)

(excuus voor deze quote weer...)

Ja, en wat voegt dit toe aan een van de bestaande partijen?
Zoals ik al zei: Het enige waar hij zich druk over maakt zijn de buitenlanders, de rest is bijzaak... Zie punt II en IV... Voor de overige punten geldt: populistisch. Natuurlijk wil iedereen lastenverlichting, maar dat moet wel betaald worden. Natuurlijk moet er binnen de verpleeghuizen wat veranderen (het idee van de airco's kreeg ie volgens pas bij de 3e hittegolf deze zomer -> populistisch) en een ieder snapt dat onderwijs e.d. belangrijk zijn, dat komt ook bij de andere partijen genoeg naar voren.

Een aantal dingen heb ik vet gedrukt... Lees die nou eens goed en bedenk wat dat betekent voor de samenleving. Sommige zijn echt gevaarlijke standpunten naar MIJN mening... Dat sluiten van Islamitische scholen e.d. slaat echt nergens op. Als je dat al zou willen is de eerste stap die je zet namelijk ook het sluiten van de Christelijke scholen. Precies hetzelfde. Je kunt in een democratie niet stellen: Christelijke scholen mogen wel maar Islamitische niet. Beiden hebben dezelfde grondslag, namelijk een geloofsovertuiging. Etc etc etc etc...
Waar zijn de punten waar het echt om gaat? Waar is het milieu????? Is dat niet belangrijk meer?

Die opmerking van net was misschien wat kort door de bocht, vooruit... Maar ik kan me persoonlijk vreselijk ergeren aan dergelijke personen die van alles roepen maar niks kunnen onderbouwen.

Overigens had ik zijn punten al wel gelezen, dit terzijde...

Gitta1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:23

Wat gaat hij doen voor de mensen met een minimum inkomen? Voor de alleenstaande moeders die maar net rond kunnen komen? Voor de gehandicapten? Voor iedereen die de afgelopen jaren gekort en gekort en gekort is en buiten elke regeling valt als het om compensatie aankomt? Wat gaat ie doen met de kinderbijslag? Hoe denkt ie over de hypotheekrenteaftrek? Wat gaat ie doen voor sport en cultuur? Waar komt de nieuwe sociale woningbouw? Wat voor impuls krijgt het noorden mee? Hebben we hier geen wegen die aan vervanging toe zijn? Stuk voor stuk punten die ik mis en die toch zeker wel belangrijk zijn...

Nederland bestaat uit meer dan de Randstad en buitenlanders... Bloos Of is dat ook weer kort door de bocht... Duivel

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 13:31

Gitta: ik snap je bezorgdheid en respecteer je mening. En je laatste opmerking is zeker NIET kort door de bocht en zeker een belangrijk punt. Maar in nederland moet men kiezen voor de toekomst. Mijn toekomst sluit het beste aan bij de partij van Groep wilders zijn ideeen en komt niet in de buurt van die van de andere partijen. Jouw ideeen sluiten hier niet bij aan. En de problemen die je noemt zijn er zeker. Gelukkig komt Wilders niet alleen aan de macht en zal er zeker ruimte over blijven voor andere ideeen en oplossingen voor dat gene wat jij aandraagt. Ik vraag me zelfs af of Wilders mee gaat regeren of dat hij slechts in de oppositie komt, maar ik zal hypocriet zijn als ik op een andere partij gaat stemmen.

Maar om op het dik gedrukte terug te komen: Op alles waar jij een probleem mee hebt ben ik het juist 1000 % eens. dat is het verschil. Behalve dat gedeelte met het volbouwen van het groene hart en de bouw van kerncentrales. Gelukkig mogen wij in dit land verschillen van mening van elkaar Knipoog

*edit: typo's weggehaald*

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:01

OMG wat een idi oot die Wilders, op deze manier veroorzaak je een "haat staat" Iedereen moet strak aan het lijntje gehouden worden en big brother is watching you. Ik vind zijn ideeen eng en doet me zelfs aan de Hitler tijd denken. wat een populist. Gadver ik wordt er naar van.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:16

Merilyn schreef:
[
Citaat:
I. Belastingverlaging

Minder taakstraffen
Introductie heropvoedingskampen
Kraakverbod

III. Onderwijs en gezin
Meer aandacht voor onderwijs, gezin en opvoeding kinderen: veilige scholen, kwaliteitsverbetering lerarenopleiding, normen en waarden terug in gezin en onderwijs, ouders meer verantwoordelijk voor crimineel gedrag van hun minderjarige kinderen (waar van toepassing ook als het gaat om hun eigen verblijfsstatus)

Teksten vanwege de overheid op (voorlichtings- en informatie-)folders uitsluitend in de Nederlandse taal
Afschaffen dubbele nationaliteit
Geen export van uitkeringen buiten de EU Uitvoering motie-Wilders inzake burqaverbod in openbare ruimte

Afschaffen Eerste Kamer

VI. Zorg / Sociale Zaken

Geen tolheffing, geen rekeningrijden, afschaffen trajectcontroles
Verhoging maximumsnelheid, extra verhoging in avonduren en 's nachts

Nou, kan wel zwart blijven maken. Ik stop ermee. iK ben het met bijna alles eens!

De Shariawet staat hier ter discussie om het in tevoeren! Schending van mensenrechten (tenzij vrouwen ook hier niet meer als mensen beschouwd worden). HEt is gewoon te gek voor worden. Met iemand als Wilders komt dit niet eens ter sprake!

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:19

Desiree schreef:
De Shariawet staat hier ter discussie om het in tevoeren! Schending van mensenrechten (tenzij vrouwen ook hier niet meer als mensen beschouwd worden). HEt is gewoon te gek voor worden. Met iemand als Wilders komt dit niet eens ter sprake!

Doe eens rustig zeg, ik geloof niet dat je het helemaal begrepen hebt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:20

Nou, dan leg het maar eens uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:27

Citaat:
DEN HAAG - Wat minister Donner (Justitie) betreft, mag in Nederland de islamitische wetgeving (sharia) worden ingevoerd.

Minister Piet-Hein Donner van Justitie.
,,Voor mij staat vast: als tweederde van alle Nederlanders morgen de sharia zou willen invoeren, dan moet die mogelijkheid toch bestaan? Zoiets kun je wettelijk toch niet tegenhouden? Het zou ook een schande zijn om te zeggen: dat mag niet! De meerderheid telt. Dat is de essentie van democratie.’’

Donner stelt dit in het boek Het land van Haat en Nijd van Margalith Kleijwegt en Max van Weezel. Het boek komt vandaag uit.

Donner reageert met zijn uitspraak over de sharia op uitlatingen van de CDA-fractie, die eerder stelde dat partijen die de islamitische wetgeving willen invoeren uit het democratisch bestel geweerd moeten kunnen worden. Volgens de minister moeten moslims langs democratische weg aan de macht kunnen komen.

Tweede Kamerlid Geert Wilders heeft Donner opgeroepen zich te verantwoorden voor zijn uitspraken over de sharia. Volgens Wilders moet een minister opkomen voor de Nederlandse waarden en normen en zich verzetten tegen de invoering van de ‘barbaarse sharia’ in ons land.

Donner uit verder kritiek op de manier waarop zijn VVD-collega Verdonk optreedt. Zo vindt hij dat de ze twee jaar geleden niet had moeten aandringen op de handdruk van een imam. Koningin Beatrix deed dat volgens Donner beter. ,,Het was verstandig dat de koningin er niet op stond dat de imam haar hand schudde. Als ik hier moslims op bezoek heb zeg ik ook niet: jongens, we drinken een borrel.’’

Volgens Donner hebben moslims recht op hun eigen religieuze beleving, ook als ze vrouwen geen hand willen geven. Hij wil niet oordelen over Verdonk. ,,Maar er is een toon in het politieke debat geslopen die me niet bevalt. Een toon van: Gij zult assimileren, Gij moet in het openbaar onze waarden overnemen. Dat is niet mijn benadering.’’

BRON: www.ad.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:29

Wat nu als 2/3 van de Nederlanders Nazi wil worden en alle joden en allochtonen uit wil roeien Nagelbijten / Gniffelen
Wat zou Donner dan zeggen.......Verward

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:33

Dan zegt hij "dit is een vrij land".
Maar owee als het andersom is.... dan is dit land een stuk minder vrij.

Guess001

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 14:37

Ik zie geen voorstel om een sharia wet in te voeren. Ik zie een voorbeeld dat wordt aangedragen om aan te geven wat de essentie van democratie is. Jemig wat wordt alles weer uit zijn verband gerukt zeg, pfff. Helaas gaat dit nog weken zo door, ik zal blij wanneer het 23 november is.

De combi machtsgeile politici & sensatiezoekende media weet weer heerlijk in te spelen op de onderbuikgevoelens.

Angst is trouwens een heel slechte raadgever.