STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: STEENRIJK Leven van Klein Salaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:39

@ hyppolyte; ik zit met mijn salaris net boven het jouwe en heb een huurhuisje, een auto, 2 paarden, 2 honden, 2 katten en kom niets tekort, maak wel m'n salaris elke maand netjes op.

Maar ik vind het sowieso verschrikkelijk als mensen op zo'n jonge leeftijd niet werken, niemand die mij afhankelijk krijgt.

Om even een voorbeeldje te noemen:
Eind april liep mijn relatie op de klippen, we hadden samenwoonplannen, maar zover waren we niet gekomen. Op dat moment kwam ik in contact met een meisje wiens relatie ook finito was. Alleen had zij van zijn leven ook haar leven gemaakt. Hij had een stal met paarden, wat tevens zijn werk was. Zij is bij hem ingetrokken, daar op stal gaan werken en alles wat van hem was, was ook van haar, t/m de huisdieren aan toe. We kregen hier op een gegeven moment 'woorden' over, aangezien zij vond dat ze er beroerder uit was gekomen dan ik, want ik was alleen maar mijn vriend kwijt, verder was mijn leven niet veranderd, want ik had nog steeds dezelfde baan, auto, huis en dieren. Heb haar gevraagd of ze denkt dat mij alles aan is komen waaien.

@ TS: ik lees nu net dat je een handicap hebt. Mag ik vragen wat voor?
Het is netjes dat je kunt rondkomen, maar ik vind het niet bijzonder. Mijn moeder werkt parttime met een aangeboren nierziekte, reuma en een hersentumor en heeft een héél stuk minder inkomsten dan jij en redt het ook netjes.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:40

Ik vind het knap van je! ik weet hoe lastig het kan zijn om van vrij weinig geld rond te komen. En als je niet kunt werken dan houdt het op!

Van 150 euro p.m. kun je prima boodschappen doen hoor, dat red ik ook (en ik heb vaak eters). Je zal dan wel eens boodschappen bij de lidl moeten doen (oh vreselijk!!!! )

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:40

dapper dat je alles zo op internet zet. ik zou niet graag mijn uitgaven zo op het net plaatsen.
maar geef je niets uit aan andere dingen zoals kleding of spullen voor je zelf of de paarden?

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:41

Ik zie nogal een hoop schulden op je lijstje staan; Debetrente, lening vader, lening schoonvader, visa....dus zo goed zit je niet!

Jacimatho

He...heerlijk zoals topics een vlucht kunnen nemen op Bokt.

Dat mensen zo op je reageren komt waarschijnlijk door de manier waarop je gepost hebt.
Dingen zoals een auto van de zaak worden daar niet genoemd en gaan wij dus uit van de kosten als je zelf een auto hebt.
Ik kom zelf uit een nest waar ernstige ziekten en handicaps royaal vertegenwoordigd waren, waaronder ikzelf...maar toch is er dan altijd wel een manier om te werken, al is het vanuit huis.
Blijkbaar verdien je af en toe bij met lesgeven en heb je bijrijders...nu dan, dat is al anders dan je stelde in je beginpost.
Ook al ben je ziek of gehandicapt, dan nog is het verstandig een ding voor jezelf te hebben waarop je terug kunt vallen mocht het mis gaan in je relatie. Een ziekte of handicap is geen vrijbrief om helemaal toe te geven aan afhankelijkheid van een ander.
Maar goed, dat is mijn mening....Jij bent uiteraard vrij om te doen zoals jezelf goed dunkt.

Verder denk ik dat jullie financieel te afhanklijk zijn van anderen..
Gaat mee in bovenstaande post..

* neemt een kopje koffie en drukt af en toe op F5 om de soap te volgen...*
Laatst bijgewerkt door Jacimatho op 08-09-06 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

262 euro stalling drie paarden? Daar kan ik er hier niet eens 1 voor kwijt Scheve mond En met 150 euro boodschappen pm komen wij ook niet uit, helemaal niet inclusief dierenvoer.

Maar ik vind het top dat je het zo voor elkaar hebt Ja Het commentaar van anderen snap ik niet zo goed? Iemand mag toch zelf weten hoe ze hun leven inrichten? En als je het naar je zin hebt doe je het goed Ja

Niet werken? Als wij morgen de jackpot winnen, stoppen we beiden accuut met werken Haha!

nightlover

nou dit is tenminste duidelijk!!
ik geef je groot gelijk,en zou ik de kans krijgen deed ik hetzelfde hoor!!
ik weet wel wat betere dingen te doen...

ik neem aan dat jullie dan wel lastig is een dagje kunnen shoppen ofzo,
maar ja dat moet dan maar toch ,dan maar een paar broeken minder Vingers aflikken

IKbenEllen

Je zegt: daarnaast komt er ook nog geld binnen van mijn lesgeven. Hoeveel is dat dan?
Hoeven jou paarden niet naar de hoefsmid, ik zie daar geen post voor? Waar koop je je Pikeur-wedstrijdjasje van, zie ook geen kledingpost?

Ik bedoel dit niet aanvallend hoor, ik denk alleen dat je wat posten (in- en uitgaand) mis.

050206051012

NoaC schreef:
Ik zie nogal een hoop schulden op je lijstje staan; Debetrente, lening vader, lening schoonvader, visa....dus zo goed zit je niet!

Indeed! Leningen nemen om andere leningen af te betalen. Gaten dichten met lucht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:44

Ik vraag me ook af wat de Visa er tussen staat te doen

Ik mis ook verzekeringen mens (en dat is een grote hap)
verzekering paard (of er moet een groot potje voor zijn, maar dat kan bijna niet)
Gas water licht
Kleding

Ook de stallingskosten zijn erg goedkoop, maar het kan denk ik wel met alleen een weitje en schuilstal

En wat als de wasmachine kapot gaat oid?

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:44

Ik denk als je paarden alleen op het land staat, en je besteedt geen of weinig geld aan luxe dingen zoals setjes en dure rijkleding voor je zelf, dat je dat wel redt.

Als wij heel zuinig gaan leven, auto eruit, alleen boodschappen bij de lidl, geen dure kleding, uitjes enz, dat wij het ook met minder redden, maar ik wil gewoon af en toe eens lekker shoppen, uit eten, enz.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:45

Quellian schreef:
NoaC schreef:

Indeed! Leningen nemen om andere leningen af te betalen. Gaten dichten met lucht.

Roepen dat je nog kan sparen terwijl je ondertussen ook nog heel wat schulden hebt Haha!
Zo kan ik ook sparen! Neem een lening, zet dat op een spaarrekening en ineens ben ik rijk!

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:46

hoezo betalen jullie geen nuon??

mevrouwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:46

Jammer dat mensen niet positief kunnen reageren hier. Ik wil alleen maar delen met mensen dat ik trots ben op hoe ik rond kom en het enige wat ik krijg is jaloerse reacties. Ik zal op dit forum niet meer te vinden zijn. Mochten mensen zoals Jeske, die wel leuk reageren, meer info willen, doe dat maar via pm. Ik ben trots dat ik niet werk, een lekker leven leid en 3 paarden heb staan voor dat geld! En voor iedereen die jaloers is zeg ik; zorg eerst eens dat je hetzelf zo goed hebt en kom dán afzeiken. Het is niet voor niets dat jullie allemaal op dit topic reageren.

We houden iets van 60,00 over in de maand en daar koop ik extra dingen van. Visa hebben we een standaard aflossing staan
die lening is mijn man aangegaan nog voor we elkaar kende. Onze totale schuld is slechts 2000,00 dus dat valt denk ik wel mee?

mevrouwb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-06 10:47

Waarom denk ik iedere keer dat bokt leuk is? En trouwens; jullie zeiken allemaal dat ik niet werk..... Wat doen jullie dan op dit moment? BOKT-EN!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:49

Als je maar een (kleine totale) schuld hebt sta je nog steeds negatief dus is van sparen geen sprake.
Dat is inderdaad verkeerde gaten vullen.

En als je 60 euro "over" hebt per maand voor leuke dingen noem ik dat ook niet echt een rijk leven.
Dat ben ik met een keer buiten de deur eten al kwijt.
Je red het van dat salaris en dat vind ik zeer netjes van je maar om nou te roepen over sparen terwijl je schulden hebt en roepen over een rijk leven met 60 euro per maand.....beetje overdreven.
Laatst bijgewerkt door NoaC op 08-09-06 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:49

Ik denk niet dat de mensen jaloers zijn
Ik igg niet

maar we missen gewoon het een en ander op je lijste
En wat we missen zijn enorm grote posten (tenminste bij ons is bijv gas en ziektekosten een hele hap uit het salaris)

gerritje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:50

denk dat het vooral verbasing is. en van mij petje af dat je zo open alles hier neer zet.

xRONINIx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:50

ik denk niet dat het jaloerse reacties zijn van mij in ieder geval niet ik ben zeer gelukkig met het leven wat heb en nee ik werk ook niet!!!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:51

Lieve schat, dat heeft niets met jaloezie te maken, althans mijn kant af niet en denk van de andere bokkers ook niet. JE vraagt naar menig om hier een boek over te schrijven, ik denk als het om creativiteit ziu gaan het idd een goed idee is. Mensen roepen idd, waarvan ik er 1 ben, dat er een hoop vaste lasten op je lijstje missen en dan krijgen we zo'n reactie van je?
We vragen ons alleen af hoe je dit doet, met een kloppend lijstje...niet om je de kop in te drukken, absoluut niet..alleen realistisch zijn.
Het is juiste rg fijn voor je dat je al die dingen hebt en dat zonder te werken...alleen je lijstje rommelt wat. Mss heb je je verhaal wat rommelig genotered dat het daarom zo overkomt?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:51

nounou dat is wel een hele snelle reactie dat je hier nooit meer komt. De meeste zijn gewoon sceptisch en kunnen zich inderdaad niet voorstellen hoe je dat doet.
Ik vind het inderdaad knap van je dat je zo rond komt maar hoop dat je inziet dat dit niet voor altijd kan.
Je hebt niet alleen een schuld van 2000 euro maar ook een lening bij jouw ouders en je eigen ouders (aflossing?) Daarnaast heb je natuurlijk je huis die je nu niet aflost en dat zal je ooit ook eens moeten doen.
Met dit kostenplaatje heb je verder geen groei en vooruitgang zoals je mag verwachten van jonge mensen in de bloei van hun leven. In mijn ogen leef je prima als je alleen kijkt naar morgen, maar bouw je hiermee geen toekomst op.

stoltur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:52

goh, toevallig vrije dag, maandag mag ik weer werken,dinsdag naar school, woensdag werken,donderdag weer naar school.Maar, ik sta heel goedkoop met mijn paardje maar ik ben toch voor haar alleen zo'n 100 euro per maand kwijt, hoefsmid,da,voer alles daar bij in. En ook ziektekosten, 105 euro per maand, en dan de rest nog.......

Schimmelig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:52

mevrouwb schreef:
Waarom denk ik iedere keer dat bokt leuk is? En trouwens; jullie zeiken allemaal dat ik niet werk..... Wat doen jullie dan op dit moment? BOKT-EN!

Ik ben tegenwoordig eigen baas, dus bepaal mijn eigen tijden. Vandaar dat ik hier nu 'Bok'. Tevens is mijn zaakje online Lachen
Ik kan eerlijk zeggen dat ik niet jalours ben. Ik zou mijzelf nooit afhankelijk maken van een ander, of op mijn 21ste idioot grote sommen geld lenen van mijn 'schoonouders', of de bank.
Wat nu als je relatie over gaat? Heb je dan een back up plan?

Daiwa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:53

mevrouwb schreef:

nou wachten tot het tijd is dat ik naar me WERK kan gaan tot 23 uur vanavond.......

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-06 10:53

Jaloers? Waar moeten we jaloers op zijn? Scheve mond

Ik ben trots op mezelf, ápetrots! Ik verdien mijn centen zelf en dat mag de hele wereld weten. Ik hoef geen kerel die mijn paarden onderhoudt, zou hem afknallen bij het idee alleen al!

Dus waar ben je nou eigenlijk trots op? Dat je elke dag lekker lang met je honden kunt wandelen en internetten zonder dat je een cent binnenbrengt? Komt op mij niet over alszijde trots, meer als schuldig en proberen hier goedkeuring te vinden.

Ik heb er geen respect voor, sorry.