StOoRzEnDeR schreef:de titel zegt het al....in elkaar gemept omdat ze geen voorang gaf belachelijk gewoon maar oké
afgelopen maandag (10-7-06) gingen er van onze manege een groep ruitertjes een buitenrit maken 10 pony's (onervaren kindjes)
met 4 begeleiders die te voet ernaast liepen....(begeleiding bestond uit: mijn moeder 1 meisje van 17 een meisje van 16 en een meisje van 12)
ik zelf was op dat moment met een andere groep en nog een begeleider ook een buitenrit aan het maken wij zaten wel op de paarden en hadden regelmatig telefonisch contact met de andere groep....tot op een gegeven moment de ander groep niet meer antwoorde....
dit was er gebeurt ----->
na ongeveer een uur lopen (stappen) heeft de groep een korte pauze gehouden en daarna zijn ze weer verder gestapt een half uur later moesten ze een zijstraat paseren 4 pony's waren al over de straat...de vijfde stak net over op de vijfde pony zat het jongste kindje 6 jaar mijn moeder liep naast deze pony...in iedergeval de vijfde pony stak net over en op dat moment kwam er een auto met vrij hoge snelheid aanijden de auto remde nog net voor de pony waarop mijn moeder schreeuwde..."ben je gek doe eens normaal man..." de man heeft toen het raampje opgemaakt en geschreeuwd dat hij hier voorang had...is achteruit gereden en heeft toen weer gas gegeven....tegen de pony aan...waarop mijn moeder haar voet tege de gril van de auto zette.....daarop is die man uit de auto gesprongen en is op mijn moeder in gaan slaan....mijn moeder met in de ene hand een bange pony en met in de andere hand een plastic zak(om de mest op te ruimen) kon zich niet verdedigen zonder de pony los te laten of zonder het kind in gevaar te brengen dit heeft ze ook niet gedaan ze is de pony blijven vasthouden en heeft zich niet kunnen verdedigen of afweren...ze heeft alles over zich heen moeten laten komen....het meisje op de pony was natuurlijk heel erg bang en begon te huilen toen heeft hij de pony bij het bakstuk gegrepen en gezegd dat ze haar vuile bek moest houden (kind van 6) pony gibng meteen omhoog en het was een wonder dat hij niet achterover klapte...
toen de man uitgeraast was is hij weer in zijn auto gestapt waarop de begeleiding de pony's snel op de stoep zette om verder ongelukken te voorkomen na 1 á 2 minuten kwam de man terug en liep op de begeleidster van de eerste pony af en schreeuwde dat ze nu moesten blijven staan met die cutpony's en dat ze zijn grill kapot zouden hebben gemaakt en dat hij de politie erbij ging halen mijn moeder heeft hem toen voorzichtig verteld dat hij maar naar de manege moest gaan want daar gingen hun nu ook heen en dan zouden ze daar verder kunnen praten....de man is een stuk achter de groep aangereden maar is boven aan de weg naar de manege gestopt.....
een paar minuten later kwamen wij boven aan die zelfde weg daar stond die man nog en aan de andere kant van de weg stond een auto van ons bedrijf met 3 van onze werknemers klaar om die man te grijpen als hij een ding verkeerd deed....het enige wat hij zei was wat zit jij te kijken tege het meisje dat voor mij reed....wij zijn toen snel naar de manege gereden en hebben de pony's op stal gezegt en de kinderen opgevangen (was een ponykamp) mijn moeder was ondertussen naar de politie gegaan en daarna naar de nightcare....ze heeft een zware hersenschudding haar pols zwaar gekneusd en heeft over haar hele borstkas, buik, nek, armen en benen blauwe plekken.....
er is iemand van slachtoffer hulp hier geweest en heeft met mijn moeder en met de kinderen gepraat en de kinderen die oud genoeg waren hebben een getuigeverklaring afgelegd bij de politie....
vandaag heeft iemand mij gewezen waar die man woont...(daar had ik niet om gevraagd we reden er gewoon langs)
maar nu heb ik steeds de neiging om daar eens heen te gaan met wat vrienden....ik weet dat het niet goed is ga het ook niet doen maar het id dat ik weet waar hij woont....dat doet toch wel goed.....
Als ze adres weet zou ik eens langsgaan en vragen waarom. Geen goed antwoord. Laat je hem een vriend ofzo hem eens un pak slaag geven. dit zou ik nooit pikken als het mijn moeder was geweest. Ook leuk Krik ze auto op paar bakstenen dr onder en wielen pikken
Kost hem veel geld. Zorg wel dat je geen getuigen achterlaat. Want dan ben jij weer de sjaak