Meld misdaad anoniem... is dat echt anoniem? Update pag 5

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PintoNatal

Re: Meld misdaad anoniem... is dat echt anoniem?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:40

Ja inderdaad, het kan evengoed bv een autodief zijn, is ook niet goed te praten maar dan gaat het nog niet om moord.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:40

Bonechi_ schreef:
Van de website meldmisdaadanoniem.nl

"Anonimiteit

Als je naar M. belt blijf je anoniem.

Wij garanderen anonimiteit, want:

Het nummer van de afzender is niet te zien
Wij noteren geen naam, adres en andere persoonlijke gegevens
Als iemand toch zijn identiteit prijs geeft, noteren wij die informatie niet
Wij sturen de melding alleen door naar organisaties waar wij afspraken mee hebben
Wij bewaren geen telefoongesprekken op tape
Nadat de melding is doorgestuurd, wordt alles vernietigd
Ons telefoonnummer wordt niet vermeld op de telefoonrekening
Dus:
M. kan geen gegevens verstrekken over de beller. Het belang van de anonimiteit van de melder weegt voor ons altijd zwaarder dan de kwaliteit van de melding. "

Het nare hiervan is, dit is dus niet waar. Mss nu na een paar maanden inmiddels wel. Alles is anoniem, maar ze kunnen je achterhalen. Zie NAtalee Holloway. Ze MOGEN alleen er niets mee doen, want je hebt het immers anoniem gemeld, dat zou anders misbruik van privacy zijn. Ze zullen je dus ook niet oproepen oid, maar een aanknopingspunt is er dan wel.

Lees trouwens net na het versturen van mn PB aan je waar het ongeveer over gaat. Meld niet teveel in dit topic, puur voor jezelf..er is al teveel gezegd. Het gata dus om een heftig iets, niet zomaar iets, poeh. Ik zou kiezen voor anoniem per cel..je kunt kater nog hetgeen doen wat ik je via pb opgaf. Dit is té heftig en als je dit niet anoniem doet zit je hier nog tijden aan vast, tegens willen in..geestelijk grote gevolgen ook voor jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:41

Ik vind dat criminelen astomme mensen zijn, dan zet jij je leven op het spel om wat voor een crimineel te doen. Had hij geen crimineel moeten worden.

PintoNatal heb je het over mij? Ik vind het best leuk Clown

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:42

nielsd schreef:
Ik vind dat criminelen astomme mensen zijn, dan zet jij je leven op het spel om wat voor een crimineel te doen. Had hij geen crimineel moeten worden.

Je kunt niet altijd kiezne een crimineel te worden of te zijn, ja ik had het over jou.
Ik vind het lichtjes irritant dus Clown

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:42

nielsd schreef:

Ik denk dat het niet eens zin heeft om met iemand met zo'n mening in discussie te gaan.
Vroeg of laat kom je zelf nog wel zo'n situatie tegen waardoor jou gedachten misschien veranderen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:43

Yvonniej schreef:
nielsd schreef:

Ik denk dat het niet eens zin heeft om met iemand met zo'n mening in discussie te gaan.
Vroeg of laat kom je zelf nog wel zo'n situatie tegen waardoor jou gedachten misschien veranderen.

Voor hem niet te hopen dat hij ooit in zo'n situatie komt, want gemakkelijk is dat niet!

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:45

Nee ik hoop het ook niet. Maar je hoeft niet perse IN zo'n situatie te komen. Je kunt ook situatie's zien, vernemen of van dichtbij meemaken om van mening te kunnen veranderen.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:46

Ja klopt zeker, het erin komen, het zien of meemaken van dichtbij is allemaal niet leuk!
Laatst bijgewerkt door PintoNatal op 06-07-06 12:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:47

PintoNatal schreef:
Ja klopt zeker, het erin komen, het zien of meemaken van dichtbij is allemaal niet leuk! Geloof het maar!

weet ik, heb er ervaring mee. Daarom is mijn mening hierover ook erg veranderd.

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:47

Yvonniej schreef:
PintoNatal schreef:
Ja klopt zeker, het erin komen, het zien of meemaken van dichtbij is allemaal niet leuk! Geloof het maar!

weet ik, heb er ervaring mee. Daarom is mijn mening hierover ook erg veranderd.

Ja voor mij hetzelfde

CKdamour

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:53

Citaat:

Verander jij maar eerst je geslacht op je profiel van 'man' naar 'jongetje' en dan praten we wel verder als je oud genoeg bent.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:56

CKdamour schreef:
Citaat:

Verander jij maar eerst je geslacht op je profiel van 'man' naar 'jongetje' en dan praten we wel verder als je oud genoeg bent.

Haha! Maar we gaan offtopic..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 12:59

en dat wilde ik net gaan zeggen. Graag je bijdrage beperken tot advies aan de TS, en de rest erbuiten houden.

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:06

@ TS: sterkte met het nemen van een beslissing in deze.. Laat je ons weten wat je besluit?

mma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-06 14:12

dankjewel. Ik weet het nog niet. Heb een verklaring voor mezelf geschreven die ik wel zou kunnen geven anoniem.

Ik laat het nog even allemaal bezinken

Lame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:14

mma schreef:
dankjewel. Ik weet het nog niet. Heb een verklaring voor mezelf geschreven die ik wel zou kunnen geven anoniem.

Ik laat het nog even allemaal bezinken

Dat is heel verstandig.. Je moet tenslotte een weloverwogen keuze maken, waar je geen spijt van wilt krijgen Ach gut

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 14:28

kan je inderdaad niet vanuit een telefooncel bellen???

en alleen zeggen dat je in die en die zaak een aanknopingspunt hebt,uit zeer betrouwbare bron ,en dan erbij vermelden,dat je niet meer kan zeggen???

soms willen ze alleen een aanknopingspunt,dan heb je voor je gevoel iets gedaan...

zo heb je er ook met je geweten bezwaren mee..alleen zou ik echt voor jou veiligheid en van de tussenpersoon alleen een puntje van de sluier oplichten...

Kieffertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:07

PintoNatal schreef:
Oke eindelijk iemand die op de lijn zit waar ik op zit!
"criminelen"zijn evengoed mensen emt familie

Ik snap de aanhalingstekens om het woord criminelen niet. Als het om een 'afrekening binnen het criminele circuit' gaat lijkt mij dat er niet veel mogelijkheden zijn behalve het drugscircuit. De bazen hier zijn geen "criminelen", maar CRIMINELEN. Als jij voor de heroïne zorgt in Nederland, kan ik weinig respect voor je opbrengen. Dit neemt natuurlijk niet weg dat zulke moorden niet opgelost moeten worden, al is het maar om ervoor te zorgen dat de boel niet nog verder uit de hand loopt. Alles wat ik weet komt uit boeken en van tv, maar ik denk dat we mogen aannemen dat het over het algemeen niet om lieverdjes gaat. Vast mensen met gevoelens en familie, maar ook met bloed aan hun handen. Wel gewoon criminelen dus.

@ TS: Ik zou denk ik wel bellen, maar eerst 100% garantie vragen dat de daders nooit iets van jouw verhaal te horen krijgen. Als ze je die geven, ben je nog niet helemaal zeker, maar toch wel behoorlijk. Kunnen ze die garantie niet geven, dan ook geen verhaal van jou.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:11

nogmaals, dat eerste deel was de vraag niet.

ikisik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 15:27

Heel irri.. blijf allemaal even optopic.. dank!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:20

Is het misschien mogelijk om jezelf als buitenstaander in het verhaal te verwerken. Iets van en toen verstond ik het even niet omdat dat meisje dat achter de balie werkt (o.i.d. maar jij in ieder geval) veel lawaai maakte. Dus verder niks veranderen en er ook niet op blijven terugkomen, maar even tussen jezelf noemen in de derde persoon zodat het lijkt alsof je jezelf niet bent.

Sorry, ik kan niet zo goed uit mijn woorden komen. Als iemand snapt wat ik bedoel, maar het duidelijker kan uitleggen .... dan graag.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:28

nooit liegen, daar komen ze toch wel achter en maak je alleen jezelf verdacht...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 07:48

Nistria schreef:
nooit liegen, daar komen ze toch wel achter en maak je alleen jezelf verdacht...

wat guinevere bedoelt is geen liegen, maar een verhaal vertellen als ''ik stond erbij en keek ernaar'' bijvoorbeeld jezelf even 'vervangen' in je verhaal voor een ander iemand, omdat dat misschien veiliger vertelt.
*bedenkt een voorbeeld*
stel (krom voorbeeld, ik weet het, en ik weet ook niet 100% zeker of guinevere dit bedoelt Bloos )
: je hebt een shirtje van je zus geleend, nieuw, en mag niet kapot, je gaat ermee naar de discotheek en je maakt er een vlek van rode wijn op (noem maar iets), je maakt die vlek zelf.
tegen je zus'' sorry, maar *een andere persoon* viel, en toen kwam die wijn op je shirtje terecht'' je verandert aan de eigenlijke waarheid niks, die vlek is en blijft er, alleen nu vertel je het alsof je er zelf 'niks' aan kon doen.. (guinevere bedoelde je dit? zonee, dan delete ik m'n bericht wel Clown )

@mma : ik zou het ook niet weten, maar als ^^ dit is wat guinevere bedoelde, zou het misschien voor jou ook het overwegen waard zijn?

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 08:14

slecht voorbeeld, dit is de schuld op een ander schuiven.
maar ik begrijp wel wat je bedoelt, alleen zou ik dat nooit doen want je raakt dan in je eigen verhaal verstrengeld.

die mensen daar zijn echt niet achterlijk en weten precies wanneer een verhaal niet helemaal klopt.

even iets anders:
stel dat wat de TS het enige bewijs is en er komt een rechtzaak. dan moet de verdachte zich wel kunnen verdedigen lijkt me. dit kan toch alleen als hij weet wat die veklaring is??

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-06 13:38

ik kan TS alleen maar veel sterkte wensen Ach gut

het is vreselijk om iets te weten maar niks te kunnen zeggen uit angst zelf om het leven gebracht te worden...