Ook ik had geen eigenwaarde, ook ik was onzeker, en ook ik heb mijzelf gesneden en gebrand. (Ik ben overigens niet misbruikt o.i.d.).. Maar het gevoel dat je jezelf fysiek pijn moet doen, dat ken ik al te goed.. Mezelf aanpassen aan hoe anderen dat graag willen zien, daar was ik dagelijks mee bezig..
Tot een vriend mij in heeft laten zien dat ik zélf de mogelijkheid had om mijn leven te laten lopen zoals ik dat WIL..
JIJ bent als het ware de regisseur van jouw eigen leven. Een ander kan daar commentaar op hebben, iemand kan zeggen hoe je het 'zou moeten doen'.. Maar uiteindelijk ben jij zelf degene die bepaald hoe jouw leven eruit ziet. Je maakt die keuzes omdat JIJ dat wil..
In dit geval heb jij dus helemaal zelf de keuze of je echt er van af wil. Als jij er 100% achter staat, dan KUN je het ook.. Misschien alleen, maar zeer waarschijnlijk met professionele hulp.
Bedenk dus voor jezelf wat je wil, wat wil je bereiken.. En ga daar dan voor! Jij kunt die doelen op verschillende manieren bereiken, zolang je er zelf echt helemaal achterstaat.
Heel veel succes meisje