stelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nouska

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:31

Whiz schreef:
Ik niet hoor ik deed dat niet... Ik
heb 1 keer een fiets gejat

en 1 keer een melkbus uit iemand's tuin.. maar verder niet.. Ik heb nog nooit wat uit een winkel gejat.. of iets dergelijks.....

Mensen dat was Whiz die hier die dat van die fiets zei, dat was ckaatjj niet! (Give the girl some credit )
Laatst bijgewerkt door Nouska op 05-06-06 21:35, in het totaal 1 keer bewerkt

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:32

ckaatjj schreef:
Okee even iets duidelijk maken, ik steel geen grote dure dingen en ja idd ik steel van andere mensen dat geef ik toen en ja idd ik zou het erg vinden als mensen iets van mij stelen, maar het ligt eraan wat als ze me sleutelhanger,ring,armband,make-up van die kleine spulletjes stelen, zou ik dat niet zoo heeel erg vinden, ja tuurlijk niet leuk!

Aan het bovenstaande te zien is je vriendin niet de enige met een probleem... Je kan zo stoppen met stelen zeg je. Dan zeg ik, wat houdt je tegen? Je bent nu gewoon excuses aan het verzinnen, redenen om het stelen voor jezelf en naar anderen toe te vergoeielijken. Gewoon ermee stoppen, dan geef je tenminste een goed voorbeeld voor je vriendin en dan kan je pas echt tegen haar zeggen dat zij ook moet stoppen. Waarom zou ze nu naar je luisteren? Zij mag niet jatten, maar jij mag het wel, dat is toch krom?

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:34

ik zoek geen excuses.. ik WIL er niet mee stoppen.. mijn keuze

beantsje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:35

heb je dan helemaal geen normbesef?
Als ik je kende, gaf ik je aan!

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:36

ckaatjj schreef:
ik zoek geen excuses.. ik WIL er niet mee stoppen.. mijn keuze

Dan verklaar ik je hierbij tot Knetter
Dan ben je tog gewoon ZIEK

Waar zit je verstand?
Laatst bijgewerkt door xxmijxx op 05-06-06 21:37, in het totaal 2 keer bewerkt

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:37

had ik al verwacht.

Nouska

Re: stelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:37

Je begrijpt het standpunt van iedereen denk ik wel he? Het is goedbedoelde raad als iedereen je vertelt er mee te stoppen. Waarom kies je ervoor om ermee door te gaan? Je hebt nu nog steeds de kans om ermee te kappen voordat je betrapt wordt! Wat als je kinderen je hier bijv. later naar vragen? Ik zou me rot schamen.

edit: vergeten wat ik wou editten..
Laatst bijgewerkt door Nouska op 05-06-06 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:40

jaa ik snap het standpunt best wel! zo heb ik natuurlijk ook ooit weleens gedacht. kijk ik stop er vanzelf heus wel mee hoor. ik bedoel het is niet zo dat je het altijd blijft doen! (tenminste niet bij mij). Iedereen weet nu toch wel waarom ik ervoor kies ermee door te gaan of heb ik dat nog niet 100X gezegd en daar 100X keer kritiek op gehad

Wat ik tegen me kinderen ga zeggen? ik weet nog niet eens of ik wel kinderen wil en als ze er dan toch zijn, dan vertel ik ze op latere leeftijd wel de waarheid! ik heb al dingen gedaan (goede/slechte) die ik niet meer kan terugdraaien.!

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:43

Als iedereen er zo over denkt als jij.. dan wordt het wel een lekker zooitje hier he!

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:44

DAT vind ik dus nergens op slaan.! heb jij nog nooit dingen gedaan waar JIJ niet trots op bent? kom op zeg!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:44

Je bent vast geen slecht persoon. Eigenlijk vind ik het wel knap dat je er hier open en bloot voor uitkomt (maarja internet is natuurlijk anoniem)... maar ik begrijp niet dat je geweten je dit toelaat. Ik zou geen oog meer dichtknijpen s'nachts als ik een keer wat zou meenemen zonder te betalen.. Maar hopelijk wordt je een keer wakker geschud.

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:46

ja inderdaad internet is anoniem. Ik ga er niet over liegen. zo ben ik niet. maar ik heb er zelf dus ook totaal geen probleem mee, in het begin vond ik het spannend en was ik bang nu dus totaal niet meer nu vind ik het leuk jaa nu zal ik wel weer een hoop gedoe krijgen maar toch..

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:48

Mag ik vragen hoe oud je bent?

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:51

16

snoeppapier

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:54

ckaatjj schreef:
ja inderdaad internet is anoniem. Ik ga er niet over liegen. zo ben ik niet. maar ik heb er zelf dus ook totaal geen probleem mee, in het begin vond ik het spannend en was ik bang nu dus totaal niet meer nu vind ik het leuk jaa nu zal ik wel weer een hoop gedoe krijgen maar toch..

Oké, ik zal je niet direct veroordelen omdat je steelt, ook al ben ik van mening dat je fout bezig bent.

Mijn vraag is waaróm je steelt?
Je vindt het 'leuk'?
Maar wát is er zo leuk aan stelen? Dat het je niets kost?
Dat het je iedere keer weer lukt om buiten te komen zonder gepakt te worden?

Dit is even een serieuze vraag, ik ben erg benieuwd naar wát jou er toe beweegt te stelen

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 21:56

waarom:
Ik nak dingen die ik zonde van me geld vind. als het kleren zijn vind ik het meer de kick!
en ja het is best wel leuk als je mt ze 2 ofzo naar buite komt met spulletjes..

karin1985

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:59

Het probleem is dat jij bij je vriendin geen ppot hebt om op te staan als je zelf het stelen nog goedkeurd. Als je haar erop aanspreekt zal ze gewoon zeggen "waarom niet, jij doet het toch ook" en pobeer haar dan maar eens wijs te maken dat jij het minder doet. Dat is ongeveer net zo moeilijk als proberen jou duidelijk te maken dat je gewoon moet stoppen met stelen omdat het gewoon niet kan.

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:01

ckaatjj schreef:
waarom:
Ik nak dingen die ik zonde van me geld vind. als het kleren zijn vind ik het meer de kick!

Waarom ben je er eigenlijk zo zeker van dat je er mee kan/zal stoppen? Onder wat voor omstandigheden stop je er dan mee?

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:03

ckaatjj schreef:
waarom:

Maar als je zelf al aangeeft dat je dingen steelt die 'je zonde van je geld vindt', hoeveel waarde hebben die dingen dan werkelijk voor je?
Als je ze écht belangrijk zou vinden, zou je je geld er wel aan uit willen geven, of zie ik dat verkeerd?

Ik ben het met karin1985 eens: Je kunt je vriendin niet veroordelen om haar gedrag, als je zelf hetzelfde doet.
Jíj vindt dat het bij jou geen verslaving is, maar er mee stoppen wil/doe je ook niet. Dat geeft, voor mij tenminste, toch aan dat er 'iets' is wat voor jou de doorslag geeft dat je er mee door wilt gaan, en dat is bij je vriendin ook het geval.
In mijn ogen zijn jullie dus allebei even fout bezig, en allebei even 'verslaafd'

ckaatjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 22:05

quote="Maethoriel"]ckaatjj schreef:

Maar als je zelf al aangeeft dat je dingen steelt die 'je zonde van je geld vindt', hoeveel waarde hebben die dingen dan werkelijk voor je? Als je ze écht belangrijk zou vinden, zou je je geld er wel aan uit willen geven, of zie ik dat verkeerd?

' [/quote]

ja idd die dingen zijn hebben dingetjes

ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik ermee zal stoppen.
Ik weet het zo zeker omdat k al eens eerder ben gestopt zo moeilijk is het niet. Gewoon naar de kassa lopen en je pinpas pakken.ik heb eigenlijk geen idee wanneer ik ermee zal stoppen.
Ik weet het zo zeker omdat k al eens eerder ben gestopt zo moeilijk is het niet. Gewoon naar de kassa lopen en je pinpas pakken.

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:05

Maethoriel:

Waarom WIL je er niet mee stoppen? Alleen voor de zogenaamde kick?

Edit: en even voor de duidelijkheid, je steelt dus nutteloze dingen? Waar je je geld niet aan uit wilt geven..?

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 22:08

jaa voornamelijk wel jaa.

ik WIL er gewoon niet mee stoppen. ik stop wanneer ik dat nodig vind

Jaduuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:09

Weetje wat ik hoop .. echt dat jij een keer sámen met je vriendin gesnapt wordt !!

Ik snap niet dat je het alleen voor de kick doet. Zoek iets anders waar je op kunt kicken !

ckaatjj

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-06 22:09

nou noem eens wat dan!

xxmijxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:11

Waarom steel je het als het nutteloos is?
Nu is het dus niet nodig om te stoppen volgens jou?
Ik begreep al dat je er niet mee Wilde stoppen, maar Waarom niet?

kan het gewoon Niet snappen
Laatst bijgewerkt door xxmijxx op 05-06-06 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt