Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Karanto schreef:Kijk naar ehbo (1e hulp bij opvoeden). kick je gelijk af
Citaat:Ben nu 23, heb die drang vanaf mijn 19e, heb een vriend die ook heel graag kinderen wil, maar allebei roepen we heel hard: eerst die studie af, dan een paar jaar werken en genieten van dingen die je met kinderen niet kunt doen. Tegen de tijd dat ik 28 ofzo ben kunnen we er eens aan gaan beginnen.
en alsjeblieft vergeet niet 'per ongeluk expres' de pil. Zit dat risico erin, doe dan net als ik: een spiraaltje, voor de eerst komende 5 jaar genezen.
chas schreef:kijk mijn dochter is vaak een draak en ik ben consuquent met haar sommige kinderen hebben tegenwoordig heel vaak adhden autistisch nou dan hou je ze echt niet meer in de hand hoor .....
x4you schreef:@Shadowlover: Mijn vriend wil ook dat ik het spiraaltje neem ,maar ik heb gelezen dat die minder betrouwbaar is dan de pil dus ik neem liever de pil
shadowlover schreef:x4you schreef:@Shadowlover: Mijn vriend wil ook dat ik het spiraaltje neem ,maar ik heb gelezen dat die minder betrouwbaar is dan de pil dus ik neem liever de pil
Ik heb een mirena-spiraaltje, daar zitten ook hormonen in. Ik ben er nu al 3jaar dik tevreden over. Wat ik van dit spiraaltje heb gelezen is het 99,99% veilig, dus nog 0,99% veiliger dan de pil.
Maar je kunt het beste voor raad naar je huisarts als je wilt switchen. Maar jij bent aardig tevreden over de pil geloof ik, ik was dat niet, ik vergat hem vaak (echt niet expres) en het mirena-spiraaltje zou ook helpen bij de menstruatiepijn(die bij mij echt heel erg was).
en ik vind het heerlijk dat ik niet meer iedere dag hoef te denken aan die verrekte pil.
effe ontopic: heeft dit topic al een beetje geholpen of heb je alleen buikpijn gekregen van het lachen als je leest hoeveel negatieve dingen mensen kunnen noemen over kinderen?
chas schreef:enne Urielle ik ben het eigenlijk deels niet met je eens ....,kijk mijn dochter is vaak een draak en ik ben consuquent met haar sommige kinderen hebben tegenwoordig heel vaak adhden autistisch nou dan hou je ze echt niet meer in de hand hoor .....
aafje87 schreef:Nu zit ik zelf wegens ziekte(reuma) ook nog eens in een ander lastig pakket, het zal voor mij namelijk absoluut geen leuke zwangerschap worden en ik wil daardoor er ook pas aan beginnen als ik er helemaal klaar voor ben.
Esmeralda schreef:nou heb een gezellig voorstel voor je:
het is bijna grote vakantie, stap in de trein en kom eens voor weekje op mijn 2 intensieve kids zorgen (11 en 9) Tijdens die week zal ik je regelmatig roepen alsof er een baby in huis is. Ik zal je s,nachts wakker maken en je een huilbaby aanrijken.
Meid wees wijs,maak je school af, neem een goede opleiding zorg eerst voor een huisje, leuke vent, spaarcentje, goede baan ect.
Kinderen zijn geweldig maar zelf eerst genieten van het leven is ook heel belangrijk. Zorg eerst maar eens voor stabiele veilige haven en kijk dan maar eens verder.
Urielle schreef:chas schreef:enne Urielle ik ben het eigenlijk deels niet met je eens ....,kijk mijn dochter is vaak een draak en ik ben consuquent met haar sommige kinderen hebben tegenwoordig heel vaak adhden autistisch nou dan hou je ze echt niet meer in de hand hoor .....
ADHD en autisme (en andere problemen als ADD, PDD-NOS etc.) worden tegenwoordig veel meer gesignaleerd omdat het eindelijk erkend wordt. Je kind wordt niet afgeschreven als debieltje of crimineel geval omdat het een probleem heeft, dus meer mensen durven ervoor uit te komen dat hun kind op de een of andere manier anders is en zoeken hulp. Daarnaast zijn de meeste kinderen met aangeboren gedragsproblemen imo prima te handelen zolang ze voldoende structuur en duidelijke regels hebben. Maar bekijk die tv-programma's eens: een kind doet iets stouts en komt er gewoon mee weg. Mama zegt zes keer nee en laat het vervolgens maar gebeuren. Doe ik dat in mijn klas dan walsen ze ook compleet over me heen hoor. Vroeger had men geen tijd voor dat gesodemieter. Nee was nee, bleef een kind klieren dan kreeg hij een knal en werd naar boven gestuurd. De omgeving corrigeerde een kind net zo hard als de ouders. Nu wil ik niet zeggen dat DAT de manier is, maar de mentaliteit van 'alles uitleggen aan je kind en je kind maximale individuele ontplooiing toe staan' werkt gewoon bij heel veel kinderen niet en zeker niet bij kinderen die extra behoefte aan een duidelijke structuur hebben. De kunst is om de middenweg te zoeken: consequent en streng maar eerlijk en rechtvaardig.
Daarnaast stel ik me soms wel eens vraagtekens of dingen niet te gemakkelijk bij gedragsstoornissen worden ondergebracht. In sommige klassen bestaat driekwart van de leerlingen uit kinderen met ADHD, waarvan bij veel echt niks te merken is in de omgang, gewone levenslustige kinderen die de grens af en toe opzoeken. En dat horen ze ook te doen imo.
chas schreef:ik zag dat ik iets vergeten was wat ik eigenlijk wou zeggen ...... met zulke kinderen ADHD en autistisch is regelmaat en duidelijke uitleg heel erg belangrijk en zeker niet te vergeten Consuquent zijn en blijven en idd de kinderen van de televisie zijn het meeste verziekt door de ouders omdat ouders niet durven ingrijpen ..heel vaak erger ik me er dood aan dat soort progamma`s ,nu ook zo voor de wet je mag je eigen kind geen slaag meer geven .ik vindt een pak rammel voor de billen soms wel op zn plaats (je eigen kind dan) anders nemen ze gewoon een loopje met je .....en ja als je min 20 kinderen in je klas hebt en niet consuqent bent ......dan wordt het een zooitjeenne Urielle ik ben het eigenlijk deels niet met je eens ....,kijk mijn dochter is vaak een draak en ik ben consuquent met haar sommige kinderen hebben tegenwoordig heel vaak adhden autistisch nou dan hou je ze echt niet meer in de hand hoor .....
Marreke schreef:Goh, zoveel mensen die hun kinderen aanbieden als 'oefenmateriaal' en telkens bedank je? Dat kun je niet maken hoor![]()
Mijn kinderen zijn beschikbaar tijdens de maanden juli en augustus, daar ben ik erg flexibel in.
Als de andere ouders van 'geschikt oefenmateriaal' even de data doorgeven wil ik best een oppaskalender voor je maken![]()
Na één zomer oppassen op de kinderen van verschillende Bokkers ben je gegarandeerd je kinderwens kwijt!
Zo niet, ga dan serieus denken over eigen kinderen... over tien jaar ofzo![]()
Marreke schreef:Goh, zoveel mensen die hun kinderen aanbieden als 'oefenmateriaal' en telkens bedank je? Dat kun je niet maken hoor![]()
Mijn kinderen zijn beschikbaar tijdens de maanden juli en augustus, daar ben ik erg flexibel in.
Als de andere ouders van 'geschikt oefenmateriaal' even de data doorgeven wil ik best een oppaskalender voor je maken![]()
Na één zomer oppassen op de kinderen van verschillende Bokkers ben je gegarandeerd je kinderwens kwijt!
Zo niet, ga dan serieus denken over eigen kinderen... over tien jaar ofzo![]()