Christelijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 00:47

Wat een leuk nieuws lees ik hierboven
-edit- vorige pagina

En ook leuk om te horen dat er een aantal bokkers naar Flevo gaan.

Jess_Garr

Re: Christelijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-06 09:38

Mijn ouders gaan ook ieder jaar naar het flevo festival maar wat houd dat nou precies in het is op het terein van walibi world en daar worden een soort kerkdiensten gehouden?? Mn ouders vragen me ook iederjaar om mee te gaan maar ik heb nog niet echt een idee van wat ik daar van zou moeten verwachten kan iemand mij zeggen wat daar allemaal gedaan word? misschien dat ik dan dit jaar mee ga...

Anneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:30

Gaat dr ook iemand naar E0-jongerendag, 17 juni?

ikke wel

Frieda_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:52

Jess_Garr schreef:
Mijn ouders gaan ook ieder jaar naar het flevo festival maar wat houd dat nou precies in het is op het terein van walibi world en daar worden een soort kerkdiensten gehouden?? Mn ouders vragen me ook iederjaar om mee te gaan maar ik heb nog niet echt een idee van wat ik daar van zou moeten verwachten kan iemand mij zeggen wat daar allemaal gedaan word? misschien dat ik dan dit jaar mee ga...

Ik ben er nog nooit geweest maar ik heb gehoord dat het echt heel leuk is en dat je gewoon opwekking liederen enzo zingt maar ik wou ook wel heen deze keer maar myn moeder moet dan werken en als ik daar met myn jeugdgroep heengaan vertrouwen mijn ouders het niet Maar bij ons noemen ze het altijd 'opwekking'

Frieda_a

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 19:52

Maar ik heb even een vraagje zitten hier ook mensen bij een (vrije) baptisten gemeente?

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:44

Hee christenen,
baptisten, evangelischen, hervormden, etc. etc....
Ik heb een christelijk forum: www.christiantalk.forumup.nl
Als je zin hebt om daar verder te kletsen, ben je van harte welkom!

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:50

Fatima_a schreef:
Maar ik heb even een vraagje zitten hier ook mensen bij een (vrije) baptisten gemeente?

Yep! Ik ga geregeld naar een baptisten gemeente!! Ik vind het echt geweldig
Officieel sta ik op papier bij een andere kerk ingeschreven,.....maar ik ben beetje een shopper

VLC

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 20:52

Christelijk opgevoede bokker, die het geloof even (al een paar jaar eigenlijk) niet meer ziet zitten.

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:13

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:25

@ anneke1991: Ik ga naar de EO Jongerendag! Heb er erg veel zin in!

Gaan er ook mensen naar Hillsong United, 14 juni in Den Haag?

gerdientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:27

ik ben ook cristelijk en ga ook naar de EO jongerendag..heb dr super veel zin in

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 21:36

Hebben jullie geen afschuw aan de kerk, weten jullie wel wat ze allemaal hebben veroorzaakt. Hoeveel onschuldige mensen er zijn gedood vanwege het christendom? Wat voor een oorlogen het geloof aanricht? De positie van de vrouw in de christelijke gemeenschap door de jaren heen? Hoeveel mensen er aan een hongerdood zijn gestorven omdat ze hun geld moesten betalen aan aflaten aan de kerk. Hoeveel mesen aan aids dood gaan omdat de kerk condooms verbied? Hoeveel homo jongeren zelfmoord plegen omdat hun voorkeur in hun christelijke gemeenschap niet word gewaardeerd?Hoe kan je dan nog geloven dat er een god is? Ik heb de bijbel zelf gelezen, en vind heus dat er mooie lessen in staan, maar ik zou nooit christen kunnen worden. Wisten jullie dat met al de pracht en praal in het vaticaan, bijna al de honger uit de wereld zou kunnen verdwijen?

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:06

Met het Vaticaan heb ik persoonlijk niets te maken.
God veroordeelt homo's ook niet. Hij houdt van iedereen! Mensen maken er soms zelf gewoon zo'n ontzettende baggerboel van en vergeten waar het werkelijk om gaat.

http://christiantalk.forumup.nl

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:10

Ik snap dat mensen in de middeleeuwen een god als houvast nodig hadden, maar hoe kun je nu nog, na de verlichting en bewijs dat de aarde niet plat is en na zo veel leed en kommer en kwel op deze wereld nog in god, die van iedereen houd, geloven?

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:15

esilep schreef:
Hebben jullie geen afschuw aan de kerk, weten jullie wel wat ze allemaal hebben veroorzaakt. Hoeveel onschuldige mensen er zijn gedood vanwege het christendom? Wat voor een oorlogen het geloof aanricht? De positie van de vrouw in de christelijke gemeenschap door de jaren heen? Hoeveel mensen er aan een hongerdood zijn gestorven omdat ze hun geld moesten betalen aan aflaten aan de kerk. Hoeveel mesen aan aids dood gaan omdat de kerk condooms verbied? Hoeveel homo jongeren zelfmoord plegen omdat hun voorkeur in hun christelijke gemeenschap niet word gewaardeerd?Hoe kan je dan nog geloven dat er een god is? Ik heb de bijbel zelf gelezen, en vind heus dat er mooie lessen in staan, maar ik zou nooit christen kunnen worden. Wisten jullie dat met al de pracht en praal in het vaticaan, bijna al de honger uit de wereld zou kunnen verdwijen?
Bijna iedereen die in dit topic gereageerd heeft, was geen katholiek. Ikzelf vind sommigen gelovigen idd ‘eng’, omdat ze in mijn ogen hun rationele verstand verliezen. Over de geschiedenis van geloven, ik denk dat er fouten gemaakt zijn, uit het bemachtigen en houden van macht en doordat mensen verblind worden door hun geloof.

Om de redenen die jij noemt, denk ik dat God niet zozeer van mensen verlangt dat ze zich aan de regels van de Kerk houden, maar aan de regels van het geloof (de 10 geboden dus).

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:20

Maar zijn niet alle christelijke geloofsstromingen ontstaan uit de katholieke kerk? En ik denk dat de tien geboden, ja ik ken ze, niet zozeer met iets goddelijks te maken hebben maar meer met hoe ga ik met mijn mede mens om, deze regels kom je ook in de koran, tora en bij de boeddhisten tegen. Wat is gods aandeel hier dan nog in?

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:21

En waarom word god altijd als hij genoemd? Is het dan een man? En waarom wordt de man als hooft van het gezin genoemd in de bijbel, en vrouw als zondenaar? vinden jullie dit niet wat ouderwets?

Madelen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:23

Voila, zie daar mijn twijfels. Ik geloof op dit moment denk ik, niet zozeer in een God, maar in een Hogere Macht. En zie naast de Bijbel, ook andere heilige boeken als een leidraad om naar te leven (wanneer je vooral de culturele elementen eruit wegdenkt).

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:25

Hmm.. tekenen van de Eindtijd! Let daar maar op

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:27

Jantine05 schreef:
Hmm.. tekenen van de Eindtijd! Let daar maar op

Ik snap niet wat je hiermee bedoeld?

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:31

Veel mensen trekken naar het vage.. de evolutietheorie blijkt veel lekken te hebben en er moet wel iets zijn. Maar wat?!
Ik heb de Bijbel er op nageslagen en ik denk dat het einde van de wereld in zicht komt. De verhoudingen tussen mensen verkillen, er zijn meer aardbevingen dan eerder. De technologie vordert zover dat er een chip wordt bedacht om in een lichaam aan te brengen, zodat daarmee gekocht kan worden. Het staat allemaal al geschreven!

Afbeelding

esilep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:36

Broeikas effect? Wat heeft dit met god te maken?

Jantine05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:38

Bij deze verwijder ik mezelf van deze discussie. Je selecteert uit mijn post 1 ding en zegt er iets onzinnigs over.
Nou ja, zo werkt het dus niet

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 22:39

esilep schreef:

Ik ben het met je eens dat mensen in het verleden maar nu ook kapot gaan aan het christendom. Maar dit gebeurd door een klein gedeelte christenen. Dit betekend niet dat iedereen zown raditionele houding hebben. Al die dingen die gebeurd zijn meestal met de zelfde redenen en dat is dat christenen gaan oordelen over andere mensen. Ik vind dit absoluut niet kunnen!!! Het zeggen dat iemand het "fout"doet. Daar ben ik zo vel op tegen. Waarom zou ik gaan oordelen over mensen terwijl ik zelf ook niet oké ben. Zoals in de Bijbel bij het boek Marcus 7 : 1-12 Waarom kijk je naar de splinter in het oog van je broeder of zuster, terwijl je de balk in je eigen oog niet opmerkt? " En daar staat ook duidelijk in Oordeel niet!

Veel dingen die je benoemd hoeven niet direct te komen van God, maar de duivel heeft ook zo zijn werk gedaan in deze wereld. En ja waarom God dit toelaat.....dat is voor mij ook een grote vraag!

Pietje20199

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-06 20:44

geen reacties meer in deze topic???