Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
XoNo"]
[quote="Clautje"][quote="Prima schreef:Meestal komt dit voor in de wat achterstandsgezinnen met een wat lagere opleidingsnivo.

Clautje"]
[quote="Pam schreef:dan zul je de gevolgen maar moeten dragen en ik denk echter beter met steun dan met reacties als dom kind tis je eigen schuld..

stef schreef:als ze zelf zo "verstandig" is om als 13 jarige met een gozer het nest in te duiken, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel, dan mag ze van mij de gevolgen dragen ook!
Iedereen MAG zomaar kinderen krijgen, en dan te bedenken dat ik van heel dicht bij (zwager en schoonzus) mee maak wat een lijdensweg het is als je geen kinderen kunt krijgen, en dus een kindje wilt adopteren, en het steeds weer uitgesteld wordt, en aan het eind van het liedje waarschijnlijk helemaal niet doorgaat, nee, dan kan ik dat kind absoluut niet zielig vinden. De baby, en de ouders wel, maar die griet? (en die gozer niet te vergeten) no way
Nikita"]
[quote="Margreet"][quote="Pam schreef:dan nog eerder dan 8 maanden kan ook 4 maanden zijn en das te laat voor abortus.

).
pniekepnak schreef:Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk is het niet slim om het zonder condoom te doen, en ik denk dat ze daar de gevaren ook wel van wist. Maar ze zit nu niet met een SOA, ze zit met een kind. En dat had ze zich kunnen besparen door zich even te laten testen.
En bovendien, wie zegt dat ze niet wist dat die jongen geen SOA had? Ik denk dat er maar een persoon is die dat weet, en dat is het meisje zelf. Ik denk dus dat we daar niet over kunnen oordelen.
Laui! schreef:ik vind het erg sneu. Ik denk dat dat meisje absoluut geen idee had wat er gebeurde en dat ze misschien ook wel veel te bang was om 'nee' te zeggen.
) jamylover"]
[quote="stef schreef:als ze zelf zo "verstandig" is om als 13 jarige met een gozer het nest in te duiken, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel, dan mag ze van mij de gevolgen dragen ook!
Iedereen MAG zomaar kinderen krijgen, en dan te bedenken dat ik van heel dicht bij (zwager en schoonzus) mee maak wat een lijdensweg het is als je geen kinderen kunt krijgen, en dus een kindje wilt adopteren, en het steeds weer uitgesteld wordt, en aan het eind van het liedje waarschijnlijk helemaal niet doorgaat, nee, dan kan ik dat kind absoluut niet zielig vinden. De baby, en de ouders wel, maar die griet? (en die gozer niet te vergeten) no way

Eluu schreef:Een collegaatje van mij is ook zwanger.
Zij is 18 en hij is 16 , ze zijn net 4 maand samen en meteen de eerste keer zonder condoom.
Haar reden? Laten zien dat ze wel vertrouwd dat hij geen soa heeft.
Maar nu is ze wel zwanger van een vent die niet te vertrouwen is , ze hebben net een paar weken geleden een flat toegewezen gekregen , allebei met schoolgestopt en zij werkt 40 uur in de week ( hij moet nog 2 dagen naar school i.v.m leerplichtigheidswet)
Als je ziet wat dat meisje voor een "hel"doormaakt... totaal niet blij met dr zwangerschap , afgestoten door dr ouders omdat ze tegen sex voor het huwelijk zijn ( heel gelovig) en geen cent te besteden.
Zou bijna medelijden met dr krijgen, maar aan de andere kant denk ik: eigen schuld dikke bult , we leven nu in het jaar 2002 dan is een ongewenste zwangerschap echt niet meer nodig , er bestaan zoveel voorbehoedsmiddelen.

Anna-Jelly"]
[quote="jamylover"][quote="stef schreef:als ze zelf zo "verstandig" is om als 13 jarige met een gozer het nest in te duiken, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel, dan mag ze van mij de gevolgen dragen ook!