Een vriendin van mij is zwanger! (14jaar) ZE IS BEVALLEN !!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

marouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 18:09

nee dat blijkt.....wat heeft dat nou weer met je opleiding te maken??????

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:16

XoNo"]
[quote="Clautje"][quote="Prima schreef:
Meestal komt dit voor in de wat achterstandsgezinnen met een wat lagere opleidingsnivo.

WAAAAATTTTTTT Boos! Boos! Misselijk
Nu heb je me echt boos gemaakt!
GVD ! Dit is helemaal niet zo ja,gewoon een normaal gezin! Geen een of andere bullshit family, gewoon normaal !!!! Boos!
[/quote]

Niet op reageren Clau...Prima heeft geen greintje gevoel... Misselijk
[/quote]

En ook totaal geen andere teksten dan dat alle ellende veroorzaakt wordt door een laag opleidingsniveau......
Ze zal vast ook tattoo's en piercings hebben, is het niet Prima? Schijnheilig

Off-topic: Als je niks zinnigs kan typen, tik dan gewoon niks....of heeft dat met je opleidingsniveau te maken, Prima??? (Rare nickname trouwens voor iemand met zulke domme uitspraken.... Knipoog

Lonnebol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:28

Djeezus, arm kind.

Ik ben bijna veertien, zit zowat in de derde, en ik moet er dus niet aan denken om dan al zwanger te zijn!!!! Echt erg!!!!! Het lijkt me ook verrot voor het kind, en voor haar is het natuurlijk ook vreselijk. En dan moet ze zich ook nog als een zus gedragen tegenover haar eigen kind.

Ik wens haar veel sterkte toe hoor!!!!!!

Apollo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:30

Clautje"]
[quote="Pam schreef:
dan zul je de gevolgen maar moeten dragen en ik denk echter beter met steun dan met reacties als dom kind tis je eigen schuld..

Ja inderdaad!! Boos!
[/quote]

Daar ben ik het ook mee eens. Het is nu gebeurt...dus niemand kan er iets meer aan doen. Dus het enige wat over blijft is steunen....elk mens maakt een fout ook een grote...daar kan zij dus niets aan doen dat ze niet goed heeft gehandeld maar je kunt de tijd (helaas) niet terugdraaien...ze zal zo verder moeten leven.

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 19:37

stef schreef:
als ze zelf zo "verstandig" is om als 13 jarige met een gozer het nest in te duiken, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel, dan mag ze van mij de gevolgen dragen ook!
Iedereen MAG zomaar kinderen krijgen, en dan te bedenken dat ik van heel dicht bij (zwager en schoonzus) mee maak wat een lijdensweg het is als je geen kinderen kunt krijgen, en dus een kindje wilt adopteren, en het steeds weer uitgesteld wordt, en aan het eind van het liedje waarschijnlijk helemaal niet doorgaat, nee, dan kan ik dat kind absoluut niet zielig vinden. De baby, en de ouders wel, maar die griet? (en die gozer niet te vergeten) no way

Ach,je schoonzus en je zwager zijn zóóóóóó zielig hé? Sorry hoor Stef,
maar dit vind ik enorm respectloos wat je nu zegt.Voor een kind KIES je NIET,dat krijg je...soms of je het nou wil of niet.Ik zou het erg te doen hebben met dat meisje,haar hele jeugd naar de galemiezen...Misschien vond ze dat ze er al aan toe was op dertienjarige leeftijd...dat ken.Ik zie zat meiden van mijn leeftijd die al "piep" dingen doen,mhh ik ben zo'n persoon die er nog niet aan toe is.Haar vriend wou toch zonder condoom? zij wou toch met? het feit dat ze het gedaan heeft,misschien had ze daarvoor beter even kunnen nadenken.Als die jongen perséé zonder condoom wou,waar is dan de echte liefde? Ben je dan te lui? Of wil je gewoone xpres iemand met een soa opzadelen,of zelfs met een kind Verward
Ik doe ook maar wat suggesties,maar stef,prima en nog een paar andere,
die vol walging tegen het meisje aankijken...sorry daar kan ik niet bij Frusty Scheve mond

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 20:15

Nikita"]
[quote="Margreet"][quote="Pam schreef:
dan nog eerder dan 8 maanden kan ook 4 maanden zijn en das te laat voor abortus.

abortus kan tot 5 maanden...
[/quote]

..... en zie jij maar eens een arts te vinden die een embryo van 20 weken weghaalt.

NOT!
[/quote]

Sorry, nu kan ik toch niet anders zeggen dan dat je ongelijk hebt. Ik heb er wel eens naar gezocht op het internet, en heb daar verschillende sites gezien waar toch echt staat dat embryo's van 21 en zelfs 22 weken nog weggehaald kunnen worden. Natuurlijk wordt er aangeraden om zo snel mogelijk te komen, maar het kan wel.

Ik heb het ook van dichtbij meegemaakt, dat meisje had het geluk dat haar vriend niet eenmalig was, waar ze al jaren mee ging en nu nog steeds mee gaat, maar zij hebben hun kindje dus afgestaan, en zijn daar absoluut niet blij mee.

Ik vind het niet eens zo heel dom dat ze het zonder condoom hebben gedaan. Dat gebeurt zo ontzettend vaak, en ja, het is stom, maar heel veel mensen doen dat, en worden niet zwanger.
Ik vind het dommer dat ze, toen ze niet ongesteld werd, niet even een test heeft gedaan. Dan had ze zichzelf heel wat ellende kunnen besparen.

Maar de tijd kan niet meer teruggedraaid worden, dus ze moet er maar het beste van maken.
Iedereen kan wel met verwijten gaan smijten, maar echt veel zin heeft het niet meer, dat meisje of haar kindje zal je er niet meer kunnen helpen. Dus Clautje, ik zou zeggen, steun haar, en ga niet, zoals heel veel vrienden, vriendinnen en oppervlakkige kennissen wel zullen doen, over haar roddelen, haar raar aankijken. Zij heeft inmiddels waarschijnlijk wel geaccepteerd dat ze een baby krijgt. Laat iedereen dat dan maar doen...

Bobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:27

Jeetje! Was mijn eerste indruk!
Ik ben zelf al dik 14, maar dat vind ik wel heel zielig voor dat meisje en ongeboren kind. Wat gaat ze nou met het kind doen?
Dit is dus echt balen. Dat ze er zo laat achterkwam Bloos

Riëtte

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 21:33

14 jaar is idd erg jong... Maar ze is niet de enige.
Bij mij op de MAVO zat in de 2e klas (ook 14 dus) een meisje die ook van school moest omdat ze zwanger was. Dat was echt een rel, want we zaten op een vrij strenge Gereformeerde School waar sex voor het huwelijk echt taboe was.
Ik heb wel het idee dat jongens en meisjes steeds vroeger sex hebben. En dat de stap om voorbehoedsmiddelen te halen nog steeds erg moeilijk is (wat was ik destijds blij dat ik mijn vriend heen kon sturen voor condooms, helaas moest ik de pil zelf halen Haha! ).
Ik wens haar heel veel sterkte, en vind het erg fijn voor haar dat zij ouders heeft die haar opvangen! Hoe vaak hoor je dat niet anders. En abortus? Ik ben er zelf niet voor, maar dat moet een ieder voor zichzelf uitmaken!!!

Jan_324

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:03

pniekepnak schreef:
Ik vind het niet eens zo heel dom dat ze het zonder condoom hebben gedaan.

Nou, dat vind ik mooi dus wel! Buiten et feit dat je zwanger kunt worden van et met zonder condoom vrijen heb je ook nog zoiets als SOA's. En sommige lijken me nog erger dan een kind op je 14e..

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 22:32

Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk is het niet slim om het zonder condoom te doen, en ik denk dat ze daar de gevaren ook wel van wist. Maar ze zit nu niet met een SOA, ze zit met een kind. En dat had ze zich kunnen besparen door zich even te laten testen.
En bovendien, wie zegt dat ze niet wist dat die jongen geen SOA had? Ik denk dat er maar een persoon is die dat weet, en dat is het meisje zelf. Ik denk dus dat we daar niet over kunnen oordelen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:23

Kids zijn tegenwoordig wel vroeger rijp, maar of ze er beter of gelukkiger van worden?

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-02 23:37

Dat verschilt per mens, denk ik...

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 02:20

pniekepnak schreef:
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt wat ik bedoel. Natuurlijk is het niet slim om het zonder condoom te doen, en ik denk dat ze daar de gevaren ook wel van wist. Maar ze zit nu niet met een SOA, ze zit met een kind. En dat had ze zich kunnen besparen door zich even te laten testen.
En bovendien, wie zegt dat ze niet wist dat die jongen geen SOA had? Ik denk dat er maar een persoon is die dat weet, en dat is het meisje zelf. Ik denk dus dat we daar niet over kunnen oordelen.

je reacties over of het nou wel of niet slim is om nou wel of niet met condoom te vrijen van jou snap ik ff niet meer.

ik zou zeggen, dat het nooit slim is om zonder condoom te vrijen als je niet zwanger wilt raken of een soa krijgen.

goed, je vriend zegt dat ie soa vrij is maar issie dat ook? hij wil zonder condoom vrijen (waarom trouwens? wil ie dan zo graag een kind of soa verwekken?), hoe vaak heeft hij dat al eerder gedaan?
je kan dus nooit zeker zijn dat je vriend geen soa heeft, of hij heeft zich uitgebreid moeten laten testen en dan niet van een relatie geleden, maar recent zonder seksuele contact ertussen waar niet veilig (met condoom dus) is bij gevreeen.
dan komt het meisje nog, was die nog maagd?

maargoed, het gaat niet om soa's, maar om een kind idd.
dat dat meisje gezegd zou hebben dat ze met condoom wou en die jongen niet, daar gaat het niet om, je kan het die jongen niet op de kop geven, dat meisje had dan gewoon nee moeten zeggen.
oliedom dus, goed, ik was er op die leeftijd nog niet aan toen en was ook wel onzeker op sommige gebieden, maar ik wist wel wanneer ik nee moest zeggen (omdat ik het dus niet wou, en geloof me, soms zeggen zelfs jongens dat dus) en hoe ik dat moest doen.
die jongen had op dat moment dus van mij kunnen vliegen.
slikte ze de pil? (alleen tegen zwangerschap, nog steeds niet tegen soa's)
zo nee, hoe heeft ze het dan ooit in haar botte kop kunnen halen dat ze het wel zonder wou doen omdat die jongen het wou?
ze wist toch dat de kans dan heel groot was om een kind te verwekken (en begin niet over voor het zingen de kerk uit ed, want dat is allang achterhaald), om het nog maar niet over de soa's te hebben.
zo ja, waarom heeft die dan niet gewerkt?

waarom gaat ze trouwens van school veranderen?
en hoe wil ze het in hemelsnaam gaan doen met haar kind?
Bij de geboorte afgeven aan haar ouders en verder als een broertje of zusje behandelen?
van de gekke toch.
dat wil nooit, dat meisje gaat daar ook kapot aan.
borstvoeding, opvoeding?
en hoe willen ze het later gaan vertellen dan?
ben bang dat ie er toch wel eerder achterkomt of ze moeten verhuizen naar een plek waar niemand ze kent.
en dan, als het verteld wordt, wat dan?
eey zussie, onee mamma was het.
hoe ga je met kibbelingetjes/ruzietjes/beslissingen om?
en als je ooit op kamers ed gaat, of een andere vriend krijgt en ga zo maar door.

ik vind het knap van de ouders dat ze zo hebben gereageerd (er zal vast heel wat vanaf gegaan zijn en ben bang dat die ouders dit niet helemaal kunnen vergeven of hoe je ook wilt noemen) maar vindt het zeer onverstandig om de baby als hun kind op te laten groeien, je kan het meisje toch ook gewoon helpen met de opvoeding en eerlijk blijven, of schamen ze zich zo voor de buitenwereld.
vaak weten er toch wel een boel dat het haar kind is, zoals jij het ook weet, de roddels zijn er nu al en blijven ook nog wel een tijdje, ook als het kindje er eenmaal is en al wat groter is.
het kindje zal maar op de basisschool zitten en dan van een ander horen (die het weer van een ander heeft gehoord, etc etc) dat zn zus zn moeder is.

wat ik trouwens ook niet snap, is waarom ze er niet eerder van wat heeft gezegd, viel het niet op en hoe zat het met de menstruaties (of was ze zo onregelmatig, dan slikte ze de pil dus ook niet) en hoe zit het nu met die vriend?
weet hij er al vanaf?
hoe reageerde hij?
welke rol speelt hij?
hoe oud is hij trouwens?
boven de 18 met iemand onder 18 vrijen mag volgens mij niet, ookal wouden beide partijen het wel (heeft dus niks met verkrachting te maken).
maken het meisje en de ouders er werk van?
om te zorgen dat ie zn rechten afgeeft of gaat betalen?
en wat ik me ook afvroeg was, hoelang ze al hadden toen ze het deden en in totaal hebben gehad (er vanuitgaande dat het nu uit is).

ik vindt dus gewoon zooooooooooo vaag, maar ook zo dom.
een kind van 14 die met iemand het bed induikt, moet toch wel beter weten.
goed, al doende leer je, maar het hoeft op dit gebied toch niet zo?
heeft ze nooit voorlichting op school gehad als ze het niet van haar ouders kreeg?
en die jongen, zelfde vragen, alleen dan er nog bij hoe hij ooit iemand zo heeft kunnen dwingen (manipuleren) en offie zich nu niet kapot schaamt en zich schuldig voelt?

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 09:40

ik vind het erg sneu. Ik denk dat dat meisje absoluut geen idee had wat er gebeurde en dat ze misschien ook wel veel te bang was om 'nee' te zeggen. Zelf ben ik ook niet zo assertief, maar ik heb bij dit soort dingen altijd al nee gezegd, tenzij ik flink lazerus was, maar dat kwam gelukkig niet zo heel vaak voor...

Ik heb me trouwens ook erg verbaasd over 'de jeugd van tegenwoordig', mijn zusje is gelukkig absoluut niet zo! Ik ken een meisje die net 13 is en al nachtenlang in de Brothers in Utrecht hangt. Samen met haar zus (net 19) gaat ze naar kroegen en stappen. Echt onbegrijpelijk, maar de ouders vinden het ok. Mijn zusje is 12 en die zie ik dat toch echt nog niet doen. Ik zal haar waarschijnlijk wel een keer meenemen, maar niet naar de Brothers! Haha!

En over dat 'lage opleidingsniveau', dat vind ik wel een érg zwak argument. Gelukkig gaat het daar niet over, maar mijn nicht is best slim (had gymnasium advies, zus heeft gym met hoge cijfers afgerond) en heeft toch haar mavo niet afgemaakt. Dat betekent dus NIET dat zij nu 'gek' is ofzo...

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 10:34

Laui! schreef:
ik vind het erg sneu. Ik denk dat dat meisje absoluut geen idee had wat er gebeurde en dat ze misschien ook wel veel te bang was om 'nee' te zeggen.

Hier ben ik het volledig mee eens. Het gaat er hier alleen maar om hoe dom ze geweest is, maar ik kan me goed voorstellen dat ze "onder de plak zat" bij die jongen zodat ze niets meer durfde te zeggen. Want zo'n oudere jongen weet toch hoe het gaat??
Ik denk dat ze gewoon bang was voor die jongen, en dat sex, dat hoort toch bij een relatie. Waarshijnlijk zat er van die jongen uit wel dwang bij, wie ben je dan als 14-jarige om zo sterk in je schoenen te staan dat je zegt dat je dat niet wil. Vooral als op school sterke verhalen rondgaan dat die en die het allemaal al gedaan hebben.
Die jongen moet een flinke trap onder zijn .... krijgen, zo'n kind nog misbruiken voor je eigen plezier, ook al ging het nog net niet zover dat het verkrachting was. Wedden dat hij groot heeft lopen doen bij zijn vrienden dat hij zo'n jong grietje heeft "gepakt"? Bah Frusty

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:44

ik denk ook dat het meisje heel veel moeit heeft gehad met het feit dat ze het wel wist maar het gewoon niet het niet durfde te vertellen. Ik denk dat ik dat ook niet gedurfd zou hebben maar ik had het wel verteld aan eeb vriendin en zeker de vader.

Het is misschien dom maar je moet je ook even inbeelden in wat voor situatie zij gezeten heeft alleen al die onzekerheid.
Ik vind het ook raar van die moeder dat ze niet merkt dat haar dochter niet meer ongesteld is (mijn moeder merkt dat altijd Knipoog )

Maar ik vind het nog steeds wel erg dat ze zelf niet standvastiger is geweest en heeft gezegd van: "geen condoom, nou dan geen sex"
jammer genoeg wint de nieuwsgierigheid naar het onbekende het weleens

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 11:47

~ik denk dat het hier niet om nieuwsgierigheid ging. Ze was onder druk gezet, en nu zal ze zich gerealiseerd hebben hoe ontzettend stom ze is geweest.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 12:03

jamylover"]
[quote="stef schreef:
als ze zelf zo "verstandig" is om als 13 jarige met een gozer het nest in te duiken, zonder enige vorm van voorbehoedsmiddel, dan mag ze van mij de gevolgen dragen ook!
Iedereen MAG zomaar kinderen krijgen, en dan te bedenken dat ik van heel dicht bij (zwager en schoonzus) mee maak wat een lijdensweg het is als je geen kinderen kunt krijgen, en dus een kindje wilt adopteren, en het steeds weer uitgesteld wordt, en aan het eind van het liedje waarschijnlijk helemaal niet doorgaat, nee, dan kan ik dat kind absoluut niet zielig vinden. De baby, en de ouders wel, maar die griet? (en die gozer niet te vergeten) no way

maar dit vind ik enorm respectloos wat je nu zegt.Voor een kind KIES je NIET,dat krijg je...soms of je het nou wil of niet.
[/quote]

Hier ben ik het absoluut neit mee eens, ik vind dat je WEL voor een kind kiest, als je een kind zou KRIJGEN terwijl je in de problemen zit met je financien...
Je kiest ervoor omdat je het wil en neit omdat je het krijgt!

bovendien vind ik het heel sneu voor die schoonzus en zwager van Stef, want dit kind krijgt een baby waar ze waarschijnlijk in eerste instantie NU nog neit voor gekozen had en die mensen kunnen geen kind krijgen...

En bovendien waarom zou je respect voor dat meisje hebben en niet voor haar schoonzus en zwager?

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:01

Je kan voor een kind kiezen wat je wilt maar of je ze ook kan krijgen moet je maar afwachten. Daarom hebben de meeste mensen (ik ook) het liever over krijgen dan nemen of kiezen.

Verder vind ik de vergelijking met mensen die geen kind kunnen krijgen werkelijk nergens op slaan. Dat zijn twee hele verschillende dingen. Geen medelijden hebben met het meisje puur omdat je iemand kent die geen kind kan krijgen Verward

Marieke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:14

Ik wil jullie even melden dat dit soort situaties ook heel goed af kunnen lopen.

Toen ik dertien was, had ik een vriendinnetje, Nicole. Zij had al een jaartje "verkering" met Dennis. Nicole en Dennis waren erg gek op elkaar en van het een kwam het ander.... ze vonden het nodig om al met elkaar tussen de lakens te springen. Het is allemaal heel gek verlopen, maar na een maand of zeven, acht, kwam Nicole ineens niet meer op school. Het bleek zo te zijn dat ze al die tijd heeft verzwegen voor iedereen dat ze zwanger was. Omdat ze zo jong was, wist ze niet wat te doen, en heeft ze de boel maar verzwegen. Niet slim natuurlijk. Er was dus geen abortus of iets meer mogelijk, daar was ze al veel te ver voor. Na een maand beviel Nicole van een zoon. Ze was net veertien jaar. Er zijn heel wat problemen geweest daarna, omdat de vader van Dennis zijn kind, Nicole, en zijn kleinkind niet wilde zien enzo.

Nu, bijna tien jaar later, gaat het prima met ze. Nicole heeft haar school afgemaakt (VWO, dus dat het in de "lagere" gezinnen voorkomt, is bull) en heeft een leuke baan gevonden. Ze is nog steeds samen met Dennis en hun zoon is een flinke knul geworden. Uiteraard was dit alles niet mogelijk geweest zonder hulp van haar en zijn ouders, maar toch is het ze gelukt. Ik vind het heel knap dat ze het zo goed hebben aangepakt.

Uiteraard is het niet goed te praten dat dit soort kinderen al sex hebben. Ik vind dat sex niet echt leeftijdsgebonden is, maar je bent er aan toe wanneer je dat zelf voelt. Je moet na kunnen denken over datgene wat je doet, dus ook over de eventuele gevolgen ervan. Sex hebben en denken dat je er niet zwanger van kunt worden, is natuurlijk belachelijk. Zo hebben Dennis en Nicole dat ook gedaan, sex maar raak, en zich niet realiseren wat er van komt.

Marieke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:27

Ik wil jullie even melden dat dit soort situaties ook heel goed af kunnen lopen.

Toen ik dertien was, had ik een vriendinnetje, Nicole. Zij was ook dertien en had al een jaartje "verkering" met Dennis. Nicole en Dennis waren erg gek op elkaar en van het een kwam het ander.... ze vonden het nodig om al met elkaar tussen de lakens te springen. Het is allemaal heel gek verlopen, maar na een maand of zeven, acht, kwam Nicole ineens niet meer op school. Het bleek zo te zijn dat ze al die tijd heeft verzwegen voor iedereen dat ze zwanger was. Omdat ze zo jong was, wist ze niet wat te doen, en heeft ze de boel maar verzwegen. Niet slim natuurlijk. Er was dus geen abortus of iets meer mogelijk, daar was ze al veel te ver voor. Na een maand beviel Nicole van een zoon. Ze was net veertien jaar. Er zijn heel wat problemen geweest daarna, omdat de vader van Dennis zijn kind, Nicole, en zijn kleinkind niet wilde zien enzo.

Nu, bijna tien jaar later, gaat het prima met ze. Nicole heeft haar school afgemaakt (VWO, dus dat het in de "lagere" gezinnen voorkomt, is bull) en heeft een leuke baan gevonden. Ze is nog steeds samen met Dennis en hun zoon is een flinke knul geworden. Uiteraard was dit alles niet mogelijk geweest zonder hulp van haar en zijn ouders, maar toch is het ze gelukt. Ik vind het heel knap dat ze het zo goed hebben aangepakt.

Uiteraard is het niet goed te praten dat dit soort kinderen al sex hebben. Ik vind dat sex niet echt leeftijdsgebonden is, maar je bent er aan toe wanneer je dat zelf voelt. Je moet na kunnen denken over datgene wat je doet, dus ook over de eventuele gevolgen ervan. Sex hebben en denken dat je er niet zwanger van kunt worden, is natuurlijk belachelijk. Zo hebben Dennis en Nicole dat ook gedaan, sex maar raak, en zich niet realiseren wat er van komt.
Laatst bijgewerkt door Marieke22 op 28-05-02 14:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Eluu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 13:53

Een collegaatje van mij is ook zwanger.
Zij is 18 en hij is 16 , ze zijn net 4 maand samen en meteen de eerste keer zonder condoom.
Haar reden? Laten zien dat ze wel vertrouwd dat hij geen soa heeft.
Maar nu is ze wel zwanger van een vent die niet te vertrouwen is , ze hebben net een paar weken geleden een flat toegewezen gekregen , allebei met schoolgestopt en zij werkt 40 uur in de week ( hij moet nog 2 dagen naar school i.v.m leerplichtigheidswet)

Als je ziet wat dat meisje voor een "hel"doormaakt... totaal niet blij met dr zwangerschap , afgestoten door dr ouders omdat ze tegen sex voor het huwelijk zijn ( heel gelovig) en geen cent te besteden.

Zou bijna medelijden met dr krijgen, maar aan de andere kant denk ik: eigen schuld dikke bult , we leven nu in het jaar 2002 dan is een ongewenste zwangerschap echt niet meer nodig , er bestaan zoveel voorbehoedsmiddelen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 14:13

Eluu schreef:
Een collegaatje van mij is ook zwanger.
Zij is 18 en hij is 16 , ze zijn net 4 maand samen en meteen de eerste keer zonder condoom.
Haar reden? Laten zien dat ze wel vertrouwd dat hij geen soa heeft.
Maar nu is ze wel zwanger van een vent die niet te vertrouwen is , ze hebben net een paar weken geleden een flat toegewezen gekregen , allebei met schoolgestopt en zij werkt 40 uur in de week ( hij moet nog 2 dagen naar school i.v.m leerplichtigheidswet)

Als je ziet wat dat meisje voor een "hel"doormaakt... totaal niet blij met dr zwangerschap , afgestoten door dr ouders omdat ze tegen sex voor het huwelijk zijn ( heel gelovig) en geen cent te besteden.

Zou bijna medelijden met dr krijgen, maar aan de andere kant denk ik: eigen schuld dikke bult , we leven nu in het jaar 2002 dan is een ongewenste zwangerschap echt niet meer nodig , er bestaan zoveel voorbehoedsmiddelen.

Wauw, wat een toekomst hebben die lui he. Die gaan het helemaal maken! Hoeveel verder kun je nog in de s t r o n t zakken....

jamylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 16:52

Anna-Jelly"]
[quote="jamylover"][quote="stef schreef:

maar dit vind ik enorm respectloos wat je nu zegt.Voor een kind KIES je NIET,dat krijg je...soms of je het nou wil of niet.
[/quote]

Hier ben ik het absoluut neit mee eens, ik vind dat je WEL voor een kind kiest, als je een kind zou KRIJGEN terwijl je in de problemen zit met je financien...
Je kiest ervoor omdat je het wil en neit omdat je het krijgt!

bovendien vind ik het heel sneu voor die schoonzus en zwager van Stef, want dit kind krijgt een baby waar ze waarschijnlijk in eerste instantie NU nog neit voor gekozen had en die mensen kunnen geen kind krijgen...

En bovendien waarom zou je respect voor dat meisje hebben en niet voor haar schoonzus en zwager?
[/quote]
Je kan het ook omdraaien: tuurlijk is het zielig voor die schoongedoe van stef,maar om nou zo over een meisje (zo onsmakelijk) te gaan praten.
Je weet nog geeneens wat er in dat kind omging toen ze het deed.

Wilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-02 17:48

Het lijkt me echt vreselijk om op mn 14 al zwanger te zijn. Wat gaat ze met het kind doen?