Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sooff schreef:My god, echt weer Bokt dit.![]()
Als die kat al dood was, wat is er dan mis mee om nog wat met de restjes te doen?
Desiree schreef:Paraat, Smijten met een kuikentje om het te laten stuiteren. Denk eens na! Ook al is het dood! Het gaat om de behoefte om te smijten met een beestje!
Ik heb ook sterk het gevoel dat je alles goed probeert te praten. Wij doen dit, dus moet dat ook maar kunnen en dat ook.
Paraat schreef:En die naamloze koe van je, is wat de meeste mensen willen.
Wat al die kunstenaars doen, is het beestje een naam geven. Dan ineens gaat het steken...
Overigens zijn de honden in korea een zeer goede vergelijking; zij doen immers ook iets met onze huisdieren -- wat hier niet acceptabel is. Maar daar is het immers een cultuurvorm, en daarmee geaccepteerd?
En kindersterfte... nou goed. Ik heb een andere. Gedeeltes bevolking in Mexico teren op hondenvoer uit blik aldaar dat het goedkoopst verkrijgbare vlees is...De dierenbescherming is een luxegoed wat dat betreft... maar dat is weer een heel ander verhaal!
PrideDignity schreef:Paraat schreef:En die naamloze koe van je, is wat de meeste mensen willen.
Wat al die kunstenaars doen, is het beestje een naam geven. Dan ineens gaat het steken...
Overigens zijn de honden in korea een zeer goede vergelijking; zij doen immers ook iets met onze huisdieren -- wat hier niet acceptabel is. Maar daar is het immers een cultuurvorm, en daarmee geaccepteerd?
En kindersterfte... nou goed. Ik heb een andere. Gedeeltes bevolking in Mexico teren op hondenvoer uit blik aldaar dat het goedkoopst verkrijgbare vlees is...De dierenbescherming is een luxegoed wat dat betreft... maar dat is weer een heel ander verhaal!
Sorry hoor, maar wie zegt hier dat hij/zij het accepteert dat honden daar opgevreten worden?
Ik vind dat ook niet normaal hoor
Maargoed, 'cultuur' heh..
Urielle schreef:Het feit dat er in Korea honden worden gegeten of in Afrika mensen sterven vind ik eigenlijk nogal los staan van het vermoorden van je eigen huisdier. Als ik een paard in zijn mond gerukt zie worden door een ruitertje zeg ik er ook wat van, en blijf ik niet stil in het kader van 'Och, op de paardenmarkt gaan er Shetjes per honderden de veewagens op richting Italie'. Imo schuift dat alleen nog verder naar normvervaging.
!
irish_lady schreef:
smijten met een leren voetbal![]()
meeeeeeeeeeeennnnnnnnnnn wat zijn jullie hypocriet!
suusapluus schreef:Tja je moet het maar accepteren je kan er nix aan doen. Hooguit de dierenbescherming bellen ofzo.
WildWings schreef:Kijk: dat iemand zoiets doet is ergens wel ziekelijk, natuurlijk vinden wij dat. Wij zijn mensen, wij hebben huisdieren, wij houden van die dieren en zouden zoiets nooit doen waarschijnlijk.
Maar: de cavia was al dood. Tja, een muziekje erin en 'm laten dansen.. het is maar wat je leuk vindtMaar het dier heeft er niet onder geleden zoals ik het begrijp?
En die kat, tja. De nek omdraaien is als het goed is een vrij snelle dood. Er zijn dieren die voor leer etc. worden gebruikt die ook een 'normaal' leven zouden willen en een vrij snelle dood, als je het mij vraagt.