Gamer pleegt zelfmoord..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Misz_J

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:36

wow.. ik schrik hier wel ff van.. Ik kan er gewoon niet met mijn hoofd bij hoe je zoiets kan beslissen, en zover ik begrepen heb heeft hij zichzelf opgehangen..
Ik zou het nooit kunnen, een strop voor jezelf maken.. En dat verraad of welke reden hij ook had, het was idd de druppel die de emmer deed overlopen. Vreselijk
En dat niemand iets aan hem gezien heeft.. ze hadden het denk ik toch niet kunnen voorkomen, al had zijn hele klas het geweten... ik denk dat hij het toch wel gedaan had.. hij kon denk ik gewoon niet meer...

Echt heel veel sterkte aan al zijn familie en vrienden en iedereen die een sterkere band met hem had.. ik hoop dat hij bereikt heeft wat hij wilde.. een betere plek voor hemzelf gevonden, zonder problemen...

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 17:15

@ Cassia: Niets persoonlijks. Maar gewoon het feit dat dit gebeurt. Mijn vriend weet hoe het er in het 'gamewereldje' aan toe gaat. Maar de schok dat zon jonge jongen zon beslissing neemt

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:51

Maar er staat in dat kleine vakje boven dat het helemaal niet zo is, dat z'n vriend dat had geschreven die hem had gehackt....
Dus wete nu niet wat wel en niet waar is?

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:51

maar nu staat er:
2 Mar 06, 17:49
Maarten: Het bericht over mijn overlijden is nep, srry hiervoor een vriend had me gehackt

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:53

idd dat bedoelde ik

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:54

l0ve_ricard0 schreef:
Maar er staat in dat kleine vakje boven dat het helemaal niet zo is, dat z'n vriend dat had geschreven die hem had gehackt....
Dus wete nu niet wat wel en niet waar is?

Op de site van zijn school staat een heel afscheidswoord voor Maarten..

Myrtje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:57

Oww, als het die 'vriend' van hem is vind ik hem al helemaal triest. Je vriend plaagt zelfmoord omdat je z'n account hackt, heeft een afscheidsbrief geschreven. En dan schrijft die 'vriend' nu opeens zo'n raar bericht..?!

Miemserik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:01

Desiree schreef:
maar nu staat er:
2 Mar 06, 17:49
Maarten: Het bericht over mijn overlijden is nep, srry hiervoor een vriend had me gehackt

triest dat iemand zoiets neerzet

Handtas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:09

Jeetje...
Ik heb hier gewoon geen woorden voor
Triest, erg triest.
Ik speel het spel zelf ook, ben de jongen overigens nooit tegengekomen maar toch..

Echt vreselijk..

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:38

die gast ken ik..die zat op het stedelijk gym bij een vriendin in de klas.. :s echt erg..ze is helemaal kapot..iedereen eigenlijk

spekkiejnfu

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 19:39

het is geen vriend het is echt..waarschijnlijk hebben ze dat gedaan omdat ze het niet iedereen willen laten weten..

_rosita_

Re: Gamer pleegt zelfmoord..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:12

verschrikkelijk zoiets..... of het nu door dat spel komt of het hack gebeuren nou de bekende druppel was, het is en blijft verschrikkelijk dat een simpel spel zó'n druppel kan zijn.

ik merk vaak vooral bij tieners dat zij het verschil met het echte leven en de game wereld vaak niet meer realistisch inzien, wanneer er dan zoiets gebeurd is het hen niet meer een kwestie van gehacked zijn op een spelletjes site, maar werkelijk een verschrikkelijk iets... zij léven in dat wereldje..

heel triest deze dingen.... r.i.p en sterkte voor de nabestaanden

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:15

Citaat:
Afscheid
Woensdag 1 maart hebben we als school afscheid genomen van Maarten in een bijeenkomst met alle leerlingen en medewerkers.

Tijdens de bijeenkomst sprak rector Hanneke Taat deze woorden:

We zijn hier bij elkaar om stil te staan bij de dood van onze leerling, jullie medeleerling Maarten van ‘t Spijker uit klas 2c. Als kleine en hechte school vinden we het belangrijk dat iedereen even in gedachten bij hem is en bij zijn zus Heleen en zijn ouders.

Gisteravond heeft een aantal leerlingen, docenten en de schoolleiding afscheid genomen van Maarten. Het was een indrukwekkende gebeurtenis. Maarten lag mooi opgebaard en met de moed der wanhoop hebben we hem een laatste groet gebracht. Het onvoorstelbare bleek harde werkelijkheid te zijn.

Ik kende Maarten als een aardige en actieve leerling. Als 1e klasser zat hij op Terschelling in mijn groepje. Hij was altijd vrolijk, wilde graag overal aan meedoen en liet zich niet gauw uit het veld slaan. Hij streed tegen onrechtvaardigheid, hij kon heel boos zijn maar ook heel blij.

Toen ik hoorde dat hij er plotseling niet meer was, stond de wereld even stil. Een onvoorstelbaar en haast onmogelijk bericht. Pas later dringt het een beetje tot je door dat het echt zo is. Ik denk dat velen van jullie, zeker zijn vrienden en klasgenoten, met hetzelfde gevoel geworsteld hebben. Het is moeilijk wennen aan het idee dat hij niet meer in de klas zit, niet meer door de gang loopt en niet meer meefietst naar school.

Het is maar de vraag of Maarten zich dit gerealiseerd heeft toen hij ervoor koos om uit dit leven te stappen. Een diepe eenzaamheid en diepe ellende heeft zich kennelijk op het bewuste moment van hem meester gemaakt, een gevoel waar hij niet meer uit kon komen.
In uiterste nood kiezen voor de dood betekent eigenlijk nee zeggen tegen het leven. Nee zeggen tegen je familie en je vrienden, tegen voetballen, tegen gezellige feestjes, tegen de toekomst.

Maarten voelde zich donderdagavond alleen en in de steek gelaten. Hij was gehackt in een computerspel en voelde zich verraden. Het computerspel zelf was dus niet de oorzaak. Ook in een ander spel of spelend op straat kun je je verraden voelen. Wanhoop maakte zich van hem meester en hij zag helaas op dat moment geen uitweg meer.

Vrijdag voor de voorjaarsvakantie heeft hij nog getrakteerd in de klas omdat hij 14 jaar werd. In de vakantie heeft hij gewoon met vriendjes gespeeld. Zaterdagavond was er een verjaardagsfeestje gepland. Niemand heeft iets aan Maarten gemerkt. Niemand heeft zijn dood kunnen voorspellen.

Het is soms jammer dat je niet in andermans hoofd of hart kunt kijken. Wat Maarten precies tot zijn daad gebracht heeft zullen we nooit weten. Wel moeten we goed bedenken dat zoiets echt niet zomaar gebeurt. Je hoeft dus niet te denken dat jijzelf of anderen ook zomaar zoiets zouden doen.

Sinds het bekend worden maandag van deze verbijsterende en trieste gebeurtenis, hebben we op school geprobeerd samen verdriet te hebben en elkaar te steunen. Natuurlijk kent niet iedereen Maarten of niet zo goed en heb je er misschien niet zoveel mee, toch was het een medeleerling van ons allemaal. Het is indrukwekkend om te zien dat leerlingen eerlijk zijn in hun verdriet en elkaar troosten, dat er mooie woorden in de gedenkboeken geschreven worden en dat iedereen op zijn eigen manier zijn schrik en verdriet kan uiten.

Graag wil ik een speciaal woord richten tot klas 2C. Jullie hebben op een bewonderenswaardige manier gereageerd op deze verschrikkelijke gebeurtenis. Hoe moeilijk het ook was, jullie waren er voor elkaar en hebben samen geworsteld om deze klap een beetje te boven te komen. Het zal nog wel even duren voor alles weer een klein beetje gewoon aanvoelt. De lege plek in de klas zal er blijven en het zal niet meevallen om daar aan te wennen. We blijven natuurlijk voor jullie klaar staan.

Met deze bijeenkomst zal het verdriet om Maarten niet onmiddellijk verdwenen zijn. Soms is het verdriet direct na de gebeurtenis heel heftig, soms duurt het een poosje voor je je verdriet kunt uiten. We zullen Maarten altijd in ons hart bewaren. We zullen er zijn voor zijn zus Heleen uit klas 5C en voor zijn ouders.

Er is altijd een weg

Onder ons zijn er denk ik ook leerlingen die af en toe moeilijke of sombere tijden doormaken.
Het hoort bij ons leven en zeker ook bij het zoeken naar wie je bent. Soms zijn er periodes dat je je alleen voelt, dat je je niet gezien voelt, dat het lijkt of iedereen het beter heeft dan jij.
Voor iedereen is het leven wel eens even niet gemakkelijk.
Het is goed om te onthouden dat er altijd mensen zijn die jou willen ondersteunen en mee willen zoeken naar antwoorden op je vragen, of die even je hand willen vasthouden.
Die mensen zijn er meestal thuis, bij familie of vrienden en die zijn er ook op school. Het is ook goed om te weten, dat moeilijke periodes weer worden gevolgd door betere en blijere periodes. Het spreekwoord is niet voor niets ‘na regen komt zonneschijn’.
Er zullen altijd mensen zijn die een tijdje met je mee willen lopen.
Die met je mee zoeken naar mogelijkheden om je te leren de goede kanten van het leven te zien en overeind te blijven. Die je helpen weer bij je eigen kracht te komen. Ook op onze school vind je die mensen….’

Hiermee wil ik deze bijeenkomst graag afsluiten. Jullie mentoren staan klaar om met jullie na te praten, vragen te beantwoorden of troost te bieden.

Dit stond op de website van de school.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:26

mischien is dit een rare vraag maar hoe weet je zeker dat hij ook daadwerkelijk ZM heeft gepleegt? en dat hij dat dus niet overleefd heeft?

edit: al gelezen sorry erover heen gelezen...
Laatst bijgewerkt door pubelia op 02-03-06 20:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Globetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:27

Dit is het bericht van zijn school dus ik denk dat het daadwerkelijk is gebeurd.

Macha876

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 20:32

wat erg zeg
sterkte voor de nambestaanden

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:26

Games.
Ik ken genoeg mensen die WOW spelen en mensen die Runescape doen. (Ikzelf ook).
Ze gaan er op in ja.
Maar ik denk niet dat deze jongen hier zo'n last van had. Hij zag het gewoon niet meer zitten. Problemen op school en thuis en meer (zoals je lezen kunt) en dan ook nog een vriend - op wie je zou KUNNEN bouwen - die je verraadt. Ook al is het zoiets kleins, op dat moment is het groot genoeg voor iemand díe het leven al haat.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:27

Pam schreef:
Citaat:
Een 14-jarige gamer uit het Utrechtse Bunnik heeft zichzelf vorige week opgehangen nadat zijn account van het spel Runescape werd gehackt door zijn beste vriend. Hij was zo teleurgesteld in zijn vriend dat hij tot deze tragische beslissing over ging. De jongen kampte ook al met een moeilijke situatie op school en thuis. De actie van zijn vriend gaf uiteindelijk de doorslag voor zijn tragische beslissing.
De jongen was lid van de clan Heroes of the Future en plaatste op de website van deze clan een indrukwekkende afscheidsbrief waarin hij zijn besluit kenbaar maakte.

Afscheidsbrief

Mijn vriend was er helemaal stuk van..

Een vriend van een vriend van mijn vriendin uit Bunnik heeft zichzelf ook opgehangen pas. misschien is het dezelfde

Genee

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:28

OOH poedersuiker het is hem dus echt

Hij heette ook Maarten. ook poedersuiker. Wat erg. Jeeeuzus. Wat dramatisch.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:31

Ik hoorde van mn vriend dat er iemand is geweest die WOW speelde.
Die was al zo ver in het spel dat hij bij de zwaard was. en hij dat spel uit leende aan een goede vriend ten goede trouw, en die had hem verkocht. Toen heeft de ene de andere vermoord omdat hij he spel had doorverkocht. Sorry hoor maar dat vind ik niet meer normaal om een spel. Ok er is lang en veel tijd in gezeten, maar om nou iemand er voor te vermoorde vind ik eingelijk wel laag.....

_Eline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:32

Wow.. ik hoorde het ook vandaag. Vreselijk zeg..
Veel sterkte voor de nabestaanden.

arinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:35

my god..

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 21:39

pubelia schreef:
Ik hoorde van mn vriend dat er iemand is geweest die WOW speelde.
Die was al zo ver in het spel dat hij bij de zwaard was. en hij dat spel uit leende aan een goede vriend ten goede trouw, en die had hem verkocht. Toen heeft de ene de andere vermoord omdat hij he spel had doorverkocht. Sorry hoor maar dat vind ik niet meer normaal om een spel. Ok er is lang en veel tijd in gezeten, maar om nou iemand er voor te vermoorde vind ik eingelijk wel laag.....

Sorry, maar dit vind ik toch iets heel anders. Die persoon was inderdaad behoorlijk verslaafd, maar de jongen waar we het hier over hebben had ook ANDERE problemen.

Sanniej_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:07

Jeetje wat erg en een botte reactie`s op dat runescape.
Ik wil de familie en vrienden e.t.c heel erg veel sterkte wensen met dit grote verlies

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:22

Er komt zometeen een heel stuk over bij 4 in het land op RTL4