Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
x4you schreef:Ach een mens kan ook worden aangereden, moeten wij dan ook binnen blijven?
x4you schreef:@ Desiree: Dat is idd van de zotte om alle dieren maar te ruimen, dan kunnen de mensen ook even goed geruimd worden, wij kunnen het ook krijgen!
Hebben jullie ook tips om de kat binnen te houden, en er voor te zorgen dat ie zich niet teveel verveeld?
sjietaah schreef:Mijn kat mag zowiezo niet naar buiten.. De buurman heeft ene luchtbuks en daarmee schiet hij op katten en honden..
Dus dat wil ik niet met mijn Kyratje..
x4you schreef:Mijn moeder heeft mij aangeboden om de katten in te laten enten, denken jullie dat het dat voorkomen kan?
Marijke82 schreef:Dat is niet onnatuurlijk
Ik heb 2 raskatten van 600 euro per stuk, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om ze buiten te laten en daar is echt niks onnatuurlijks aan
Marijke82 schreef:Omdat het jagers zijn, ze komen gewoon niet meer terug naar huis of worden gestolen.
Kayla schreef:Dat ben ik wel met Desiree eens hoor. Er worden bij ons op stal regelmatig katten doodgereden. Deze zomer waren er 12 katten (waren 2 nestjes), door een wegomleiding kwam er een poos een hoop extra verkeer daarlangs, er zijn 3 katten overgebleven. Alle mensen die daar wonen, bezoekers en pensionklanten leven echter nog, dus er is wel degelijk een verschil tussen katten en mensen.
ellenlouise schreef:sjietaah schreef:Mijn kat mag zowiezo niet naar buiten.. De buurman heeft ene luchtbuks en daarmee schiet hij op katten en honden..
Dus dat wil ik niet met mijn Kyratje..
Ik zou eens aan die buurman vragen waar hij die luchtbuks heeft gekocht........ }>
ellenlouise schreef:Kayla schreef:Dat ben ik wel met Desiree eens hoor. Er worden bij ons op stal regelmatig katten doodgereden. Deze zomer waren er 12 katten (waren 2 nestjes), door een wegomleiding kwam er een poos een hoop extra verkeer daarlangs, er zijn 3 katten overgebleven. Alle mensen die daar wonen, bezoekers en pensionklanten leven echter nog, dus er is wel degelijk een verschil tussen katten en mensen.
Maar dit is weer zo'n typisch voorbeeld van mensen die te beroerd zijn om hun dieren netjes te steriliseren en in de gaten te houden.
Desiree schreef:Overigens staat steriliseren los van aangereden worden. Als je kat buiten loopt kun je niet op hem letten, onmogelijk. Het is een keuze: ik hou hem in het oog, maar dan moet ik hem binnen houden of ik laat hem los maar dan verlies ik hem wel uit het oog met alle risico's van dien.
De laatste zou mijn keuze niet zijn als ik een kat had waar ik van hield.
missnynke schreef:er worden volgens mij nu ook al erg veel kippen anoniem geslacht, omdat men geen zin heeft in ophokken...