wat leest bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:21

Eerlijk gezegd lees ik weinig boeken. Ik heb best veel boeken maar de meeste zijn boeken waar je iets van kunt leren. Ik heb wel een paar engelse/duitse boeken (heb ik toch nog het idee dat ik iets leer ). The tenth justice van Brian Meltzer is bv een snel geschreven, enorm spannende thriller. En laatst heb ik De reunie van Simone van der Vlugt gelezen, viel me niet tegen. Boeken met korte verhalen vind ik ook erg leuk, zoals Roald Dahl en Godfried Bomans. Garfield en Dilbert zijn ook aanraders .

IcePrincess

Re: wat leest bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:25

Ik ben gek op series van kinderfantasyboeken :
- Harry Potter (natuurlijk , engelstalig)
- Darren Shan (The Saga, serie van 12 boeken en binnenkort komt het derde boek van zijn nieuwe serie Demonata uit, saga heb ik nederlandstalig, demonata engels)
- Artemis Fowl (nederlandstalig)
- Vampirates (nieuwe serie, boek is in bestelling vanuit engeland, maar ik hoef hem niet te lezen of ik weet al dat hij leuk zal zijn )

Dat zijn degene waar ik momenteel echt helemaal gek van ben, maar ik heb een boekencollectie van een paar honderd boeken (over het algemeen kinderboeken en informatieve boeken)

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:26

heb op de middelbare school héél veel gelezen, thea beckman was inderdaad favoriet maar ik heb eigenlijk wel alle dikke boeken gehad die er op de jeugafdeling stonden hier in de bieb

Daarna bij de volwassenen veel fictie en geschiedenis boeken gelezen, Mcaffrey (draken van pern), Auel, tolkien, Robin Hobb, Katharine Kerr, Mary Mackey, Mary Hoffman etc waren daar wel favoriet (liefst in het engels) maar wederom bijna alle boeken die maar enigzins aanspraken gelezen. Nadat de bieb in boxtel "uit" was ben ik lid geworden van die in Breda. En daar ben ik druk bezig daar hebben ze ook de rest van de boeken uit de series die bovenstaanden hebben geschreven.

Ik lees het liefst dus fantasy/fictie/geschiedenis maar ook interessante/relaxte boeken in het "nu" zoals dan brown, jill mansell etc.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:27

Artemis Fowl vergeten . Heel leuk .

Nerwen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:31

Pfoe, ik lees zoveel..
Waarschijnlijk het mooiste boek ooit gelezen is voor mij LOTR van Tolkien. Ik heb overigens al zijn boeken gelezen, en moet zeggen dat ik de Silmarillion heel erg mee vond vallen! Goed te lezen boek.

Verder heb ik alle boeken van Raymond E. Feist gelezen, vooral de Keizerrijk trilogie is erg mooi! Ben nu bezig in de boeken van Terry Goodkind (De Wetten van de Magie), lezen lekker weg.
Nevelen van Avalon van Bradley vond ik ook erg mooi.

De Harry Potter's heb ik ook allemaal gelezen. Gewoon leuke, mooie boeken.

The Chronicles of Narnia vind ik ook erg mooi, al heb ik alleen de Proloog en het eerste deel gelezen. Moet voor de rest nog even tijd maken.

De boeken van Dan Brown heb ik ook gelezen, ook erg mooi. Bernini Mysterie vond ik het mooist.

Black Beauty van Sewell vond ik ook een mooi boekje. Misschien een beetje penny, maar toch mooi. Zou wel aanraden om het in het Engels te lezen, Nederlands is niet zo mooi (maar dat is vaak zo met vertaalde boeken).

Dreamcatcher van Stephen King. Nooit helemaal uitgelezen, beetje apart boek...

Seabiscuit vond ik ook mooi.

Als jeugdboeken vond ik Annie M. G. Schmidt en Roald Dahl GEWELDIG!!!! Heb zo'n beetje alles wel verslonden vroeger

Reisverhalen lees ik overigens ook wel.

Ach, er zijn zoveel mooie boeken...

SillyB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:50

haha nerwen dat had ik net ook, elke keer bedacht ik me weer "ohja die waren ook mooi!" haha hoe herkenbaar

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 13:51

ik lees eigenlijk vanalles

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:11

Top tien van boeken kan ik niet maken, wel van schrijvers:

- Mo Hayder
- Tess Gerritsen
- Dick Francis
- Nicolas Evans
- Karen Slaughter
- Tami Hoag
- Elizabeth George
- John Sandford
- Patricia Cornwell
- Robert Mawson/Deborah Smith/Adam Armstrong/Stuart Harrison (allemaal zelfde soort schrijfstijl dus telt als één

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:44

Misschien moet ik dit topic gewoon eens uitprinten en meenemen naar de bieb. Het is voor mij onderhand een crime om nog een leuk boek te vinden namelijk.

Thea Beckman, Virginia Andrews, Agatha Christie, Stephen King, John Grisham, Robin (of Robert?) Cook, Ludlum en een indrukwekkende rij wat minder bekende schrijvers... Heb zowat alles al gelezen... Nicci French is ook goed, maar helaas zijn die boeken meestal al uitgeleend bij de bieb...

Ben gek op thrillers. Iemand nog tips?

daffodil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:47

Ja bijna het hele rijtje wat ik hierboven gezet heb!

Vooral Mo Hayder, Tess Gerritsen, Karen Slaughter, Tami Hoag, Dennis Lehane en John Sandford zijn errug goed!!!!

Bestek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:51

Arthur Japin, Jessica Durlacher, Racha Peper, Karel Glastra van Loon, het volwassenen boek van Simone van der Vlugt leest ook errug lekker weg..

Arthur Golden, een wat minder bekende schrijver heeft het prachtige boek 'Dagboek van een Geisha geschreven.. Dat is echt voor iedereen aan te raden!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:54

Ja, die ken ik En arthur Japin is ook prachtig!

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:55

Giphart! <3

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 14:56

Hihihi, heb alle aanraders uit dit topic even genoteerd in m'n agenda. Heb toevallig vannacht "Het Sigma Protocol" van Ludlum uitgelezen en de bieb is vanaaf open..

Thanks allemaal!

Kyno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:07

Ik lees nu Katharine Kerr - Banneling.
Precies mijn smaak!
Lekker fantasy.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:14

Geweldig topic, zie het nu pas!

Ik lees ook vanalles en nog wat. Ben helemaal leesverslaafd, zonder boeken voel ik me niet prettig. (het is in ieder geval een gezondere verslaving dan roken ) Daarbij is het erg handig dat ik van beroep bibliothecaresse in een openbare bieb ben

Ik lees heel graag fantasy, en geschiedenis boeken. Maar ook detectives, en gezellige romans gaan er wel in. Ik heb ook een hele verzameling leesboeken over koning Arthur (zo'n 140 bij de laatste telling), en een beetje boel kastruimte te kort....

Mijn fantasy top 5 (en dan vergeet ik er vast een paar)
Serie Rad des tijds van Robert Jordan
Schijfwereld serie van Terry Pratchett
Tolkien
Eragon van Christopher Paolini
Ziener Triologie en de boeken van de Nar van Robin Hobb
Agatha Christie

Overige boeken (voor zover ik er nu op kom)
Naam van de roos van Eco
Reiziger van Diana Gabaldon
Alle boeken van Dick Francis
Broeder Cadfael serie van Ellis Peters
Auriane, dochter van het Licht van Donna Gillespie
Boeken van Elizabeth George
Man O War van Walter Farley

Jeugdboeken:

Brief voor de koning van Tonke Dragt
Koning van Katoren van Jan Terlouw
Kleine Kapitein van Paul Biegel
De Vijf van Enid Blyton
Geef me de ruimte (en de volgende delen) van Thea Beckman
Serie "De duistere vloed" van Suzan Cooper
Harry Potter natuurlijk

Er zijn ook wel boeken waar ik niet doorheen kom, zo heb ik en paar jaar terug een boek van Salman Rushdie gekregen, en ik ben al twee keer niet verder dan pagina 30 gekomen...

Ook nederlandse literatuur ben ik niet zo van gecharmeerd, ik had nog 2 weken om 8 boeken voor mijn lijst te lezen, en ik was lekker bezig in Lord of the rings

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:19

Citaat:
De Vijf van Enid Blyton

Geweldige serie inderdaad! Ergens heb ik in een doos de hele serie op een stuk of 5 boekjes na... Jeugdvermaak...

Citaat:
Ook nederlandse literatuur ben ik niet zo van gecharmeerd, ik had nog 2 weken om 8 boeken voor mijn lijst te lezen, en ik was lekker bezig in Lord of the rings

Hoe herkenbaar... Stapels boeken neem ik mee bij de bieb. Lees ook gerust vrijwillig engelse of duitse boeken. Maar m'n boekenlijst heb ik nauwelijks iets van gelezen

Joyce1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:25

Boeken lees ik niet, dat vind ik wel eens jammer maar heb er gewoon geen geduld voor, misschien komt dit nog.
Tijdschriften daarentegen lees ik wel graag.
Van die vrouwen blaadjes met verhalen en natuurlijk BIT en DVD Valley omdat ik nogal film gek ben.

Fenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:42

manic schreef:
Fantasy vind ik ook wel leuk, vooral de Wheel of Time boeken van Robert Jordan (weet niet hoe ze in het Nederlands heten).

Het rad des tijds, ik ben gestopt halverwege deel tien alles wat ervoor zat las ik in een sneltreinvaart uit, maar daarna vond ik het niet zo leuk meer. deel 11 schijnt wel heel goed te zijn, maar is nog niet in de bieb. Als die er is dan ga ik deel tien uit lezen.

Ik lees ontzettend veel, van alle soorten wat en kom haast overal doorheen. (De kameleon alleen niet toen ik klein was)

een rijtje met boeken:
Ik vond Ayla (de stam van de holebeer, de aardkinderen. Jean m. Auel) heel mooi.

Geef me de ruimte en volgende delen van Thea Beckman (en de andere boeken van haar)

Simone van der Vlugt vind ik ook erg leuk.

Tonke van Dragt.

Levende Bezems vond ik vroeger ook het einde. Heel oud boek.

Magier van Raymond E. Feist en de volgende delen.

Robin Hobb

Harry potter natuurlijk. Al vond ik deel 6 net wat minder dan de vorige delen.

Vroeger verslond ik Romana en Ragebol en Jody, maar ook de kleine kapitein, het sleutelkruid en Kruimeltje. Eigenlijk toen al alles. Toen had ik nog veel meer tijd (geen huiswerk en niet boktverslaafd) en ging ik elke week naar de bieb om zes boeken te halen. Ik las ook veel dubbel, driedubbel of nog vaker. Eentje die nu weer boven komt is het diepe woud, nee de geheimen van het diepe woud. Ik weet de titel niet meer. Over Twijg, de gabberbeer, de stormenjager. Deel 123 en 4 heb ik gelezen ervan. Daarna niet meer.

Het IJskoude paradijs (schrijver is evenweg) sprak mij ook ontzettend aan. Over een meisje die bij de Jehova getuigen hoorde.

En nog veel meer, ik lees eigenlijk te veel en te gevarieerd. Ik denk dat ik ook maar weer eens naar de bieb moet.

Saar4

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:48

Ik lees van alles. Als tussendoortje lees ik graag spannende boeken zoals van bijvoorbeeld Dan Brown. Maar het liefst lees ik fantasy. Ik wil de harry potter reeks nog lezen. Lord of the rings was leuk maar de beste boeken die ik ooit gelezen heb zijn de boeken van de Kushiel's reeks van Jaqueline Carey. Zie ook mijn onderschrift

MacavityL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:54

Voornamelijk literatuur in het Nederlands of Engels.

Paulo Coelho, Douglas Coupland en Dave Eggers zijn schrijvers waarvan ik meerdere boeken heb gelezen de afgelopen tijd.

MissM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 15:55

Saar4 schreef:
Lord of the rings was leuk maar de beste boeken die ik ooit gelezen heb zijn de boeken van de Kushiel's reeks van Jaqueline Carey. Zie ook mijn onderschrift

Zie je wel dat ik een schrijver vergat in mijn lijstje...

En nu ik er over nadenk: De boeken van Elizabeth Haydon: Rapsodie, Symphonie en Profetie zijn ook erg leuk!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:12

En van SF de Dune serie en Foundation van Asimov.

MissM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:29

mmm, SF trekt mij niet zo, ik lees liever boeken die in een (semi-) historische wereld spelen (lekker alles te paard en geen auto's )

Murru

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 16:52

Leuk topic.

Ik lees heel veel wat los en vast zit.....

Ik heb alle 5 de delen gelezen van Diana Gabaldon.
Helemaal super deze boeken... wel dik (1100 pagina's) maar de moeite waard.

Verder ben ik nu begonnen aan de 25 delen van Lilian Jackson Brown over verslaggever Qwilleran met zijn 2 katten Koko en Yum Yum die dus de moorden oplossen.... (heb er al 12 uit)

Ik ben gek van David Morrell...

Patricia Cornwell
Barbara Taylor Bradford

Eigenlijk lees ik heel veel......

Tipje:
Morgen begint er in Rotetrdam het Boekenfestijn.... duizenden boeken voor een spotkoopje... dus je raad al wie er morgen als eerste op de stoep ligt....
www.boekenfestijn.nl

De boeken van Nicci French kom ik niet doorheen, daar vind ik echt geen bal aan.