Jong zwanger?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cissi_D

Re: Jong zwanger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:08

Ik hoop echt niet dat ik snel zwanger wordt! Ben 19 en ik zou echt niet weten wat ik in die situatie zou moeten doen. Het lijkt me super moeilijk om een kindje weg te laten halen, ik weet niet of ik dat zou kunnen. Maar een kind hebben terwijl je zelf nog studeert en zo jong bent lijkt me ook niet optimaal voor het kind. Hangt natuurlijk ook af van je relatie op dat moment etc.

Een vriendin van mij kreeg haar eerste kindje toen ze bijna 18 was. Gelukkig was haar vriend al aan het werken en konden ze een huis regelen Nu, bijna drie jaar later, heeft ze er nog een kindje bij en het gaat echt geweldig!! Ze zijn van de zomer ook getrouwd en het is gewoon een kei leuk gezinnetje, met twee gewéldige kindjes.

Sindsdien ben ik er dus ook wel heel anders over gaan denken.. Het kán dus wel goed gaan!

sunshineJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:12

Moeilijk....
Bedoel, het is toch iets van jezelf !
Maar ik zou het nu niet kunnen betalen...dus ik zou het weg laten halen.

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:53

Het is niet 'Oud genoeg om sex te hebben..' maar als je oud genoeg bent om onverantwoord sex te hebben. Wat las ik, over dat meisje hier op pagina 2? Abortus gepleegd omdat ze geen kind wilde maar sex zonder condoom is lekkerder?
Ja dat is het ook! En juist daarom slik ik met de juiste regelmaat de PIL

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:57

Zo als in het begin in het topic stond ook dat je door de pil heen zwanger kan worden

roam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:58

Ik zou het kind houden, het verdient toch een kans te leven! Hij of zij kan er niks aandoen.

Obvious

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:02

Ik heb op het moment een vriend en als ik per ongeluk zwanger zou worden zou het voor hem niet uitkomen,maar hij zou niet willen dat ik het dan zou weghalen denk ik.
Ik weet in iedergeval dat mijn moeder dan zal proberen voor me klaar te staan en voor het kind. Maar voorlopig liever nog niet.. eerst me studie

vuurneon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:07

tja ik weet het niet wat ik zou doen. Ik zou het iig wél altijd in overleg met mijn vriend doen. Als hij het kind echt neit wil houden, dan respecteerd ik dat en denkdat ik dan wel voor abortus zal gaan. ik wil niet alleen voor het kind willen te staan (vriendlief is jonger dan ik ben Ik wil wel redelijk jong kids, maar wel na mijn 24ste als het kan

vikki

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:12

Mama_Suus schreef:
Sex hebben kan consequenties met zich meebrengen of dat je je eigen er nu voor schaamt of niet, ik vind dat het iets is waar je over moet nadenken en
niet met zo maar iemand in bed moet duiken,
ontdekken dat je per ongeluk zwanger bent geraakt en dan maar zeggen ik laat abortus plegen. Een zwangerschap is iets heel moois, is een begin van een nieuw leven. Als je sex hebt moet je er altijd rekening mee houden dat er een kans is op een zwangerschap, hoe nihil die ook is. Dat heeft niks te maken met Religie of een slet zijn of wat dan ook.
Niemand moet zich gedwongen voelen om een kind te voldragen, dat zeker niet, maar mijn mening is dat er vaak veel te licht over gedacht word.

Er zijn ook mensen die niet "zo maar" met iemand het bed in duiken en toch per ongeluk zwanger worden...

En jij VINDT zwangerschap iets heel moois, maar niet iedereen denkt er zo over. Ik krijg al de koude rillingen van het idee alleen. Ik ben gelukkig nooit zwanger geweest en hoop het ook niet te worden. Over jong zwanger worden kan ik trouwens al niet meer mee praten...

xjessx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:19

Ik ben bijna 16, heb t er vaak over met mn moeder als ik nou ineens zwanger word enzo, ik zou t kind gewoon houden!

ferah2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:21

luna_cockie schreef:
Ligt compleet aan de omstandigheden. Wie zou de vader zijn? Is dat echt je vriend, een ''scharrel'', of is het gekomen door dwang(denk aan misbruikt zijn etc).

Zat laatst in de laatste situatie, was als de dood dat ik zwanger was. Gelukkig niet, maar anders wist ik wel 100%zeker dat ik het weg liet halen.

Het zal in mijn geval nooit "een scharrel" wezen. Mocht het inderdaad om een verkrachtig o.i.d gaan kies ik voor abortus (hoe vreselijk dat ook voelt/is)

Ben zelf ook jong moeder geworden, ben nu 23 jaar en moeder van 2 meiden (4 jaar en 9 maanden oud). Mocht ik nu zwanger raken dan DENK ik dat ik het houd maar vertel ik de vader niets!

796285

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:28

Als het geen scharrel is, waarom zou je de vader dan niets vertellen? Zou je verder helemaal niets met hem te maken willen ofzo?

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:32

Nee, ik vind dat de vader van mijn dochters nu al te weinig voor ons doet, (en soms teveel) als er 1 bij zou komen zou ik haar/hem dat niet aan willen doen.
verder geloof ik niet in scharrels dus vandaar (trouwer als een hond)

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:35

100% houden

Maar het ligt er natuurlijk ook aan hoe jezelf over kinderen denkt. Als je bijvoorbeeld absoluut geen kinderen wil, dan kun je het moeilijk houden. En een warm huis is wel belangrijk, maar het belangrijkste lijkt mij dat het kind liefde krijgt.

Madelief28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:38

Houden...Dat heb ikaltijd al gezegd..Maar komt misschien ook dat ik al 5 jaar gelukkig samen woon...

Mijn vriend en ik denken er nu serieus over na om over een tijdje kinderen te gaa nemen..

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:09

Ik ben 23 en zit nog op school dus een kind zou ik nu absoluut niet kunnen gebruiken maar als ik zwanger zou worden zou ik het denk ik wel houden. Mijn ouders zouden me zeker steunen. Een abortus zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Als je 14-15 jaar bent is het natuurlijk een heel ander verhaal.........

Sirius_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:11

Mijn ouders steunen me ook. Zeker financieel. Maar goed..
Mijn vriend is er niet klaar voor. Ik slik de pil, mocht ik onverhoopt toch zwanger worden.. t is kiezen dan. Ik denk en hoop dat mijn vriend ervoor kiest om het te houden want ik wil dat zeker doen. Maar toch, anderszijds, kiezen voor mijn grote liefde, of een bevrucht eicelletje? Moeilijk..

LadyVal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:20

zelfs ik zou het niet weten...
terwijl er toch aardig wat mensen in de omgeving zijn die er al op zitten te wachten.
ben 19 en woon bijna 2 jaar samen met m'n vriend waar ik nu 5 jaar mee samen ben.
we werken allebei en financieel gezien zouden we het wel redden.
we hebben alleen allebei onze hobby's die niet erg goedkoop zijn en die erg veel tijd kosten.
ik zou die op dit moment nog niet aan de kant willen zetten maar lekker willen werken en feesten.
mocht het nu perongeluk toch gebeuren (wat tot nu toe nog nooit is gebeurt) dan denk ik toch dat het eerder welkom is dan dat ik het weg zou laten halen.

Saskia9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:21

Ik zou het houden denk ik,
Wil later heel graag kinderen,
Het komt dan te vroeg,
Mijn vriend en ik zijn bijna 3 jaar samen dus dat is opzich geen probleem,

Het is te vroeg maar denk niet dat ik het weg zou laten halen om vervolgens een paar jaar later opeens wel gewenst zwanger wil worden!

Denise1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:22

Ik ben nu 21 en mijn zoontje is 2 dus ik ben ook jong moeder geworden. Ik had geen baan kreeg later dus een uitkering had wel een vaste vriend nu nog steeds trouwens. En ik woonde in een bovenwoning waar een hond niet eens in zou willen leven. Maar dat is nu ook allemaal goed gekomen. Heb nu een leuk huis met een tuin een baan van 32 uur. Maar als ik de tijd terug kon draaien had ik het anders gedaan.

MissFoetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:29

Uhm als ik op dit moment zwanger zou raken, dan zou ik het weg halen.
Ik woon bij m`n ouders in (zou in principe wel kunnen), ik wil graag mijn opleiding afmaken, een vaste baan hebben en toch ook wel een vaste relatie. Ik vind mezelf ook nog wel iets te jong. Ik ben nu 18 en geniet nog volop van mijn leven en wil dat ook nog wel een tijdje blijven doen.
Zo denk ik er nu over en dat blijft ook nog wel een tijdje zo.

nicoleflens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:31

het ligt aan de situatie waar ik op dat moment in zit en ook hoe ik zwanger ben geworden(gewild of ongewild,verkracht ga zo maar door).....maar het houden nee nu op deze leeftijd nog niet....ben net 18 geworden in juni......ik zit nog op school en heb geen baan kan me kind niet geven wat een baby nodig heeft....en kan ook niet bij mijn ouders aan kloppen voor geld.....teminste niet zoveel....en nee ik wil eerst me toekomst opbouwen.
en ik wil een vaste vriend hebben waarvan ik zeker weet dat ik daar een kind van wil.en daarbij zekerheid heb dat ik geen alleenstaande moeder wordt.....kan altijd gebeuren maar toch......

sl0wm0ti0n

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:33

Ligt helemaal aan de situatie. Partner, financieen, school/werk, woonomstandigheden etc. Ik zou dolgraag kinderen willen, maar de situatie is er niet naar dus ik laat het niet zo ver komen. Maar als het me zou overkomen dat ik zwanger zou raken, weet ik niet wat ik zou doen..

blackheart

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:36

Citaat:
En dat laatste wil ik even uit de wereld helpen.
want er worden nog steeds meerdere vrouwen zwanger door de pil heen zonder dat ze hem een x vergeten zijn!

Oeh eng
Ik ben aan de pil, en slik 'm ook goed. Nu ben ik ook fietsing bang om zwanger te worden
Condoom doen we niet te veel gedonder

justahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:37

ik zelf zou het houden
ik kan er niet tegen als er abortus gedaan word
ik vind het moord ook al is het nog niet op aarde gezet het kind heeftr toch geleefd

M_en_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 22:38

daantjuhhh schreef:
Jep, mijn achternichtje heeft ook op die manier een kind gekregen.
Elke avond trouw de pil geslikt en niet ziek geweest en toch zwanger!

op die manier heb ik mijn zoontje ook gekregen
wist ongeveer een half uur van te voren dat ik zwanger was