Sauna wat vinden jullie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:22

bij een vriendin van me hebben ze er ook een, maar dat is toch anders als thermen. Vind zwemmen, bubbelbad, kruidenbad, dompelbad etc er echt bijhoren om te relaxen.

napoleon

Re: Sauna wat vinden jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 12:24

De sauna vind ik echt verwennerij, zalig! Lekker ontspannen en je lichaam laten doorwarmen. Mijn vriend en ik zijn regelmatig en de Zwaluwhoeve te vinden, een super fijne sauna en we denken er nu over om in de achtertuin van ons nieuwe huis een kleine sauna neer te zetten of een stoombad...............

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:08

Ik vind de sauna helemaal geweldig! Als ik ga, ga ik naar Thermen Romana, das hier bij mij in de buurt, verschillende baden, zwembad, meerdere soorten sauna's, infra rood cabine enz!! Lekker een dagje verwennen! Ook kan je er nog dingen bijnemen, zoals massages, scrubben, kapper, make-up enz! Ik kom altijd tot rust als ik er ben (geweest).
En over dat je naakt moet.. ach de eerste paar minuten vind ik het altijd even wennen, maar daarna heb je het eigenlijk niet eens meer door!! ik ga altijd met een vriendin dus je bent toch lekker aan het kletsen enzo, dat je niet zoveel op de anderen let, en dat doen zij meestal ook niet bij jou, dus dat is fijn haha

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 13:29

mijn ouders hebben ook een sauna maar ik vind er echt niks aan...

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:12

Ik ben wel behoorlijk sauna-verslaafd denk ik Ben wel met mn zusje geweest en met mn vriend, en zou er ook geen probleem mee hebben of met vriendinnen of vrienden te gaan hoor. Iedereen loopt daar in zn blootje, de eerste keer is een beetje raar maar het went heel snel.
Ik ga naar die in Houten, erg mooi.... en ik ben vooral dol op het stoombad!!!!

Wmijn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:31

Afgelopen weekend liepen we over het strand in Kopenhagen. Komt er een man in badjas aanlopen, richting zee. Vriend van mij die mee was (en waarvan het al heel raar was dat hij mee ging naar Kopenhagen aangezien hij het niet zo heeft op koud weer) riep maar steeds vol afgrijzen: "Hij gaat toch niet echt zwemmen he!?!?". Toen die man weer terug kwam lopen kregen we nog het aanbod om na hun van de sauna gebruik te maken, maar helaas hadden we geen handdoeken oid bij ons *balen*. Overigens is het wel een beetje een raar gezicht als je iemand in zijn blote billen vuurwerk af ziet steken

We hebben deze vriend nog proberen te overtuigen dat dat koude zeewater na de sauna echt helemaal geen probleem is. Onze gastheer in Denemarken die met een Finse getrouwd is vertelde ons dat de eerste keer dat hij in Finland naar de sauna ging hij met -24 buiten in zijn blootje in de sneeuw zijn vrienden is gaan bellen: "Ik sta met -24 graden Celcius buiten in mijn blote kont een sigaretje te roken!!!!" Die vriend van ons is nog steeds niet overtuigd

Sophie2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:40

Ik haaaaaaaaaaaaaat sauna's, ik word er heel benauwd in..

kjoetie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:42

sauna is zaaaalig! Heel raar, ik ben heel onzeker over mijn lichaam, maar in een sauna is het niet erg, want mensen "keuren" je niet, wat je wel hebt als je in de zomer in bikini aan het zwembad ligt. Het is net alsof wanneer iedereen naakt is, je lichaam gedesexualiseerd wordt ofzo... Ik ga dus in de zomer niet naar het zwembad, maar gemengde sauna vind ik helemaal geen probleem, heerlijk zelfs. Ik ga met mijn vriend regelmatig naar Thermen kastelenplein in Veldhoven, heerlijke luxe sauna met fijne sfeer. Het fijnste vind ik dat er buiten de 2 sauna's nog zoveel andere dingen zijn, want ik kan daar ook niet goed tegen, kan alleen in de sauna met de laagste temperatuur op het onderste bankje zitten anders krijg ik het heel benauwd. Turks stoombad vind ik echt geweldig, en alle cremepjes en olie's en shampootoestanden.. krijg al weer zin om er heen te gaan

BlackWych

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 14:55

CCCCorine schreef:
farichta schreef:
Hebben jullie dat nou ook, dat je de first-timers er zo tussenuit haalt omdat ze nog angstvallig met een handdoek om zich heen lopen?

Hahahaha, dus als ik voor het eerst naar een sauna ga ooit, dan moet ik DAT dus niet doen om niet aangestaard te worden?

Als je niet wilt laten zien dat je voor het eerst komt, moet je dat niet doen, maar gestaard wordt er niet hoor! Kom op! Iedereen is eens een eerste keer naar de sauna geweest hoor!

=^.,.^=

femmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:01

ik ben er nog nooit naartoe geweest, zelf lijkt het me erg leuk, maar of ik er de moed voor heb....

balli

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 15:05

heerlijk! ik ben gister nog geweest!
ben vooral gek van het turkse stoombad =)....
heb er helemaal geen problemen mee dat je er naakt in moet, de rest is ook naakt, dus iedereen stelt zich even weerbaar (of juist niet) op....
voor de vrouwen zijn er soms speciale vrouwen avonden (dus dan heb je geen enge mannetjes )....

Ninaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:23

Heerlijk! Naar de sauna, moet binnenkort ook maar weer eens gaan, is alweer een maand of 2 geleden.

Ik ga meestal samen met mijn moeder, lekker bijkletsen en relaxen. Meestal gaan we naar het Elysium, veel te doen, veel variatie, maar soms zoeken we het ook dichter bij huis, Thermen 5 mei in Leiden. Ook prima, beetje gedateerd, maar ook genoeg variatie.

Ik vind zelf de infra-rood sauna en het stoombad het lekkerste en alle kruidenbaden enz. Ik kan niet wachten.

Ik ben zelf absoluut niet een van de slanksten en ben ook niet altijd even vol zelfvertrouwen, maar in de sauna heb ik daar nou juist geen last van. Lijkt wel of niemand erop let.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 19:45

ik ben welleens in het ''thermaalbad'' in arcen geweest.
zou toen ook met een vriendin de sauna in maar toen ik het bordje badkleding moet uit zag maakte ik rechtsomkeert.
dat hoeft voor mij echt niet, zag ook al wat mensen voorbij lopen en dat vond ik al niks .
zowiezo kan ik niet zo goed over sauna's, krijg het heel benauwd.
af en toe in het zwembad ga ik welleens in de sauna(met badkleding aan ) omdat het wel goed je porien opend(schrijf je dat zo ) en ik een slechte huid heb.

in dat thermaalbad deed het me wel auw, want ik had nogal wat huidirritatie en dat zoute water prikt dan wel heel erg....

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:11

Sauna, 1x in geweest, 5 jaar geleden ofzo, toen zat er een sauna in ons vakantiehuisje, ik heb er 1 minuut in uitgehouden...blugh, veels te warm voor mij.
Mss dat ik er nu beter tegen kan, maar als ik naakt moet tussen allerlei andere mensen dan voel ik me denk ik niet echt op m'n gemak...

TongeR schreef:
in dat thermaalbad deed het me wel auw, want ik had nogal wat huidirritatie en dat zoute water prikt dan wel heel erg....

Thermaalbad Arcen ben ik vandaag nog geweest dat water prikt idd, voel ik vooral op m'n gezicht trekken.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:12

heerlijk ik verwen mezelf soms en dan ga ik een hele dag lekker eten, drinken en saunaen

Sily

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:32

vonneke schreef:
@ Vonnie, Wij waren oudjaarsdag geweest van half 3 tot half 7, ze sloten om 7 uur ivm oudjaar, en dan heb je idd een dure dag.
Normaal zijn ze van 10.00 tot 24.00 geopend

Moest iets van 78 euro afrekenen
pp was het:
24 euro sauna
8 euro huur badjas en handdoeken
3 euro huur slippers

en dan hadden we er nog een sapje gedronken.

Volgende keer gaan we van een uur of 1300 tot een uur of 2100.

Wow...dan zit je dus gewoon 8 uur in een sauna?
Vraag me af wat je dan doet in die 8 uur tijd, mag je een boek meenemen?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:34

hihi ik zit als het even kan van 11 tot 11 in de sauna

inderdaad met boekie

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:34

.Yep, heerlijk met 2 vriendinnen of met mijn dochter! In februari ga ik lekker 2 keer .
En net als KiWiKo, de hele dag inclusief eten, drinken, badderen, zaaaaaalig

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:35

Hhhmm....dan ben je toch helemaal verrimpeld en uitgepufd?

Heb wel een keer een kwartier in een sauna gezeten maar daarna gelijk het zwembad ingerend (was dan ook allemaal met badpak aan want was bij zwembad )

Bullitt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:36

Als ik ga dan ga ik naar Deshima in Den Bosch. Erg mooie sauna in japanse stijl.

Och en ddt er mensen kijken tja dan had ik maar niet zo vol met plakplaatjes moeten zitten, ben het gewoon. gebeurd op het strand ook.

Betteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:37

Je bent wel kapot ja, na een dagje sauna. Kost ontzettend veel energie dat relaxen .

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 20:38

Kom er net vandaag vandaan!

Zalig! Lekker onder de zonnebank geweest en een gezichtbehandeling gehad.
Lekker geluncht en wat gedronken.

Het is voor mij echt een mini vakantie!

Ik ga trouwens altijd naar Sauna van Egmond in Haarlem.

Iemand daar wel eens geweest?

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:04

Ik kan niet tegen die warme lucht
De vorige keer was de eerste en de laatste ik was flauwgevallen

xxx

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:06

van Egmond in Haarlem is super echt super

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-06 21:07

xxlindaxx schreef:
Sauna, 1x in geweest, 5 jaar geleden ofzo, toen zat er een sauna in ons vakantiehuisje, ik heb er 1 minuut in uitgehouden...blugh, veels te warm voor mij.
Mss dat ik er nu beter tegen kan, maar als ik naakt moet tussen allerlei andere mensen dan voel ik me denk ik niet echt op m'n gemak...

TongeR schreef:

Thermaalbad Arcen ben ik vandaag nog geweest dat water prikt idd, voel ik vooral op m'n gezicht trekken.

vond je het er leuk?
ik vond het wat tegenvallen