Vrouw met opgehangen hondje: zelf het beestje gedood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:30

Ik ben het met Ilindra eens. Lijkt mij niet mogelijk om dit strafrechtelijk gezien voor elkaar te krijgen. Er is inderdaad geen opzet. Daarbij is hier ook van toepassing dat ze jou niet heeft aangezet tot afgifte van geld maar dat je zelf contact met haar hebt opgenomen (wat natuurlijk heel goed was). Dan komt er nog de geestelijke toestand van deze vrouw. Grote kans op schulduitsluitingsgrond.

Buiten dat zou ik zeker het geld terug willen! Mocht de dochter het niet geven dan zou ik een aangetekende boze brief sturen met rekeningen.

Echt heel erg sneu voor je.

Wat ik denk dat hier is gebeurd. Vrouw dood hondje in vlaag van verstandsverbijstering. Komt weer bij de positieven of raakt in paniek want hoe moet je dit uitleggen? Vervolgens maakt ze een mooi verhaal voor haar dochter/familie. Helaas loopt op dat moment de zaak uit de hand. Het loopt niet met een sisser af zoals de vrouw had gedacht maar loopt gigantisch uit de hand. Iedereen verwacht een aangifte en de vrouw kan niet meer terug.

Dit soort dingen zie je ook wel eens bij zedenzaken of vernielingen. Mensen verzinnen een leugentje om eigen gedrag of fouten te verhullen en op een gegeven moment is er geen weg meer terug.

lucasjuh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:31

Hmm...Nee die vrouw moet inderdaad niet helemaal in orde geweeest zijn...
Dit krijg je toch gewoon niet in je hoofd!!!

Hilde_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:36

Ik hoorde het op het nieuws.. Wat een misselijke k*tstreek.. Had zo'n medelijden met die vrouw. En dan hoor je dit. Krijg nu alleen maar meer medelijden met die hond. En dan profiteer je ook nog van iemand die iets goeds voor diegene doet. Bah.

Mandyy

Re: Vrouw met opgehangen hondje: zelf het beestje gedood

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:37

Jee dat meen je niet.
Wat erg, zoiets verwacht je toch niet.
Iedereen maar medelijden hebben met haar en dan hoor je dit.
Nee dit is echt te erg voor woorden..

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:39

Die dochter zit er mooi mee te kijken, met zo'n moeder. pffffff!

Menno

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:40

Zojuist werd ik gebeld door een agent die deze zaak in behandeling heeft, met hem heb ik een goed gesprek gehad.

Ik heb een hoop informatie gekregen die ik niet kan delen op dit forum en er was een hoop informatie die hij begrijpelijk niet mocht en kon verstrekken.

Meer dan dit wil en mag ik voorlopig even niet plaatsen...

Als jullie willen volgt er later een update of ik het geld terug heb

Dreamy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 22:44

Ik wil zeker een update.

Gerrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:23

miisshOrse schreef:
zulk soort mensen zorgen er dus voor dat, andere gehandicapten straks geen huisdieren meer mogen...

Nou zo'n vaart al het wel niet lopen..

Zolang alle mensen (dus ook geestelijk gehandicapten) 'recht hebben op '
(zelfs kinderen) kunnen ze dieren niet weigeren....

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:26

Ik las het bericht net op teletekst. Ook al spoort die vrouw niet, hoe kun je nu een hond laat staan een pup van 8 maanden (meen ik) ophangen? Met zo iemand is iets grondig mis en ik hoop dat ze nooit meer dieren mag houden.
Menno, je hart zit op de juiste plek en ik hoop dat je nog wat van het geld terugziet. Wie weet hoeveel mensen er zijn geweest die geld op haar bankrekening hebben gestort voor een nieuwe hond...

JoT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:29

Ik las het bericht net op nu.nl en mijn mond viel open van verbazing. Heel Nederland in rep en roer en het hele verhaal blijkt gewoon verzonnen te zijn. Hoe ver heen moet je dan zijn... Ze is blijkbaar ook expres zelf die greppel in gereden, om het hele verhaal compleet te maken. Te gek voor woorden dit, stel dat dit morgen echt iemand overkomt, dat gelooft toch niemand meer?

skipperfan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:34

Jeetje... dit is echt te erg voor woorden...
En ik had nog wel zoveel medelijden met dat vrouwtje

jubeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:47

Niet normaal meer, las het daarnet ook. en zo'n vrouw heeft nog wel honden aangebodne gekregen. EN dan Menno zn gift aanvaten. ABSURD!!!!

_Lorette_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 23:55

Ik kan het niet geloven.
Toen ik de eerste versie van het verhaal hoorde maakte ik me echt ontzettend kwaad, maar dit is gewoon nog veel erger.
Jeetje. Al die mensen die met die vrouw meeleven, EN DAN LIEGT ZE.
Echt lekker hoor, zo zorg je er wel voor dat je uiteindelijk niets en niemand meer vertrouwt.

Menno, wat ontzettend aardig van je!
Wel heel banketstaaf dat zo'n vriendelijk gebaar een vieze nasmaak krijgt.

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:02

Reed net terug naar huis van de paarden toen ik tussen mijn dagdromen door trefwoorden hoorde en dus ook dat de vrouw het zelf gedaan had....dacht dat ik het verkeerd verstaan had en bedacht me dat er vast wel iets op Bokt over bekend zou zijn...helaas dus...kon mijn oren niet geloven.

Je moet wel behoorlijk ziek in je kop zijn om je eigen hondje op te hangen.....

En ook voor Menno een banketstaaf iets....en dan vinden mensen het gek dat er steeds minder voor de medemens gedaan wordt....lijkt mij dat dit soort mensen het verzieken voor de rest.
Menno hoop dat het je vertrouwen niet teveel schaadt, je hebt echt een heel goed iets gedaan wat helaas bij de verkeerde persoon terecht is gekomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 00:57

Niet dat het goed te praten is,maar er zijn echt mensen die zo ziek zijn.
Daar kan je wel enorm kwaad op zijn maar uiteindelijk kunnen die mensen er niks aan doen.

er was hier een moeder die haar eigen kindje van 2 vermoord had en het als vermist op gaf, de buurt ,politie speurhonden groepen, hebben lopen zoeken en uit eindelijk is het kindje gevonden.Die moeder storte helemaal in dus iedereen enorm veel medelijden.Uiteindelijk blijkt ze het zelf gedaan te hebben.Ze heeft het kind vermoord en verstopt in een vuilzak ergens langs de vaart en dan gaat er blijkbaar een knop om en weet ze effectief niet meer wat ze gedaan heeft en gelooft haar eigen verhaal.
Het is vreselijk, maar het bestaat helaas.
Als deze mevrouw zo is ,is het voor die dochter ook heel erg natuurlijk.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 01:29

ik zag het ook vanavond op t nieuws...echt belachelijk, die vrouw is erg ziekelijk...

Finbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 02:22

Echt heel erg triest dit.....

Ik heb destijds wel het bericht gelezen en schrok er erg van, maar weet niet in hoeverre er aandacht in is geweest in programma's als hart van nederland....is die vrouw zelf eigenlijk ook aan t woord geweest?

dat iemand zoiets flikt en alles bij elkaar liegt, dan hoef je idd niet erbij te zeggen dat zo iemand niet spoort....

natuurlijk verwacht niemand zoiets, tenminste niet hoe t bericht gebracht werd, maar had er niet eerst grondiger onderzoek gedaan kunnen worden voordat die vrouw of mensen die haar heel zielig vonden ermee naar buiten traden? vind het nogal ziek dat zo iemand anderen (volgens mij ook nog bij naam of in ieder geval duidelijk signalement, weet ik zo niet meer....) namen naar buiten brengt, waardoor anderen zwart gemaakt worden....

maar ja achteraf praten is altijd makkelijk natuurlijk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 02:35

pfffff.... en ik me nog zo kwaad maken... menno, ik vind dit te sneu voor je! echt waar!

Finbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 02:39

woow menno!

heel erg rottig voor jou, maar jouw bericht stemt mij dan weer enigszins vrolijk na dat andere bericht....

dat geeft wel aan dat er toch ook mensen zijn die het hart wél op de juiste plaats hebben

echt een heel mooi gebaar van je, alleen ontzettend erg dat je dan zo genaaid bent geworden in feite....

sterkte!

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 04:20

Wow, ik verbaas me eigenlijk over de reacties hier. Ik vond het eerst zo zielig voor haar, en nu ... nu eigenlijk nog zieliger.

Wat moet er wel niet in haar hoofd zijn omgegaan dat ze tot zoiets in staat was? Ik neem aan dat het hier niet om een winterdipje gaat, maar een flinke psychische stoornis en dan ben je soms even helemaal van de wereld. Ik heb in een inrichting stage gelopen en weet uit ervaring dat je dat soort dingen echt niet te licht op moet vatten. Het is bijv. niet geheel ondenkbaar dat die vrouw denkt dat ze daadwerkelijk overvallen is. Wij vatten dat als een leugen op, terwijl zij er heilig van overtuigd is dat het echt zo gebeurd is.

Gezien alle leugens achteraf kan het ook dat mevrouw vooraf niet nagedacht heeft over wat er zou kunnen gebeuren en toen in paniek geschoten is ... net als een kind eigenlijk. Die voeren soms een hele reep chocolade aan de hond omdat ze dat zelf zo lekker vinden. Als de hond dan ziek wordt, dan was het ineens het kleine broertje die het gedaan heeft of de hond heeft het zelf uit de kast gehaald.

Erg triest voor alle betrokken. Misschien heeft de dochter wel iets vermoed, misschien niet. Vaak willen we dat soort dingen niet zien en als je maar lang genoeg doet alsof er niks aan de hand is, dan ga je het vanzelf geloven.

Ook jammer voor jou Menno (wat enorm lief van je trouwens! ).

Ik probeer niet alles goed te praten. Ik weet ook niet hoe ze er aan toe was. Misschien wist ze heel goed wat ze deed. Ik wilde alleen zeggen dat het wel erg makkelijk is om te oordelen als je niet precies weet wat er gebeurd is.

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:02

Ik zag het vanochtend in de krant, mijn god zeg..
Dan ben je écht ziek

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:20

Ik zie iedereen reageren met boze woorden van: dan ben je echt ziek etc etc
Maar hoogstwaarschijnlijk is ze dat ook echt!!!! Ik vind het wat dat betreft ook echt zielig zoals Guinevere ook zegt. Als ze mentaal echt niet orde is kan ze er "niks" aan doen waarschijnlijk.

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:23

Tsja... ik kan niet veel meer zeggen dan er al gezegd is. Die vrouw moet wel heel ziek in haar hoofd zijn om dit te hebben gedaan, ik wil haar niet helemaal veroordelen omdat ik niet weet wat dergelijke psychische problemen met een mens kunnen doen... maar mijn bloed kookt natuurlijk wel om wat ze haar hondje heeft aan gedaan. Ik hoop dat ze nooit meer een dier in haar bezit zal hebben.

@ Menno; het is een cliche uitdrukking maar ik geloof echt dat "wie goed doet, goed ontmoet". Helaas heb je van deze vrouw niets goeds terug kunnen krijgen -maar ja, laten we er maar even van uit gaan dat haar psychische 'kronkel' daar verantwoordelijk voor is-, maar ik geloof zelf echt dat een goede daad altijd op een of andere manier 'beloond' en iig zeer zeker gewaardeerd wordt. Het zegt iig heel veel goeds over jou als mens en dat is imo eigenlijk het belangrijkst. Ik hoop dan ook dat deze slechte ervaring je niet al te negatief zal stemmen, er komt vast iets goeds voort uit jouw goede daad en medeleven voor je medemens.

Blue9

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:30

Die jongens, die moeten toch geen leven hebben gehad..!!In die tijd!

Farouche

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 09:41

Ik vind het echt zielig voor die hond, en die jongens, wat zal er een last van hun af vallen, om steeds te zeggen dat ze het niet hebben gedaan, en niemand ze gelooft!