Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk drogist

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SDE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:14

love_FlAmE schreef:
Ik heb Amo Complete moisture plus, is een nieuw merk maar wel een van de beste. Het is ook vrij duur maar ik geef dan liever wat meer geld uit dan dat ik m'n ogen verpest. Als ik kijk naar anderen kan ik m'n lenzen toch wel langer inhouden dan hun zonder last te hebben. Ik zou zeggen probeer het eens voor een keertje .

Die vloeistof heb ik ook. Mijn opticien kwam daar 2 maanden geleden met af dat het nieuw was etc. etc.
Ik draag al 8 jaar lenzen. Nooit heb ik last gehad van irriterende, zere ogen. Sinds een 4 maand echter doen mijn ogen dagelijks zeer en als ik mijn lenzen uitdoe, voelen mijn ogen droog aan. Ik dacht dat het met die nieuwe vloeistof wel over zou gaan, niet dus.

Bij ons worden lenzen niet (deels) terugbetaald. Enkel als je een bezoek aan de oogarts brengt, kun je een deel terugbetaald krijgen voor je lenzen. Dit kan maar 1 keer in de x aantal jaar.

grid

Re: Zachte lenzen -- irritatie lenzenvloeistof eigenmerk dro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:14

Hé dit zag ik vandaag bij Radar kwam doordat kruidvat een nieuwe fabrikant van vloeistof had en er meer van een bepaald conserveringsmiddel in zit, misschien staat t nog op site van radar ?! je kon ook met het informatienummer wat op t flesje staat bellen dan zou je gratis andere/ nieuwe (voor gevoelige ogen of zoiets) krijgen

Je bent dus niet de enige... ze lieten zien dat t hoornvlies beschadigde als een soort schaafwond... aangeraden werd een tijdje geen lenzen te dragen en extra te druppelen met oogvocht en dus andere lenzenvloeistof als genezen was ...

[edit] heb site gevonden hier de link http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=33828

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-06 23:35

grid schreef:
Hé dit zag ik vandaag bij Radar kwam doordat kruidvat een nieuwe fabrikant van vloeistof had en er meer van een bepaald conserveringsmiddel in zit, misschien staat t nog op site van radar ?! je kon ook met het informatienummer wat op t flesje staat bellen dan zou je gratis andere/ nieuwe (voor gevoelige ogen of zoiets) krijgen

Je bent dus niet de enige... ze lieten zien dat t hoornvlies beschadigde als een soort schaafwond... aangeraden werd een tijdje geen lenzen te dragen en extra te druppelen met oogvocht en dus andere lenzenvloeistof als genezen was ...

[edit] heb site gevonden hier de link http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=33828

Radar heb ik ook gezien.
Mijn vader is optometrist. En adviseert zelf ook: KOOP GEEN LENZENVLOEISTOF VAN DROGISTERIJEN,maar KOOP ZE BIJ DE ERKENDE OPTICIENS!!

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 12:50

Heb dus net mijn flesjes terug gebracht (zowel geopende als ongeopende) en het geld terug gekregen!!!

Helaas stonden ze nog wel in de schappen en werden ze er ook niet uitgehaald, omdat niet iedereen er last van blijkt te hebben!!!

Gelukkig ben ik er nu achter waar het aan ligt... deze hele zomer heb ik met pijnlijke/ gevoelige ogen rond gelopen..

HedwigO

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 12:53

Ik heb het ook gehad met kruidvat lenzenvloeistof. ook in de zomer. er is dat hè?

Krijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:07

LuvdaTossa schreef:
Heb nu ongeveer zo'n 6 jaar zachte lenzen, nooit geen problemen gehad. Is altijd goed gegaan, geen irritaties of dergelijke problemen.

Deze zomer ging het eigenlijk mis, vooral met veel licht (zon) heel veel irritatie en onmiddellijk tranen. Vooral met autorijden was het heel erg en moet ik direct een zonnebril op! In de zomer heb ik het gemeld tijdens een lenzencontrole, maar er werd niets gevonden. Van de huisarts kreeg ik te horen dat het mss wel een allergie kon zijn.

Bij de lenzencontrole deze week begon ik onmiddellijk te tranen toen hij met het licht in mijn ogen keek. Hij zei ook dat er pikkeltjes op het hoornvlies zaten. Volgens hem kwam het van de lenzenvloeistof die ik gebruikte (Kruidvat eigen merk), hebben meer hier last van?

Ik kon dus beter de lenzenvloeistof van de opticien gaan gebruiken, maar in prijs is dat een enorm verschil. Heb ooit gehoord dat de vloeistof in 1 fabriek gemaakt wordt en dat je betaald voor het 'flesje'.

Wie weet hier meer over? Heeft iemand hier misschien ook last van?

Dit heb ik ook, in de zomer ben ik bijna blind in het felle zonlcht, ik kan ook niet zonder zonnebril autorijden... Bij mij komt dit doordat mijn pupillen anderhalve keer ze groot (9mm) zijn als bij "normale" ogen (6mm)
Vloeistof probleem ken ik ook, ik kreeg er vaatingroei door, ik heb nu Optiefree, echt ideaal

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:13

Ik heb sinds een ahlf jaartje ook zachte lenzen ivm de paardensport, en het bevalt me erg goed! In het begin had ik een apart merk uit een andere winkel, omdat ze het waren vergeten, en toen had ik vooral s`avonds dat ik niet mer kon knipperen, omdat het leek alsof er iets scherps onder mijn ooglid zat. daar ben ik dus af gestapt en heb nu Biomedics all in one. Heb is wel aardig duur, maar dan kan ik er ook een half jaar mee vooruit, en als eerder gezegt op pagina 1, poets ik ze ook nooit meer, of druppel ze onder. Alleen als ze niet in willen, en heb er nooit problemen mee gehad Op gewoon water doen ze het ook erg goed, en in de auto ook nergens last van gehad(moesten naar Ermelo) Heb wel af en toe adertjes zichtbaar, maar dat is normaal

manzano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 14:17

Het was gister in Radar!! Hebben ze het ook helemaal laten onderzoeken door iemand die er verstand van had en er was iemand van Kruidvat. Online kan je die uitzending altijd nog wel bekijken.
Maar je bent zeker niet de enige

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 15:55

Sizzy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 16:07

Fijn dat je er inmiddels vanaf bent LuvdaTossa

Ik heb zelf lenzen en vloeistof van 't Huis, ben er erg tevreden over.
Ik betaalde trouwens voor 6 maanden maandlenzen incl vloeistof en incl controles 90 Euro. Maar ik heb dan ook geen afwijkende cilinder oid.

SDE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 18:59

Sizzy schreef:
Ik heb zelf lenzen en vloeistof van 't Huis, ben er erg tevreden over.
Ik betaalde trouwens voor 6 maanden maandlenzen incl vloeistof en incl controles 90 Euro. Maar ik heb dan ook geen afwijkende cilinder oid.

Damn, dat is een goede prijs! Ik betaal voor mijn 6-maanden lenzen en vloeistof 150 euro. Gratis controle bij opticien erbij, maar daar krijg ik geen ziekenbriefje voor dus ook geen vergoeding in ruil.

RomyFellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:04

Ik heb als zachte lenzen nu een jaar ofso, bevalt wel goed. Ik heb opti-free als vloeistof, geen last van en prikt ook niet!

Duhelo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:24

hoe doen jullie dat met zwemmen?
ik heb in de zomer eens geweest gaan zwemmen met men lenzen in.
helaas heeft men idiote broertje water gespetterd (ook al had ik het verboden!) en is er water in mijn ogen gekomen.
de dag erop zag ik allemaal adertjes in mijn ogen.
de eek erop was dit niet weg, naar de oogarts, ennog een week erop had ik een infectie.
3 infectiew na elkaar gehad, en dan maar gestopt met lenzen voor 2 weken en overgestapt naar pearle (kwam van HA)
tot nu toe gaat het erg goed met e lenzen, draag ze ook niet meer zo heel lang, maar heb er geen last meer van.
ook geen droge of irriterende ogen meer
nu hebben we wel zwemmen (na 4 jaar opeens terug gaan zwemmen )
vandaag heb ik mijn lenzen uitgedaan, durf niet meer met lenzen te zwemmen, weet ook niet precies waarom, en zonder gezwommen maar ik zag dus echt geen steek!
erg irritant!

hoe lossen jullie dit op?

Exit13

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:36

Ik zwem altijd met lenzen en dat terwijl ik heel gevoelige ogen heb...

Jennifer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 19:37

Mij werd geadviseerd dat je niet met lenzen moet gaan zwemmen. De kans is ook groot dat je ze verliest. En chloorwater in combinatie met lenzen lijkt mij ook niet echt fijn.

RomyFellow

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:10

ik zwem wel gewoon, als ik onder water ga doe ik gewoon m`n ogen dicht

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 20:12

Met lenzen ga ik denk ik nooit zwemmen ben nogal wild dan
Ons pakket; halfjaar pakket lenzen + vloeistof kost 110 euro Maar ik heb ook ongelijke sterkte enoz, dus duurt het verzenden wat langer

LuvdaTossa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-06 20:35

Sizzy schreef:
Fijn dat je er inmiddels vanaf bent LuvdaTossa

Ben er ook ontzettend blij mee We gaan over een maandje op zonvakantie en ik keek er al tegenop! Dacht (via de huisarts) dat het daar wel eens aan kon liggen, maar gelukkig niet dus

Als ik zwem heb ik mijn lenzen ook gewoon in Nergens last van, knijp mijn ogen altijd stijf dicht

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:30

Ik ga zelden zwemmen (1 keer per 2 jaar is al veel) en als ik ga zwemmen dan doe ik steevast mijn lenzen uit. De oogarts raadde me dat ook aan niet te zwemmen met lenzen, want je geraakt ze snel kwijt.
Enkele maanden terug ging ik na zoveel jaar nog eens zwemmen. Ik had geen zin om mijn lenzen uit te doen (eerste keer ooit), en lap, een lens kwijt in het zwembad. Was een dure grap, want het bestellen van één lens kostte me 40 euro.

J0sef1entje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:41

Er Staat in de consumentengids een heel stukje:

quote < De lensvloeistoffen van Het Kruidvat en Trekpleister zijn van samenstelling veranderd. De consumentenbond heeft klachten gekregen van mensen die last van hun ogen kregen sinds ze de nieuwe vloeistof gebruiken.
Volgens het Kruidvat en Trekpleister gaat het om een allegische reactie die bij sommige mense kan optreden. Naar eigen zeggen is het bedrijf genoodzaakt op een andere vloeistof over te stappen omdat de oude alleen nog tegen een veel hogere prijs geproduceerd kan worden. Wie problemen heeft met de nieuwe vloeistof kan contact opnemen met de drogisterijketens via A.S Watson (0318)579888 en www.kruidvat.nl of www.trekpleister.nl > einde quote

Misschien heb je hier wat aan?

Nikki__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:43

Had het idd ook bij Kassa gehoord, de formule van die van de kruidvat, is veranderd. Waardoor heel erg veel mensen last ervan krijgen. Sterkte ermee!

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 21:53

Ik heb altijd het merk van mij opticien gehad. Heb een tijdje een ander merk gebruikt, zowel van kruitvat als trekpleister. Dit vond ik zelf niet zo geweldig en ben nu weer overgestapt op het merk van de opticienv ookal is het 3 keer zo duur! Ben anders veel te bang dat ik mijn ogen verpest.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-06 23:32

komt etos lenzenvloeistof ook uit die fabriek?
Ik heb voor nood een klein flesje van etos merk gekocht, normaal heb ik altijd die van pearle maar mijn vloeistof was op...

die kruitvat rotzooi komt er bij mij nooit meer in, alle klachten van afgelopen jaar vallen op hun plaats..

lor1_1984

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 00:07

Vandaag was de herhaling en daarin werd volgens mij verteld dat de "oude" kruitvat vloeistof tegenwoordig bij de Appie te koop zou zijn...
Maar coorect me if I'm wrong!

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 17:10

ja lor dat hoorde ik ook bij AH en nog 1 supermarkt maar weet niet meer welke

Mijn zus neemt trouwens altijd wegwerp lenzen om te zwemmen/ op vakantie