ongeloof zwanger zijn zonder het te merken?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kitag1rl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:40

Ik weet wel dat je gewoon ongesteld kunt blijven ja

Maar toch vid ik het raar..

woofie

Re: ongeloof zwanger zijn zonder het te merken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:41

dat is jaren geleden het buurmeisje van mijn schoonzusje overkomen....vanaf dat ze aan de pil was gegaan werdt ze niet meer ongesteld, haar toenmalige huisarts zei dat dat wel vaker voorkwam bij vrouwen die pas aan de pil waren.
toen ze gerommel in haar buik kreeg ging ze weer naar de huisarts en vertelde meteen dat ze nog steeds niet ongesteld was geweest,
Weer onderzocht de huisarts haar niet, maar gaf wel een medicijn mee voor onrustige darmen.
tot ze in het weekend plots verging van de buikpijn, haar moeder belde de weekend arts want ze vermoeden blindedarm ontsteking. De weekendarts onderzocht haar en zei:"zet de spullen maar klaar, de baby komt eraan". Je begrijpt dat de consternatie groot was...vooral ook omdat ze absoluut geen "zwangerschaps buik"had.
affijn, enkele jaren na die bevalling kwam ik het betreffende vrouwtje tegen bij mijn schoonzus. Plagend vroeg ik wanneer nummertje twee kwam.....Eind volgende week zei ze . En eerlijk ik was verbluft want je zag echt niet aan haar dat ze hoogzwanger was.

Afanaisa91

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:44

Horsesandme schreef:
MoonChloe schreef:
Dat lijkt me echt heel erg schrikken
Ik las ooit ook zoiets in Ellegirl. Meisje werd niet dikker, en bleef steeds ongesteld enzo. Gaat ze naar wc en hoort ze opeens haar baby huilen in de wc

opeens de baby huilen in de wc lijkt me toch sterk je voelt tog wel of het n baby is of gewoon je plas of poep

Zou je denken hè?
Een vriendin van mij is ook zo te wereld gekomen. Mamalief wist dat ze zwanger was en ging gewoon naar de wc. Pas op het allerlaatste moment besefte ze dat ze aan het bevallen was en kon ze nog net een loopje maken naar de woonkamer, waar ze op het tapijt verder is gegaan! En dan was ze ook nog eens alleen thuis
Blijkbaar kan het ongeveer hetzelfde voelen als een goede stevige drol... en laat ik nu net nodig moeten

felicity

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:48

Dit overkwam mijn collega ook.

Afegelopen vrijdag was ze nog op het werk. Toen hadden we het nog over de pil enz enz.Zij slikt hem dus ook.
Klaar met werken. Tot maandag gezegt. Kom ik afgelopen maandag op mijn werk. Was ze er niet. Dus ik gevraagd of ze ziek was. Zegt die gozer weet je dat nog niet ze is gister bevallen van een kind (afgelopen zondag dus). Hij staat bekent op zijn grapjes. Dus ik keihard lachen van jaaaaaaa dag geloof je het zelf. En hij maar volhouden dat het echt zo was. Pas na twee uur kwam ik er achter dat het echt zo was (iedereen had het erover).
Zo vreemd was dat. Ze slikte de pil, werd gewoon ongesteld, en had helemaal geen buikje.
Ik probeer haar nu te bereiken maar helaas wil het nog niet lukken. Wil toch wel heel graag weten hoe het maar haar is.

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:50

Sjonge, dan word je door je eigen lichaam flink besodemieterd zeg!

onley

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 21:58

een vriendin van mij is bijna hetzelfde overkomen ze wist op de laatste 2 maanden dat ze zwanger was ik vind het maar raar want mijn instinct zij me meteen dat ik zwanger was toen ik het probeerde ik vind het maar raar

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:02

jeetje, wordt er ook een beetje bang van als ik dit lees! Nu zit ik heel de tijd te denken of ik niet zwanger ben

Careano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 22:07

Wow.. Gaat alles goed met de mams en de baby?

Zo ken ik ook nog een verhaal.
Die mevrouw kwam bij onze manege een buitenrit maken, is op het strand eraf gevallen, moest opgehaald worden met de ambulance.. In het ziekenhuis kwamen ze erachter dat ze zwanger was en 6 dagen later kreeg ze een kerngezonde zoon. Terwijl ze gewoon gerookt/gedronken enz. had..

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:13

Ik heb een collega gehad die er een dag (!!!) na het tekenen van een contract voor onbepaalde tijd erachter kwam dat ze 7 maanden zwanger was

Het verhaal van de topicstarter zal vast wel waar zijn, maar ik kan er me gewoon niks bij voorstellen.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:16

Oscar schreef:
Ik heb een collega gehad die er een dag (!!!) na het tekenen van een contract voor onbepaalde tijd erachter kwam dat ze 7 maanden zwanger was

Het verhaal van de topicstarter zal vast wel waar zijn, maar ik kan er me gewoon niks bij voorstellen.

Ja hoor . Daar komt ze heeeeel toevallig achter na het tekenen van het contract. Tuurlijk...

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:20

Gebeurt idd vaker dan je denkt. Een goede vriendin van mijn zusje is hetzelfde overkomen. Er was niets aan haar te zien, geen buik, niets. Ze ging iedere week zwemmen met haar moeder en zelfs die heeft niets aan haar gemerkt. Het enige wat 'raar' was, was dat ze veel vocht vasthield in haar enkels en polsen. Daarvoor ging ze naar de dokter en die vertelde haar dat ze zwanger was. Achteraf bleek haar baarmoeder naar achteren gekanteld te zijn - een 'technisch' verhaal waarvan ik de details zo even niet paraat heb, maar het kwam erop neer dat ze er dus niet zwanger uitzag. En natuurlijk al die tijd de pil doorgeslikt. Tja, ze wist toch niet dat ze zwanger was?

Inmiddels is haar dochtertje een gezonde meid van alweer ruim vijf jaar oud. Niet verwacht, maar uiteraard heel welkom.

Morrie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-05 23:21

Citaat:

*hahaha* zal haar baas blij mee geweest zijn.... bij ons nemen ze al geen vrouwen meer aan in de leeftijd dat ze normaal gezien kinderen zouden kunnen willen krijgen......

Ik werk nu 25 jaar met jeugd van 16 tot een jaar of 22, hoofdzakelijk meisjes, maar heb nog nooit meegemaakt dat er eentje een kind kreeg zonder zelf te weten dat ze zwanger was, wel heel vaak dat ze zwanger blijken te zijn en dan mag de counseller het oplossen voor ze .....(ik dus)

flowerxxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 10:56

Het meisje bij mij op school heeft ook aan de arts gevraag hoe het kon dat ze geen dikke buik had. Volgens hem komt het ook omdat je geest niet bezig is met een zwangerschap. De hormonen die je lichaam veranderen zijn dus als het ware in slaap. Ze hadden er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en in een aantal gevallen kon het. Als je het weet voel je je ook zwanger en ben je er in je hoofd mee bezig.

Daarbij kwam ook dat ze er qua kleding geen rekening mee hield. Ze had tot 5 maanden nog gewoon strakke spijkerbroeken aan. Volgens de doc lieten die geen ruimte voor de buik om te groeien. ALs je weet dat je zwanger bent hou je daar ook rekening mee door geen strakke broeken of een riem meer te dragen. Dat had mijn oud-klasgenoot dus al die tijd niet gedaan. En ik moet zeggen toen ze het eenmaal wist en andere kleding ging dragen begon je het lanzaam aan een beetje te zien.

Daarnaast kan het ook tegen de rug aanliggen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:16

Je zou toch voor de zekerheid zowat elke maand een test gaan doen...

Amy77

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 11:42

Sjee het zal je maar gebeuren zeg. Dat lijkt me best traumatisch, helemaal als het je eerste zou zijn.
Zo lag er naast mn zusje in het ziekenhuis een vrouwtje die ziekte van Chron had, zware medicatie waarbij ze geen kinderen mocht krijgen. Dat vrouwtje was een paar jaar daarvoor bevallen van en dochter, waarvan ze dus ook niet wist dat ze zwanger was, ze lag in dat ziekenhuis toen omdat ze voor haar crohn kwam en ditmaal bleken haar klachten te komen doordat ze moest bevallen. Het was haar eerste, geen kamrtje, geen ruimte, helemaal niets. Ze waren er wel heel blij mee, maar het heeft wel een hele poos geduurd voordat ze het verwerkt hadden hoor.

flowerxxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-05 13:33

meisje schreef:
hmmmm, dus als je gewoon strakke broeken blijft dragen , wordt je buik niet zo dik?.....dat ging dan voor deze dame niet op hoor...........

Nee dat betreft een meisje uit mijn klas. Volgens de arts zijn er verschillende redenen dat je geen dikke buik ziet. Dit is er dus gewoon een van.

En ja vrouw waar ik in het eerste bericht over schrijf was van zichzelf al wat stevig.

Moniek

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:46

pfffff ik kan het me niet voorstellen.
ik ben moeder van 2 kindjes en kon toch echt wel voelen dat ik zwanger was.
en een kindje voel je altijd schoppen in je buik alleen herken je het niet als je nog nooit zwanger bent geweest.
maar ff op de wc en dan oeps uh nee dat geloof ik niet zo.
onsluitings weeen doen echt heel pijn dat kan haast niet zonder gevoel gaan.
dat zijn geen buikkrampen maar echt hele erge pijn.
maar goed wel grappig als het je overkomt.
ik hoop het niet mee te maken want ik heb van alle 2 de zwangerschappen veel te veel genoten en dat wil ik niet missen

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:52

Mijn moeder werd ook zwanger van mij terwijl ze netjes de pil slikte. Ze werd ook gewoon 'ongesteld' elke maand, en kwam er dus na 4 maanden pas achter dat ik onderweg was.

ferah2001

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 13:58

Van mijn eerste was het overduidelijk, maar de tweede, daar kwam ik pas achter toen ik 4 maanden heen was. Gewoon door blijven bloeden, pas toen ik doorhad dat het "anders" was dan normaal ben ik onderzocht. Ook ben ik de laatste zwangerschap niet veel aangekomen.
Mijn vader twijfelde zelfs nog of ik niet zou bevallen van een "cavia"
hahaha!

Gulpje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:00

En, is het uiteindelijk een cavia geworden?

2misty2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:04

Nou lekker allemaal dan:S Kmoet er ook niet aan denken zeg!Maar goed ik vraag me ook altijd af en hoeverre mensen voorzichtig zijn geweest met de pil enz.Er gebeuren tegenwoordig wel erg veel ongelukjes moet ik zeggen.

Napie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:31

Ik heb het op mijn werk wel een aantal keer meegemaakt (kraam/verloskunde in het ziekenhuis) Meiden die binnenkwamen bij de SEH met buikpijn en vervolgens een kind baren. Sommige waren best stevig. Vorig jaar kreeg ik met de ambulance een meisje binnen die was wakker geworden met buikkramp. Ze denkt diarree te hebben en gaat naar de WC. Daar wordt een meisje geboren van ruim 6 pond. Helemaal gezond. De reaktie van haar ouders en vriend (ze woonde net samen), tja, hoe vertel je zoiets?
Sommige vrouwen bevallen wel heel gemakkelijk en merk je weinig van de ontsluitingsweeen. Ze voelen zich wat grieperig of onrustig en krijgen dan ineens persdrang. Bij de forsere vrouwen is het vaak moeilijk te zien dat ze zwanger zijn en een vetschort isoleert ook de bewegingen van het kind zodat ze dit nauwelijks voelen. Bloedverlies kan ook voorkomen in een zwangerschap en kan dus als menstruatie worden gezien. Vooral dikke vrouwen zijn vaak bekent met een onregelmatige menstruatie. Daarnaast geloof ik ook dat als je maar hard genoeg denkt dat je niet zwanger bent, je het ook niet ziet.

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:36

napie schreef:
Daarnaast geloof ik ook dat als je maar hard genoeg denkt dat je niet zwanger bent, je het ook niet ziet.

Dan heb je het over ontkennen. Maar als je écht niet weet dat je zwanger bent (dus ook niets hebt om bewust te ontkennen) dan kan je lichaam ook heel goed reageren alsof het niet zwanger is.

CarinaR

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 14:53

Ik heb in mn werk als kraamverzogster dit ook meegemaakt. Heeft allemaal te maken met een bepaald hormoon in je lichaam, als daar te weinig van is, menstrueer je gewoon door.

Zo is er een verloskundige in Almere waarvan haar dochter bevield van een zoon terwijl ze niets wisten. werd ook wakker met buikkramp...
De verloskundige moest toen nog lachen om haar dochter: ze had een natte plek in haar broek, zei ze nog: Je hoeft niet in je broek te plassen van angst... bleek dat de vliezen gebroken waren... toen rook ze t ook gelijk!!! (vruchtwater heeft een weeiige geur)

Zo zie je maar.. moedertje natuur heeft verrassingen!!! en geloof me dat t niet leuk is soms hoor...

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-05 15:10

Jeetje, ik wist wel dat het gebeurde maar zo extreem!

Ik ben geen hypochonder, maar je gaat je toch wel afvragen........brrr