Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
wendytjeG schreef:winnythepooh schreef:NOu daar heb ik dus moeite mee als iemand met maatje 36 zegt dat ze bijvoorbeeld te dik is dan kan ik me daar kwaad om maken omdat ze zich dan maar eens in mij moeten verplaatsen ik ben dik en niet hun maar die mensen willen gewoon horen dat ze niet dik zijn ik vind die mensen zielig....
Waarom zou jij je daar kwaad over maken? Ben je stiekum toch jaloers ondanks dat je je zo goed voelt?'
wendytjeG schreef:Goedzo! Maak je er vooral niet te druk over... het is de moeite niet waard, en je bereikt er helemaal niks mee.
faye schreef:Mensen worden steeds langer en als je een beetje breed gebouwd bent hoef je echt niet ongezond te zijn als je maat 46 hebt. Ik vind je erg kortzichtig laura, valt me tegen van je.
kjoetie schreef:faye schreef:Mensen worden steeds langer en als je een beetje breed gebouwd bent hoef je echt niet ongezond te zijn als je maat 46 hebt. Ik vind je erg kortzichtig laura, valt me tegen van je.
ga helemaal met faye mee. Dat geobsedeer over een maatje meer... is dat niet gewoon jouw obsessie met je lichaam dat je op de winkelketen projecteerd?
Sylvia schreef:Ik heb ooit eens, een jaar of 4 terug in een winkel met hartstikke leuke kleren gestaan. Ik kon echter maar 2 broeken vinden met maat 40 en verder allemaal 34 tot 38. Uiteindelijk maar gevraagd of ze misschien ook maat 42 hadden... Ik kreeg een lekker arrogante blik toegeworpen en de melding dat dat niet hun doelgroep was... Dan voel je je echt knap l*llig met je 17 jaar...
Sylvia schreef:De maten een maat kleiner maken zoals jij zegt vind ik ook niet juist, dat moet ik wel zeggen... Ik denk dat dat ook een beetje een wisselwerking oproept; maat kleiner = afgevallen = een keer zondigen mag wel.
Laura schreef:Volgens mij snapt de helft hier mij punt nog niet. Iedereen heeft wel eens moeite bij een winkel met zijn maat, bouw of lengte. Niet meer dan normaal. Daarom heb je (zoals ik in eerder topic al zei) zoveel verschillende winkels met verschillende pasvormen en verschillende collecties. Maar als ze in de ´gemiddelde Nederlander´ winkels de maten naar beneden gaan stellen zoals ze bij Hennes gedaan hebben, en veeel meer grotere maten verkopen waarbij de gemiddelde nederlander maten ondersneeuwd raken, dan lijkt mij dat een ongezonde ontwikkeling omdta je dik als normaal gaa bescouwen.
Nou kan je je natuurlijk afvragen of de Hennes reageert op de trens van de samenleving of andersommaar dat terzijde....
Laura schreef:Ik las laatst een onderzoek over maatvoering, en ik geloof dat in de jaren 60 maatje 38 nog ´gemiddeld´ was, dat is inmiddels al 40/42.
In Amerika paste ik als gezonde grote Nederlandse meid ook overal maatje XS. Dat is gewoon absurd. Ongezond en absurd. En ik hoop ECHT niet dat we ons hier echt gaan ontwikkelen als daar. Want dan is over een paar jaar doodsoorzaak nummero 1 overgewicht, waar nu in de US ook al voor gewaarschuwd wordt.
_inge_ schreef:Ik ga voor maatje s of xs altijd doordeweeks naar de h&m, in het weekend zijn die nl meteen uitverkocht. Doordeweeks is alles lekker vers aangevuld. Ik ben trouwens echt niet mini, de h&m maten vallen idd ontzettend groot uit.
Laura schreef:Sylvia schreef:De maten een maat kleiner maken zoals jij zegt vind ik ook niet juist, dat moet ik wel zeggen... Ik denk dat dat ook een beetje een wisselwerking oproept; maat kleiner = afgevallen = een keer zondigen mag wel.
Inderdaad. Ik weet nog dat er bij mij op een bepaald moment toch we een knopje omging van ´Hee, nu pas ik 42 niet meer, dit wordt wel even iets té....´
Misschien ben ik inderdaad bewuster bezig met mijn gezondheid en mijn lijf dan de meeste mensen. Natuurlijk is ´gelukkig zijn met je lijf´ ook wel heel belangrijk, maar imo mag dat niet ten koste gaan van je gezondheid.
Cer schreef:Is het wel zo dat 'dik zijn' geaccepteerd wordt dan?
In de meeste kledingwinkels slaag je echt niet als dikkerd, er zijn een heleboel gezondheidsprogramma's op tv, bij de fastfoodketens komen salades op t menu, bij de supermarkten is ook meer keus..
Ik geloof niet zo dat dik zijn geaccepteerd wordt.
Dat jij nou 1 keer een kledingzaak treft die je maat niet heeft....
Laura schreef:Sylvia schreef:De maten een maat kleiner maken zoals jij zegt vind ik ook niet juist, dat moet ik wel zeggen... Ik denk dat dat ook een beetje een wisselwerking oproept; maat kleiner = afgevallen = een keer zondigen mag wel.
Inderdaad. Ik weet nog dat er bij mij op een bepaald moment toch we een knopje omging van ´Hee, nu pas ik 42 niet meer, dit wordt wel even iets té....´
Misschien ben ik inderdaad bewuster bezig met mijn gezondheid en mijn lijf dan de meeste mensen. Natuurlijk is ´gelukkig zijn met je lijf´ ook wel heel belangrijk, maar imo mag dat niet ten koste gaan van je gezondheid.
Desiree schreef:Wat raar! Ik maak altijd andersom mee. HOe heet die winkel ook weer, the STing of zoiets. Die heeft altijd van die hele kleine mini tshirtjes. Leuke modelletjes maar voor mij veeeeeeeeel te klein. Kleiner onderhand dan mensen met maat 36.... voor kaboutervrouwtjes of zo. En ik heb maat 40 - 42 maar tshirts koop ik liefst nog wat groter.