Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amondi schreef:Je mag je met zulke zaken niet bemoeien! Natuurlijk zijn er problemen maar idd, je kan iemand zijn grondrechten niet ontnemen omdat ze een handicap hebben. Volgende stap kan dan zijn: verstandelijk gehandicapten isoleren, of steraliseren. etc. etc.
Terwijl het dus in 30% van de gevallen goed gaat.
En bij welke graad van handicap( denkt ook aan ADHD PDD nos etc) moet iemand dan de grens gaan leggen?
En wie neemt die beslissing?
Voor God spelen kan niet en mag niet.
Citaat:Ouders dode baby niet zwakbegaafd
AMSTERDAM - De ouders van de baby die kort na de geboorte door mishandeling overleed, zijn niet verstandelijk gehandicapt. Dat liet een woordvoerster van het Openbaar Ministerie in Amsterdam woensdag weten.
TeleVideo
De ouders zijn dinsdag opgepakt door de Amsterdamse politie op verdenking van zware mishandeling van de baby, als gevolg waarvan de zuigeling overleed. Ook de grootvader en diens vriendin zijn aangehouden op verdenking van mishandeling. Alle vier verdachten zitten nog vast, aldus het OM. Zij zitten 'in beperking', waardoor ze geen contact met de buitenwereld mogen onderhouden.
De pasgeboren baby stierf eind september. De zuigeling was gewond naar het AMC in Amsterdam gebracht en overleed korte tijd later. Het gezin stond al een jaar onder begeleiding van maatschappelijk werkers en Bureau Jeugdzorg in Amsterdam na problemen rondom het zevenjarige halfzusje. Het meisje is na de dood van de baby uit huis geplaatst. Bureau Jeugdzorg is een intern onderzoek begonnen naar de zaak.
Banjer schreef:simpel: ik ben voorstander om verstandelijk gehandicapten verplicht te laten steriliseren, zodat er geen kinderen geboren kunnen worden. Ik heb zelf een verstandelijk gehandicapte nicht gehad (ze is helaas overleden), dus ik weet wel een beetje waar ik het over heb.
Verder wil ik nog toevoegen dat ik ook vind dat mensen die een gevaar vormen voor de maatschappij (criminelen) of zijn opgepakt (en schuldig bevonden) aan ander misdrijf met kinderen, dieren of de mensheid, ook verplicht gesteriliseerd moeten worden.
Tuurlijk heeft iedereen "recht" om een kind te krijgen, maar heeft het kind ook niet recht op een stabiel en goed gezin om in op te groeien?
jeanie schreef:En de volgende stap..........mvrouwen die zwanger zijn van een verstandelijk gehandicapte verplicht laten sterilserenIk vind het een facistische uitspraak banjer.
claudie schreef:er zijn idd verschillende graties van gehandicapt.
maar ik denk dat de meeste mensen onder gehandicapt het syndroom van daun verstaan.
jeanie schreef:het is zo makkelijk om mensen met een verstandelijke beperking iets op te leggen hoe dat je dat bij normaal begaafden die hun kinderen mishandelen,misbruiken en verwaarlozen?????????
Helina0611 schreef:zelf heb ik geen mening, alle mensen hebben de zelfde rechten zo ook verstandelijk gehandicapten. (tuurlijk zijn er uitzonderingen)
Desiree schreef:Helina0611 schreef:zelf heb ik geen mening, alle mensen hebben de zelfde rechten zo ook verstandelijk gehandicapten. (tuurlijk zijn er uitzonderingen)
Hebben alle kinderen dan ook niet recht op volwaardig zorgzame ouders?