Fajah Lourens ziek paard uit belgie gekocht!(Belachelijk)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:23

dan moet ze ook nog weer een varken kopen ja

Bonny

Re: Fajah Lourens ziek paard uit belgie gekocht!(Belachelijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:26

beetje dom om eerst een paard te koop en dan te keuren, dan vraag je er ook om

fourth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 12:37

Als dat van dat varken serieus gaat doen....wat een pathetisch meisje zeg. Dramaqueen. Eigen schuld, dikke bult.

CharOn_lOver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-05 13:00

haha ja...eerst varken kopen...kan ze beter aan der paard besteden...dan voor die mensen daar:D

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-05 13:19

Ja idd, wel fijn dat ze het paardje houdt
En nou weet ze het hopelijk wel voor de volgende keer, eerst laten keuren en dan pas betalen...

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-05 22:22

houden we het wel een beetje vriendelijk?

Dioxide

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:23

magic_lover schreef:
dan moet ze ook nog weer een varken kopen ja

Moet ze niet vergeten m eerst te laten keuren

Ik heb trouwens niks van deze hele media-hype meegekregen, blij toe.. Ga me ook niet uitlaten over haar ofzo, maar slim is het niet om een niet-gekeurd paard te kopen.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:30

Het paard was een kado van haar vriend.
Dus niet haar schuld dat hij-zij niet gekeurd is.
Die vriend had eerst beter iemand met ervaring op het paarden gebied in de arm kunnen nemen en dan advies vragen hoe een paard kopen nou werkelijk gaat!

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:35

Ze krijgt een ziek paard en ze wilt ze niet terug doen, MAAR ze scheldt wel de eigenaresse van die stoeterij uit?! En ze wil van die belachelijke streken uithalen? Ja hallo, wat een niveau zeg ...
Moest er iemand iets over het internet weten, stuur gerust link eens door, wil dat wel eens zien?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:39

nee volgens mij heb jij de uitzending niet goed gehoord.
ze wil het paard al vanaf begin weer terug doen.
als iemand mij z´n kunst flikt brand ik ok op ideetjes,, uitvoeren is een 2de, maar je mag je best lekker lopen verlekkeren in je gedachten wat je iemand eigenlijk wel eens zou willen terug flikken.

Nevermind85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:47

Ik kan niet naar de uitzendingen kijken en ik heb hier ergens tussen gelezen dat ze hem hield en een varken in de plaats terug stuurt.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:52

zoals ik laatst een uitzending van haar zag wou ze hem terug doen, maar de vorige eigenaars gaan daar blijkbaar niet mee akkoort.
ja ze roept verder ook dat ze wel 200 ratten op het terrein wil loslaten..
Duhh.. ik zie daar de grap er van in. sterker nog zoiets zou ik zelf bedenken maar inderdaad niet uitvoeren..
Of het paard daar gewoon aan een boom op hun terrein wil vast knuppen..
Dat zijn gewoon dingen die je roept voor de grap en om kwaadheid.
Ze zei er zelf al achteraan, maar als ik dat doe krijgen we het geld niet terug..

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 00:53

en ze heeft BTW een rechtzaak, dus zoiets word je dan echt 1000000000x verboden door elke advocaat!

Faas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 07:33

Arabendu schreef:
hm kan me nog een stukje op tv herinneren waarin fajah dr ex-schoonvader een boekje over haar opendeed en de benamningen dom en publiciteitsgeil nog vriendelijk waren. Ach ze zal wel blij zijn want ze is weer in het nieuws al is het weer over iemand anders zijn rug

Idd ja. DAt domme klopt overigens wel vind ik. Mevroi wil in 'cowboystyle' gaan rijden . Tja.

Het is maar net hoe je je publiciteit moet zoeken he. Sneu noemen we dat ook wel .

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 09:16

Shownieuws blaast het ook erg op. Ik ken hart van Nederland en ze zijn er echt op uit om mensen rare uitspraken te laten doen. En ze zenden dan alles wat uit zijn verband is gerukt uit. Daardoor geloof ik ook dit verhaal niet helemaal. Wat kan zij er aan doen? Zij heeft het paard gehad. Daarnaast is keuren wel aan te raden, maar je staat niet sterker. Ook al keur je een paard niet, heeft het gebreken dan nog is de vorige eigenaar eigenlijk verplicht het paard terug te nemen. Je betaald uiteindelijk voor een goed product in dit geval een paard. En als haar vriend het duidelijk heeft gehad over haar ambities om wedstrijden te rijden, dan was de vorige eigenaar eigenlijk verplicht om dit te melden.

Kortom, het is niet zo zwart wit als shownieuws het voorsteld. Er zijn fouten gemaakt, maar dat is mensen eigen. Als die fokker echt zo bezorgd is om zijn of haar goede naam dan neemt ze of dat paard terug, of ze geeft Fajah een gedeelte van het geld terug. Dan is het hele probleem opgelost.

_Spooky_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 11:46

Whahah....t enige wat mij te binnen schiet is dat dit zo een verhaal zou kunnen zijn uit een slechte soapserie...

Straks blijkt t paard zwanger te zijn, en is t van de buurhengst? Of is ze vreemdgegaan?

Pff....een beetje onzin dat dit zo breed uitgemeten wordt in t nieuws....

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 12:16

Ik wist van dit hele verhaal niks, tot ik Jensen zag vrijdag. Dus ik gelijk op bokt zoeken... want er zal vast al een topic van lopen... inderaad.

Ik ben het ermee eens, dat ze het niet handig heeft aangepakt met de aankoop. En hoe ze dat verder met de fokker regelt is haar zaak, maar de vertoning bij Jensen vond ik echt onder de maat. Iemand die zich niet direct kan verweren zo uitschelden via tv. Tjonge jonge. Het leek me een spontane, leuke meid, maar na dit interview bij Jensen is ze sterk in waardering gezakt bij mij.

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-05 23:54

Dat vind ik juist tof.
Lekker boem er op!
Pats de waarheid.
Dat dat op TV is I don't care (kun je verwachten als je een slecht paard verkoopt aan een BNer en hem dan niet terug neemd)
Als die fokker echt slim was geweest had hij het paard linia direct terug genomen..
Dan had hij/zij niks gehoord op TV hoogstens dat Fajah verteld had dat de fokkers zo eerlijk waren en het paard meteen terug namen!
En dat is goede reclame.

Komop, eigen schuld dikke bult.
Moet je maar een goed paard verkopen of het beest terug nemen.
Ik weet NU wel dankzij haar dat ik bij die fokker op moet passen en ze niet op hun woord kan vertrouwen!

Charaz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:04

De fokker zit niet fout maar Fajah en door het paard terug te nemen geef je toch alleen maar je schuld toe?

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 00:09

nou de fokker heeft toch ook schuld.
Dan had de fokker maar niet moeten zeggen paard is 100% gezond.

Als ik een paard verkoop zonder dat er foto's gemaakt worden zeg ik ok niet dat hij 100% goed is.
Ik zeg alleen dat ik niks aan te merken heb op het paard en dat hij/zij niks heeft gehad in mijn periode. (als dat zo is)
Willen ze zekerheid mogen er foto's gemaakt worden.

Je kan anders toch niet lopen beweren dat een paard goed is??
Ik vind dat absoluut eigen schuld.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:14

Op het moment dat ik als fokker een paard laat opereren en de diagnose krijg dat het paard gezond is, ga ik dat aan eventuele kopers ook doorgeven.

Dus in hoeverre is de diagnose van de botverandering aan de toenmalige eigenaren doorgegeven? Is er een second opinion gevraagd, heeft de eerste kliniek waar de diagnose is gesteld deze diagnose ueberhaupt gemaakt? Of is het de tweede kliniek geweest die deze diagnose heeft gesteld, en zo ja, is deze diagnose bevestigd?

De manier waarop dit probleem verder is aangepakt verdient geen schoonheidsprijs, en het feit blijft dat je het paard laat keuren voordat je koopt, of het paard nu een kado is geweest of niet.

Maar als het paard wel een kado is geweest, geldt toch allereerst het spreekwoord: een gegeven paard moet je niet in de bek, eh....naar de benen kijken. Ook al is het een paard geweest van 6000 Euro en had degene die het paard kado heeft gehad er nog zulke grote plannen mee.

Een varken terugsturen als "represaille"? Sorry, hoe dom kun je zijn? Overigens, als ik een varken kado zou krijgen zou ik er wel raad mee weten hoor!

Nevermind85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 01:26

daantjuhhh schreef:
Dat vind ik juist tof.
Lekker boem er op!
Pats de waarheid.
Dat dat op TV is I don't care (kun je verwachten als je een slecht paard verkoopt aan een BNer en hem dan niet terug neemd)
Als die fokker echt slim was geweest had hij het paard linia direct terug genomen..
Dan had hij/zij niks gehoord op TV hoogstens dat Fajah verteld had dat de fokkers zo eerlijk waren en het paard meteen terug namen!
En dat is goede reclame.

Ik weet NU wel dankzij haar dat ik bij die fokker op moet passen en ze niet op hun woord kan vertrouwen!

Hoe oud ben jij?!
Helemaal met Cassidy eens.

Duke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 09:13

Nevermind85 schreef:
daantjuhhh schreef:
Dat vind ik juist tof.
Lekker boem er op!
Pats de waarheid.
En dat is goede reclame.

Hoe oud ben jij?!
Helemaal met Cassidy eens.

Ik vroeg me hetzelfde af toen ik het las. Ben het ook volledig met Cassidy eens.

menollyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:43

Een meldingsplicht van de vorige eigenaren telt in de meeste gevallen zwaarder dan een onderzoeksplicht van de kopende partij. De fokker had het op veel verschillende manieren kunnen oplossen, oa door hem terug te nemen, door de prijs te laten zakken, of een andere oplossing te vinden.

Een paard keuren is alleen maar handig voor kopende partij, maar dit hoeft niet en doet niets af aan de meldplicht van de verkopende partij. Kortom, de fokker had het paard inderdaad niet mogen verkopen voor 100% gezond. Als ze dat wel gedaan hebben, hebben zij gelogen. Ondanks dat het paard niet gekeurd is, heeft de fokker ook een fout gemaakt. Ondanks dat er een onderzoeksplicht rust bij de kopende partij, waar je aan kan voldoen door het paard te keuren.

Waarom iedereen het afschuift op Fajah begrijp ik niet helemaal. Ja, zij heeft een paard gekocht, zij heeft hem niet gekeurd, maar paard heeft wel verborgen gebreken. Ze zitten beide fout, maar ik geloof dat het recht aan de kant van Fajah staat in dit geval. En eerlijk gezegd vind ik dat ook eerlijk.

Dat zij zo stom is om wraak te willen nemen, dat geef ik toe, is niet zo slim. Maar doet niets af aan het feit wat er aan de hand is. En moet zodoende ook niet meegenomen worden in de vraag wie de schuldige is. Zij werd er ook van beschuldigd het dier te mishandelen, is dat eerlijk vanuit de fokker gezien?

Sani

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-05 12:46

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het paard, hoe het eruit ziet enzo.
Wist eigenlijk helemaal niet dat Fajah iets met paarden had.