Tommycat schreef:Als ik zo tussen de regels door lees is jouw 'probleem' misschien eigenlijk wel dat je alles perfect wil doen. Er komen veel dingen tegelijk op je af nu: op jezelf wonen, studeren, een weg zoeken in hoe dat allemaal gaat, en dan ook nog je eigen paard, ongetwijfeld een sociaal leven dat aandacht vraagt. En zowel je paard als je studie wil je, als ik 't zo lees, helemaal perfect doen, je lijkt me niet iemand die zegt: " nou ja, vandaag gaan we effe voor een vijf-en-een-halfje, 't is wel goed zo". Dat is heel lastig, ik weet er alles van.
Nee dat klopt inderdaad, ik leer bijvoorbeeld liever helemaal niet dan matig..
En ik zal nooit maar een half uurtje rijden als je daarmee niet 'klaar'/tevreden bent, ook al heb je geen tijd meer (en mis je vervolgens de bus weer eens
). Er zijn inderdaad veel teveel dingen tegelijk gekomen en dan ook nog eens je hoofd op de studiestand zetten, hoe doen die andere mensen dat toch 
Lorena schreef:Als je je paard in Tilburg stalt, en je hebt een (iets betalende) bijrijder en leent per maand het stallingsgeld erbij van de Ib-groep, red je het dan niet? Als je rechten studeert heb je die lening straks zo afbetaald (als je het tenminste niet te gek maakt). Er zit vast wel iets goedkoops aan stalling daar, bij mensen thuis of wat dan ook!
Daar zou ik eens goed naar uitkijken als je daar straks gaat werken. Dat geld wat je met een jaar werken verdient kan je natuurlijk ook de jaren daarna besteden aan stalling in Tilburg...
Of ben ik nou gek?
haha nee niet gek hoor.. Het was ook wat makkelijker als we thuis niet helemaal een mooie bak aangelegd hadden, pas drainage aangelegd, Tycho's stal groter gemaakt, mooie vrachtwagen gekocht. En als ik wegga staat het paard van mijn zus alleen en zou mijn vader erg 'beledigd' zijn dat ik hem ergens anders stal. Dat is ook gekkenwerk, je betaalt je suf terwijl we thuis de faciliteiten hebben. Mijn zus doet doordeweeks zelfs mijn stal voor me
Ik doe liever niet bijlenen bij de IB, dat vind ik een beetje eng. Maar wellicht dat ik hem over een paar jaar zelf ergens dichtbij stal, ik vind dat nu nog een beetje een erg grote stap.
Ik heb wel echt veel respect voor mensen die het zo mooi gepland krijgen
Ik wil alleen ook nog graag een leven kunnen hebben. Ik wil niet dat ik later zeg: "Ja een studentenleven heb ik niet gehad want ik was alleen maar druk druk druk met reizen en mn planning rond krijgen." Maar dat is voor ieder een persoonlijke keuze. Ik heb helaas ook niet altijd even veel discipline, en dat vind ik ZO vervelend, dat wil ik mezelf echt weer bij gaan brengen. En m'n vriendinnen worden altijd boos als ik niet meega.. krijg ik allerlei verwijten naar m'n hoofd (niet gemeen bedoeld denk ik, maar ik ben natuurlijk onmisbaar (grapje
)) en ik vind het ook fijn om tijd te hebben voor mn vriend bijvoorbeeld.
Nou maar ik heb wat besloten hoera 
Ik ga me uitschrijven van de universiteit, een jaar werken op kantoor in Tilburg 36 uur per week, en dan volgend jaar een fatsoenlijke start maken als ik alles op een rijtje heb en mn hoofd naar leren staat. Doordat ik dan nu in Tilburg blijf 'wonen' hoef ik daar straks ook niet meer aan te wennen. Met het geld dat ik dan verdien kan ik mn instructrice betalen om Tycho bij te rijden 1 of 2 keer in de week, dit jaar en hopelijk heb ik ook het geld voor volgend jaar nog. In het 2e jaar enzo hoop ik wat minder college te hebben en meer tijd voor m'n paard. De reden dat ik kies voor mijn instructrice ipv een (betalende) bijrijder is omdat ik wil dat hij erop vooruit gaat, dus niet blijft hangen en al zeker niet achteruit gaat. Het zal wel stom over komen, bijv. op wedstrijd "smiespel smiespel, haar instructrice rijdt haar paard" maar daar heb ik dan maar schijt aan. Ik kies wat het beste is voor m'n paard, en daar hoort een evenwichtige training zeker ook bij.
Dat lijkt me voorlopig de beste keuze 
Het is wel frustrerend, mijn balkonnetje kijkt zo uit op de uni, staat er zo kei groot 'Tilburg University' op zo'n gebouw waar ik op uit kijk, en dan zit ik daar.. mezelf een beetje een loser te vinden 
Bedankt voor al jullie berichtjes, heeft me echt geholpen