Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

rebeltje schreef:ik wist toen ook niet wat te doen met mijn paard.. Heb gewoon brutaal mn instructrice opgebeld of zij geen intresse had.. en het zo geregeld.. Nee heb je Ja kan je krijgen
en een papiertje heb ik nu ook niet (niet dat ik achteraf iets met die studie was gaan doen, maar toch...)
Nou ja, sterkte in ieder geval! Lenn schreef:Wat hebben we toch eigenlijk een rothobby ook he, deed ik maar tennissen ofzo, dan ging ik dat gewoon in Tilburg doen.
In eerste instantie wilde ik thuis blijven wonen, zodat ik dat paard nog een tijdje kon blijven rijden. Gelukkig had ik snel genoeg bedacht dat dat niet zou werken, de reistijd is gewoon wat te lang en je zit dan met je ene been in de ene stad en met je andere been in de andere, dat werkt echt niet.
Er zijn vakken die ik nooit of maar één les gevolgd heb bv *schaam*), maar als dat niet lukte kwam mijn pa mij halen op de unief en was het stante pede naar Memuska, waar een vriendin dan gezorgd had dat ze gepoetst en gezadeld stond te wachten.Tommycat schreef:Als ik zo tussen de regels door lees is jouw 'probleem' misschien eigenlijk wel dat je alles perfect wil doen. Er komen veel dingen tegelijk op je af nu: op jezelf wonen, studeren, een weg zoeken in hoe dat allemaal gaat, en dan ook nog je eigen paard, ongetwijfeld een sociaal leven dat aandacht vraagt. En zowel je paard als je studie wil je, als ik 't zo lees, helemaal perfect doen, je lijkt me niet iemand die zegt: " nou ja, vandaag gaan we effe voor een vijf-en-een-halfje, 't is wel goed zo". Dat is heel lastig, ik weet er alles van.
En ik zal nooit maar een half uurtje rijden als je daarmee niet 'klaar'/tevreden bent, ook al heb je geen tijd meer (en mis je vervolgens de bus weer eens
). Er zijn inderdaad veel teveel dingen tegelijk gekomen en dan ook nog eens je hoofd op de studiestand zetten, hoe doen die andere mensen dat toch 
Lorena schreef:Als je je paard in Tilburg stalt, en je hebt een (iets betalende) bijrijder en leent per maand het stallingsgeld erbij van de Ib-groep, red je het dan niet? Als je rechten studeert heb je die lening straks zo afbetaald (als je het tenminste niet te gek maakt). Er zit vast wel iets goedkoops aan stalling daar, bij mensen thuis of wat dan ook!
Daar zou ik eens goed naar uitkijken als je daar straks gaat werken. Dat geld wat je met een jaar werken verdient kan je natuurlijk ook de jaren daarna besteden aan stalling in Tilburg...
Of ben ik nou gek?
Ik doe liever niet bijlenen bij de IB, dat vind ik een beetje eng. Maar wellicht dat ik hem over een paar jaar zelf ergens dichtbij stal, ik vind dat nu nog een beetje een erg grote stap.
Ik wil alleen ook nog graag een leven kunnen hebben. Ik wil niet dat ik later zeg: "Ja een studentenleven heb ik niet gehad want ik was alleen maar druk druk druk met reizen en mn planning rond krijgen." Maar dat is voor ieder een persoonlijke keuze. Ik heb helaas ook niet altijd even veel discipline, en dat vind ik ZO vervelend, dat wil ik mezelf echt weer bij gaan brengen. En m'n vriendinnen worden altijd boos als ik niet meega.. krijg ik allerlei verwijten naar m'n hoofd (niet gemeen bedoeld denk ik, maar ik ben natuurlijk onmisbaar (grapje
)) en ik vind het ook fijn om tijd te hebben voor mn vriend bijvoorbeeld.