Cassidy schreef:
Om te beginnen vind ik het niet kunnen dat je iemand met een geestelijke handicap op hetzelfde niveau tracht te plaatsen als een niet geestelijk gehandicapte. Deze mensen hebben hun beperkingen en die moet je ook zien, en daar moet je ze ook naar behandelen.
Volgens mij heb ik dat hier absoluut niet gedaan, alleen een voorbeeld gegeven. Ik heb hier niet gezegd dat een gehandicapte vergeleken kan worden met een valide persoon. Over begrijpend lezen gesproken
Citaat:
Dat betekent niet dat je op grond van deze redenering maar alle jongeren moet gaan bemoederen en uitspraken en gedrag moet gaan goedpraten in het dagelijkse leven en op een medium zoals bokt, en ik alle opmerkingen niet met een korreltje maar met een kruiwagen zout moet nemen. Als ik een grote mond krijg van een kind kan ik me verdedigen, wil ik me verdedigen en ga ik me verdedigen.
Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Ook tegen een volwassenen moet je tot tien kunnen tellen (tussen de regels door lezen, ik zeg niet dat elke 20 jarige van hetzelfde niveau is). Ik zeg ook niet dat je moet gaan goedpraten dat iemand iets doet wat achteraf gezien misschien niet zo verstandig was. Je kunt het alleen wel een béétje (heleboel beetjes) anders brengen. Mijn ouders zeiden altijd de oudste is de wijste. Basta. Natuurlijk geldt dat niet overal, je kunt altijd naar uitzonderingen zoeken, maar ik vind het erg flauw (understatement) om een kind van 12, goed 13 zo aan te vallen. Mèn, ff tot tien tellen hoor.
Kinderen van 12/13 zeggen gelijk wat ze op hun hart ligt, dat komt niet altijd even gelukkig uit nee, als volwassene kun je dat begrijpen (is te hopen), en kun je je daaraan aanpassen. Dan heb ik liever dat je je schouders ophaalt. Negeren is namelijk veel erger.
Waarom moet een grote mond van een kind gelijk dichtgesnoerd worden? Laat dat kind in het echie flink op d'r muil gaan? Bovendien noem ik dit geen grote mond, eerder een beetje een onhandige opmerking, met weinig feedback. Dat moet ze allemaal nog léren, en dat komt vanzelf, dan hoef jij dat er niet ff in te stampen. Amen.