mededeling: opruiming

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:06

Rosanne schreef:
Sjonge jonge zeg nou word het helemaal mooi zeg! Lezen jullie wel al die topics die ik heb gezegd??ik werd de stapelgek van, ga je naar dat topic, ja hoor 122 pagina's!!En iedereen die alleen nog maar daar een bericht neerzet over zo'n debiel onderwerp waarop het over gaat!Enne ik ken die Laui helemaal niet, alleen ik vind wel dat als zij als modenator wat neerzet best gelijk kan hebben....maarja..ik mag dus nie voor mijn mening uitkomen Verward zeker omdat ik te jong ben ofzo?Nou sorry maar jullie gedrag vind ik nog wel een stuk kinderachtiger hoor....

Ja die 122 pagina-topic , daar gaat het om. En als je alle 122 pagina's hebt doorgelezen en dit topic ook nog eens goed door gaat lezen ga je misschien snappen waarom we daar een beetje verbolgen over waren.
Dat we je nu aanvallen heeft niets met je leeftijd te maken (ik weet nbiet eens hoe oud je bent) maar hoe je je gedraagt. En dat is bij jou jonger dan de leeftijd die er in je paspoort staat.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 21-03-02 11:08, in het totaal 1 keer bewerkt

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:07

Ah, je hebt dus toch een gedeelte gelezen, dan neem ik het bovenstaande (gedeeltelijk) terug...

En moderators (niet modeNator) hebben meestal gelijk Knipoog
het blijven echter mensen.

"Nobody's Perfect"

En welke topics heb jij gezegd, dan? ik zie dat nergens staan.

Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:12

orri schreef:
Ah, je hebt dus toch een gedeelte gelezen, dan neem ik het bovenstaande (gedeeltelijk) terug...

"Nobody's Perfect"

Boos! Ik kan um ook nie meer vinden....verwijderd ofzo??maar ik elk geval heb ik dus ook niet gezegd dat ik het echt dikke onzin vond..maar ik elk geval is het opzich wel leuk....maar niemand steld meer vragen waardoor een een beetje raar een saai word...je hebt het van paardrijden tot tenissen en van de ochtend ineens over de avond...ik kan me voorstellen voor degene die nieuw zijn dat dat behoorlijk vervelend is, maarja die slaan het maar over Lachen het zal allemaal wel...het is tenminste weer over en ik ga het wel een beetje volgen dan, misschien word het nog verslavend zo'n doorvraagtopic Verward

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:18

Rosanne schreef:
A)....Lezen jullie wel al die topics die ik heb gezegd??

B)....ik werd de stapelgek van, ga je naar dat topic, ja hoor 122 pagina's!!

C)....alleen ik vind wel dat als zij als modenator wat neerzet best gelijk kan hebben.

D)...maarja..ik mag dus nie voor mijn mening uitkomen Verward

A)Nee, maar daar heb IK dan ook geen mening over Knipoog !

B)Als het je niet interesserd, waarom ga je er dan heen Verward Géén interesse?? WEGBLIJVEN Lachen !!!

C)Idd, de modeRator KAN gelijk hebben, hoeft dus niet altijd zo te zijn Pling !

D)Ja hoor, je mag best voor je mening uitkomen, alleen als die zo ongenuanceerd is als die van jou, moet je niet verbaasd zijn, als je niet serieus genomen wordt Schijnheilig !

Las inmiddels al dat je "bijgedraaid" bent Lachen ! Ik zou zeggen, kom eens kijken op het topic, misschien ga je het dan toch ook net zo leuk vinden als wij Knipoog !
Laatst bijgewerkt door Sterre op 21-03-02 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

greetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:32

Ja Rosanne net zoals Sterre het zegt kom er ook gezellig bij je weet niet wat je mist. Zit je in een dipje zeg het ons en wij fleuren je weer op. Heb je een lekker recept nodig voor je maaltijd, zet het er op en s'avonds zit je aan een vorstelijk diner Vork Ach zoveel dingen om even lekker over te keuvelen Haha! Dus kom er maar bij

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:42

Jaaa! Het is terug! Laui, hartstikke bedankt. Lachen

En Greetje, nu wel snel je onderschrift aanpassen, hoor... Knipoog

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 11:48

Heeft niets te maken met het feit dat ik een minderwaardigheidscomplex heb. Goed, topic is terug.
Maar waar ik werkelijk nogal verbaasd over was dat Bart een boel pb's had gehad, en ik niet één. Er werd wel kritiek geuit, maar meer in de zin van iets als dat je het kon overslaan. Ik meen mij te herinneren dat als Puck en Mytens zoiets verkondigden veel mensen spontaan erg lange tenen hadden. Of als iemand zei dat 'dit toch het kippenhok was'. Dat is geen excuus om zomaar vanalles te mogen. Dat zijn wat mij betreft dus ook geen argumenten meer (gezien het feit dat ik dat iets te vaak gehoord heb en het iets te vaak uit zijn context gerukt is, wat niets afdoet aan het feit of het nou wel of geen standhoudend argument is op een bepaald moment). Goed, dat is zeker fout, om één (of 2) bepaalde argumenten gelijk als non-argument af te doen. Gewoon vanwege het feit dat er in het verleden iets is voorgevallen. Maar ik heb deze argumenten veelvuldig voorbij zien komen, een paar nieuwe tussendoor en verder niet erg veel nieuws.
Het feit dat ik nogal verbaasd was over die pbs komt omdat ik volgens mij al zeker 5-10 x gevraagd heb of men aub iets met mij als mod kan/wil bespreken. Is nooit gebeurt. Ja, ik krijg wel eens pb's, maar nog steeds kom ik soms iets tegen wat ik liever gelijk had willen horen. Bijvoorbeeld nu met Rosanne. Het is absoluut unfair om haar nu 'af te zeiken'. Wat bereik je ermee? Het topic is terug, en als zij die mening heeft kun je haar vriendelijk vertellen en duidelijk uitleggen dat het anders in elkaar steekt. Je hoeft niet gelijk over haar heen te walsen. Het is heel lief van haar dat ze het voor mij opneemt, het had niet gehoeven want ik ben ook een grote meid, en grote meiden maken ook wel eens (inschattings) foutjes. Rosanne heeft het iig goed bedoelt. Nu viel iedereen over haar woorden, je had ook gewoon ja en amen kunnen zeggen of je schouders kunnen ophalen. Dat had ik in dit geval veel liever gehad.

geral

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 11:54

kan het toch niet laten, prima hoor dat het doorvraag topic terug is.
Laui die opmerking betreffende Puck en Mytens, je hebt helemaal gelijk.
Ook over de manier waarop Rosanne te woord werd gestaan, sjonge jonge dit kan echt niet.

Ik dacht dat als een moddie een beslissing neemt je die gewoon te respecteren hebt, nou sorry mensen, zie heel weinig respect voor Laui en dat hebben jullie allen Puck en Mytens meerdere keren verweten.

Is dit hele gedoe niet een beetje de pot verwijt de ketel

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:05

Dat idee had ik ook, Geral... maar goed, het doorvraagtopic is terug en hopelijk is iedereen nu weer gelukkig. Ik moet zeggen dat ik ook de neiging had om even wat te schrijven aan Rosanne, maar ik heb tot 10 geteld en gedacht van: is nog maar jong, dus niet aanvallen, Veer...!
Heeft wel geholpen!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:09

imker schreef:
Dat idee had ik ook, Geral... maar goed, het doorvraagtopic is terug en hopelijk is iedereen nu weer gelukkig. Ik moet zeggen dat ik ook de neiging had om even wat te schrijven aan Rosanne, maar ik heb tot 10 geteld en gedacht van: is nog maar jong, dus niet aanvallen, Veer...!
Heeft wel geholpen!

Ze is zelf gekomen met de opmerking over haar leeftijd hoor. En leeftijd heeft er helemaal niets mee te maken, het is zoals je je gedraagd.
Rosanne is nu ook naar het Vraag Maar Door topic gegaan en heeft een berichtje geplaatst. We zullen haar met open armen ontvangen.

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 12:26

Leeftijd is wel belangrijk. Van iemand van bijv. 12 kun je niet verwachten dat hij/zij net zo veel van de wereld weet als iemand van 20. Iemand van 20 moet voor zichzelf op kunnen komen, iemand van 12 hoeft dat nog niet.
Als jij vindt dat het gedrag doorslaggevend is vind ik dat niet fair. Iemand van 12 heeft namelijk niet de levenservaring van iemand van 20. Van sommige mensen mag je meer verwachten dan van anderen, puur en alleen vanwege hun leeftijd.
Iemand van 12 (voorbeeld leeftijd btw) moet daarom nog steeds serieus genomen worden, maar dat wil nog niet zeggen dat je zo iemand als een volwassene moet behandelen.

En iemand van 12 kan zich net zo volwassen gedragen als iemand van 20, maar nog steeds moet je met de leeftijd rekening houden. Elkaar in elkaars waarde laten heet dat. Iemand met het syndroom van down behandel je niet naar leeftijd, maar naar gedrag. En daar is het zo dat deze persoon op zijn 6e nog geen gedrag vertoont van een 12 jarige. Eerder andersom!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 12:53

Laui! schreef:
Leeftijd is wel belangrijk. Van iemand van bijv. 12 kun je niet verwachten dat hij/zij net zo veel van de wereld weet als iemand van 20. Iemand van 20 moet voor zichzelf op kunnen komen, iemand van 12 hoeft dat nog niet.
Als jij vindt dat het gedrag doorslaggevend is vind ik dat niet fair. Iemand van 12 heeft namelijk niet de levenservaring van iemand van 20. Van sommige mensen mag je meer verwachten dan van anderen, puur en alleen vanwege hun leeftijd.
Iemand van 12 (voorbeeld leeftijd btw) moet daarom nog steeds serieus genomen worden, maar dat wil nog niet zeggen dat je zo iemand als een volwassene moet behandelen.

En iemand van 12 kan zich net zo volwassen gedragen als iemand van 20, maar nog steeds moet je met de leeftijd rekening houden. Elkaar in elkaars waarde laten heet dat. Iemand met het syndroom van down behandel je niet naar leeftijd, maar naar gedrag. En daar is het zo dat deze persoon op zijn 6e nog geen gedrag vertoont van een 12 jarige. Eerder andersom!

Om te beginnen vind ik het niet kunnen dat je iemand met een geestelijke handicap op hetzelfde niveau tracht te plaatsen als een niet geestelijk gehandicapte. Deze mensen hebben hun beperkingen en die moet je ook zien, en daar moet je ze ook naar behandelen.

Dat betekent niet dat je op grond van deze redenering maar alle jongeren moet gaan bemoederen en uitspraken en gedrag moet gaan goedpraten in het dagelijkse leven en op een medium zoals bokt, en ik alle opmerkingen niet met een korreltje maar met een kruiwagen zout moet nemen. Als ik een grote mond krijg van een kind kan ik me verdedigen, wil ik me verdedigen en ga ik me verdedigen.

Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:21

Nou bedankt dat iedereen het probeerd voor mij op te nemen, al ben ik nou geen 12 jarige meer maar sinds gisteren een 13 jarige... Haha! Vandaar misschien dat gedrag he? Knipoog Nou ik ben idd naar dat doorvraagtopic geweest maar nou kun je daarop ineens niet meer reageren, zit die vol ofzo???

orri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:22

Rosanne"]
[quote="orri schreef:

"Nobody's Perfect"

Boos! Ik kan um ook nie meer vinden....verwijderd ofzo??maar ik elk geval heb ik dus ook niet gezegd dat ik het echt dikke onzin vond..maar ik elk geval is het opzich wel leuk....maar niemand steld meer vragen waardoor een een beetje raar een saai word...je hebt het van paardrijden tot tenissen en van de ochtend ineens over de avond...ik kan me voorstellen voor degene die nieuw zijn dat dat behoorlijk vervelend is, maarja die slaan het maar over Lachen het zal allemaal wel...het is tenminste weer over en ik ga het wel een beetje volgen dan, misschien word het nog verslavend zo'n doorvraagtopic Verward
[/quote]

Ik was onredelijk door een indirecte opmerking over je leeftijd te maken... mijn fout.

Rosanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 13:23

orri"]
[quote="Rosanne"][quote="orri schreef:

"Nobody's Perfect"

[/quote]

Ik was onredelijk door een indirecte opmerking over je leeftijd te maken... mijn fout.
[/quote]

Maakt allemaal niet uit, de conclusie zal wel zijn: er zitten hier teveel volwassene op! Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 14:31

Of teveel kinderen? Lips are sealed

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 15:11

Gelukkig val ik dan weer in de categorie oudere jongere Verward , maarreee.......

LAUI! THANX dat het topic terug is!

Felice

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:00

Laui, thanks Lovers

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:37

nou iedereen blij...

Waarom is dit topic nog niet "opgeruimd", het is toch echt niet meer nodig nu. Knipoog

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 16:57

mmm.... oké

bij deze dan:
ik ben vandaag jarig, pb me maar om te feliciteren Haha! Knipoog

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 18:42

laui Bedankt Haha! Haha!

skipperfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:25

Laui tnx!!!!!!!!!!!!!!

Hartstikke bedankt Haha!

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 19:26

Joepie!

Laui!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-02 20:57

Cassidy schreef:

Om te beginnen vind ik het niet kunnen dat je iemand met een geestelijke handicap op hetzelfde niveau tracht te plaatsen als een niet geestelijk gehandicapte. Deze mensen hebben hun beperkingen en die moet je ook zien, en daar moet je ze ook naar behandelen.

Volgens mij heb ik dat hier absoluut niet gedaan, alleen een voorbeeld gegeven. Ik heb hier niet gezegd dat een gehandicapte vergeleken kan worden met een valide persoon. Over begrijpend lezen gesproken

Citaat:
Dat betekent niet dat je op grond van deze redenering maar alle jongeren moet gaan bemoederen en uitspraken en gedrag moet gaan goedpraten in het dagelijkse leven en op een medium zoals bokt, en ik alle opmerkingen niet met een korreltje maar met een kruiwagen zout moet nemen. Als ik een grote mond krijg van een kind kan ik me verdedigen, wil ik me verdedigen en ga ik me verdedigen.

Dat heb ik ook helemaal niet gezegd. Ook tegen een volwassenen moet je tot tien kunnen tellen (tussen de regels door lezen, ik zeg niet dat elke 20 jarige van hetzelfde niveau is). Ik zeg ook niet dat je moet gaan goedpraten dat iemand iets doet wat achteraf gezien misschien niet zo verstandig was. Je kunt het alleen wel een béétje (heleboel beetjes) anders brengen. Mijn ouders zeiden altijd de oudste is de wijste. Basta. Natuurlijk geldt dat niet overal, je kunt altijd naar uitzonderingen zoeken, maar ik vind het erg flauw (understatement) om een kind van 12, goed 13 zo aan te vallen. Mèn, ff tot tien tellen hoor.
Kinderen van 12/13 zeggen gelijk wat ze op hun hart ligt, dat komt niet altijd even gelukkig uit nee, als volwassene kun je dat begrijpen (is te hopen), en kun je je daaraan aanpassen. Dan heb ik liever dat je je schouders ophaalt. Negeren is namelijk veel erger.
Waarom moet een grote mond van een kind gelijk dichtgesnoerd worden? Laat dat kind in het echie flink op d'r muil gaan? Bovendien noem ik dit geen grote mond, eerder een beetje een onhandige opmerking, met weinig feedback. Dat moet ze allemaal nog léren, en dat komt vanzelf, dan hoef jij dat er niet ff in te stampen. Amen.

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-02 23:26

Hey,
Even een reactie op wat Laui zegt (over Rosanne): Laui, hier ben ik het nu eens 100% met je eens.
Ik heb hetzelfde ooit ook eens proberen zeggen toen iemand zijn beklag deed over een 'verzorger' (iets jonger, 10 jaar) die, zo zeiden de andere pensionhouders, stiekem op de pony die ze mocht verzorgen had gereden.
'ké, ze deed iets wat niet mocht, ze bracht zelfs de gezondheid van het paardje in gevaar. Dat mag je natuurlijk niet toelaten. Maar om nu meteen naar de ouders te lopen en dreigen de verzorgpony aan één van de 100 andere meisjes die ervoor staat te springen te geven, mmm...
Er valt met bijna iedereen op een vriendelijke manier praten.

en toen heb ik iets zoals dit gezegd:
visje schreef:
Sorry, maar je hebt het wel over een kind van 10. En ja, daar moet je rekening mee houden. Hoe was je zelf toen je 10 was (?). Het is echt wel normaal dat iemand van die leeftijd al eens de regels overtreedt. Het is alleen maar gezond voor ze, want dan komen ze in zo'n situaties als deze waarin de 'hogergeplaatste' (als ik het zo mag uitdrukken?) moet duidelijk maken dat het niet kan.
En dat moet je nu even subtiel aanpakken. Ze krijgen er een hele hoop positieve levenservaring van als je ze zegt dat je niet boos bent, maar dat ze zich wel aan de regels hoort te houden. Opvoeden is een zaak van geduld Knipoog .
Een kind dat de regels overtreedt is echt geen aanleiding voor WOIII en als je vindt dat dit echt niet kan (ook om je paard gezond te houden), dan moet je maar een volwassene zoeken om te verzorgen.

En daar blijf ik gewoon bij Lachen . Jonge mensen kunnen al eens de "wetten" overtreden, maar ze zijn over het algemeen heel redelijk en er valt goed mee te praten. Het is verkeerd om elk woord, elke daad van een kind helemaal au serieux te nemen al moet je hun wel hun waardigheid gunnen. Jongeren (zoals ik *LOL* ) zijn groot genoeg om hun eigen mening te hebben en die moet zeker gerespecteerd worden, maar ze praten al gauw eens hun mond voorbij (uitbundigheid? kunnen hun emoties niet altijd even goed beheersen? reactief?). De finesse van het tactisch "discuciëren" of hun mening verdedigen komt met de jaren, want je merkt al gauw dat iemand, die op een rustige toon, structureel met de juiste argumenten in een mooi gegoten formule aankomt, veel indruk kan maken.

Ik herinner mij nog heel goed dat mijn bek soms openviel van verbazing toen iemand op zo'n subtiele manier reageerde wanneer ik wist dat ik geen gelijk had. En nu doe ik het zelf ook (ja? Knipoog mmm... ).

Tot zover de oude koeien, het is slechts om een voorbeeld te geven, daarmee dat ik niet verwijs naar het topic zelf (want mensen veranderen al eens van gedacht en dan is het verkeerd hun uitspraken terug boven te halen).

Ik hoop dat ik hiermee nog eens heb kunnen aantonen wat Laui zegt. Dat ze het doorvraagtopic eerst had gesloten, vond ik onterecht, maar het feit dat ze toch op haar besluit is teruggekomen én dat ze zoveel mensenkennis heeft, schept bij mij veel bewondering voor haar Lachen .