Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

x_shirley_x

Re: Wat voor dingen hebben jullie uitgehaald als kind?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 19:59

Ik herrinner me nog van mn broertje en een vriendje van hem:
Hun hadde lucifers gevonden hier, en dachten van ooh leuk..Ze gingen naar buiten en mijn moeder wist van niks, en ze liepen bij iemand uit onze straat, toen bedachten ze we kunnen die lucifers wel aanmaken, dat ding begon te branden, en mijn broertje schrok..Hji gooide m zo bij iemand uit de straat over de poort heen, Op n zeil die over autoonderdelen lag , alles was in de fik gevlogen

Ik verder volgens mij niet zoveel, marja

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 21:56

uhhh, met een paar vriendinen bij een spoorovergang, staan,, en dan al de slagbomen dicht gingen.. nog ff snel voor de trein, naar de andere kant rennen...

toen ik een jaar of 12 was, op een wallro (of hoe het ook heet) van een vriendinentje van mij, met 70a 75 km per uur. zonder helm over de weg scheuren... tot we bij een t-splitsing uit kwamen, en haar broer ons nog zo had gewaarschuwd, om niet te remmen omdat we anders over de kop sloegen... de bocht naar rechts haalde ik niet,, dus we vlogen de aan de andere kant van de weg op de stoep,,, recht door iemands tuin, (we gingen wel al wat zachter, had namelijk de rem al los gelaten) zo richting een paar dennebomen, met uitstekende takken die we op een haar na misten, om daarna in een sloot tot stil stand te komen...
we hadden helemaal niks, behalve kapotte kleding, brommer.. en owja ik had een kras op mijn oor, van een tak.

wat ik nog meer deed,,, door ramen klimen, daken op.. ben een keer bijna door een moerasslootje gelopen..... en de rest weet ik nu ff niet meer... kom ik nog wel op,, hihi

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 22:32

whaha echt grappig om te leze (en gevaarlijk) ik kan zo snel niet iets herinneren keer de zolder in de fik gestoken met me broertje .stuk haar afgeknipt ( kwam totop me billen )en verder het begint nu pas echt met mijn scooter nieuwe kunstjes bedenken

SaskiaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-05 23:49

Toen er net scanners waren (van die dingen die je zelf nog over je plaatje moest rollen ) deden mijn vriendin en ik dat over briefgeld.

Vervolgens naar het fietspad, quasi nonchelant oversteken, het briefje verliezen, en achter de bosjes duiken.

Goh d'r zijn toen niet heel wat mensen VOL op de rem gegaan, en bijna onderuit omdat ze geld zagen Om vervolgens zichtbaar (en soms hoorbaar ) kwaad door te rijden. Humor van een 10 jarige

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 04:18

Ik heb vroeger geprobeerdt om auto te rijden, maar kwam niet erg ver.
En verder zou ik het niet weten wat voor ergs ik nog meer heb gedaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 07:53

Pfff....ff denken hoor...

Toen ik een jaar of 10 was ging ik met mijn toenmalige beste vriendin wel es uit mijn raam naar beneden klimmen. Hadden we een touw aan mijn bed vastgemaakt. Toen naar beneden gegleden.

En we zijn wel in hoge bomen geklommen en dan keken wie er van de hoogste tak naar beneden durfde te springen... En we braken niets...

Oh, en we gingen elke zondag skeeleren (ja, dat bestond toen nog... ) en we gingen altijd naar een schuin aflopend pad dat vanaf een flat naar beneden liep. We skeelerde omhoog en racete naar beneden...alleen stond er aan het eind een solide muur en moest je behoorlijk snel naar rechts kunnen draaien...op volle snelheid...het was ook regelmatig spannend...

We gingen ook vaak in een winkelwagentje daarvanaf naar beneden...dat was helemaal eng...hihi..

Maar verder.....nee...niets engs gedaan...

audrey007

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-05 14:24

te veel om te vertellen!!!!!! Als ik boos op mijn moeder was dan verstopte ik altijd voor een paar weken haar trouw ring of maakte in elke panty die ik maar kom vinden gaten!! niet met slippers mogen fietsen toch doen en in de sloot belanden ( ik snap nog niet hoe ik er uit ben gekomen) snoepjes in de winkel jatten ( waar ik voor gepakt ben en het NOOOOOOIT meer gedaan heb) op oningerden paarden springen. het konijn van een meisje bij ons in het dorp "vrij" gelaten toen ze niet thuis was.....

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 12:11

Ik was erg voorzichtig, zag altijd het gevaar wel en deed nooit meer dan ik durfde.
Nooit ergens uit/af gevallen dus

Toen ik heel klein was zat ik in zo'n wipstoeltje en heb ik het voor elkaar gekregen zo hard te wiebelen dat het ding over de kop ging met mij eronder ( grote bult op mijn hoofd ,ik schijn niet meer zichtbaar geweest te zijn onder die stoel )

Zo hard mogelijk fietsen en dan op 1 been op je zadel in zweefstand gaan staan met 1 hand los..

En op schoolreis :

- in zo'n vijvertje in Burger's Bush gevallen, broek kletsnat..
- op Schiermonnikoog bedenken dat ik tóch wel naar de wc moest, en toen ik er weer uit kwam was iedereen weg.
( mooi rustig op een bankje gaan zitten en wachten tot de meester terugwas, heeft aardig lang geduurd nog. )

Tyrza

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:20

Er is me verteld dat toen ik een jaar of 3 was, ik een stenen asbak op het hoofd van mijn vader heb gegooid, terwijl hij lag te slapen in bed....

Is volgens mij de enige keer geweest dat ik klappen van hem heb gehad toen. Heeft ie tot op de dag van vandaag nog spijt van

mirarocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 13:53

hmmm.

er lag bij ons soms een stapel stenen en daar gingen ik en mijn broertje op staan en dan er van afspringen en de eerste keer durfde hij niet dus ik duw hem van de stenen af(als gevolg hij gat in zijn hoofd ik straf)

ik zou mijn vader een kus geven omdat ik op bed ging dus ik stap met mijn knie midden in de roos(jullie weten wel wat het is he!¡

we hebben dus een terras en daarom heen zit er een soort muurtje en ik was mijn sleutel van het huis vergeten en ik moest en zo dus het huis binnenkomen dus poetskist plastic tas neergezet en rijlaarzen uit en ik ging dus op mijn sokken op het muurtje staan en zo op het platten dak(die staat dus op instorten)en dan via mijn broertje zijn deur naar binnen snel naar beneden geracet en toen de sleutel uit mijn schooljas gehaald en de deur van slot gehaald

Myryana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:04

Toen ik een jaar of 4 was heb ik mijn gezicht zwart gemaakt met schoensmeer... dit was zo rond de periode van Sinterklaas en ik wou fok wel zwarte piet zijn eigenlijk.. mijn moeder moest het er flink afschrobben.

Ook heb ik *zoals vele andere* kappertje gespeeld bij mijzelf en mijzelf toen een leuke (not!) pony aangemeten..

Verder niet zo heel veel kattenkwaad uitgehaald.. weet niet echt waarom..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:12

stinkbommetjes op school traangas thuis in de wc, een trekrotje van de kraan naar de wc deur en als de deur open ging, boem en de katten schrokken zich kappot. Mijn moeder was.......?

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:15

Dit ben ik:
Afbeelding

Onderin zie je nog net de handen van mijn vader

Hij deed dit dus ook gerust op een varende boot!
En leuk dat ik het vond!!!

Nee, ik ben nooit gevallen, heb geen trauma, geen hoogtevrees en ook geen hekel aan m'n vader

Brit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:20

Zelf heb ik niet zulke vreselijke dingen gedaan, flikte het alleen om iedere dag mijn beker drinken om te gooien.

Me broer was erger die heeft een broodje pindakaas in de video recorder gestopt

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:26

Laui! schreef:
Ik wilde weten wat er zou gebeuren als ik de deur van een rijdende auto opendeed.

Ik kan het je vertellen: dan ligt je hele gezicht aan 1 kant open...

Afrit van de snelweg, bocht, ik lig te slapen tegen de deur van de auto en die schiet open... Had de gordel wel om, maar daar glipte ik tussendoor, met m'n wang over het asfalt
Dat je daar niks meer van ziet mag wel een wonder heten! Ze zijn uren bezig geweest om alle stukjes wegdek er uit te peuteren...

Ik durf overigens nog steeds niet tegen een autoportier aan te leunen.

Heb ook een 2-persoonsbed dat rechtop tegen een muur stond op m'n kop gehad. Stond in een halletje met aan beide kanten deuren en het waaide nogal. Liep iemand voor mij naar binnen dus het tochtte enorm en dat ding viel om. Op mijn hoofd. Ik ben er niet zelf onder vandaan gekropen 20+ hechtingen was het resultaat. Gelukkig het meeste in m'n haar, je ziet er weinig van.

überhaupt een wonder geloof ik dat ik er normaal uit zie en nog bij m'n volle verstand ben. Nou ja....

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:30

toen ik klein was zat ik achterop de fiets bij mam en leek het mij wel leuk om mijn voet tussen die spaken te steken,, gevolg: we vlogen met fiets en al over de kop!! hihihi

Voorop fietsen op een smal paadje en dan hoog op de rem gaan omdat ik wat zag liggen, met het gevolg een dikke kettingbotsing..

een schroefendraaier in het stopcontact steken!

laats nog (ben al 21 en nog steeds af en toe stom) met die dikke pak sneeuw 2 sleeen achter de auto knuppen en met 50 kilometer per uur op de slee hangen achter de auto!

Mijn ex vriendje had zich een x verstopt en tegen zijn zus gezegd dat ze tegen mama moest zeggen dat hij in het kanaal was gevallen (hij was toen 4)
Mama overstuur naar het kanaal en schreeuwen huilen en janken om barry.. komt barry om het hoekje Hoi mam!!!!
Zij natuurlijk heeeeeel erg kwaad en blij tegelijk

er was eens een pony ontsnapt dus ik met nog 2 meisjes kwamen onderweg met rennen een auto tegen.. wij tegen die man zeggen dat hij rustig moest rijden omdat diepony daar op de weg liep..
Die man: stap maar in..
Tja vriendin stapt in en die laat ik niet alleen bij een man in de auto.
Eenmaal in de auto liggen er allemaal blikjes bier een mes en is hij een joint aan het roken.. *ik was toen 12

Met de fiets vallen,, knock out zijn.
Weer op de fiets stappen opweg naar vriendin.. goh wat kijken die mensen toch raar..
Ooh ook bloed aan mijn hand.. ik zal wel een bloedneus hebben
bij vriendin aan gekomen doet ze de deur opewn... wat HEB JIJ DAN??? schreeuwd ze. ik: oooh bloedneus.
Zij: kijk dan maar even in de spiegel. lag mijn hele wenkbrouw open..
moest naar dokter en kreeg enkele hechtingen en had een hersenschudding..

winnythepooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:35

RodeoRoxy schreef:
Zou het zo eigenlijk niet weten..

Ik heb wel eens op 1 april samen met een stel andere alle sleutelgaten van de school dicht gesoldeerd whahahah whahaha en tot op de dag van vandaag weet niemand het nog :D:D:D:D

www.winnythepooh1984.tk

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 15:47

Die slee achter de auto doet me herinneren aan een stunt van deze winter

Sleeën met Morrie (van Smurf), ging heel braafjes, dus ik werd overmoedig en ging op die slee staan "Ik kan immers snowboarden" ze geeft me de leidsels aan en Mor neemt me toch een spurt! Ik hing vol aan de leidsels, remmen deed 'ie er niet van, maar voor m'n evenwicht was het wel fijn

Oooooh k*t
Dit is gaaf
Oooooooooh k*t
Toch wel gaaf
Ik wil er af
En dan er af springen, maar de leidsels niet los laten (macht der gewoonte) en dus plat op m'n bek klappen Nog een heel eind door de sneeuw gesleurd, bijna de sloot in

De toeschouwers hebben dikke lol gehad

bloempie186

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:00

als klein hummel vond ik die roze vitaminepilletjes zo lekker....heb toen het hele potje in 1 keer naar binnen gewerkt. daarna moest mijn maag leeggepompt worden .

ook ging ik eens tussen de middag bij een vriendin eten, maar zij was haar sleutel vergeten. dus toen hebben we geprobeerd om de deur open te maken met een stokje..
dat lukte natuurlijk niet en jullie raden het vast al: het stokje brak
toen moeders thuiskwam was die natuurlijk kwaad
het hele raam naast de deur moest eruit gehaald worden om het slot te vervangen.... }>

ook liep ik vroeger over railingen van bruggen te balanceren....
ik zocht nogal graag het gevaar op geloof k

Sue_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:06

Mijn grootste grap:

Kattenvoer op beschuit gesmeerd. (ipv smeerworst) voor mijn allerliefste broer. Wel een beetje gecombineerd natuurlijk. haha... Hij heeft het overigens niet gemerkt.

Verder was ik vooral in bomen aan het klimmen enzo.
Nu even wat opbiechten waardoor jullie mij allemaal erg smerig gaan vinden: Ik smeerde vroeger wel eens podders uit mijn neus op mijn muur. (naast mijn bed) NU NIET MEER HOOR! hahaha... Maar dat kreeg ik dus laatst nog te horen.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:36

Margreet schreef:
Die slee achter de auto doet me herinneren aan een stunt van deze winter

Sleeën met Morrie (van Smurf), ging heel braafjes, dus ik werd overmoedig en ging op die slee staan "Ik kan immers snowboarden" ze geeft me de leidsels aan en Mor neemt me toch een spurt! Ik hing vol aan de leidsels, remmen deed 'ie er niet van, maar voor m'n evenwicht was het wel fijn

Oooooh k*t
Dit is gaaf
Oooooooooh k*t
Toch wel gaaf
Ik wil er af
En dan er af springen, maar de leidsels niet los laten (macht der gewoonte) en dus plat op m'n bek klappen Nog een heel eind door de sneeuw gesleurd, bijna de sloot in

De toeschouwers hebben dikke lol gehad

Oooh erg he.
Wij hebben ook geprobeert te gaan staan, maar dan met z'n 2en op 1 slee,, dit wou dus echt niet..
dikke LOL.
Achteraf is het toch best link, ik zag laatst z'n zieknhuis programma waar een kind op dezelfde manier van de slee was afgekukkelt en die lag in coma..

Ik heb er ook veel blauwe plekken aan over gehouden!

@bloempie, dan was ik toch slimmer.
Ik heb een heel potje vitamine C opgegeten, das niet schadelijk, wat je teveel hebt plas gewoon weer uit!
Laatst bijgewerkt door daantjuhhh op 05-09-05 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

skara

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:37

Vientje schreef:
Maar de ergste is nog wel de talloze keren dat ik op rolschaatsen en skeelers op de asfaltweg met een riem achter de hond aan rolde, en de hond die doodsbang was voor het geratel en het dus op een lopen zette. Dat was cool Maar gevaarlijk qua verkeer, en stoepjes enzo? Daar dachten we niet bij na Het is een wonder dat het ergste wat ik dáár ooit aan over heb gehouden geschaafde knieën en gekneusde vingers zijn. En een uiterst getraumatiseerde hond
En wat ik verder allemaal wel niet met paarden heb uitgespookt vroeger...levensgevaarlijk

Haha ik zie het al voor me.

Toen ik klein was en een vriendinnetje van mij bleef slapen kropen we 's nachts via het dak (1ste verdieping) en een boom het huis uit. We hadden dan afgesproken met mijn broer en zijn vriend die bij die vriend waren blijven slapen en 's nachts ook stiekem het huis uit kropen. Zo liepen we dan in het midden van de nacht in het pikkedonker rond op straat spelletjes te spelen.
Mijn moeder zou een hart aanval krijgen moest ze weten dat er 's nachts 4 kleine onschuldige kindertjes alleen op straat liepen. Gelukkig woonde ik in een vredig dorpje zonder vieze ventjes.

Om het wat spannender te maken op onze nachtelijke tochten hadden we een keer een plastic emmertje met enzine genomen om dat in de fik te steken . Er is gelukkig niks ernstigs gebeurd.

Mijn broer is in keer in de wei geklommen naast onze paarden. Hij klom in een lantaarnpaal en toen het Belgisch trekpaard onder die paal stond te grazen sprong hij op het paard zijn rug.
Paard stoof natuurlijk in galop weg, mijn broer smakte tegen de grond.

Mijn neef dacht toen hij klein was dat hij echt superman was. Zijn moeder kon hem nog net op tijd redden toen hij in het raam op de 2de verdieping stond klaar om te gaan "vliegen".

Voor de rest heb ik nog heel veel kattekwaad uitgehaald maar dat was iets minder gevaarlijk.

highwaykind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:39

Oh, sleutels, ja.. ik heb een keer een deur wat snel proberen open te maken, en toen had ik ineens een halve sleutel in mijn hand
De andere helft zat dus nog in de deur - die nog steeds op slot zat, en het was de enige ingang...ik weet niet meer hoe ze die eruit gekregen hebben

Margreet - volgende keer even foto's maken

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:41

Niet leuk dus dat die sleutel afbrak

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 16:42

wij hebben toen wel filmpjes gemaakt van elkaar op de slee..
Tot dat ik mijn telefoon verloor....